Zobacz pełną wersję : Tarcze Speedmax
Witam,
Szukałem nowych tarcz haulcowych i natknałem się na tarcze nacinane firmy SPEEDMAX. Cena jest szokująca bo 2 sztuki kosztują około 120-140 zł. Sądząc po cenie to musi byc jakiś szajs...ale moze ktoś na nich jeździ lub coś o nich słyszał. Jak syf to co polecacie, lepiej wziąć brembo max czy np zimmeramnny ??Chodzi mo o tarcze o w miare rozsądnej cenie, EBC odpada :(
czytalem ze sa nie zle i ze warto.
ja śmigam na takich od 3 miesięcy i jak narazie wszystko oki
Jak wygladaja te nacięcia, w miare glębokie/ szerokie ?? Czy cieniutjie jak ATE?
Śmiagam dłuższy czas na takich i jestem zadowolony...
Polecam
Wlasnie patrze na te tarcze na allego i sobei mysle czy ktos juz zrobil jakis wiekszy przebieg na nich i z jakimi klockami, jakie wrazenia macie?
tez zastanawiałem sie nad takimi tarczami
Sprawiłem sobie takie :) jutro zakładam i do nich ferrodo premier...napisze jaki rezultat :)
Niedługo będę je testował w swoim aucie - jak przeżyją to znaczy że są dobre...
Ja mam u siebie razem z ferodo premier i smigaja jak dzikie.
Przez tydzien sie ukladaly i bylo slychac dziwne dzwieki, ale jak juz sie ulozy to smiga az milo.
No a cena miazdzy dupe...
Potwierdzam..mam ten sam setup...godne polecenia :)
a czy one są też wentylowane czy tylko nacinane??
sa takie jakie wychidzily w danym modelu...
dobra koledzy a teraz pytanie za 10 pukntow lansu i 5 fejmu ;) w która strone powinny być zamontowane zeby dały odpowiedni efekt...przgladam sobie fotki ze stanów i powiem Wam że róznie to bywa...u nas w pl zazwyczaj na fotkach widac ze obracaja sie "z włosem" a w juesaj na kilku fotach widzialem odwrotnie...
tez zaczynam sie zastanawiac nad tymi tarczami, 2 razy drozsze sa Nancinane i Nawiercane MIKODY a od nich sa 2 razy drozsze EBC N/Nawiercane i Brembo max
Cena jest naprawde kuszaca, a z tego co czytam to troche ludzi na tym jezdzi i sa zadowoleni.
doszukalem sie na forum ze przycina na nich takze MICKAR a on wolnego autaka niema :] i zyje chlopak :P
U mnie pogięły się po 3 dniach. Po uprzednim kilkuset kilometrowym docieraniu. Wytrzymały zaledwie kilka ostrych hamowań. Klocek to EBC green.
Przetoczę je ale jeśli znów padną po 3 dniach to wywalam w kosmos.
dobra koledzy a teraz pytanie za 10 pukntow lansu i 5 fejmu ;) w która strone powinny być zamontowane zeby dały odpowiedni efekt...
Teoretycznie w ta strone co przewidzial producent.
A praktycznie to zamontuj w ta strone co Ci sie wydaje, że wiecej lansu jest bo te naciecia niczemu wiecej nie sluza.
tez zaczynam sie zastanawiac nad tymi tarczami, 2 razy drozsze sa Nancinane i Nawiercane MIKODY a od nich sa 2 razy drozsze EBC N/Nawiercane i Brembo max
nawiercanie tarcz to najbardziej debilny pomysl jaki jest w tak malych tarczach jak w Hondach.
Zaoszczedz kase i kup gladkie tarcze a kase przeznacz na klocki albo pojedz na geometrie i ustaw sobie agresywniej samochod.
Co do Speedmax'ów:
Po testach moje tarcze hamulcowe wciąż żyją, dostały trochę kolorku ale nie są krzywe i nie biją.
Hamują nieźle, klocki dosyć mocno na nich pylą i trochę je czuć po szybkiej jeździe :D
Za te pieniądze zdecydowanie polecam, jak się pogną to dam znać:D
takie speedamxy nie beda za slabe do vti mojego??
u mnie sie wlasnie koncza wiec tez sobie zamowie takie :)
nie moge ich nigdzie namierzyc ma ktos jakies dane gdzie mozna je kupic??
http://www.tuning.intercars.com.pl/
na allegro tez byly kiedys
IC się z nich wycofuje tak jak i z innych produktów działu JC Auto Tyning Division. Niestety...
mają byc na wiosnę
na razie był to próbny kontener którym przypłynęły z chin już się rozsprzedał
jeszcze dorzuce od siebie ze spokojnie, bez dymienia poradzily sobie 3 raz na torze poznan w tamtym roku - caly czas sa proste i swiecace, jak za ta cene to naprawde nie ma co byc wybrednym...
kolego MIZER ty masz w swoim vti ABS?? BO w moim jest i w jednym sklpie internetowym powiedzili mi ze nie tych speedmaxow do vti z abesem:|
Nie ma seryjnego VTI bez ABS`u, kazde mialo, o ile sie nie myle do VTI sa tarcze 262mm na przod i 240 mm na tyl, do innych modeli sa ciut mniejsze ( 240 przod chyba ), to jest jedyna roznica. Ciete mam tylko na przod, tyl jest gladki OEM.
