Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Błąd numer 9 - Identyfikujący pierwszy cylinder



Kubamikus
04-01-18, 15:33
Siema , mam d15z6 , aparat z d15b7 i od dłuższego czasu świeci mi sie check, kod błędu numer 9. Poczytałem w internecie na ten temat.. Wyczytałem że rezzystancja tego czujnika powinna wynosić od 350 do 700 ohm. I wynosi 354 ohm czyli jest dobrze. ( mierzyłem sam czujnik jak i przy wtyczce od ECU). Usterka ta mogłaby wskazywać też przestawiony rozrząd , mam regulowane kółko i pokręciłem nim troche ( normalnie przestawione o 4 stopnie i nie było problemu) , na końcu przełożyłem czujnik z zapasowego aparatu i nadal to samo.. Łożysko w aparacie nie ma luzu za dużego. Ktoś ma jakiś pomysł co to jeszcze może być?

jogal
05-01-18, 18:15
ja bym spróbował zbliżyć czujnik do tego ślimaka, ale tak, żeby się nie ocierało o siebie. A jak błąd dalej będzie to tylko Ci wymiana kompa zostanie...

Kubamikus
06-01-18, 11:41
Spróbuje jeszcze zrobić jak mówisz. ;)
Może sprawdze jeszcze raz ustawienie rozrządu i kąt zapłonu.
Jogal masz może jakieś sprawdzone ustawienie rozrządu dla d15z6 z wałkiem d16z6 ? Mam teraz ustawione na 4 stopnie w strone R na kółku ale z tego co patrzyłem to każdy ma inaczej.. No i czy może to zależeć od gotowca mapy silnika czy nie ? ;)

michal1687
08-01-18, 14:15
miałem kiedyś ten sam problem
łożysko miało minimalny luz
mogło jeszcze posmigać
ale i tak postanowiłem je wymienić
i jak ręka odjął
wszystko wróciło do normy

Kubamikus
16-01-18, 18:33
Fakt , zamówie łożysko , może pomoże..
Kolejne pytanie , odpiąłem kostke od sondy i nie wyskoczył żaden błąd a z tego co mi wiadomo to powinien skończyć błąd #1.. , czy się myle?

Kubamikus
30-01-18, 18:45
Dla potomnych...
Auto wróciło do żywych , zmieniłem łożysko na 6001 nówke i chodzi :) Co się okazuje , wystarczy mały luz na tamtym wałku i już zaczyna wszystko wariować :)