Zobacz pełną wersję : Nagrzewnica elektryczna
Znalazłem na allegro nagrzewnicę elektyczną do ufo. Aukcja zaraz pewnie wygaśnie więc załączam link jak ona wygląda https://imgur.com/a/l4RKz
Przypuszczam że występowała ona tylko w N22 a jej zadanie to podgrzanie powietrza gdy temperatura wody w obiegu jest niska.
Czy ktoś z dieslowców zauważył jej działanie i czy rzeczywiście sprawdza się i zaraz po odpaleniu jest ciepłe powietrze?
Tak czysto hipotetycznie czy do R18 da się to zamontować, czy jest w ogóle sens? Koszt jest niewielki(ok 25zł z wysyłką już) ale montaż pewnie będzie wymagał zdjęcia deski...
występowała dokładnie tak jak mówisz w dieslu, możesz sprawdzic sobie na japancars.ru , ta deskę musisz zdjąć
Moje auto stoi na dworze. Z rana jak każdy wie to stojący zamrażalnik. Jeżeli dasz na HI ogrzewanie. Mniej wiecej po 30sek. zaczyna wiać ciepłe powietrze. Żar to to nie jest,ale jakieś tam ciepłe leci
O ciekawa zabawka. Ciekawe jak z montażem i jej działaniem? Masz link do tej aukcji? To było jako opcja?
O ciekawa zabawka. Ciekawe jak z montażem i jej działaniem? Masz link do tej aukcji? To było jako opcja?
To bylo w sadzomiotach, wiec pewnie tez to masz, tylko o tym nie wiesz :) ja tez nie wiedzialem, bo nigdy nie dawalem nawiewu na HI bo mialem wrazenie, ze bedzie po prostu mocniej dmuchac zimnym :) ale po tym jak sie o tym dowiedzialem (z forum, potwierdzone manualem i instrukcja) to faktycznie jest to odczuwalne
https://allegro.pl/kategoria/motoryzacja?string=nagrzewnica%20elektryczna%20ufo&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-5-1003
Jej lokalizacja to chyba za tą normalną nagrzewnicą, jest tam taka zaślepka.
http://trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/przednia_konsola/duze/pod_kierownica.jpg
palecbeckham
03-01-18, 12:41
https://allegro.pl/kategoria/motoryzacja?string=nagrzewnica%20elektryczna%20ufo&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-5-1003
Jej lokalizacja to chyba za tą normalną nagrzewnicą, jest tam taka zaślepka.
http://trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/przednia_konsola/duze/pod_kierownica.jpgW którym dokładnie miejscu?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
jest to pierwszy element od strony dźwigni zmiany biegów (według rysunku z manuala )
Trzeba się będzie temu przyjrzeć, bo pomysł ciekawy a koszt nieduży. Może da się to wsadzić do każdego modelu...
Trafo koniecznie obadaj temat :)
Dość mocno mnie to kusi.
Można by taką grzałkę wpiąć pod obwód ogrzewania lusterek i tylnej szyby, albo na jakimś dodatkowym wyłączniku i wykorzystywać w zimie np. przy nadmuchu na przednią szybę żeby skrobanka szła szybciej.
Będę się musiał przyglądnąć czy i gdzie jest miejsce żeby ją wsadzić. Od biedy na zimę może wylądować w miejscu filtra p. pyłkowego :)
PS.
Grzałkę już zamówiłem to jak znajdę czas to może jeszcze tej zimy coś wymyślę :)
No, jednak nie jest tak różowo. Nagrzewnica ma 3 sekcje po 40A i trzeba będzie podciągnąć specjalne zasilanie.
Może ktoś zrobić i wrzucić jakieś szczegółowe zdjęcie zamocowania tego ustrojstwa a szczególnie złączki od strony instalacji samochodu?
https://imgur.com/a/M6pIY Wtyczka na 1 planie.
Dzięki, o to mi chodziło.
ma 3 sekcje po 40A
3 sekcje po 40A każda? Pobór 120A w sumie? Alternator to wytrzyma ?
Przkekrój takiego kabla przy takim prądzie to musiałby mieć z 10-12mm2 na każdą sekcję 40A. (Vide https://techtron.pl/i26,jaki-odpowiedni-kabel.html)
Do nagrzewnicy dochodzą 3 plusowe przewody zasilające a każdy zabezpieczony bezpiecznikiem 40A.
To są jakby 3 osobne spirale, połączone szeregowo i dość specyficznie zasilone - nie potrafię tego prosto opisać, trzeba sobie popatrzeć na schemat.
Pobór prądu zależy od tego który obwód lub ile obwodów jest zasilanych.
Tyle ze schematu, rzeczywiste pomiary można będzie zrobić jak grzałka będzie leżała na stole.
