birchie
10-12-17, 11:56
Witam
Po swapie z d14z2 na d16z6 w EJ mam problem z ustawieniem zapłonu. Dla pełnego obrazu dodam od razu, że w aucie pozostała oryginalna wiązka obd2b. Komputer P28 podłączony przez przejściowkę. Alternator i aparat zapłonowy z d16z6.
Żeby ustawić właściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, aparat zapłonowy musi być przesunęty w kierunku chłodnicy. Znaki TDC na kole pasowym wału korbowego i wałka rozrządu zgadzają się idealnie, zatem przestawienie o ząbek odpada. Najzabawniejsze jest to, że przed swapem, kiedy silnik zamontowany był w jaju - problemu z zapłonem nie było.
Spotkał się ktoś może z taką anomalią? :)
P.s. zworka przy ustawianiu zapłonu oczywiscie była
Po swapie z d14z2 na d16z6 w EJ mam problem z ustawieniem zapłonu. Dla pełnego obrazu dodam od razu, że w aucie pozostała oryginalna wiązka obd2b. Komputer P28 podłączony przez przejściowkę. Alternator i aparat zapłonowy z d16z6.
Żeby ustawić właściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, aparat zapłonowy musi być przesunęty w kierunku chłodnicy. Znaki TDC na kole pasowym wału korbowego i wałka rozrządu zgadzają się idealnie, zatem przestawienie o ząbek odpada. Najzabawniejsze jest to, że przed swapem, kiedy silnik zamontowany był w jaju - problemu z zapłonem nie było.
Spotkał się ktoś może z taką anomalią? :)
P.s. zworka przy ustawianiu zapłonu oczywiscie była