Ja kupowalem w IC swoje, podeszlo wszystko bez problemu.
kolego MIZER ty masz w swoim vti ABS?? BO w moim jest i w jednym sklpie internetowym powiedzili mi ze nie tych speedmaxow do vti z abesem:|
co ma tarcza do abs-u? klocki to jeszcze, ale tarcza?
ktos sie orientuje jaka ma byc dlugosc kolcka??Bo koles w sklpie internetowym mowil ze sa dwe dluzsze i krotsze ile dokladnie ma byc? Mam vti 5 gen
129 czy 138 mm??
mają byc na wiosnę
na razie był to próbny kontener którym przypłynęły z chin już się rozsprzedał
No i wiosna nastała a tarcz Speedmaxa jak nie było tak nie ma. Ma ktoś może informacje czy w najbliższym czasie coś sie ruszy w tym kierunku?
i jak ? co do opini bez zmian ?:D
burnOut, jak się jeździ 0-1 to nie dziwne że w Twoim aucie nic nie wytrzymuje :D
INDEKS: C34026JCTU
NAZWA: Tarcza hamulcowa
OPIS: SPEEDMAX tarcze ham. nacinane KPL. (2szt) HONDA CIVIC Przód 94-,CIVIC DOHC VTEC 1.6 (B16)91-, CIVIC 1.4I, 1.6I EP1/2 (UK) 01-, CIVIC 1.4I-1,7I ES1/4/5/8 01-, 1.7I EM2 01- (262x44,5x21x4mm)
PRODUCENT: SPEEDMAX
myslicie ze ta tarcza wytrzyma w VTi 220ps ? czy zaraz sie pognie ? bo tez mnie dopadl kryzys i na cos drozszego slabo widze w portfelu a stare tarcze wichruja jak wariaty juz mi :/
Jaki do tego dobrac klocek? EBC green ?
Co Wy tak się czepiliście tej zależności pomiędzy mocą a wielkością hebli? Co ma jedno do drugiego? Nawet jakby miało z pińcet kuni to i tak się zatrzyma na heblach nawet z EG3. Duże heble są do jazdy torowej, gdzie jeździ się z nogą na hamulcu. No chyba że jeździ ktos w systemie 0-200-0 jak BurnOut :D
Kenny wszystko się zgadza (no może po za tymi 0-200-0 non stop ;) ) ale pamiętaj że używając mocy auta na ulicy trzeba też gdzieś wyhamować. Rozpędzając się na tym samym odcinku słabym autem rozwijam ZNACZNIE mniejszą prędkość niż powiedzmy x2 czy x3 mocniejszym autem. Dystans na wyhamownie mam ten sam a prędkość jest zupełnie inna. Tak wiem, po drodze publicznej powinno się jeździć rozsądnie i przepisowo Vmax 60 itp bla bla...
Duże/dobre hamulce są dla bezpieczeństwa przy korzystaniu z osiągów auta. Na hamulcach z EG3 też da się wszędzie dojechać bezstresowo - z jazdą typu PSJ :D
Aha co do Speedmax - ogólnie tarcza spoko do małych i średnich prędkości, ze średnio agresywnym stylem jazdy. Ale niestety kilka mocnych hamowań z prędkości rzędu ~200 je zabija. Generalnie dobra siła hamownia ale niestety stal użyta do produkcji jest kiepska
Speedmax - wytrzymały 2tys km i do smieci. Nie polecam do ostrzejszej jazdy.
Kenny wszystko się zgadza (no może po za tymi 0-200-0 non stop ;) ) ale pamiętaj że używając mocy auta na ulicy trzeba też gdzieś wyhamować. Rozpędzając się na tym samym odcinku słabym autem rozwijam ZNACZNIE mniejszą prędkość niż powiedzmy x2 czy x3 mocniejszym autem. Dystans na wyhamownie mam ten sam a prędkość jest zupełnie inna. Tak wiem, po drodze publicznej powinno się jeździć rozsądnie i przepisowo Vmax 60 itp bla bla...
Duże/dobre hamulce są dla bezpieczeństwa przy korzystaniu z osiągów auta. Na hamulcach z EG3 też da się wszędzie dojechać bezstresowo - z jazdą typu PSJ :D
Aha co do Speedmax - ogólnie tarcza spoko do małych i średnich prędkości, ze średnio agresywnym stylem jazdy. Ale niestety kilka mocnych hamowań z prędkości rzędu ~200 je zabija. Generalnie dobra siła hamownia ale niestety stal użyta do produkcji jest kiepska
Ziom, o jakich Ty prędkościach mówisz? Nawet na streecie do ilu jesteś w stanie się rozpędzić? 160-180? Z takich prędkości przy awaryjnym hamowaniu do 0 spokojnie dadzą radę OEMowe 262mm. W takich sytuacjach od "big braków" ważniejsze są dobre rozłożenie siły hamowania oraz dobre opony.
