ecumod
11-12-17, 22:35
Cześć, po kilku zdobytych trofeach z wrak race czas przesiąść się na prawdziwe auto, które sobie super radzi w tej kategorii sportu.
Zbieram wszystkie informacje, które mogą być dla mnie cenne. Na codzień zajmujemy się chiptuningiem, ekologią, nie miewamy starszych generacji civiców na żadne modyfikacje więc nie mamy żadnych informacji nt ECU, które są warte uwagi, a które nie. Żeby nie robić bałaganu w temacie spiszę moje pytania i niech się wywiąże dyskusja ;)
Szukamy oczywiście 3 drzwiowej budy, w silniku benzynowym o litrażu minimum 1.4, bardziej wolałbym 1.6 ale budżet. Wiadomo - im mniej tym lepiej, nie ze względu "cebula - kieszeń mnie boli", ale taki jest zamysł tego wyścigu aby zrobić jak najwięcej własnymi rękami, tak też chcemy aby było.
1. Który sterownik silnika daje możliwość zmian map paliwowych aby zrobić troche "fajerwerków"? Czy nie trzeba bardzo się nad tym zastanawiać i jaki nie kupię 1.4 czy 1.6 to będę miał możliwość modyfikacji sterownika i mapy paliwowe i zapłonu pod ręką?
2. Wałek rozrządu? Warto się zasadzać na jakiś bardziej ostry wałek w którymś z 1.4, 1.5, 1.6? Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Generalnie wiadomo o co chodzi - im więcej mocy tym lepiej, ale w granicach rozsądku, silnik ma być zrobiony na tip top, buda - budę się potem zmieni :)
3. Kolektor dolotowy, wydechowy - to wiadomo, 4-2-1, a dolotowy? w co powinienem się zaopatrzyć?
4. Jakieś jeszcze cenne informacje? Najbardziej mnie interesuje temat sterownika silnika, chcę mieć możliwość ingerencji w mapy, a nie orientuję się czy kazdy sterownik po modyfikacjach odpowiednich będzie mi dawał taką możliwość.
Zbieram wszystkie informacje, które mogą być dla mnie cenne. Na codzień zajmujemy się chiptuningiem, ekologią, nie miewamy starszych generacji civiców na żadne modyfikacje więc nie mamy żadnych informacji nt ECU, które są warte uwagi, a które nie. Żeby nie robić bałaganu w temacie spiszę moje pytania i niech się wywiąże dyskusja ;)
Szukamy oczywiście 3 drzwiowej budy, w silniku benzynowym o litrażu minimum 1.4, bardziej wolałbym 1.6 ale budżet. Wiadomo - im mniej tym lepiej, nie ze względu "cebula - kieszeń mnie boli", ale taki jest zamysł tego wyścigu aby zrobić jak najwięcej własnymi rękami, tak też chcemy aby było.
1. Który sterownik silnika daje możliwość zmian map paliwowych aby zrobić troche "fajerwerków"? Czy nie trzeba bardzo się nad tym zastanawiać i jaki nie kupię 1.4 czy 1.6 to będę miał możliwość modyfikacji sterownika i mapy paliwowe i zapłonu pod ręką?
2. Wałek rozrządu? Warto się zasadzać na jakiś bardziej ostry wałek w którymś z 1.4, 1.5, 1.6? Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Generalnie wiadomo o co chodzi - im więcej mocy tym lepiej, ale w granicach rozsądku, silnik ma być zrobiony na tip top, buda - budę się potem zmieni :)
3. Kolektor dolotowy, wydechowy - to wiadomo, 4-2-1, a dolotowy? w co powinienem się zaopatrzyć?
4. Jakieś jeszcze cenne informacje? Najbardziej mnie interesuje temat sterownika silnika, chcę mieć możliwość ingerencji w mapy, a nie orientuję się czy kazdy sterownik po modyfikacjach odpowiednich będzie mi dawał taką możliwość.