PDA

Zobacz pełną wersję : d17a2 znika olej...



spider321
23-12-17, 19:56
Cześć
Mam mały problem i chciałbym usłyszeć opinie zanim podejmę jakieś kroki.
Silnik d17a2 . Auto kupione z Niemiec,nic nie wskazywało że jest z nim coś nie tak.Po zrobieniu ok 500km zero ubytek płynów i innych silnikowych problemów.Po ok 1tyś km auto przestało grzać. Dodałem płynu do chłodnicy(zaznaczę że silnik był trochę opluty płynem a w wyrównawczym był max) Po ok trasie 50km zauważyłem że poziom płynu w wyrównawczym rośnie,w chłodnicy ubywa.
Podjąłem kroki
-jeszcze raz zalałem płynem i odpowietrzyłem układ
-wymieniłem korek od chłodnicy licząc na poprawę
-Termostat działał prawidłowo,oba węże po ok 15-20km ok 60-70stopni.
Niestety problem nadal występował więc zabrałem się do pracy.
Została wymieniona uszczelka pod głowicą oem,simmering wałka rozrządu i kilka innych pierdółek,planowanie i szczelność głowicy :)
Uszczelniacze zaworowe w bdb kondycji nie zaciekały na zawory.
Po skręceniu wszystkiego w całość auto jeździ,grzeje,płyn chłodnicy w normie,nie znika.
WYSTĄPIŁ KOLEJNY PROBLEM
Auto zaczęło łykać duże ilości oleju,dymi na niebiesko na wyższych obrotach.
Teraz najważniejsze pytanie dla osób z większym doświadczeniem lub podobnym ROZWIĄZANYM problemem.Co robić?
W grę wchodzi:
-zmiana silnika na d16v1 (może ma ktoś super zdrową sztukę w normalnej kasie?)
-wymiana pierścieni przez miskę ponieważ nie chcę po raz drugi rozbierać głowicy.
Jak wiadomo d127a2/a9 nie jest super trwałym silnikiem i panewki lubią robić głupie psikusy,puk puk kto tam? Panewka...
Co radzicie?
Bawić się w pierścienie przez miskę(roboty nie jest jakoś mega dużo,wywalić skrzynię,rozpiąć rozrząd odkręcić wał...) i liczyć że nie wysrają mi się panewki ?Czy może odrazu szukać swapa .

drevan
26-12-17, 20:24
Podstawowe pytanie - jaki olej zalałeś do silnika ? Być może jego jakość jest kiepska.

Jeżeli w niedługim czasie po wymianie uszczelki pod głowicą silnik zaczął przepalać olej to masz tylko 50% pewności że zostało to zrobione zgodnie ze sztuką. Czy głowica była mierzona i ewentualnie splanowana po odłączeniu od bloku ?.

99% przypadków z forum potwierdza, że remont D17 jest stratą pieniędzy. Wynika to głównie z chęci zaoszczędzenia kilku złotych i wykonaniu zabiegu połowicznie. Remont musi być generalny na OEM częściach.

spider321
27-12-17, 08:11
Elf 10w40 półsytentyk. Przynajmniej sprzedający o takim mi mówił. Głowica była splanowana i była zrobiona szczelność.Więcej pomiarów nie wykonano.

spider321
14-01-18, 15:31
Temat do zamknięcia.Usunąłem nieszczelność przy simmeringu wału + uszczelka miski olejowej.Silnik zalany płukanką liquid molly + olej Valvoline pełen syntetyk 5w40. W chwili obecnej znikneło 2mm na bagnecie po 1tyś km.
Rady na przyszłość, samemu obejrzeć wycieki i je usunąć + dobry olej:)