PDA

Zobacz pełną wersję : nie działa ogrzewanie gdy auto stoi



19adamo88
08-01-18, 12:36
Witam,

dzisiaj (był spory mróz) standardowo odpaliłem auto i wziąłem się za powolne skrobanie bocznych szyb. Nawiew dałem na max temp na szybę z myślą że podgrzeje i nie bede musial przedniej jakoś mocno skrobać.

Po paru minutach temperatura na wskaźniku pokazywała połowę czyli ok 45stopni jednak z nawiewów nie leciało ciepłe powietrze...nie rozmrażało szyby...

Zeskrobałem i ruszyłem. W czasie gdy jechałem to czułem że wieje ciepłe powietrze, wskazówka pokazywała już tą połowę skali czyli temperatura optymalna. Ku mojemu zdziwieniu jak tylko się zatrzymywałem na światłach to znowu zaczynało lecieć zimne powietrze mimo ustawień na maxa.

Wiecie co się tym razem z*ebało ?!

tomek0924
08-01-18, 14:31
Poziom płynu chłodniczego w normie?
Ewentualnie może być niedrożna nagrzewnica i dopiero przy wyższych obrotach silnika, płyn w miarę przez nią przepływa.

19adamo88
08-01-18, 18:40
hmm sprawdzilem i w zbiorniczku wyrównawczym pusto, ale swiecąc latarką tam na zbiornik to wydaje sie ze jest ok, temperatura mi nie skacze w czasie jazdy, auto sie nie przegrzewa

marcin316
09-01-18, 09:43
Jeśli w zbiorniczku jest pusto to na pewno nie jest OK...

19adamo88
10-01-18, 22:34
kolejnego dnia już ogrzewanie działało normalnie, dzisiaj miałem więcej czasu by się przyjrzeć tej sprawie i nawet jak juz wrocilem do domu i stalem na parkingu to grzało...nie wiem o co tu chodzi

tomek0924
11-01-18, 07:26
hmm sprawdzilem i w zbiorniczku wyrównawczym pusto, ale swiecąc latarką tam na zbiornik to wydaje sie ze jest ok, temperatura mi nie skacze w czasie jazdy, auto sie nie przegrzewa

To jest pusto, czy wydaje się czy jest???

19adamo88
11-01-18, 08:21
w wyrównawczym jest pusto, ale tam w tym zbiorniku na dole jest OK

andkas
11-01-18, 11:55
w wyrównawczym jest pusto, ale tam w tym zbiorniku na dole jest OK

To dolej, bo pewnie to jest przyczyną kłopotów.

argentina10
29-01-18, 18:57
Ja mam Ewidentnie skopane coś z nagrzewnicą. Jeszcze w tamtą zimę się łudziłem że tak ma być ale coś dziwne że w innych autach z klimą leci upał z nawiewu a tu zawsze lekko ciepłe. Węże sprawdzałem i wszystko prawidłowo. Nawet te wężyki od nagrzewnicy idące od termostatu są tej samej temp co górny do chłodnicy ale co z tego skoro nie są one gorące nawet po ponad 10 km jazdy przy +3 na zewnątrz. Naprawdę całe ogrzewanie w Civicu to jedna wielka porażka. Już w cinquecento było lepiej.
Tak obstawiam że jest zapowietrzona nagrzewnica lub nigdy nie był wymieniany płyn czyli akurat 7 lat i gdzieś się przypchało. Ewentualnie elektryka sterująca otwarciem nagrzewnicy (ale błędów brak). czy jest gdzieś w silniku 1.4 ivtec 100km odpowietrznik do uk chłodzenia lub nagrzewnicy ?

manieku
29-01-18, 20:18
To nie ogrzewanie w civiku jest porażką, tylko Twoje podejście do tematu.
Jeżeli nie możesz znaleźć przyczyny tej usterki, to zamiast wypluwać żale na forum, podjedź do jakiegoś warsztatu i niech Ci to ogarną.

