PDA

Zobacz pełną wersję : Nie pali lampa..



Smolar
19-09-08, 10:45
Witam,mam maly problemik,otow sprawa wyglada tak,jakis czas temu mialem wymieniona kostke od swiatel w lewej lampie,jakis czas potem zakupilem zestawik bixenon 6000k i zamontowalem wszystko fajnie,do czasu:confused: po zapaleniu swiatel dosc czesto zdarza sie tak,ze za pierwszym wlaczeniem zapala sie tylko prawa,trzeba wylaczyc i wlaczyc drugi albo trzeci raz i wtedy zapala sie na stale dopiero..wiec kable od xenonow wymienione,przetwornice przekladalem,zarniki przekladalem,ale nadal w tej samej lampie problem wystepuje..w zwiazku z tym czy jest jakis bezpiecznik odpowiadajacy za lewa i oddzielnie za prawa lampe?Albo co moze byc przyczyna:(
Pozdro

Tompro
19-09-08, 12:01
A może ci przełącznik nawala. W sumie mając taką dolegliwość to bym od niego zaczął.

Smolar
19-09-08, 12:04
Przelacznik jest dobry..tylko dzieje sie tak ze sie zapala na momencik i gasnie i za drugim albo trzecim razem zapala sie na stale..zarniki podmieniane,przetwornice tez,kable mi koles wymienil,nadal ta sama strona szwankuje,nieraz sie zapali za pierwszym razem,ale potem z kolei pare razy sie zdarzy ze zgasnie zaraz po zapaleniu i znow ta sama procedura,zgaszanie i zapalanie,doprowadza mnie to do szalu;/

Tompro
19-09-08, 12:25
A spróbuj przełożyć przetwornice stronami. Może jedna ma problem z wystartowaniem.

ppm702
19-09-08, 15:29
masz problem z przetwornicą. Sygnał do startu ksenonu jest tylko z jednej kostki, więc nie ma prawa być problemu po jej stronie. Zgłoś przetwornicę do reklamacji

Smolar
20-09-08, 13:34
Ale sprawa wyglada tak ze nawet jak podmienie przetwornice stronami to nadal ta sama lampa nie pali..

ppm702
20-09-08, 23:09
w tym momencie obwiniałbym kable. Ksenon z CHRL jest zrobiony na marniutkich kabelkach...

Smolar
21-09-08, 00:54
Kable byly wymienione..teraz talk obserwuje jak to wyglada i zauwazam ze przewaznie jak odpale i zapalam lampy to sie tak staje(ale nie zawsze) ale np jak zapale swiatla przed zapaleniem silnika to wtedy chyba zawsze wszystko jest ok,heh..dziwne to;p

Tompro
21-09-08, 06:37
Może regulator napięcia ci siada i masz za wysokie napięcie w instalacji przy włączonym silniku. Wystarczy, żeby przetwornice miały zabezpieczenie na wypadek wyższego napięcia i może się tak dziać.

Smolar
21-09-08, 22:55
Moze faktycznie,niewiem czy to jest z tym zwiazane(pewnie tak) ale wczoraj odstawilem auto wylaczylem silnik(radio dziala w pierwszej pozycji kluczyka) wyjalem je,i na chwile jeszcze wlozylem by wyjac plyte i w tym momencie stracilem prad..nic nie dzialalo,po chwili dopiero wrucil prad...dzis tez,radio gralo na postoju,chwila przerwy i rozprogramowalo sie(czyli gdzies znow prad stracilo:/)juz niewiem o co chodzi...

jez733
17-02-10, 22:07
Witam panowie.
Mam podobny problem co kolega zakładający temat.
U mnie zaczynało się podobnie.. Sporadycznie zdarzało się że po włączeniu świateł prawy xenon nie zaświecał się.
Jednak później dojeżdżałem do celu gasiłem auto i po ponownym odpaleniu było ok, świeciły oba reflektory.
Zdarzało się to sporadycznie.

Jednak dzisiaj prawy xenon nie zaświecił się ani razu a miał na to wiele okazji, więc wieczorem zajrzałem pod maskę obstawiając żarnik (przełożyłem go do drugiej lampy i okazał się sprawny)

Poskładałem wszystko z powrotem i zaświeciłem światła. Zauważyłem że lewa przetwornica wydaje ten charakterystyczny dźwięk a przetwornica od prawej lampy jest cicha..

Jaki z tego morał? Padła przetwornica? Mogę ją wymienić na dowolną od bixenonu?
Oto sprawca zamieszania: http://img714.imageshack.us/img714/2536/p17021021260001.jpg (http://img714.imageshack.us/i/p17021021260001.jpg/)

Liczę na waszą szybką odpowiedź i pomoc bo z jedną lampą nie jeździ się zbyt komfortowo.. :/

ppm702
17-02-10, 22:19
masz specyfikację elektryczną na przetwornicy. Jeśli parametry wyjściowe, czyli napięcie i prąd będa się zgadzały to możesz zastosować dowolną spełniającą te parametry

jez733
17-02-10, 22:27
czyli na 100% przetwornica do wymiany?

Mati_1979
17-02-10, 22:59
czyli na 100% przetwornica do wymiany?

nie do wymiany!!
Ja już to przerabiałem w obu swoich przetwornicach.
Rozkręć je i znajdz nadpalone luty(słabo je widać szukaj dokładnie), zlutuj je na nowo i wszystko będzie OK
Jedna strona przetwornicy jest zalana pcv lub gumą a druga jest z lutami.

Jak rozkręcisz ją to spróbuj włączyć światła może zobaczysz jak iskrzy się między lutem