Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : spalanie oleju/kondycja silnika/błędy ECU



gucioo
03-01-18, 19:00
SIema może ktoś poradzi coś, otóż niedawno robiłem mini me, zakładałem głowice y8

Wcześniej silnik po odpaleniu kopcił na niebiesko a potem już latał elegancko - wiadmo brał olej, płyn chyba też znikał , więc zmieniłem chociaż głowicę - ponoć wyremontowana - nawet bardzo dobrze wyglądała. ( szkoda że nie sprawdziłem , ale auto chodzi po odpaleniu elegancko więć głowica coś dała napewno )

Odpaliłem auto po mini me i wszystko cacy elegancko chodzi ale:

Po zagrzaniu zaczyna kopcić dymek jakoś tak na siwo bardziej ( przy odpaleniu zero jakiegokolwiek dymu), podejrzewałem może że łyka płyn chłodniczy - ale tester szczelności głowicy nic nie wykazał - płyn reakcyjny niebieski.
W rurze wydechowej woda, auto stało zanim zrobiłem mini me 5 miesięcy więc coś mogło się tam zebrać ale już jeżdzę trochę i dalej to samo.
Auto dobrze chodzi niby cisnę od 0 do powiedzmy tych 4-5 tys obrotów i jakoś dymu nie widać ale jak wyjechałem ostatnio na autostrade to się zdziwiłem mocno bo jechałem 100km/h obroty 2.5-3 i auto zostawia za sobą chmury dymu( zniknął mi olej ale nie wiem czego to wina - niby dymienia,wycieków jeszcze nie mogłem sprawdzić bo nie mam jak wejść póki co pod auto). No to nie wiem? w mieście kata a przy 100tce kopci ??? . No to myślę pierścienie. Dziś zrobiłem pomiar ciśnienia 1 i 2 cyl po 14 bar, 3 i 4 cyl po 15.
Wyjąłem świece - czarny osad ale może dlatego ,że pierwsze dwa dni jeżdziłem z rozrządem przesuniętym o jeden żabek i nie był ustawiony dokładnie zapłon???
Druga sprawa to że po pomiarze ciśnienia sczytałem kody błędów z ECU - 10.21,22, ( ale nie mam podłączonego jeszcze vteca, no i może te błędy były też dlatego że przed chwila robiłem pomiar ciśnienia czyli wypięłem wtryski aparat itd i komp to zapamiętał?? )

Jakieś rady bo już nie wiem o co chodzi z tym dymieniem :)

adam1212
03-01-18, 19:53
ja obstawiam pierścienie. wysokie ciśnienie na tłokach nie ma nic wspólnego z braniem oleju, przynajmniej do pewnego stopnia. jak masz zapieczone pierścienie zgarniające to będzie łykało. co można z tym spróbować zrobić żeby nie ściągać głowicy.....zalać płukanke do silników z liqui moly ( może odpiecze nie mówione), wykręcić świece i przelać kilka razy naftą (może puści, nie mówione). kiedyś próbowałem tych trików w maździe która kopciła niemiłosiernie a kopa miała. niestety nie pomogło. skończyło się na ściaganiu głowicy i wymianie pierścieni. po wymianie przestała brać. w swojej hondzie mam to samo i żałuje że jak zdjemowałem głowice na wymiane zaworu bo miala jeden wypalony nie wymieniłem odrazu pierścieni za jednym razem.

gucioo
03-01-18, 20:05
no też myślę ,że jednak bez regeneracj bloku się nie obejdzie. jak wiosna będzie to chyba będzie trzeba pogrzebać w silniku i go rozebrać ale chyba przy pierścieniach zrobić szlif i nad wymiar,żeby nie wkurzyć się po złożeniu na nowo :)

gucioo
03-01-18, 21:18
a Czy przez palacy się check i błedy auto mmoże kiepsko chodzić w sensie że przy 100km/h szedł traktorowato ?:)

Jak ominać bład 10 - czujnika temp który chyba idzie do rury dolotu ? bo niemam tego czujnika w rurze

Szczur[R]
04-01-18, 13:45
ale chyba przy pierścieniach zrobić szlif i nad wymiar,żeby nie wkurzyć się po złożeniu na nowo
Będziesz szlif robił i nadwymiarowe tłoki zamawiał ? To się zorientuj w kosztach oraz ile Twoje auto jest warte obecnie na rynku, bo chyba tego jeszcze nie zrobiłeś :)


