Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : tłumik z katalizatorem czy bez ? / Wyciek oleju



Blacksmith
05-12-17, 18:39
Witam,
muszę wymienić cały układ wydechowy w mojej Hondzie bo już przerdzewiał na wylot i nie ma jak go spawać , tylko , że mam pewien problem. Otóż, z tego co się zorientowałem występują dwie wersje, z katalizatorem i bez. Nie bardzo wiem , która pierwotnie wersja u mnie była bo coś mi się wydaję , że ktoś wyciął katalizator i pozostała po nim tylko ta blaszka co jest na zdjęciu. (proszę o podpowiedź w tej sprawie).

Druga sprawa to wyciek oleju. Jak by ktoś mógł podpowiedzieć skąd to wycieka , czy jest tam jakaś uszczelka/simering ?

Honda Civic VI MA8 D14A5 96r.

Fotki poniżej :

https://images81.fotosik.pl/929/5d40ee5fe6eb2a55med.jpg

https://images83.fotosik.pl/928/531095e3247982bfmed.jpg

https://images84.fotosik.pl/929/5cdcff704156f19fmed.jpg

https://images82.fotosik.pl/930/c3b60fb39937776fmed.jpg

Jens O
05-12-17, 19:59
jak na moje oko simering jak na każdym wale/wałku

Poll
05-12-17, 20:34
Kat był i nie ma ;] Nie rezonuje Ci to przy około 3 tys? Powinien tutaj być chociaż tłumik w obudowie kata.

MM63
05-12-17, 20:46
Ta blaszka to tylko osłona termiczna, brakuje kata. Kup tłumik w obudowie kata żeby nie rzeźbić, albo najepiej katalizator.

Blacksmith
05-12-17, 20:47
OK, czyli zamawiać wersje z katalizatorem ? Tak jak patrzyłem to ten tłumik był już w paru miejscach spawany :( ktoś tam musiał nieźle dłubać :D

MM63
05-12-17, 20:51
Nie ma wersji bez kata :0
Masz kolektor -> katalizator -> tłumik środkowy -> tłumik końcowy.
Przydałby Ci się środkowy, końcowy, coś zamiast kata albo kata no i chyba będzie rzęźba przy rurze od kolektora bo tam fllanszy będzie brakować po tym sztukowaniu.

Blacksmith
05-12-17, 20:56
Tutaj jest cały zestaw : http://izawit.home.pl/izawit2011/katalog,wiecej,2398.html tylko tutaj podają D14A4

A z kolejki zestaw bez kata jest już oznaczony jako D14A5 http://izawit.home.pl/izawit2011/katalog,wiecej,2400.html

mirasek
06-12-17, 00:27
Oba środkowe tłumiki z podanych z linków będą mieć ok 40 cm przerwy do kolektora, na katalizator właśnie. W Twoim aucie go nie ma bo ktoś wyciął. Masz jakieś 3 wyjścia:
- środkowy tłumik + nowy/używany katalizator
- środkowy tłumik + wspawać przed nim tłumik przelotowy, imitacje katalizatora
- środkowy tłumik z d15z3 / d15z8 który jest dłuższy i pasuje p&p do kolektora
Rozważ to pod kątem badania technicznego oraz żenującego pierdzenia ok. 3000 rpm