Zobacz pełną wersję : Głowica D16Z6 po kolizji - czy warto naprawiać?
Witam,w głowicy D16Z6 podczas wolnej jazdy około 20km/h ścięło mi klin na kole wałka rozrządu i rozrząd się przestawił. Doszło oczywiście do kolizji i zastanawiam się czy jest sens naprawiać taką głowicę? Czy jest to możliwe, że wystarczy wymienić pokrzywione zawory? Czy wałek rozrządu jest podatny na wykrzywienia przy takich sytuacjach? Drugą można kupić od 300zł lecz nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie i może okazać się, że trzeba w nią włożyć drugie 300zł lub więcej...
Poniżej dodaje fotki uszkodzonej głowicy
https://images83.fotosik.pl/945/950e842c94e6d263gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/950e842c94e6d263)
https://images83.fotosik.pl/945/40c9c3ef30f86fc5gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/40c9c3ef30f86fc5)
https://images81.fotosik.pl/946/a776f5fe4afbeca3gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/a776f5fe4afbeca3)
Ja bym remontował,, nowe prowadnice, zawory niech warsztat oceni ktore sie nadaja, wybulisz troche kasy,
ale masz glowice jak nową, kupisz uzywaną, w którą wlozysz tyle samo...
Wlozenie w glowice 300 to bardzo malo, planowanie, sprawdzenie szczelnosci i nowe uszczelniacze+/- tyle wyjdzie. Przy zalozeniu ze wszystkie zawory sa proste, nie nadpalone, prowadnice bez luzow i nie wypalone gniazda.. czy da sie taką kupic? watpie.
Prowadnice kosztują kolo 400zl uszczelniacze 120 , sprawdzenie i planowanie głowicy 150 i do tego zawory.. Za 300 zl to glowice do remontu kupisz.. Zreszta w tej cenie i tak ciężko jakakolwiek glowice kupic
Prowadnice kosztują kolo 400zl
Za tyle to kupi prowadnice już z zaworami. Koszt samych prowadnic to od 150 do 200zł, no chyba że kupi supertecha. Komplet z zaworami nie wiem np dokury to w hurtowni 330zł na necie znajdziesz pewno koło 400.
@DjAnonim
Zawieź to do jakiegoś magika u ciebie pewno ich pełno i niech to obada. Kupując drugą możesz trafić podobnie albo i jeszcze gorzej. Koszt kompletnej regeneracji (800-1400zł) w zależności od uczciwości warsztatu i tego jakie graty stosują.
Dzięki za odpowiedzi a przy okazji zapytam się czy jest jakaś różnica pomiędzy głowicą z6 a z9 ? Chodzi mi o różnice w samych głowicach a nie silnikach tj czy np jest ten sam zawór VTEC, wałek itd...?
ja bym tak szybko nie zamykał. przy kolizji zaworów z tłokiem warto wyjąć korbowód i dać do sprawdzenia czy prosty jest......... groszowa sprawa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.