PDA

Zobacz pełną wersję : naprawa progów w 5D



Szczur[R]
16-12-17, 12:25
Mocno skorodował początek progu, oraz kilka centymetrów wewnętrznej ściany (tej oddzielającej próg od kabiny). Do tego stopnia że nie ma już możliwości podlewarować auta w tym punkcie.
Na odcinku od przedniego nadkola do maksymalnie połowy przednich drzwi - dalej jest jak nowy.

Są jakieś reperaturki na to do kupienia ? Ewentualnie jakich innych aut oprócz 5D szukać na szrocie jako dawcy ?

https://zapodaj.net/f54c2274793d9.jpg.html

Radzyn
16-12-17, 20:15
;2869509']Mocno skorodował początek progu, oraz kilka centymetrów wewnętrznej ściany (tej oddzielającej próg od kabiny). Do tego stopnia że nie ma już możliwości podlewarować auta w tym punkcie.
Na odcinku od przedniego nadkola do maksymalnie połowy przednich drzwi - dalej jest jak nowy.

Są jakieś reperaturki na to do kupienia ? Ewentualnie jakich innych aut oprócz 5D szukać na szrocie jako dawcy ?

https://zapodaj.net/f54c2274793d9.jpg.html

Witaj w civicKLUBIE...

Nie wiem (ale się nie upieram) czy szukanie używek ma sens?
Nowe (dolne połówki) kosztują 50-60 zł (tyle płaciłem w lokalnym sklepie lakierniczym, który je dla mnie ściągnął).
Oczywiście dochodzi konserwacja, ale to wiadomo. Plus nawiercenie otworów na spinki od dołu, co robi się dopiero po dopasowaniu i dospawaniu nowych połówek progów (na chwilę trzeba przyłożyć plastikową osłonę progu i zaznaczyć gdzie trzeba wiercić)

Jak to u mnie wyglądało + relacja z wymiany i konserwacji: http://civicklub.pl/forum/showthread.php?236434-MB2-D14Z4-quot-Dziadkow%F3z-quot-by-Radzyn&p=2726858&viewfull=1#post2726858

Szczur[R]
16-12-17, 21:32
Masz jakieś foto tych "połówek" ? W moim przypadku należy wymienić nie tylko spód progu

Radzyn
16-12-17, 23:26
;2869616']Masz jakieś foto tych "połówek" ? W moim przypadku należy wymienić nie tylko spód progu

Nie, ale to wyglądało jak na tej aukcji, wygięty/wyprofilowany kawałek blachy:
http://allegro.pl/progi-lewy-prawy-honda-civic-mb-rover-400-95-00-i6750803063.html
Niby ocynk, ale wiadomo że konserwacja to podstawa.

Jako opcja, bo rzeczywiście wyglądają OK:
https://www.olx.pl/oferta/progi-super-stan-repetaturki-honda-civic-vi-6gen-5d-angielka-95-01-CID5-IDprQiW.html#81dc378262

Myślę, że trzeba porównać koszty, tj. ile blacharz zechce za wspawanie wyciętego gotowca (można uciąć tak, jak on to widzi) + ew. konesrwacja (chyba że sam ogarniesz), a ile będzie chciał za wycinanie dolnych połówek, wspawanie (zapewne też wsporników lewarka, które mogą być pordzewiałe i nie będzie miał do czego "przyheftować"), nawiercenie otworów, itd.

Poza wszystkim - gryź/wezwij NASA/wykrywacz kłamstw/ojca Rydzyka/użyj paralizatora, cokolwiek - ale upewnij się na 100% że te używki nie są od środka skorodowane!

MM63
18-12-17, 16:19
;2869509']Ewentualnie jakich innych aut oprócz 5D szukać na szrocie jako dawcy ?

https://zapodaj.net/f54c2274793d9.jpg.html

Fajnie byloby wyrwac z tych nowych roverkow, robili je do 2006 :0

Szczur[R]
18-12-17, 22:19
Fajnie byloby wyrwac z tych nowych roverkow, robili je do 2006 :0

Mówisz o 400 czy 45 ? MG zs ? Nie wiem które konkretnie budy są kompatybilne z 5D. Masz sprawdzone info ?

Bonless
18-12-17, 23:20
45, 400 i ZS są kompatybilne, mam u siebie wstawione progi z ZS-a chyba z 2005r (nie pamietam dokładnie) po ostatnim lifcie.