argentina10
30-01-18, 09:35
kolego manieku daruj sobie takie odp skoro nie wnosisz nic do tematu. Pewnie postawie do mechanika a jezdzil do pracy będę motorem w zimę. A druga sprawa to że może w to nie uwierzysz ale sa na tym forum ludzie ktorzy wolą zrobic sami niz oddac dla " fachowców". Kolega ma takiego samego Civa i też nie grzeszy ogrzewaniem i to nie są żale tylko stwierdzenie faktu

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

manieku
30-01-18, 20:07
Nawiązałem do Twojego porównania z cinquecento... ale już nie ważne.
Wracając do tematu, sprawdzałeś obydwa czujniki temperatury, za przednim zderzakiem i ten w kabinie koło kierownicy?
Komputer pokładowy pokazuje prawidłowo temperaturę zewnętrzną?

argentina10
30-01-18, 22:18
Temperaturę zewnetrzna pokazuje prawidlowo no i czujnik rok temu mialem w salonie hondy nowy zakladany. Ten w srodku wydaje mi się ze jest dobry bo w lato kiedy ustawie klime to po uzyskaniu odpowiedniej temp dmucha coraz slabiej no chyba że źle rozumuje. A u Ciebie w etapie nagrzewania ten gorny przewod gruby od termoststu do chlodnicy też sie nagrzewa od razu czy dopiero kiedy sie nagrzeje na maksa?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

tomek0924
31-01-18, 08:50
Może być winny termostat, który pozostaje otwarty. Silnik nie osiąga właściwej temperatury pracy, a to przenosi się bezpośrednio na efektywność ogrzewania.

MikeFoto
31-01-18, 09:14
A u Ciebie w etapie nagrzewania ten gorny przewod gruby od termoststu do chlodnicy też sie nagrzewa od razu czy dopiero kiedy sie nagrzeje na maksa?

W każdym aucie, w hondzie podejrzewam, że nie jest inaczej jest mały i duży obieg chłodzenia.
Jak auto jest zimne, działa mały obieg czyli płyn przepływa przez silnik wędruje do nagrzewnicy w kabinie i wraca so silnika.
Gdy płyn rozgrzeje się do odpowiedniej temp otwiera sie termostat (w 6gen było to bodaj 78stC do pełnego otwarcia termostatu) i puszcza obieg na cały układ chłodzenia.

Czasem zdarza się, że zużyty termostat się zacina i nie otwiera się, lub odwrotnie - nie zamyka się. W związku z czym masz stale mały obieg (i auto się przegrzewa) lub stale duży obieg i wtedy długo się rozgrzewa. Na podtsawie danych jakie podałeś - ja bym celował w termostat.


motorem

Motocyklem. Motor to pod maską jest hły hły hły :)

argentina10
31-01-18, 13:39
W każdym aucie, w hondzie podejrzewam, że nie jest inaczej jest mały i duży obieg chłodzenia.

Tak ja to wszystko rozumiem tylko czy nie powinno byc tak że dopiero jak silnik osiagnie temp 90 st to wtedy dopiero puszcza termostat na ta gorna rure i idzie w obieg chlodnicy co skutkuje tez nagrzaniem dolnej i obiegiem ? Wlasnie w hondzie jest jedna wielka lipa z ta skala od temp bo nie wiadomo kiedy tak naprawde jest nagrzany. Dodam tez ze kiedy puszcze cieple na max to wskazowka od temp zaraz opada.
Moze byc u mnie tez tak ze termostat minimalnie sie otwiera za szybko o( ile sie domyka w ogole do konca ) i stad takie problemy...i wtedy niby normalnie sie nagrzewa ale kosztem ogrzewania...




Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

[QUOTE=argentina10;2877161][QUOTE=MikeFoto;2877141]W każdym aucie, w hondzie podejrzewam, że nie jest inaczej jest mały i duży obieg chłodzenia.