Dopiero po ustaleniu w jaki sposób grzałka ma być zasilona żeby efekt był jak najlepszy i pomiarach prądu, można będzie dobrać przewód zasilający.
PS.
Są też inne (http://allegro.pl/nagrzewnica-samochodowa-farelka-grzejnik-12v-200w-i7045338792.html?reco_id=386c6db8-f45f-11e7-8254-246e9683afa8#thumb/2), tańsze i mniej prądożerne rozwiązania to może i takie coś by się dało odpowiednio przerobić i zamontować w miejscu orginalnej spirali. Ma ktoś coś takiego i może się pochwalić jak to działa?
https://5.allegroimg.com/original/0360d2/d6382be24b2baeb6534ca8593c95
czy
https://3.allegroimg.com/original/03e7d5/ab7a61e34eac90f0bdb98e4e9da3
A diesel poza posiadaniem większego akumulatora i nagrzewnicy elektrycznej nie ma przypadkiem mocniejszego alternatora ?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłem. W 1.4 alternator jest 75A, w 1.8 - 90A, w dieslu 105A (i akumulator 74Ah).
W serwisówce nagrzewnice opisują jako Nagrzewnicę PTC, zabezpieczoną faktycznie 3x40A bezpiecznikami.
Natomiast nigdzie się nie dogrzebałem jaki jest faktycznie pobór prądu.
Nagrzewnica jest sterowana "inteligentnie" więc nie koniecznie musi być podawane zasilanie z wszystkich obwodów na raz. Sekcje mogą być w taki sposób zasilane, żeby prąd był jak najmniejszy.
Stąd konieczne będą testy "na stole" i takie połączenie obwodów (być może rozłączenie i podłączenie ich inaczej niż fabrycznie) żeby nie przeciążyć alternatora.
Wiem już, że u mnie po ok. 3 min zaczyna wiać ciepłym powietrzem więc pewnie wstawię zegar.
Dodatkowo chcę wstawić układ załączający spirale dopiero po włączeniu silnika i podepnę się pod wentylator, żeby grzałka chodziła tylko przy włączonym nadmuchu.
Grzałka jest tylko w dieslu, bo 2.2 sie nagrzewa 2 tygodnie ;) benzyna rach ciach i wskazkowka temperatury idzie do gory. Ale skoro mozna tanim kosztem ogarnąc "webasto" to kombinujcie :o
TRAFO, też kupiłem z ciekawości, ale najbardziej martwi mnie fakt, że diesel ma inny symbol modułu klimy i piny sterujące przekaźnikami w benzynie mogą być nieaktywne. Obudowa nagrzewnicy też ma inny nr katalogowy.
Do wymiany grzałki wg manuala trzeba ściągać deskę i kolumnę kierownicy.
Mam webasto, ale ten podgrzewać dodatkowo to fajny bajer :)
PS. 40 A to ma bezpiecznik a pobór prądu pewnie 20/30A
PS. 40 A to ma bezpiecznik a pobór prądu pewnie 20/30A
Też tak uważam, grzebałem trochę więcej w necie i podobne nagrzewnice do innych aut mają moce rzędu 100-300W. Najmocniejsza jaką znalazłem była 300W przy 13.5V, co daje jakieś 22-23A w całości. Wiecej moim zdaniem zarżneło by alternator.
wszystko idzie przez główny bezpiecznik 100A,
dziś - jutro będę miał na stole to zobaczę:)
Najbardziej interesuje mnie sterowanie. Trzeba by zrobić test na sucho, czy sterownik obsługuje przekaźniki.
ZTCP w instrukcji było coś o tym, że ta grzałka działa tylko jak temp zewnętrzna jest poniżej pewnej wartości. Więc sterowanie jest kilkoma czynnikami - pokrętłem temperatury na max przy zadanej temp zewnętrznej
Do tego warto dodać że grzałka uruchomi się przy odpowiednim stanie naładowania akumuklatora
I podejrzewam także, że nagrzewnica może działać tylko gdy będzie włączony silnik. Także sterowanie działaniem nagrzewnicy zależne od temperatury i innych parametrów może być bardziej skomplikowane niż się wydaje. Choć teoretycznie jak udało by się ją wsadzić do układu nawiewów to zawsze można podłaczyć przekaźnik + chamski przełącznik którym się ją będzie włączać i wyłączać w razie potrzeby.
W automatyce pewnie tak ma być, ale uruchomienie jej pod sterownik klimatyzacji może nie być proste, zobaczymy.
Na dziś zakładam, że do uruchomienia pod warunkami o których pisałem będzie potrzebny ręczny przycisk, a odstawienie nastąpi po zadanym czasie lub wyłączeniu wentylatora albo silnika.
