Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EM2 H&R prawa strona za wysoko



EndrjuGolara
14-02-18, 18:59
Witam. Jakiś czas temu nabyłem Civica EM2 ze sprężynami H&R. Problem polega na tym, że prawy przód jest za wysoko względem reszty auta - tzn lewego przodu oraz całego tyłu. Po prostu wygląda jak na seryjnym zawiasie. Co wiem:
- wszystkie sprężyny mają takie same oznaczenia
- żadna sprężyna nie jest pęknięta, amortyzatory nie wylane
- samochód wygląda na bezwypadkowy - oryginalny lakier, szyby, kielichy
- zdaniem dwóch mechaników wszystko jest poskładane dobrze (choć moje doświadczenie z mechanikami ogranicza wiarę ;))
- poprzedni właściciel twierdzi, że amorki i springi wymieniał jakiś czas temu i faktycznie nie wyglądają na stare, co ciekawe wykopałem w internecie zdjęcia auta sprzed pół roku i ta prawa strona też była za wysoko.
Jakie Waszym zdaniem mogą być przyczyny?

kazik2_h9w3
14-02-18, 20:47
Nie wiem jak to dokladnie jest w 7g ale 6 czy 5g tez krzywo stoją moze nie jest to wielka roznica ale zawsze

EndrjuGolara
14-02-18, 21:13
Nie wiem jak to dokladnie jest w 7g ale 6 czy 5g tez krzywo stoją moze nie jest to wielka roznica ale zawsze

Niestety u mnie różnica jest mocno zauważalna. Tak jak pisałem tył wygląda tak samo dobrze po obu stronach. Natomiast z przodu lewa strona gleba, prawa strona jak w seryjnym civicu.

UltrasSur
15-02-18, 00:17
Sprężyna nie weszła dobrze w gniazdo ?

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

EndrjuGolara
15-02-18, 08:45
Sprężyna nie weszła dobrze w gniazdo ?


Też skłaniam się ku takiej opcji ale "fachowcy" do których zaprowadziłem auto twierdzą, że wszystko jest ok.

EndrjuGolara
16-02-18, 16:49
https://images84.fotosik.pl/994/b04f9e92df18bd0c.jpg

Panowie, wybaczcie post pod postem ale jest trop! Ewentualnie "trop".
Zanurkowałem pod samochodem i moją uwagę zwróciła zaznaczona na obrazku odległość między górnym a dolnym mocowaniem sprężyny. Z lewej strony wynosi ona 10cm a z prawej 12,5cm - akurat o 2-3cm mi się rozchodzi. Różnica widoczna jest gołym okiem. Czyli jednak zły montaż? Czy może jednak jest to wina sprężyny?

UltrasSur
16-02-18, 17:22
Ja dalej sie tego trzymam i uwazam ze ktos tą strone zle spasował

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

alienek
20-02-18, 20:12
Ja dalej sie tego trzymam i uwazam ze ktos tą strone zle spasował

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


teraz sprawdzałem springi na stronie KYB do mojej HR-V'ki i np lewa tylna strona ma 321 mm a prawa 308mm oczywiscie reszta parametrow sprezyn jest tez inna.. tak więc poprostu trzeba czytać co producent pisze i kupować w/g numerów bo 13mm różnicy + inna charakterystyka sprężyny swoje robi, tutaj w em może być podobnie

EndrjuGolara
01-03-18, 20:00
Poddaję się. Oba mcphersony zostały zdemontowane. Zmierzona wysokość obu sprężyn - identyczna. Sprężyna po lewej stronie (tam gdzie jest niżej) nie była wkręcone do końca przy górnym mocowaniu, zostało to poprawione. Efekt końcowy- lewa strona poszła jakiś cm wyżej wiec optycznie mała poprawa. Tak czy siak jak na sprężyny za które ktoś kiedys musiał zapłacić prawie 900 złotych to efekt nie jest zadowalający.

UltrasSur
01-03-18, 20:45
Nadal to jest sprezyna, kazdy przez to przechodzil, teraz wiekszosc ma gwinty pozakładane.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

alienek
02-03-18, 23:27
Jesli producent nie przewiduje rozróżnienia stron to nic nie zrobisz, najlepiej jak byś miał oem springi i je zmierzył zreszta jesli nr oem są różne na P i L stronę to znaczy ze te sprężyny sie czymś różnią i nie można ich stosować zamiennie, zawieszenia sportowe raczej nie maja rozróżnienia na strony ale możesz sprawdzić jeszcze nr na swoich soringach czy są różne i odnaleźć informacje czy ma znaczenie ktora sprężynę zamontujesz na jtora strone