Jak ominać bład 10 - czujnika temp który chyba idzie do rury dolotu ? bo niemam tego czujnika w rurze
Są dwie opcje, drugą polecam:
a) zamontować brakujący czujnik
b) kupić kompa p28 i dać do wystrojenia


a Czy przez palacy się check i błedy auto mmoże kiepsko chodzić w sensie że przy 100km/h szedł traktorowato ?
Przez źle ustawiony rozrząd i/lub brak strojenia i tryb awaryjny w związku z błędami - tak.

gucioo
04-01-18, 16:44
;2872511']Będziesz szlif robił i nadwymiarowe tłoki zamawiał ? To się zorientuj w kosztach oraz ile Twoje auto jest warte obecnie na rynku, bo chyba tego jeszcze nie zrobiłeś :)
za szli
To fakt, jest to trochę nieopłacalne ale. no właśnie tłoki nadwymiar np z pierścieniami kosztują nie całe 500 zl teraz praktycznie tyle ile 75,00 mm , wiec pozostaje kwestia dołożenia kasy za szlif :), ew same pierścienie ale może być znowu lipa, jeśli człowiek chcę trochę jeszcze pojeździć tak fajnym autkiem to chyba trzeba się wykosztować - bo co kupię za 1.5tys do jeżdżenia ?:)

Są dwie opcje, drugą polecam:
a) zamontować brakujący czujnik
b) kupić kompa p28 i dać do wystrojenia

tu akurat mam p28


Przez źle ustawiony rozrząd i/lub brak strojenia i tryb awaryjny w związku z błędami - tak.

Nie wiem jak z rozrządem teraz mam do końca bo przy mini me manual pokazuje chyba 3 opcje na ustawienie głowicy - na płaszczyzne głowicy - to nie podszeło - nie mogłem ustawić zapłonu , 2 opcja na znaczniki na obudowie - i tu udało się ustawić chociaż nie wiem czy idealnie bo jakoś poszło o ząb na kole - a być może według znacznika powinno iść o pół zęba ale wtedy regulowane koło musi być, ale chyba mam dobrze bo ustawiłem zapłon bez najmniejszego problemu. Pytanie czy źle ustawiony rozrząd o te pół ząbka powodował by taka cieżką jazdę przy 100km/h kiedy w mieście od 0 do 4-5tys obrotów nawet nawet się zbiera :) ,zobaczymy wywale te błędy ECU i będę próbował może przez tego checka coś nie tak

Szczur[R]
04-01-18, 16:59
To fakt, jest to trochę nieopłacalne ale. no właśnie tłoki nadwymiar np z pierścieniami kosztują nie całe 500 zl teraz praktycznie tyle ile 75,00 mm , wiec pozostaje kwestia dołożenia kasy za szlif
Jak Ty to liczysz ? Po co chcesz tłoki wymieniać przy nominałach ?
Robisz nadwymiar = koszt szlifierni + koszt tłoków + koszt pierścieni
Robisz nominał = koszt pierścieni


Nie wiem jak z rozrządem teraz mam do końca bo przy mini me manual pokazuje chyba 3 opcje na ustawienie głowicy
Manual nie pokazuje nic z minime. Właściwe ustawienie jest do płaszczyzny głowicy, przy czym trzeba ustawiać to do znaku TDC a nie do znaków zapłonu. Natomiast oddzielnym tematem jest założenie głowicy z d15/16 na blok d13/14 który jest niższy - bez regulowanego koła raczej się nie obędzie.

2 opcja na znaczniki na obudowie - i tu udało się ustawić chociaż nie wiem czy idealnie bo jakoś poszło o ząb na kole
Nie ma czegoś takiego jak "jakoś - albo jest dobrze albo źle. Po tym co piszesz wyraźnie widać że jest źle.

Pytanie czy źle ustawiony rozrząd o te pół ząbka powodował by taka cieżką jazdę przy 100km/h kiedy w mieście od 0 do 4-5tys obrotów nawet nawet się zbiera
w połączeniu z trybem awaryjnym i brakiem strojenia - jak najbardziej.

wywale te błędy ECU i będę próbował może przez tego checka coś nie tak
Nie wywalisz ich bo musiał byś usunąć przyczynę - brak czujnika, vts, vtp

tu akurat mam p28
W takim razie jaką masz do niego mapę wgraną ? Od czego ?

gucioo
04-01-18, 19:32
;2872550']Jak Ty to liczysz ? Po co chcesz tłoki wymieniać przy nominałach ?
Robisz nadwymiar = koszt szlifierni + koszt tłoków + koszt pierścieni
Robisz nominał = koszt pierścieni


Manual nie pokazuje nic z minime. Właściwe ustawienie jest do płaszczyzny głowicy, przy czym trzeba ustawiać to do znaku TDC a nie do znaków zapłonu. Natomiast oddzielnym tematem jest założenie głowicy z d15/16 na blok d13/14 który jest niższy - bez regulowanego koła raczej się nie obędzie.

