Zobacz pełną wersję : Dystanse pod tłoczki 5mm
Hej, czy ktoś z Was spotkał się z dorabianiem dystansów pod tłoczki zacisków? Mam problem z moimi dwutłoczkowymi.
Były one projektowane pod tarcze 28mm. Większość Hondowskich tarcz to 23mm. Czy wklejone w tłoczki dystansy kasujące 5mm luzu mocno wpłyną na obciążenie zacisków?
To tak jakby zacisk zawsze działał na klockach o 5mm bardziej zużytych, chociaż z drugiej strony zawsze 5mm więcej tłoczka siedzi w zacisku.
Jakoś te momenty się redukują, ale nie jest to wg. wytycznych japońskich inżynierów :confused:
Tutaj ktoś wykonał taką rzeźbę http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=34&t=46297&start=45
Hej, czy ktoś z Was spotkał się z dorabianiem dystansów pod tłoczki zacisków? Mam problem z moimi dwutłoczkowymi.
Były one projektowane pod tarcze 28mm. Większość Hondowskich tarcz to 23mm. Czy wklejone w tłoczki dystansy kasujące 5mm luzu mocno wpłyną na obciążenie zacisków?
To tak jakby zacisk zawsze działał na klockach o 5mm bardziej zużytych, chociaż z drugiej strony zawsze 5mm więcej tłoczka siedzi w zacisku.
Jakoś te momenty się redukują, ale nie jest to wg. wytycznych japońskich inżynierów :confused:
Tutaj ktoś wykonał taką rzeźbę http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=34&t=46297&start=45
Z tym że w linku który dałeś jest redukcja o 3mm a nie 5. Tarcze grubości 23 są ch..a warte - jak tylko zagrzejesz to będziesz wymieniał bo zaczną bić.
BTW skąd wziąłeś tarczę 23mm ? chyba że to <280 ale w takim razie w jakim celu zacisk dwutłoczkowy
Szukaj tarczy grubszej, wieksza pojemnosc cieplna, która ma praktycznie najwieksze znaczenie.
tarcze 282 np. z Rovera mają grubosc 25mm.
tarcze z nsx mają 28mm grubosci przy srednicy 282. Moze warto takich poszukac i ewentualnie dać nowy rozstaw.
;2867038']Z tym że w linku który dałeś jest redukcja o 3mm a nie 5. Tarcze grubości 23 są ch..a warte - jak tylko zagrzejesz to będziesz wymieniał bo zaczną bić.
BTW skąd wziąłeś tarczę 23mm ? chyba że to <280 ale w takim razie w jakim celu zacisk dwutłoczkowy
Choćby do HR-V są 282mm na 23mm :P Chciałem wziąć nawiercane, ale wtedy 5mm luzu w zacisku jest :/ Chyba jedna trzeba będzie zostać przy tarczy pełnej 28mm :p
Choćby do HR-V są 282mm na 23mm :P
Właśnie spr w katalogu i faktycznie. To jest jakieś nieporozumienie. Przy tarczy 262 o grubości 23 -TRW i ATE dostawały u mnie bicia na trzecich światłach i to nie w deszczowy dzień :)
Po zmianie na tarcze 25 (z tym że Tekstar akurat się trafił) no i 282 średnicy - problem nie występuje. Wzrosła pojemność cieplna, moim zdaniem jest teraz odpowiednia do masy i silnika.
Jeszcze dwa inne przypadki znam w budach 5D że różnych producentów tarcza 23mm bicia dostawała.
HR-V jest około 200kg cięższy od 5D więc spodziewał bym się podobnych przypadłości po ostrym hamowaniu.
Już w Chorwacji tarcze ugotowałem ^^ A śpieszyliśmy się na prom więc lekko nie miały... 282 x 23mm ATE. Ofc umarły :D Teraz pytanie. Czy w zaciski z jarzmem pod 282mm wejdzie mi tarcza 293mm? ;) Wtedy mam tarczę od Hondy CR-V 293 x 28mm i więcej produktów zastępczych. M.in. Mikoda się znajdzie :P
Czy w zaciski z jarzmem pod 282mm wejdzie mi tarcza 293mm?
Nie wejdzie.
Ale może podejdzie Ci tarcza od MG ZR o wymiarach 282 grubość 25, rozstaw 100, otwór 64,2 ? Skoro masz obecnie zaciski pod 282 x 23mm to będzie tak samo wyglądało jak w często stosowanym modzie w 5D czyli zacisk od CR-v 1 i właśnie tarcza MG ZR. Problem przy składaniu jest taki że występuje minimalne przesunięcie co powoduje że tarcza nie jest idealnie po środku jarzma. Są dwie szkoły - jedni podkładają podkładki pod jarzmo (blaszki 2mm dorobione), inni dają jarzmo tokarzowi żeby zebrał 2mm zewnętrznego uchwytu klocka od strony tarczy.
Jak to Cię nie urządza, to zostaje swap wszystkiego pod hebel 300 ale koszty już znacznie większe.
Tylko, że ja chcę włożyć zaciski dwutłoczkowe z Legend do HR-V. Czyli pozostaje mi do wyboru zwykła tarcza wentylowana, albo ogarnąć jarzma pod 293mm z CR-V III. Może podejdą pod moją zwrotnicę ;)
a czemu nie zalozyc zaciskow i tarcz z atr ? i miec wszystko rozwiazane za jednym zamachem ?