Warunki działania PTC
Silnik włączony
Silnik dmuchawy: włączone
Silnik mieszania powietrza: Pozycja „Max Hot” (maksymalne grzanie)
Niska temperatura zewnętrzna
Liczba działających podgrzewaczy PTC zmienia się w zależności od temperatury płynu chłodzącego silnika.
pierwszy problem (myślę że do obejścia) - wspornik deski rozdzielczej uniemożliwia włożenie nagrzewnicy
drugi nie: ma dziury na grzałkę-trzeba wyciąć dziurę w obudowie na nagrzewnicy
trzeci:Najbardziej mnie intryguje- nie miałem czasu sprawdzić- czy z modułu klimy w 1.8 jest wyjście na sterowanie przekaźnikami PTC.. jakby ktoś miał chwilę czasu i sprawdził albo choć zrobił zdjęcie kostki podpiętej pod moduł klimy i zdjęcie gniazda modułu bez podpiętej wiązki.
reszta powinna być prosta
jak ktos chce to mam całą nagrzewnice od diesla polifta europa
Jesli ktoś chciałby eksperymentować to tu jest taka nagrzewnica za 15zeta
http://allegro.pl/honda-civic-viii-ufo-06-11-nagrzewnica-elektryczna-i7132390134.html
Zrobiłem pierwsze szybkie testy i temat wygląda dość obiecująco;
https://jserv.pl/partseu/zdjecia/2dcd2685.jpg
Moja nagrzewnica ma 7 sekcji i po podłączeniu napięcie pod wszystkie (szeregowo) pobiera jakieś 1,5A - ale zostaje zimna.
Podpięcie pod 4 sekcje mocno je nagrzewa a pobór to 2,25A
Podpiąłem też pod 3 sekcje które bardzo szybko się nagrzały - można było się lekko sparzyć, a pobierany prąd wyniósł ok. 4,8A.
Wydaje mi się, że podzielenie nagrzewnicy na 3 sekcje (w sumie ok. 12,5A przy napięciu 14,4V) będzie dobrym rozwiązaniem.
Taką przynajmniej pierwszą wersję będę chciał uruchomić w samochodzie i zobaczę co z tego wyjdzie.
Najwyżej będę kombinował dalej :)
Hmm... Teoria jak zwykle rozjeżdża się z praktyką.
Moje doświadczenia.
Panel klimy w benzynie nie steruje przekaźnikami.trzeba drugi
Brak wet szczątkowej instalacji elektrycznej.
Skrzynka bezpieczników nie ma bezpieczników i przekaźników
Prąd pobierany przez jedną z 3 fabrycznie podłączonych sekcji to ok 12A
To wszystko pikuś.....
Najważniejsze.
Bez wyjmowania i rozbiernia nagrzewnicy się nie obejdzie.. W środku jest przegroda która uniemożliwia włożenie grzałki..... a deski nie chce mi się wyrywać. Ja odpuszczam i zostaje przy samym webasto....
jak ktos chce to mam całą nagrzewnice od diesla polifta europa
Czy mógłbyś mi zrobić zdjęcie wnętrza nagrzewnicy: widok przez otwór po grzałce. Może być na prv
Z góry dzięki
Drugie pytanie do znawców
czy korpus da sie rozebrać/rozpołowić?
Bez wyjmowania i rozbiernia nagrzewnicy się nie obejdzie.. W środku jest przegroda która uniemożliwia włożenie grzałki..... a deski nie chce mi się wyrywać. Ja odpuszczam i zostaje przy samym webasto....
Masz może jakiś widok na tę przegrodę, na miejsce gdzie ma być włożona ta grzałka? Przegroda jest plastikowa, czy to jakiś metalowy wspornik?
Nie, zdjęcia nie robiłem. Przegroda jest plastikowa. Jest w połowie. Prawdopodobnie do dzielenia powietrza na dwie strefy jak w executive. Nie chciałem tego ruszać bo nie wiadomo co jest za przegrodą . Jak jak bym ją uszkodził i nie założył grzałki to demontaż deski pewny,....
Czekam na zdjęcia żeby porównać z dieslem.
fot nagrzewnicy diesel- miejsce nagrzewnicy elektrycznej europa
https://zapodaj.net/b2ba12d3b0a74.jpg.html
Dziękuję. Jeśli to nie będzie problemem to czy mógłbyś jeszcze zrobić zdjęcie przez otwór. Na zdjęciu widać kawalek tej przegrody.
