Zobacz pełną wersję : D15z1 kompresor
harvetster5
04-12-17, 15:11
Siema. Ostatnio urodzil mi sie w głowie pewien pomysł.Jak iż brakuje mocy nosilem sie z z zamirem swapu na d16z6 jednak wpadłem na nieco ciekawszy pomysł. Jak wiadomo w takie d16z6 z remontem i zeby to jakos jechalo musialbym liczyc koszt okolo 6/7 tysiecy. Moj obecny silnik d15z1 po paru drobnych przeróbkach jak na nastukane 240 tysiecy spisuje sie callkiem nieźle. Wiadomo długa skrzynia i odciecie juz przy 6500 sprawiło że nadal sie trzyma. Pobór oleju znikomy.Brak możliwości minime na nim ma swoje plusy. Po nalozeniu czapki z z6 bedzie bardzo odprężony , wręcz idealnie pod turbo lub kompresor.Nawet jesli by doliczyc podstawowy remont dla pewnosci , koszty wyszłyby podobne a z mocą moglbym celowac wyzej niż w przypadku swapu. Etman mial kompresor w d15z1 wiec jakis tam prekursor jest.Tutaj rodzi sie pytanie , co byście wybrali na moim miejscu i czy to faktycznie cenowo wyjdzie podobnie. Prosiłbym o odpowiedz osoby które beda w stanie to jakos uargumentowac. Dzieki i pozdro
harvetster5
04-12-17, 18:29
Dla ułatwienia dodam ze przy kompresorze oprocz standarwocych kosztow dojdzie klawiatura walki z6 , komp 28 , wymiana upg i plan glowicy
d15z1 chcesz doposażyć w kompresor ? Tak jak taki d15z6/z8 jak i d16 wytrzyma na tym okolice 200 kuni, tak z1 wysra korbę przy max 160. Kompresor daje tobie buta od dołu co w tym silniku jest dużym minusem. Jeżeli mówimy o softach różnego rodzaju to nie ma czegoś takiego jak "podstawowy" remont albo to ma jeździć albo co chwila stać w garażu. Koszt remontu d15z1 do tego nakładanie czapki z z6 i przerabianie tego wszystkiego + dołożenie kompresora wyniesie ciebie pewno coś koło 10k. Za darmo tego też nikt nie wystroi. Porwać się z motyką na księżyc jest bardzo prosto a potem płacz bo kasa poszła się walić. Jeżeli auto służy do jazdy codziennej zbieraj kasę i ładuj k20 ew składaj b20, jeżeli zabawka d16 + soft.
harvetster5
07-12-17, 01:00
A w czym niby z1 pod wzgledem srodka jest slabsze od z6 ze niby wysra korbe ? Z tego co wiem nie rozni sie od korb z innycj d serii , ale dzieki za wycenę i rady. Na pewno wyciagne jakies wnioski
Powiem nawet wiecej , znalazlem watek z ktorego wynika ze korby w z1 sa grubsze od tych z6. Moze przypadkiem pomyliles z1 z innym ekonomem (z3)
Zamieszczam link http://civicklub.pl/forum/showthread.php?142153-korby-D13-D15-D16-D17-B20-WYMIARY-SPECYFIKACJA
D15z3 tez ma podobne korby jak d16z6, korba powinna wytrzymac pod 200 koni,
sam kiedys planowalem zakup dolu d15z1/d15z3 i dmuchniecie tego z czapką z6,
owszem będzie mały stopień spreżania, ale dobry pod dmuchanie ponad 300 koni, a na taki sofcik, czy kompresor sprawnosc takiego silnika będzie zbyt mała,
moim zdaniem sens miałoby sciecie przy okazji podmiany glowicy troszkę bloku silnika i glowicy zeby sie z cr zblizyc pod conajmniej 8:1,
z glowica d16z6 wychodzi chyba 7 z groszami :1 lub chyba nawet mniej.
Tylko to wszystko jest teoria i raczej podobnego silnika wcześniej nikt nie składał, więc wszystko będziesz robić na "gorąco".
harvetster5
07-12-17, 21:17
D15z3 tez ma podobne korby jak d16z6, korba powinna wytrzymac pod 200 koni,
sam kiedys planowalem zakup dolu d15z1/d15z3 i dmuchniecie tego z czapką z6,
owszem będzie mały stopień spreżania, ale dobry pod dmuchanie ponad 300 koni, a na taki sofcik, czy kompresor sprawnosc takiego silnika będzie zbyt mała,
moim zdaniem sens miałoby sciecie przy okazji podmiany glowicy troszkę bloku silnika i glowicy zeby sie z cr zblizyc pod conajmniej 8:1,
z glowica d16z6 wychodzi chyba 7 z groszami :1 lub chyba nawet mniej.
Tylko to wszystko jest teoria i raczej podobnego silnika wcześniej nikt nie składał, więc wszystko będziesz robić na "gorąco".
To moze przy okazji remontu wrzuce mu poprostu tloki z 1.3 ?
Kolega etmanowicz dmuchnal 0,6 na seryjnym srodku , zmienil tylko klawiature i walki i nawet mu to jedzie , wiec sam juz nie wiem. Pogubilem sie haha
Nie myl silników, bo nie kazde d15 ma taki sam dół,
d15z1 oraz d15z3 ma "krótkie" tłoki,
takie z d13 w tym silniku bedą grubo wystawać ponad linię bloku, ponieważ d15z1 ma korby takiej dlugosci jak d16z6, lecz sam blok jest krotszy od d16z6, wiec honda poprostu do tych korb spieła krótsze tłoki.
pasują jedynie tłoki z d15z6 eco z 6 gena- wtedy z glowica vtec masz wlasciwie z d15z1 silnik d15z6 z klawiaturą i wałkiem d16vtec.
harvetster5
07-12-17, 22:01
Nie miałem nawet pojecia. Tak mi doradzali na spocie .. Dobrze wiedziec. A jakby zostawic te stare kosmiczne wklęsłe tloki z tego co liczylem w kalkulatorze przy 0,6 wyszla przyzwoita kompresja. Moze faktycznie daloby rade ? Bez wiekszych kombinacji.
