Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d15z6 MEGA dziwne zachowanie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej



Maly303
08-12-17, 18:28
Witam.
Taki temat.
Auto rozgrzane, jadę na wolnych obrotach lub zjeżdżam z górki, wskazówka spada na samo dno..
Pałuje, jest w stanie dojść do 1/3 skali jak powinno, po czym wystarczy chwila hamowania silnikiem i wskazówka w dół.

Wymieniłem czujniki (oba) od temperatury i od wskaźnika - to samo.

Testowałem wskaźnik zwierając kabel od czujnika (wskaźnika) do masy - pokazuje max (tak powinno być, sposób z manualu)

Termostat ok, otwiera się kiedy trzeba, z nawiewów leci gorące powietrze zawsze.
Pogrzałem w garażu, wentylator chłodnicy też się włącza kiedy trzeba...

Brak mi pomysłów OCB :|:confused:

Ktoś coś podpowie, coś Wam przychodzi do głowy drodzy forumowicze ?

Dodam, że komputer też myśli że auto wystyga, bo przestaje działać econo i pracuje na ssaniu na wolnych obrotach.

Będę wdzięczny za pomoc.

mtgad
12-12-17, 22:43
Proponuję wyciągnąć termostat i sprawdzić go wizualnie :D Obstawiam, że jednak minimalnie może się nie domykać. U mnie kiedyś nie domykał się do końca, miał mniejszy zakres działania. Na postoju też wydawało mi się, że wszystko ok bo rury nagrzewały się poprawnie (wydawało mi się).

SkylineGTR
14-12-17, 16:29
Tak przy okazji zapytam, mam nadzieję, że autor się nie obrazi.

Jak mniej więcej wygląda skala na wskaźniku temp.?
Dla mnie to jest parodia, że producent poskąpił na te kilka cyferek na wskaźniku temp.
Od kiedy mam auto, nigdy nie widziałem aby wskazówka przekroczyła zaznaczoną na zdjęciu wartość. Nie ważne czy upalne dni lata czy zima
https://image.ibb.co/bWMhPm/1559431614f979d0fc3bd1_LI.jpg
Jest to dobra temp, czy to zbyt mało? Ciepłe powietrze dmucha po ok. 3km jazdy
Domyślam się, że maks to ~120* , min to ~60* Więc można się domyślać, że auto nigdy nie przekracza 80*

kubala95
15-12-17, 01:04
Przy dogrzanym silniku wskazówka pokazuje około 1/3 miary.

Maly303
15-12-17, 10:24
Przy dogrzanym silniku wskazówka pokazuje około 1/3 miary.Właśnie :-)
W hondzie zawsze 1/3 skali... Każda odchyłka świadczy że cos nie tak.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Maly303
16-12-17, 17:00
Proponuję wyciągnąć termostat i sprawdzić go wizualnie :D Obstawiam, że jednak minimalnie może się nie domykać. U mnie kiedyś nie domykał się do końca, miał mniejszy zakres działania. Na postoju też wydawało mi się, że wszystko ok bo rury nagrzewały się poprawnie (wydawało mi się).

Sprawdzę na bank, ale aura nie pozwala...
Ostatnio jeżdżę dość sporo tym autem i kompletnie nie kumam OCB...
Zatrzymam się lub jade pod górkę wskazówka leci na 1/3 skali, kulam się 70 alebo hamuje silnikiem zjeżdżając z górki - wskazówka w żółwim tempie jedzie na dół do zera...
Nie dostrzegam sensownej zależności.

mtgad
16-12-17, 18:40
Jak długo zajmuję dojście wskazówki do 1/3 po odpaleniu? Oczywiście po wcześniejszym wystygnięciu silnika np po nocy.

kubala95
16-12-17, 18:44
Na postoju? Około 15 minut. Podczas jazdy po przejechaniu 3-4 km.

Maly303
16-12-17, 20:29
Na postoju? Około 15 minut. Podczas jazdy po przejechaniu 3-4 km.

the same

kacpextreme
20-12-17, 10:34
dla jednych tomiejsce to 1/3 skali, dla innych połowa ;D Myślałem, że nie działają dobrze te wskaźniki bo pokazują w każdej hondzie właśnie 45-50% ale na te wakacje latałem po górach w Chorwacji (40*C++) moim aerodeck b18 i jednak potrafi temperatura pójść wyżej. I tak się dziwię że dawała radę bo przy takiej chłodnicy to seiczento się ostro grzeje a nie jedno z mocniejszych R4 N/A.

Maly303
27-12-17, 17:32
Problem ROZWIĄZANY
Powodem "opadania" wskazówki temperatury cieczy chłodzącej, był termostat zawieszony w pozycji otwartej :)
Swoją drogą nie sądziłem, że Japończykom udało się aż tak dobrze policzyć pojemność cieplną układu chłodzenia.
Wielki szacun, że pracując cały czas na dużym obiegu, wychładza blok poniżej 50 stopni hamując silnikiem jakieś 20 sekund, lub jadąc z prędkością ok 90 na godzinę jakieś 2 minuty :)

Wątek do zamknięcia.