W piątek przyszedł panel od diesla. Przekaźniki z poprawkami w Chinach zamówione, więc nie bardzo chce odpuścić temat:-)
Tak patrzę czytam wasze fascynacje nt. tej nagrzewnicy,a zobaczycie,że to prawie nic nie daje :o
Tak patrzę czytam wasze fascynacje nt. tej nagrzewnicy,a zobaczycie,że to prawie nic nie daje :o
na razie koszt symboliczny, radość bezcenna :)
Jak nie wyjdzie, zawsze mam jeszcze webasto :)
Jak nie wyjdzie, zawsze mam jeszcze webasto
No to teraz jeszcze bardziej nie rozumiem zachodu tej całej operacji :)
No to teraz jeszcze bardziej nie rozumiem zachodu tej całej operacji :)
od przybytku głowa nie boli.
A tak poważnie: webasto nie odmrozi szyby w 5 minut. Trzeba uruchamiać je wcześniej.
Przy krótkich odcinkach akumulator trzeba często doładowywać.
Chodzi o szybkie odmrożenie szyby, gdy nie masz czasu czekać.
PS. Kto głupiemu zabroni. :)
Ta nagrzewnica tymbardziej nie odmrozi :) uwierzcie właścicielom diesli z tym wynalazkiem :D i tak w benzyniaku szybciej leci ciepłe powietrze z nawiewów niż w dieslu z grzałką :cool:
No to teraz jeszcze bardziej nie rozumiem zachodu tej całej operacji :)
Ważne żeby coś robić. Nie ważne co, byle coś dłubać :)
A przy takich kosztach to żadna szkoda jak nie wypali :)
Tak jak koledzy wyżej piszą, właściciele diesle'i, dajcie sobie spokój w tym temacie ;) Osobiście to szkoda by mi było rozbierać konsolę i coś rzeźbić, wycinać, żeby tą "farelkę" zamontować ;)
Miałem okazje się przejechać kolegi UFO 1.8 (poza tym, że to słabo jeździ :D) to okres nagrzewania silnika (i kabiny) jest rewelacyjny w stosunku do diesla, także szukacie dziury w całym, chyba, że to typowo dla fun'u to działajcie dalej ;)
lukasz90DM
08-02-18, 09:27
Tak jak koledzy wyżej piszą, właściciele diesle'i, dajcie sobie spokój w tym temacie ;) Osobiście to szkoda by mi było rozbierać konsolę i coś rzeźbić, wycinać, żeby tą "farelkę" zamontować ;)
Miałem okazje się przejechać kolegi UFO 1.8 (poza tym, że to słabo jeździ :D) to okres nagrzewania silnika (i kabiny) jest rewelacyjny w stosunku do diesla, także szukacie dziury w całym, chyba, że to typowo dla fun'u to działajcie dalej ;)Moja Honda jak i wiele innych marek dało ciała w tym temacie... Brak takiego prostego i taniego elementu jak ogrzewana szyba przednia. Pamiętam jak dziś W 2006r. Wymagało to doplaty 600zl opcja. W Focusie 2006r. Nie ma problemu 60sekund i już lód szron spływa z szyby. Ponadtto w najbogatszej mazdzie6 z 2017r. Też nie było takiej opcji szuru buru. Pozostaje nam mata na szybę.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tez sie kiedys zastanawialem czemu ogrzewana przednia szyba nie jest standardem w innych markach. Bo wygodne to bardzo. Chociaz i troche denerujace w sloneczne dni. Co nie zmienia faktu, ze jako opcja powinna byc dostepna powszechnie.
Tez sie kiedys zastanawialem czemu ogrzewana przednia szyba nie jest standardem w innych markach.
Słyszałem opinie ,że ford ma patent na to rozwiązanie,więc póki co tylko u nich taki bajer.
Słyszałem opinie ,że ford ma patent na to rozwiązanie,więc póki co tylko u nich taki bajer.
Patent chyba na druciki bo vw z tym sobie lepiej poradził https://youtu.be/NOF9OKrcl-M
Lepszym rozwiązaniem jest ogrzewanie postojowe bo działa na wszystkie szyby choć trwa to dłużej, posiadam i osobiście polecam.
Patent chyba na druciki bo vw z tym sobie lepiej poradził https://youtu.be/NOF9OKrcl-M
nie wiem czy na druciki czy nie ,ale jak koreańczycy tego nie robią to chyba coś jest na rzeczy
Na razie mają częściowo podgrzewaną tzn. W miejscu dotyku piór wycieraczek, za to mają grzaną kierownicę
Trafo, udało Ci się coś uruchomić?
Na razie cisza w temacie. Planuję dopiero koło wakacji coś więcej podłubać to może wtedy :(
Teraz o nagrzewnicę pytać ? Lato nadchodzi.....zaraz będzie wysyp pytań i problemów związanych z działaniem klimatyzacji :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.