Taniej i bezpieczniej dla samego softa będzie kupic jakis slupek d15z6 lub d16z6 niz otwierać d15, remontować glowice i cudować.
Do softa nie potrzebujesz odpreżać silnika.
harvetster5
07-12-17, 23:12
a jak kwestia kosztu samego słupka? Bo osprzet mam obd1 w sumie.Ale z drugiej strony dmuchac w ciemno nie znając stanu troche ryzykowne..
michal1687
08-12-17, 13:55
myślę że ten temat rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości
masz tam wszystko dobrze opisane
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?72045-Kompresor-know-how
jak kwestia kosztu samego słupka?Koszt taki jak znajdziesz na gieldzie, olx, allegro ;) stan tak samo.
harvetster5
09-12-17, 00:51
myślę że ten temat rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości
masz tam wszystko dobrze opisane
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?72045-Kompresor-know-how
Przeczytane od deski do deski hah . Zrobie tak ze nie otworze tej z1 , dmuchne go,zmienie tyle uszczelniacze i upg do tego komp i glowica przestroje to. I bede sobie jezdzil i odkladal na dol z z6 i pozniej tylko podmienie haha jakis plan jest
Pewnie u ja da te dmuchanie, bo glowica d15z1 ma zalosne przeplywy.
harvetster5
10-12-17, 00:44
Napisałem ze glowice zmienie:D na z6
czytam temat i się zastanawiam po jaką cholere doradzacie mu zmianę silnika?
ma d15z1 to niech na tym składa, ****ie to wtedy będzie szukał czegoś innego, chociaż ****ąć nie powinien bo wiele d15b2 czy d15b7 śmiga na kompresorach czy turbach choć mają sporo cieńsze korby.
sam śmigam d16w4 na doładowaniu 0.75 i kompletnie seryjnym silniku który ma praktycznie tej samej grubości korby co taki d15z1 i odpukać wszystko śmiga
składaj kompresor na tym co masz i ciesz się jazdą ;)
harvetster5
13-12-17, 18:29
Dzieki Haker , takie podejscie szanuje haha Zycze zeby smigalo jakjak najdluzej , a i ja dam znac jak u mnie bedzie smigalo
składaj kompresor na tym co masz i ciesz się jazdą no... i d16z6 lekko pomodzone będzie mialo wiecej mocy....
d15z1 ma mega kiepską glowice. Strzelam ze 150 koni bedzie ciezko przekroczyc.
dobry kawał, takie 150 konne d15z1 objedzie pomodzoną b18 a co dopiero d16 :D
dobry kawał, takie 150 konne d15z1 objedzie pomodzoną b18 a co dopiero d16 :D
chyba miałeś na myśli seryjne c4 na seryjnej skrzyni. W innym wypadku te 150 koni przy b18 będzie tyle warte co wyrzucone pieniądze na to.
nie, miałem na myśli dokładnie co napisałem ;)
poczytaj, pomyśl a może zaskoczysz dlaczego :)
nie, miałem na myśli dokładnie co napisałem ;)
poczytaj, pomyśl a może zaskoczysz dlaczego :)
I co ja mam przemyśleć, co ja mam przeczytać ? Brednie że 150 konne d15 rozjedzie "przerobione" b18 ? No chyba że pisząc pomodzoną b18nastkę masz na myśli stożek i końcowy z allegro... Zapodam tobie pierwsze lepsze dwa filmiki z jutuba może być że to któregoś z chłopaków z forum, mam nadzieje że o prawa autorskie się nie przyczepią. :cool:
https://www.youtube.com/watch?v=aszNBKehUm4
i drugi
https://www.youtube.com/watch?v=N73yhSyfgGM
Teraz mi powiedz jak takie 150 konne 1.5 ma objechać ponad 200 konne b18c4/c6 (whatever)? Czy to będzie Turbo pokroju 13/14t czy Kompresor efekt będzie identyczny. Turbo do N/A w takim przypadku nie ma co porównywać bo B seria ma totalnie inne parametry i zakres obrotowy, o podobnych mocach zawsze będzie dużo szybsze nie mówiąc już od mocy większej rzędu 25-30%... Powiedzmy że ze 160 konne d16 objedzie to bym się zgodził. O "dmuchaniu" econów już się nie wypowiadam bo nie ma to najmniejszego sensu a i tak 80% z tych jednostek po dmuchaniu wyląduje na szrocie, a dlaczego to sobie na Honda-Tech czy D-series.org poczytajcie bo jak to w polsce bywa każdy wie tyle ile wyczyta :)
niech dmucha, przekonam się, moim zdaniem objedzie ;)
powiem ci taką ciekawostkę, każdy silnik jaki by nie był kiedyś na szrocie wyląduje, czy to d15z1 czy też takie super b18 ;)
a szrocie wyląduje, czy to d15z1Tylko ze d15z1 na glowicy ma zenujace kanały ssące,kompresor czy turbo za wiele przez te smieszne otworki za duzo nie nadmucha, chyba ze hcodzi o to, zeby dla kolegów duze bylo cisnienia doładowania, a mocy z tego nie wiele. O ile dobrze pamietam to prawie 15mm kanał w glowicy jest mniejszy odtego np. w d16z6, przy przekroju kolo 4 cm jest to wciul.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.