PDA

Zobacz pełną wersję : Projekt na wrak race



ecumod
11-12-17, 22:35
Cześć, po kilku zdobytych trofeach z wrak race czas przesiąść się na prawdziwe auto, które sobie super radzi w tej kategorii sportu.
Zbieram wszystkie informacje, które mogą być dla mnie cenne. Na codzień zajmujemy się chiptuningiem, ekologią, nie miewamy starszych generacji civiców na żadne modyfikacje więc nie mamy żadnych informacji nt ECU, które są warte uwagi, a które nie. Żeby nie robić bałaganu w temacie spiszę moje pytania i niech się wywiąże dyskusja ;)

Szukamy oczywiście 3 drzwiowej budy, w silniku benzynowym o litrażu minimum 1.4, bardziej wolałbym 1.6 ale budżet. Wiadomo - im mniej tym lepiej, nie ze względu "cebula - kieszeń mnie boli", ale taki jest zamysł tego wyścigu aby zrobić jak najwięcej własnymi rękami, tak też chcemy aby było.


1. Który sterownik silnika daje możliwość zmian map paliwowych aby zrobić troche "fajerwerków"? Czy nie trzeba bardzo się nad tym zastanawiać i jaki nie kupię 1.4 czy 1.6 to będę miał możliwość modyfikacji sterownika i mapy paliwowe i zapłonu pod ręką?

2. Wałek rozrządu? Warto się zasadzać na jakiś bardziej ostry wałek w którymś z 1.4, 1.5, 1.6? Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Generalnie wiadomo o co chodzi - im więcej mocy tym lepiej, ale w granicach rozsądku, silnik ma być zrobiony na tip top, buda - budę się potem zmieni :)

3. Kolektor dolotowy, wydechowy - to wiadomo, 4-2-1, a dolotowy? w co powinienem się zaopatrzyć?

4. Jakieś jeszcze cenne informacje? Najbardziej mnie interesuje temat sterownika silnika, chcę mieć możliwość ingerencji w mapy, a nie orientuję się czy kazdy sterownik po modyfikacjach odpowiednich będzie mi dawał taką możliwość.

REJDYN
12-12-17, 10:34
1. P06 lub P28
2. Najostrzejszy wałek non VTEC jest w D15B2. W sumie warto, bo jest tani, a mocy zawsze coś podniesie, szczególnie przy wyższych obrotach.
3. Najlepiej szukać tzw. "bańki", takiej jak m.in. w D15Z6, D16Y8
4. Jeśli będziesz miał VI gena, to musisz liczyć się z tym, że będzie potrzebna przejściówka do kompa pod OBD1, bo VI gen jest OBD2. A właśnie te, które wymieniłem w punkcie pierwszym dają możliwość zabawy z mapami. Tzn. one na pewno, czy inne to nie jestem pewny, podobno jeszcze jakiś z B-serii. Ale wstrzymam się, żeby nie wyjść na debila :D