Kolejną kwestią jest umiejętne używanie hamulców. Hamując lepiej przyhamować kilka razy niż raz a do dechy, a dojeżdżając do świateł na hamulcu, puścić go gdy auto już stoi.
Podjarany "modą" na 282 mm sam je założyłem do swojego EK4 i prawdę mówiąc nie odczułem za bardzo różnicy pomiędzy seryjnymi 262 mm. Może coś tam było lepiej, ale bardziej chyba zadziałała autosugestia, bo jakiegoś wyraźnego skoku nie zauważyłem.
Hamując lepiej przyhamować kilka razy niż raz a do dechy, a dojeżdżając do świateł na hamulcu, puścić go gdy auto już stoi
Dokładnie tak staram się używać hamulców, niestety nie zawsze sytuacja na to pozwala :D
Ale ja nie mówie o street'cie w sensie nocne ściganie na miejscówkach tylko szybka jazda po ulicy/trasie
Dziwne że nie poczułeś różnicy po zmianie na 282 - większość ludzi mówi że jest znaczna...
Dziwne że nie poczułeś różnicy po zmianie na 282 - większość ludzi mówi że jest znaczna...
Nie wiem, może dlatego że zostawiłem pompę 15/16? :rolleyes: Teraz w EG5 wsadziłem 262 mm, ale pompę 1" i moge powiedzieć że jest zauważalnie lepiej.
Żeby było śmieszniej to słyszałem też opinię że ta 1/16 cala różnicy nie robi :D
Po wsadzeniu 282 zamiast 262 na pompie 15/16 była guma.
huhu widze ze dobrze ze niezdecydowałem sie na te speedmaxy ;)
co do pompy potwierdzam 1 cal na 262 daje fajne odczucie; może czasami az za szybko blokuje ale wszystko ma swoje dobre strony :cool:
15/16 z 282 to chyba nei moze dobrze działać
działa. za 2-3 wcisnięciem hamulca :D
Hmm to chyba sobie kupię tą pompę... :rolleyes:
Hmm to chyba sobie kupię tą pompę... :rolleyes:
...Żeby jeszcze szybciej krzywić każdą tarczę jaką założysz:D Bez kitu, Ty byś nawet ceramikę pokrzywił;)
o dziwo mi sie nie pokrzywily te speedmaxy, wracajac do tematu, a pare hamowan bylo z wiekszych predkosci ;)
natomiast z klockow ate nic juz nie zostalo :/ myslalem ze beda lepsze.
hmm a o jakies dokladnie pompie mowicie??
i jak Wam sie speedmaxy spisuja ? warte zachodu ? ja nie szaleje swoim vtec e wiec sie zastanawiam nad nimi ? :) mam juz odlozone w garazu klocki ATE .. ktoś jezdzil na takim połączaniu ?
ja mam usiebie speedmaxy + ate i powiem ze ani jednego ani dugiego juz nie zaloze :D
klocki sie spalily a tarcze zwihrowaly
to mnie pocieszyles :D
chyba jednak kupie zwykle ebc i nie bede widziwial
Duzo zalezy tez od twardosci klocka, ja mam u siebie drugi komplet ferodo premier na tych samych tarczach i nic sie nie dzieje - jak jest klocek w miare miekki i sie ladnie sciera ( ferod sa miekkie w porownaniu z EBC na ktorych notabene wszyscy psy wieszaja) to tarczy krzywdy nie zrobi.
ja juz mam kupione klocki ATE i nie wiem czy sa twarde czy miekkie :/
dowiesz się po paru hamowaniach i nalocie na alufelgach o ile je masz... wtedy będzie wszystko jasne jakie masz klocki
to chyba twarde bo srednio z nalotem, kiedys bylo wiecej tylko mi jakies gowno na szybko zalozyli bo nic innego nie mieli a potrzebowalem szybko samochod ale ate jeszcze nie sprawdzalem
ate jest klockiem miekkim
dziekuje za konkretna odpowiedz
Trochę wejdę w temat. U mnie też tarcze czekają na wymianę (biją jak cholera). Moje dzienne przebiegi są rzędu 20km (do pracy i z powrotem) po mieście. Nie bardzo uśmiecha mi się wydać dużej kasy na nowe tarcze. Co możecie polecić w rozsądnej cenie? Może być od razu komplet bo nie wiadomo czy klocków też nie będzie trzeba wymienić. A może po prostu zaufać mechanikowi?
jak nie palujesz i nie hamujesz z 200 do 0 to spokojnie moge polecic boscha bo jest w dobrej cenie w porownaniu do jakosci.
Jak powinny być zamontowane tarcze speedmax ? czymoge tak jeździć czy lepiej je zamienić stronami ?
http://img602.imageshack.us/img602/8485/20101108175.jpg (http://img602.imageshack.us/i/20101108175.jpg/)
wg mnie powinny byc odwrotnie, aby gazy wydostawaly sie na zew tarcz a nie do srodka
analyzer64
09-11-10, 09:00
Osobiście też założyłbym je odwrotnie.
Również mogę je polecić, po ułożeniu się z klockami nie ma z nimi problemów ...
nie ma różnicy ktora stroną założysz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.