Zobacz pełną wersję : Swap D15Z6 na wiązki OBD1 (komp i te sprawy)
Cześć. Będę robił u siebie swapa w EG z D13B7 na D15Z6 z EK w sedanie. Na razie wrzucę seryjny silnik, bez zabawy w pełnego VTECa i inne tego typu rzeczy, na wiązki OBD1. Ma po prostu odpalić i jeździć chociaż z miesiąc, żeby poczekać, aż wszystkie graty będą uzbierane do minime. No i mam parę pytań:
1. Z racji tego, że EG jest OBD1, a EK jest OBD2 komputer nie będzie pasował. Czy seryjny komp P06 bez problemu ogarnie silnik? (oczywiście na razie bez obsługi VTECa)
2. Jeśli komp przez ten czas nie będzie obsługiwał VTEC-e to silnik będzie cały czas pracował na 12 zaworach, czy na 16?
3. Czy wszystkie czujniki są takie same jak w B7? Trzeba jakieś dorabiać, ewentualnie odejmować? Można je przełożyć z B7, żeby nie przerabiać kostek?
4. Kostki aparatu zapłonowego również do przeróbki?
5. Linka gazu pasuje od EK do EG?
Cześć. Będę robił u siebie swapa w EG z D13B7 na D15Z6 z EK w sedanie. Na razie wrzucę seryjny silnik, bez zabawy w pełnego VTECa i inne tego typu rzeczy, na wiązki OBD1. Ma po prostu odpalić i jeździć chociaż z miesiąc, żeby poczekać, aż wszystkie graty będą uzbierane do minime. No i mam parę pytań:
1. Z racji tego, że EG jest OBD1, a EK jest OBD2 komputer nie będzie pasował. Czy seryjny komp P06 bez problemu ogarnie silnik? (oczywiście na razie bez obsługi VTECa)
2. Jeśli komp przez ten czas nie będzie obsługiwał VTEC-e to silnik będzie cały czas pracował na 12 zaworach, czy na 16?
3. Czy wszystkie czujniki są takie same jak w B7? Trzeba jakieś dorabiać, ewentualnie odejmować? Można je przełożyć z B7, żeby nie przerabiać kostek?
4. Kostki aparatu zapłonowego również do przeróbki?
5. Linka gazu pasuje od EK do EG?
1. P06 ogarnie to bez problemu. Ale musisz wgrać mapę i dodać obsługę vitka inaczej silnik będzie działał mega nie równo i może się szybko skończyć.
2. Na 16
3. Jeżeli stawiasz wszystko na osprzęcie starym to masz p&p
4. Jak zostawiasz obd1 daj aparat z d15b7 i nie masz rzeźby :)
5. A dlaczego linkę chcesz zmieniać ?
Poza tym jak stawiasz na obd1 wtryski koniecznie 240cc.
Dzięki za pomoc ;)
3. No właśnie chciałbym silnik w całości przenieść, bo D15Z6 ma dobry kolektor ssący
4. A w aparacie nie trzeba rozwiercać mocowań, żeby do Z6 podeszło?
5. Bo mam EG3, linka została jeszcze z gaźnika i jest w cholerę długa :D
Wtryski koniecznie trzeba zmieniać? Nie można przelutować kostek z OBD2?
kazik2_h9w3
10-12-17, 12:56
W d15z6 wtryski sa 190
Załóż ssący z d15z6 a osprzęt z B7. (przepustnica, czujniki wtryski itp)
Mocowania aparatu nie musisz rozwiercać. :) Miałem aparat z d15b7 i przy d15z6 i pasował idealnie. Dopiero przy przejściu na pełnego Vteca trzeba rozwiercić górna fasolke. :)
Z kolektorem zrób tak jak mówi przedmówca. W p06 przetnij zworke i jeździj na seryjnych mapach d15b7 , ja tak jeździłem i problemu nie było żadnego silnik jeździ nadal :)
Komputer możesz kupić z d15z8 o oznaczeniu P9L bo jedna wersja pasuje pod obd1, wystarczy w jednej z kostek przyciąć kawałek plastiku(malutki) i masz d15z6 na komputerze z innego eco vteca(z angielki). Ja u siebie miałem d15z6 w 5genie coupe właśnie na tym komputerze. Z tego co pamiętam to czujnik IAT musiałem kupić bo w d15z6 jest w dolocie i jakiś tam jeszcze czujnik albo sonde lambdę z 4 żyłowej na 5 i dociągnąć kabel od ecu, nie pamiętam szczerze ale nie dużo przeróbek było.
2. Jeśli komp przez ten czas nie będzie obsługiwał VTEC-e to silnik będzie cały czas pracował na 12 zaworach, czy na 16?
Na 12
Dzięki za pomoc. Bo chciałem kupić EK z tym silnikiem. To w sumie nie lepiej kupić Angielkę z D15Z8, skoro jest pod OBD1, a silnik chyba bliźniaczy do Z6?
Jesli chcesz to pchac do 5 gena, to brałbym angielke, angielka jest a bazie 5 gena. Podpasuje tez wiekszosc zawiasu itd.
Okej, dzięki, w takim razie będę szukał Angielki, ale zdecydowanie ich mniej niestety ;p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.