Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 5D D14A8-Problemy przy odpalaniu, wcześniej zgaszonego silnika.



Arkady9118
20-12-17, 20:43
Witam wszystkich forumfowiczów.

Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż jestem od niedawna nowym użytkownikiem na tym forum i z tego miejsca chciałbym prosić o najzwyklejszą na świecie wyrozumiałość.

Posiadam Hondę Civic Liftback 5D, rok produkcji 1998, z silnikiem benzynowym 1.4 iS 90km, bez LPG, o oznaczeniu D14A8.

Zauważyłem od kilku tygodni, iż po przejechaniu nią krótkich dystansy ( 6-12km) po jej zgaszeniu i po 2-3 minutach od postoju, ponownym jej odpaleniu, Honda ma taki kaprys, iż nie chce rozrusznikiem ona załapać, aby odpalić silnik, mogę nią przekręcać kluczykiem a rozrusznik kręci, kręci , kręci i nie chce załapać, mogę tak robić kilka razy, dodatkowo temu zjawisku towarzyszą " strzały z wydechu". Dodam też iż, akumulator jest w normalnym stanie, wszystkie kontrolki są w normie, radio działa normalnie.
Dopiero po odczekaniu co najmniej 30minut lub nawet godziny, po takim czasie w samochód w końcu odpala, i jest wszystko w normie, dodatkowo po zgaszeniu silnika po wcześniejszej " walce" z nim odpala normalnie za pierwszym razem, " tak jak gdyby nigdy nic"

Nie muszę dokładnie opisywać jaka frustracja mi towarzyszy mi podczas tego defektu:P
Piszę tutaj ponieważ mam nadzieję, iż nie jestem pierwszym użytkownikiem, który spotkał się już z takim właśnie problemem.

Pytanie do was co jest przyczyną takiego problemu. czy to może być aparat zapłonowy, cewka, cokolwiek?
Mam nadzieję iż ten problem zostanie rozwiązany
Pozdrawiam.

bolo741
20-12-17, 21:04
O swiecach cos wiadomo i przewodach ?

Arkady9118
20-12-17, 21:37
Ze swiecami wszystko jest w porządku a z przewodami zapłonowymi także jest w porządku.

mort
20-12-17, 23:43
Aparat zaplonowy.

bartek_levis
21-12-17, 10:36
aparat albo przekaźnik pompy paliwa, ale stawiał bym na moduł w aparacie...

klapejron
22-12-17, 07:53
Do sprawdzenia czujnik temperatury płynu chłodzącego - pod aparatem zapłonowym.

Szczur[R]
22-12-17, 13:29
Też obstawiam aparat albo przekaźnik pompy, z tym że jak strzela z wydechu to bardziej prawdopodobny będzie aparat

Arkady9118
13-02-18, 13:31
Dziękuję wam wszystkim użytkownikom za odpowiedzi. Znalazłem przyczynę tego problemu i okazały się świece zapłonowe po szczegółowych oględzinach okazało się, że świece były całe czarne oraz miały zbyt dużą przerwę między elektrodą a elektrodą masy(czołową), wymieniłem komplet świec i zauważalnie miały one mniejszą przerwę między elektrodą a elektrodą masy, i teraz Honda odpala za każdym razem tak jak powinna. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za odpowiedzi :) Pozdrawiam