Bo mam już zaciski Legendowe i teraz rzeźbię... :P
Bo mam już zaciski Legendowe i teraz rzeźbię... :P
Nie upieram się że to jedyne słuszne rozwiązanie, ale jeśli robił bym dla siebie to sprzedał bym te zaciski za dobrą kasę, kupił po cenie złomu z CRV, za 20zł tokarz wyfrezuje o 2mm jarzmo, kupił tarcze 282x25 z mg zr i może jeszcze by na piwko zostało :) Skuteczność hamowania moim zdaniem będzie taka sama jak na zaciskach z legenda. Dwutłoczki bym pakował dopiero przy tarczy ~300
;2867365']Nie upieram się że to jedyne słuszne rozwiązanie, ale jeśli robił bym dla siebie to sprzedał bym te zaciski za dobrą kasę, kupił po cenie złomu z CRV, za 20zł tokarz wyfrezuje o 2mm jarzmo, kupił tarcze 282x25 z mg zr i może jeszcze by na piwko zostało :) Skuteczność hamowania moim zdaniem będzie taka sama jak na zaciskach z legenda. Dwutłoczki bym pakował dopiero przy tarczy ~300
Eee tam. Już mam zaciski razem z serwem. No i pasują +\- do mojego jarzma od HR-V. Gdyby każdy się poddawał na początku to w niczym progresu by nie było :p
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Eee tam. Już mam zaciski razem z serwem. No i pasują +\- do mojego jarzma od HR-V. Gdyby każdy się poddawał na początku to w niczym progresu by nie było :p
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakiego progresu ? Chodziło mi raczej o optymalne rozwiązanie koszt/skuteczność/bezpieczeństwo. Czasem zupełnie nie opłaca się wyważać otwartych drzwi.
Może źle to ubrałem w słowa. Po prostu nie lubię się poddawać i omijać problemów jakie napotkam. Zawsze mogę zdjąć u tokarza kilka mm z mojego jarzma i zakładam wtedy tarcze z legend 282 x 28mm i zaciski z Legend. Do tego podchodzą mi wtedy standardowe klocki i sprężynki jak do HR-V. Większość modów robię na jakość i osiągi (ofc w granicach rozsądku). Przy hamulcach chciałbym zrobić coś co cieszy oko. Ot i cały mój problem :D Jak polegnę to mam plan B. Co do zacisków z CR-V to jest to Bosch. Może być problem z rozstawem montażowym. Za cenę gruzu zamówiłem zacisk. Zobaczymy może się przyfarciło i uda się złożyć, jednak w to wątpię.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Co do zacisków z CR-V to jest to Bosch. Może być problem z rozstawem montażowym.
Nissin, regenerowałem takie zestawy. Tu na przykład masz dokładne zdjęcia http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-prawy-przod-honda-cr-v-i-2-0-16v-i6953221645.html
Do zwrotnicy 262 z tarczą 282 MG ZR grubości 25mm pasuje, ale trzeba podłożyć blaszkę albo frezować 2mm.
Przy hamulcach chciałbym zrobić coś co cieszy oko. Ot i cały mój problem
Cieszyć oko będzie 300 na zacisku z accorda i dobrej feldze :P
;2867650']Nissin, regenerowałem takie zestawy. Tu na przykład masz dokładne zdjęcia http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-prawy-przod-honda-cr-v-i-2-0-16v-i6953221645.html
Do zwrotnicy 262 z tarczą 282 MG ZR grubości 25mm pasuje, ale trzeba podłożyć blaszkę albo frezować 2mm.
Cieszyć oko będzie 300 na zacisku z accorda i dobrej feldze :P
Zacis co pokazałeś jest od CRV I ten sam co mam w HRV... CRV III ma inne zaciski :/
Na oko zauważysz różnicę między 293 a 300? :>
Nie chcę się wykłócać. Chciałem dać dystanse, jednak uświadomiliście mnie, że pojemność cieplna ma znaczenie. Brzmi logicznie. Szukam wiec innego rozwiązania, które mnie zadowoli. Swoją drogą ciekawi mnie różnica w objętości tarcz 293x28 a 300x23 :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zacis co pokazałeś jest od CRV I ten sam co mam w HRV... CRV III ma inne zaciski :/
Przecież w 7 poście pisałem że o crv 1 chodzi :P
;2867862']Przecież w 7 poście pisałem że o crv 1 chodzi :P
A ja od początku o 3’ce :P
Aaaa edit. Teraz widzę, że tego nie napisalem :D
Jednak padnie na tarcze 282x25mm napiszę do Mikody czy mogą nawiercić tarcze pod 5x114,3. Średnice otworu centrującego też muszę rozwiercić, bo okazało się że HR-V ma 70mm z kawałkiem. Do tego jest różnica 3mm w głębokości tarcz i muszę wymierzyć czy w moje jarzmo to wejdzie na styk z zaciskiem dwutloczkowy czy trzeba będzie rzeźbić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Sory ze się wtrącę ale.. Tak dla potomnych bo dzis mnie naszło na dwa tloczki
Model
Rozstaw
Tarcza
Grubość
Otwór
Tłoczek
Hr-v
5x114,3
282
23mm
64,1mm
57mm
CTR
5x114,3
300
25mm
64,1mm
54mm
ATR
5x114,3
300
28mm
64,1mm
38mm 42mm
Legend
5x114,3
282
28mm
70mm
38mm 42mm
tutaj jeszcze link z podobnym tematem i innymi informacjami a dobrze żeby w kupie było :)
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?183631-jakie-jarzmo-pod-hebel-300mm-zacisk-legend-2-tloczkowy/page2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.