Zobacz pełną wersję : ABS usterka - gdzie naprawić w Krakowie?
Witajcie,
Mam Civica VI Fastback 1,5 vtec-e, 114KM, 1997r, zaczął szwankować ABS, zapalała się lampka od czasu do czasu i przestawał działać, zwykle wyłączenie silnika i ponowne odpalenie pomagało.
Teraz umarł na dobre, byłem w paru warsztatach i wszędzie to samo -brak wtyczki żeby podpiąć się do komputera.
Może ktoś polecić warsztat w Krakowie posiadający wtyczkę? Najlepiej w okolicach centrum/nowa huta/mistrzejowice/prądnik/czyżyny.
No takie teraz mechaniki, ze bez komputera nic nie zrobia :D nankanal, multimetr w reke i pod samochod. Rozpinasz wtyczki czujnikow ibje mier,ysz na zakresie do 2kohm
D,ialajacy ma ok 800ohm, biedzialajacy nie pokarze niczego.
Na.99.99% ktorys z tylnych czujnikow.
Lookaty? A gdzie samodiagnostyka ze spinaczem papierniczym. Nie każ chłopakowi wszystkich czujników sprawdzać. Poszukaj po forum, jak zrobić samodiagnostykę ABS, bo było, a nie chce mi się tego tłumaczyć. Strzelam, że będzie to któryś z tylnych czujników.
Bo sprawdzenie czujnikow to 2 minuty, a jak ma cos spalic przez zle zepniecie pinow to juz wiesz dlaczego ;)
Jak masz 99 rok lub 2000 tp obd jest za tunelem sridkowum od strony pasazera ;)
Ale mechaniki to som tera Panie. 2 minuty w google i by wiedzieli, ale po co samorozwój. Ważne, że passaty umiejo.
Bo sprawdzenie czujnikow to 2 minuty, a jak ma cos spalic przez zle zepniecie pinow to juz wiesz dlaczego ;)
Jak masz 99 rok lub 2000 tp obd jest za tunelem sridkowum od strony pasazera ;)
Czy ktoś w MB2 z roku 2000 wymigał kod błędu ABS ? Pytam praktyków nie teoretyków.
Sytuacja jest następująca:
- zworka w złącze 2pin w tym modelu nie działa, migają tylko kody z ECU
- złącze dlc 5pin w tym modelu jest ALE nie ma w nim fabrycznie pinu nr.5 który właśnie jest od ABS'u
Więc manual do przedlifta i polifta się nie sprawdził - taka sytuacja.
Prawdopodobnie jest możliwość odczytania błędów ABS po obd właśnie, ale jakim programem ? Wnioskuje po tym że linia dlc z kompa jest połączona z dlc w modulatorze zamiast iść do ostatniego pinu wtyczki 5pin tak jak na wszystkich dostępnych w sieci schematach.
Ja wymigałem w MB2 D14Z4 z 2000. Nie mogę znaleźć tylko jakie kable. Bodajże pin 1 i 3 trzeba zmostkować, nie pamiętam dokładnie - takie posty swoje znalazłem, a znałem też kolory.
1 i 3 albo 3 i 5 - różnice wynikają z punktu patrzenia, bo to to samo ; D Są tylko 4 kable do 4 pinów.
Zobacz co znalazłem po sobie ; ] Też nie miałem 5-tego kabla.
;2883188']Czy ktoś w MB2 z roku 2000 wymigał kod błędu ABS ? Pytam praktyków nie teoretyków.
Sytuacja jest następująca:
- zworka w złącze 2pin w tym modelu nie działa, migają tylko kody z ECU
- złącze dlc 5pin w tym modelu jest ALE nie ma w nim fabrycznie pinu nr.5 który właśnie jest od ABS'u
Więc manual do przedlifta i polifta się nie sprawdził - taka sytuacja.
Prawdopodobnie jest możliwość odczytania błędów ABS po obd właśnie, ale jakim programem ? Wnioskuje po tym że linia dlc z kompa jest połączona z dlc w modulatorze zamiast iść do ostatniego pinu wtyczki 5pin tak jak na wszystkich dostępnych w sieci schematach.
TEXA sobie radzi z MB2 D14Z4, ale trzeba łączyć przez aerodecka D14A8 (chyba), nie pamiętam już bo podpinałem ze dwa razy, a było to ponad 2 lata temu. Darmowe AutoComy i Delphi nie łączą się, dopiero od VII gena. Innych programów nie miałem możliwości używać, a w pracy tylko TEXA bo robi prawie wszystko :)
Panowie, dziękuję za konkretne informacje ! :) jest światełko w tunelu
Witajcie,
powracam z tematem, nadal mi nikt ABSu nie naprawił. Teraz to już świeci się prawie zawsze na stale, czasami zgaśnie i wtedy ABS działa.
Natomiast co zauważyłem, jak lampka nie świeci, na małych prędkościach (poniżej 20km/h) lekkie dotknięcie hamulca powoduje jakies sgrzytanie (jak byc ABS wariował) czuć to stopą i słychać też, po zatrzymaniu tego efektu nie ma, za chwilę sie zapala lampka ABS i wtedy to znika wcale.
Czy daje to jakieś dodatkowe wskazówki do zlokalizowania usterki? Mam niedługo mechanika, może mu podpowiem gdzie szukać.
Tak, odczytać błędy z samodiagnostyki abs.
Kostka abs jest przy ecu w nogach pasażera od drzwi, włączasz kluczyk w stacyjce i zwierasz piny 1 i 3, zacznie migać kontrolka abs. W moim temacie mam tam posta z walką z tym gównem, wymiana zdjagnozowanego czujnika pod autem to odkręć i przykręć.
Szybciej idzie zmierzyc multimetrem opornosc kazdego czujnika. Obstawiam tylny
Miałem identyczne objawy jak Ty i musiałem wymienić czujnik prawy tył. Po wymianie wszystko działa :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.