Tak ja to wszystko rozumiem tylko czy nie powinno byc tak że dopiero jak silnik osiagnie temp 90 st to wtedy dopiero puszcza termostat na ta gorna rure i idzie w obieg chlodnicy co skutkuje tez nagrzaniem dolnej i obiegiem ? Wlasnie w hondzie jest jedna wielka lipa z ta skala od temp bo nie wiadomo kiedy tak naprawde jest nagrzany. Dodam tez ze kiedy puszcze cieple na max to wskazowka od temp zaraz opada.
Moze byc u mnie tez tak ze termostat minimalnie sie otwiera za szybko o( ile sie domyka w ogole do konca ) i stad takie problemy...i wtedy niby normalnie rosnie temp silnika ale kosztem ogrzewania... napewno termostat nie jest walniety na calego bo wtedy by od razu dolna rura nabierala temp a u mnie jest zimna




Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

tomek0924
31-01-18, 13:54
Wymień termostat....

19adamo88
31-01-18, 13:58
dolewałem płynu chłodniczego do zbiorniczka(tego przy chłodnicy) - wlałem cały litr prestone i wszystko zleciało i nadal pusto w tym małym zbiorniczku, tak ma być ? :D

fireman1014
31-01-18, 21:42
w "małym zbiorniczku" płyn powinien sięgać połowy jego wysokości.

19adamo88
31-01-18, 22:31
czyli jeszcze muszę zrobić wielką dolewke

argentina10
05-02-18, 10:18
Juz mialem zamawiac termostat i sie naprawilo 😀 Wygląda na to że uklad byl przypowietrzony bo dolałem płynu do kreski max i zaczęło lecieć w końcu bardzo cieple. Kopułka termostatu po zewn jest chlodna wiec napewno nie jest uklad otwarty.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Pablos199
05-02-18, 11:03
To teraz obserwuj poziom płynu, bo też przerabiałem podobny problem i dziś odbieram samochód po wymianie upg i spawaniu głowicy :D

19adamo88
05-02-18, 11:57
To teraz obserwuj poziom płynu, bo też przerabiałem podobny problem i dziś odbieram samochód po wymianie upg i spawaniu głowicy :D

ile taka "nieprzyjemność" ?

Pablos199
05-02-18, 13:29
Za głowice 550zl, jeden spaw+ planowanie + uszczelniacze i ogólny przegląd z czyszczeniem. Reszta to nie wiem bo nie odebrałem jeszcze, wymiana około 500 zł miała kosztować. Ceny uszczelek i śrub nie znam.

19adamo88
05-02-18, 18:19
Za głowice 550zl, jeden spaw+ planowanie + uszczelniacze i ogólny przegląd z czyszczeniem. Reszta to nie wiem bo nie odebrałem jeszcze, wymiana około 500 zł miała kosztować. Ceny uszczelek i śrub nie znam.

daj znać na pw jak juz dojdzie do odbioru auta, jestem ciekaw ile to wszystko wyniosło

Pablos199
05-02-18, 20:40
Śruby i uszczelka Victor reinz. Wyszło tak : https://ibb.co/nwg0yx


Edit: obrazek się nie wyświetla więc daje link : https://ibb.co/nwg0yx
Edit: napisane tu bo masz pełną skrzynke.

19adamo88
05-02-18, 22:10
spoko dzieki :)

argentina10
07-02-18, 07:15
To teraz obserwuj poziom płynu, bo też przerabiałem podobny problem i dziś odbieram samochód po wymianie upg i spawaniu głowicy :D
Upg wywalilo po przegrzaniu silnika czy coś innego stwierdzili ?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Pablos199
07-02-18, 09:09
Wątek w którym wcześniej opisywałem problem : http://civicklub.pl/forum/showthread.php?272993-Apetyt-na-p%B3yn-ch%B3odniczy-R18A2

Upg trzymała, problemem był jak zawsze poprzedni właściciel. Upg mu siadła (był już reinz założony) i nie splanowal głowicy, głowica była strasznie luźno przykręcona a pan z regeneracji stwierdził że bardzo ale to bardzo byla krzywa płaszczyzna, no i do tego na teście wyszło pęknięcie między zaworami. Mówiąc krótko: ktoś przyoszczędził 100zl na planowaniu i puścił auto dalej w obieg a ja go zakupiłem...ale mam już zrobione wszystko na tiptop i się nie przejmuje. ;)