Nie ma czegoś takiego jak "jakoś - albo jest dobrze albo źle. Po tym co piszesz wyraźnie widać że jest źle.

w połączeniu z trybem awaryjnym i brakiem strojenia - jak najbardziej.

Nie wywalisz ich bo musiał byś usunąć przyczynę - brak czujnika, vts, vtp

W takim razie jaką masz do niego mapę wgraną ? Od czego ?


Ustawiłem rozrząd za pierwszym razem na gorze poziome znaki na kole pasowym walka rozrzodu do plaszczyzny glowicy i tłok 1 cylindra w GMP - i nie można było ustawić zapłonu, nawet kolega który mi zapłon ustawiał a zajmował się hondami od lat powiedział ze znaki na kole wałka rozrządu muszą być po lekkim skosie - czyli tak jak pokazuje manual - znaki na obudowie - i odziwo zapłon ustawiony bez najmniejszego problemu.

Błedów nie wywale - wiadomo - będe chyba czujnik instalowal na dolocie no i bład 21-22 to Vtec ktory dopiero teraz bede podłaczał w ten weekend.
Co do ECU naprawdę nie powiem co tam siedzi - sam nie wiem :)

adam1212
06-01-18, 10:56
jaki masz przebieg auta ? na jakim oleju pracuje?

gucioo
06-01-18, 12:02
230tys, 10W40, autko fajnie chodzi kurde ale wczoraj jak podłączałem vteca i deptałem wczoraj na oboroty to chmura szła eh :)

adam1212
07-01-18, 12:17
jeśli wykluczysz rozrząd i wszystkie czujniki które mogły być powodem palenia oleju w co wątpie i chciałbyś bawić się w remonty..... na twoim miejscu ograniczyłbym sie do wymiany samych pierścieni. skoro kompresja jest super to nie jest tak źle. nie bawiłbym się w szlify itd. narobisz sobie wydatków niepotrzebnych. do hondy można kupić naprawde przyzwoite silniki bo w tych autach to akurat one najmniej sie psuły.

Szczur[R]
07-01-18, 13:41
jeśli wykluczysz rozrząd i wszystkie czujniki które mogły być powodem palenia oleju w co wątpie i chciałbyś bawić się w remonty
Żadne czujniki, rozrząd czy inne czary mary nie spowodują bezpośrednio spalania oleju.

na twoim miejscu ograniczyłbym sie do wymiany samych
też bym szedł w tą stronę, oczywiście po pomiarach bo może się okazać że jest duża owalizacja cylindra albo inne niespodzianki

gucioo
07-01-18, 22:57
No właśnie tak się zastanawiam czy przy minime nie zrobiłem gdzieś błędu czy coś, ale chodzi elegancko jeśli chodzi o pracę silnika , zastanawiam się tylko nad tym dymieniem bo - przed awarią głowicy on jeździł bez żadnego chmurzenia - tylko przy odpalaniu kopcił na niebiesko a po tym już było wszystko ok, teraz kiedy padła głowica i wymieniłem ją to po odpaleniu nic nie ma chmurzenia ale za to jak dowale gazu robi się zakopa - może dlatego że góra się uszczelniła i idzie w dół??
No i mam coś za dużo tych spalin z wydechu - nie wiem czy to kwestia mieszanki czy co...

Co do remontu zastanawiam się cały czas czy gdzieś nie kupić słupka , czy remontować dół, trochę się boje kupić gdzieś słupek bo kij wie co to będzie za silnik, z kolei rozglądam się za cenami w necie części i tak patrze jeśli trzeba by było robić nad wymiar to nie widzę żadnych tłoków w nad wymiarze, albo doprężające albo na odwrót

adam1212
07-01-18, 23:06
chłopie zdejmij w końcu czapke i sprawdz w jakim stanie cylindy, jeśli są w normie wymień te cholerne pierscienie. skoro kopcila wcześniej troche a teraz mocno to odpowiedz może być banalna. założyłeś nową głowice, splanowaną podniosłeś troche kompresje niż była wcześniej i masz większy przedmuch na pierścieniach

