Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dławienie przy przyspieszaniu



qucu
28-11-17, 00:06
Jestem szczęśliwym posiadaczem hondy Civic 8gen silnik 1.4. Od jakiegoś czasu pojawił się problem dławienia silnika podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu (przyspieszanie, wyprzedzanie itd.) zauważyłem że problem pojawia się znacznie częściej na drugim i trzecim biegu, kiedy obroty wynoszą 2000-3000 prv/min i wzrastają. Jak zdejmę nogę z gazu i zacznę przyspieszać (nie dociskając pedału do końca) jedzie normalnie. Jestem po wymianie świec (8 sztuk) , oleju i filtrów..... Niestety nic to nie pomogło. Oczywiście jak tylko pojawił się problem pojechałem do mechanika żeby go podpiąć pod komputer, sprawdzić czy nie wykrył jakiegoś błędu. Niestety komputer nic nie pokazał. Kończą mi się pomysły co może być nie tak?! . Jakieś pomysły, czy ktoś może miał podobny problem?! Nie chce oddawać mojej ślicznotki do mechanika, mam niemiłe doświadczenia z mechanikami.

Z góry dziękuję za pomoc.


Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

MikeFoto
28-11-17, 13:00
Jestem po wymianie świec (8 sztuk)

Civica masz z silnikiem twinspark ? :)

Marecki
28-11-17, 14:47
Nie zatankowałeś jakiegoś "lewego" paliwa? Albo być może cewka się kończy

Wysłane z mojego Gemini przy użyciu Tapatalka

Civmann
28-11-17, 15:39
Civica masz z silnikiem twinspark ? :)
Poniekąd prawda, i-dsi(przedlifty) miały zapłon sekwencyjny, 8 świec i 8 zaworów.
Wracając do tematu, paliwo dobry trop, zalej jakieś lepsze i pojeździj ewentualnie jakieś stp do poczyszczenia. Sprawdziłbym filtr paliwa, potem przepustnicę-czujnik położenia przepustnicy a cewki sprawne nie falują obroty na jałowym?

MikeFoto
28-11-17, 15:44
Poniekąd prawda, i-dsi(przedlifty) miały zapłon sekwencyjny, 8 świec i 8 zaworów.

hmm, popatrz....człowiek to sie jednak całe życie uczy :). I racja, racja, są po 2 świece na cylinder:

https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/dc/f1/d2/glowica-cylindrow-idsi-honda-jaz-44437322.jpg

Kasio
28-11-17, 22:36
Ja tak miałem kiedys w Fiescie,objawy identyczne jak u Ciebie,podczas przykrecania swiec pekła ceramiczna izolacja i to w taki sposób ze nie było widać,dopiero jak przetarłem ceramike brudnymi paluchami było widać ryse ale trzeba było sie przyjrzeć i to dokładnie

qucu
29-11-17, 21:15
Civica masz z silnikiem twinspark ? :)No tak. Wiem jak to brzmi 1.4 twin spark. Sam byłem zaskoczony :)


Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka


Nie zatankowałeś jakiegoś "lewego" paliwa? Albo być może cewka się kończy

Wysłane z mojego Gemini przy użyciu TapatalkaPaliwo leje na sprawdzonych stacjach "firmowych" także nie wydaje mi się że jest to wina paliwa.

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka


Poniekąd prawda, i-dsi(przedlifty) miały zapłon sekwencyjny, 8 świec i 8 zaworów.
Wracając do tematu, paliwo dobry trop, zalej jakieś lepsze i pojeździj ewentualnie jakieś stp do poczyszczenia. Sprawdziłbym filtr paliwa, potem przepustnicę-czujnik położenia przepustnicy a cewki sprawne nie falują obroty na jałowym?Będę musiał sprawdzić cewki, bo jesteś już którąś osobą z kolei która mówi mi że to może być cewka. Dzięki wielkie

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

qucu
03-12-17, 06:09
Zauważyłem kolejny symptom powtarzalności objawów. Dzieje się tak gdy silnik jest rozgrzany. Na zimnym silniku problem nie istnieje. Może to coś wykluczyć z powyższych powodów?! Wydaje mi się że gdyby cewka była wadliwa to działo by się tak cały czas niezależnie od temperatury silnika.?! Jakieś pomysły?!
Usłyszałem dobry od jednego kolegi..... Sprzedaj I będzie po problemie [emoji16][emoji16].

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

Marecki
03-12-17, 11:56
Przecież nikt nie będzie tu zgadywał co jest nie tak. Jeśli nie chce Ci się sprawdzać, to pójdź za radą kolegi

Wysłane z mojego Gemini przy użyciu Tapatalka

piter7766
03-12-17, 21:32
Wydaje mi się że gdyby cewka była wadliwa to działo by się tak cały czas niezależnie od temperatury silnika.?!

Mylisz się

qucu
03-12-17, 23:24
Po weckendzie tak zrobię, pojadę do mechanika i to sprawdzę. Zauważyłem nowy objaw i chciałem się nim podzielić. To wszystko.

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

Jedras
03-12-17, 23:52
Cewka właśnie prędzej swoje objawy pokazuje jak jest silnik rozgrzany, także sprawdź je w 1 kolejności

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

qucu
03-12-17, 23:54
Cewka właśnie prędzej swoje objawy pokazuje jak jest silnik rozgrzany, także sprawdź je w 1 kolejności

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu TapatalkaDzięki wielkie. Tak zrobię jutro z samego rana. Dobrze mieć jakiś trop. Jeszcze raz dzięki

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

Civmann
21-12-17, 22:01
Jak tam, udało się rozwiązać problem ?

qucu
27-12-17, 17:24
Jak tam, udało się rozwiązać problem ?Witam!
Udało się rozwiązać problem [emoji38] i musze powiedzieć że jako samouk sam doszedłem do sedna problemu. Mianowicie uszkodzona była jedna z cewek zapłonowych. Będąc ojcem małego dziecka i osobą pracująca na pełen etat zajęło mi to trochę czasu.
Zacząłem dążyć temat cewek zapłonowych i znalazłem artykuł jak domowym sposobem bez specjalistycznego sprzętu sprawdzić i ewentualnie dojść do tego która jest wadliwa. Trzeba zacząć je zamieniać miejscami i obserwować jak zachowuje się silnik i czy dławienia nie przeniosą się w inne miejsce w stosunku do obrotów. Jest to czasochłonne zajęcie ale można to zrobić samemu. Dlatego tyle to trwało. Na jałowym nie odczuwalne były zmiany w pracy silnika nawet po zamianie cewek. Silnik nie falował . Może dlatego że jest to twin spark. Nie wiem. Po którejś zamianie cewek dławienie przeniosło się w inny moment obrotowy. Zakupiłem nową cewke, wymieniłem i problem zniknął. Także dziękuję za wszelkie porady i wesołych świąt.

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka