Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Niskie ciśnienie oleju po mocnym rozgrzaniu.



Algali
16-03-18, 15:10
Cześć, taka sytuacja. Gdy mocno pocisnąłem autobanem i olej się rozgrzał do 120 C musiałem zjechać na stację paliw. Przy jałowych obrotach włączył mi się sygnał niskiego ciśnienia oleju - ciśnienie lekko poniżej 1. Poziom płynu w normie. Silnik zalany olejem Bizol 10W-60. Jak temperatura oleju spadła i ciśnienie podskoczyło to wszystko ucichło. Przejmować się tym? :) Podczas codziennej jazdy ciśnienia wyglądają ok.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ClubX
17-03-18, 14:15
120*C to już za duża temperatura, mimo że olej powinien ją wytrzymać.
Pilnuj tego, żeby nie jeździć na takiej temperaturze, bo mi w B18C4 obróciła się panewka (olej miałem VL Maxlife 10W40) a kumplowi D16Z9 skruszyły się tłoki i puściła upg (miał mieszanki oleju 10W40).
W B16A2 miewałem tak, że po rozgrzaniu nawet już do 80*C ciśnienie spadało blisko zera, albo na zero, oczywiście na wolnych obrotach (900), podczas jazdy to ciśnienie było nieco większe, ale tego silnika nie zajechałem jeszcze, wymieniłem pompę oleju i jest trochę lepiej. Olej jaki mam teraz to Motul 6100 10W40.

Subtil
17-03-18, 15:28
Na jakich zegarach takie wartości?

wiesko1261
17-03-18, 16:11
Cześć, taka sytuacja. Gdy mocno pocisnąłem autobanem i olej się rozgrzał do 120 C musiałem zjechać na stację paliw. Przy jałowych obrotach włączył mi się sygnał niskiego ciśnienia oleju - ciśnienie lekko poniżej 1. Poziom płynu w normie. Silnik zalany olejem Bizol 10W-60. Jak temperatura oleju spadła i ciśnienie podskoczyło to wszystko ucichło. Przejmować się tym? :) Podczas codziennej jazdy ciśnienia wyglądają ok.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


nie dopuszczaj do takich temperatur oleju , albo zainwestuj w chłodnicę oleju :)

u mnie z turbiną (zegary budżetowe :p ) po rozgrzaniu , nie spada poniżej 2b. :) na jałowych - d16T

krzysiek50
17-03-18, 17:06
wiesko1261, to musisz miec *****iscie wydajna pompe oleju albo tak gesty olej :P u mnie przy 10w60 po upalaniu trzyma 0,8-1bar na wolnych. sprawdzane na autogaude i dwoch roznych manometrach

Subtil
17-03-18, 17:45
Chodzi mi o to że wiele tanich zagarkow nawet z peak jak u mnie, przekłamuje. U mnie powyżej 3bar pokazywało Dobrze a poniżej zaniżalo już o ok 1bar. Sprawdź bezpośrednio warsztatowym manometrem dla pewności.

rtgg
17-03-18, 20:13
nie dopuszczaj do takich temperatur oleju , albo zainwestuj w chłodnicę oleju :)

u mnie z turbiną (zegary budżetowe :p ) po rozgrzaniu , nie spada poniżej 2b. :) na jałowych - d16T

Oo z pompą coś kombinowałeś ? Przy starym d16T na deepo potrafiło spaść nawet do 0.5b. Na warsztacie jak sprawdzałem trzymało 0.7 więc przekłamanie dość spore. Pompa po garażowym portingu, może nie profesjonalnie ale coś tam powinno dać :D . Na motulu czasem po pałowaniu to i 130-140 stopni miał, przynajmniej tak zegar pokazywał. Po przejściu na Amsoil 5w40 temperatura maksymalna skakała do 115. Chłodnice miałem 7 rzędową z jakiegoś łopla czy czegoś innego bo przy 16sto rzędowej był cyrk z ciśnieniem.


Chodzi mi o to że wiele tanich zagarkow nawet z peak jak u mnie, przekłamuje. U mnie powyżej 3bar pokazywało Dobrze a poniżej zaniżalo już o ok 1bar. Sprawdź bezpośrednio warsztatowym manometrem dla pewności.

Tanie zegary są dobre bo są... Tanie :D Teraz nabyłem drogą kupna deepo prawie w sumie wszystko i przy sprawdzeniu każdy niby wartości w miarę fajnie pokazują poza AFR nie dość że zegar afr nie ma dodatkowej kostki na wpięcie sondy szerokopasmowej to jeszcze po zmostkowaniu kabli pokazuję takie wartości że się w pale nie mieści crap jak diabeł. Na start wiadomo wystarczy ale jak ktoś robi projekt z górnej półki to trzeba zainwestować w zegary powiedzmy np z Innovate tylko szkoda że ceny takie zaporowe :/

wiesko1261
17-03-18, 22:13
Oo z pompą coś kombinowałeś ? Przy starym d16T na deepo potrafiło spaść nawet do 0.5b. Na warsztacie jak sprawdzałem trzymało 0.7 więc przekłamanie dość spore. Pompa po garażowym portingu, może nie profesjonalnie ale coś tam powinno dać :D . Na motulu czasem po pałowaniu to i 130-140 stopni miał, przynajmniej tak zegar pokazywał. Po przejściu na Amsoil 5w40 temperatura maksymalna skakała do 115. Chłodnice miałem 7 rzędową z jakiegoś łopla czy czegoś innego bo przy 16sto rzędowej był cyrk z ciśnieniem.
:/

tak i to dość mocno :) na zimnym skali na zegarze brak :) silnik po kapitalce (sam składałem :o )

Yotomeczek86
18-03-18, 23:57
Od kiedy pompa oleju jest odpowiedzialna za ciśnienie oleju w silniku? Taka mała podpowiedź, za to są odpowiedzialne panewki. Także jak ich stan jest kiepski, kiepskie będzie ciśnienie.

Algali
19-03-18, 11:16
Zegary Deepo Peak. Na temperaturę oleju jak się okazało miał ogromny wpływ zajechany wałek i klawiatura. Teraz przy szybszej jeździe banem temperatura wynosiła 110C. Wszystko przez krótką skrzynię biegów. Właściwie prędkość przelotowa w HRV kończy się na 150km/h :/ Panewki górne i dolne nówki King’a. Silnik po kapitalce.

Do tego jeszcze dochodzą opory powietrza godne czołgu i szalone 1,6 pod maską z lekkim zamachem Fidanzy.
Nie wiem, czy nie wrócę do seryjnego koła ale odelrzonego do około 7kg czy coś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

vtec[VIG]
24-03-18, 14:11
Co tu dużo pisać im większa temp tym mniejsze ciśnienie za niedługo pewnie zacznie stukać panewka micha do zwalnia i inspekcja panewka.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

sebawo
04-06-18, 14:02
Od kiedy pompa oleju jest odpowiedzialna za ciśnienie oleju w silniku?

yyyyyy że jak? xD

Saiti
07-06-18, 17:55
Jeżeli pompa nie jest odpowiedzialna za ciśnienie oleju to wychodzi na to, że jak ją wyjmiemy to ciśnienie dalej się utrzyma ;) Jedno i drugie jest odpowiedzialne - jak w każdym układzie smarowania, bezpośrednim lub pośrednim ;)