Szczur[R]
07-01-18, 23:11
może dlatego że góra się uszczelniła i idzie w dół??
Mit powielany wielokrotnie na forum. Realne moim zdaniem przyczyny to:
- przy rozbieraniu, woda z płaszcza dostała się do cylindrów i wyniku drobnej korozji przyblokował się pierścień zagarniający, w grę wchodzi też bród
- jak "padła" głowica tzn. kiedy przegrzałeś silnik zanim zauważyłeś że padła, powiększyła się owalizacja cylindrów i pierścień nie przylega
- docieranie zaworów chałupniczo, może w ekstremalnych przypadkach spowodować zużycie uszczelniaczy i zwiększenie poboru oleju

jeśli trzeba by było robić nad wymiar to nie widzę żadnych tłoków w nad wymiarze, albo doprężające albo na odwrót
Ponieważ jeśli ktoś już się na takie grube remonty porywa, to jedynie w przypadku turbo lub budowania mocnego NA

gucioo
07-01-18, 23:13
dobrze mówisz :) - tak będę działał

właśnie a może ktoś z was wie co mogę zrobić z kodem błędu 22?

Miałem 21 i 22, po podłączeniu Vteca do wiązki i resecie został kod 22...

Szczur[R]
07-01-18, 23:21
właśnie a może ktoś z was wie co mogę zrobić z kodem błędu 22?
Miałem 21 i 22, po podłączeniu Vteca do wiązki i resecie został kod 22...
Błąd 22 to brak ciśnienia oleju na zaworze vtec.
Sprawdź czy sygnał vtp jest doprowadzony z czujnika przy zaworze. Jeśli tak to czy gdy robiłeś minime, miałeś/wyciągnąłeś zaślepkę kryzy olejowej ? Stojąc z przodu auta, powinna być pomiędzy 2 i 3 cylindrem na górnej ściance bloku.
Jeśli nie jesteś pewien, to sprawdź jak będziesz następnym razem głowicę zrzucał.

gucioo
07-01-18, 23:31
Nie ma głowica zaślepki między cylindrami, z tego co przed założeniem czapki wyczytałem y7 miał już odblokowaną kryzę, co do zaworu kurde z tego co widzę po zdjęciach zawór vtec ma z boku jakaś wtyczkę nie wiem czy to o czujnik ciśnienia chodzi czy co ale mój zawór tego nie ma - normalna śruba jest. - może y8 poprostu tego nie ma...

Szczur[R]
08-01-18, 00:00
Zobacz foto w drugim poście tego wątku http://civicklub.pl/forum/showthread.php?180522-d16z6-Check-i-brak-Vteca
zielona wtyczka 2piny - to jest czujnik ciśnienia (vtp), ta powyżej 1pin to vts.
Nie mam y8 pod ręką, ale zawór chyba jest wymienny z4/y8 więc musisz mieć.


Nie ma głowica zaślepki między cylindrami, z tego co przed założeniem czapki wyczytałem y7 miał już odblokowaną kryzę, co do zaworu kurde z tego co widzę po zdjęciach zawór vtec ma z boku jakaś wtyczkę nie wiem czy to o czujnik ciśnienia chodzi czy co ale mój zawór tego nie ma - normalna śruba jest. - może y8 poprostu tego nie ma...
To nie głowica ma mieć zaślepkę tylko blok.

gucioo
08-01-18, 00:08
pomyliłem się - tak chodzi o blok, y7 nie ma zaślepki , no tak z tego co czytam to albo czujnik dać albo mostek na wtyczce.

Szczur[R]
08-01-18, 09:59
pomyliłem się - tak chodzi o blok, y7 nie ma zaślepki , no tak z tego co czytam to albo czujnik dać albo mostek na wtyczce.
wiele osób mostkuje, ja jestem zwolennikiem robienia tak jak fabryka

gucioo
09-01-18, 21:42
A pytanie ,jeśli rozbiorę i dojdzie do tego ze blok wymaga już szlifu i pokuszę się o nad wymiar to jakie kurde tłoki ??? nigdzie nie ma,są same p29 ale to chyba za dużo dopręży ? tym bardziej że mam czapę y8,uszczelka y8 sama w sobie cienka,plus planowana pewnie była (nie raz :) )

Szczur[R]
09-01-18, 23:10
Tłoki dostaniesz za wielką wodą, bezpośrednio przez ebay albo pytaj w jarusnet lub jdmshop.

gucioo
14-01-18, 14:17
A powiedz mi czy wiesz może co to za czarna puszka w bloku pod kolektorem ssącym ? to jest jakiś filtr,odma? ??? Ja go miałem przed zmiana głowicy chyba odłączonego , nie wiem czy tam wiąza jakaś idzie bo była wypięta ,no i i też tak zostawiłem

Szczur[R]
14-01-18, 17:17
To jest odma bloku, nie ma elektryki, jest jeden przewód - idzie do kolektora, w manualu znajdziesz bez problemu w który króciec.