PDA

Zobacz pełną wersję : Mini me d16y8



gucioo
20-11-17, 11:16
Cześć mam pytanko otóż w mojej Hani padł silniczek (1 gar nie pali) postanowiłem zmienić głowicę z d16y7 na y8, mam kompletna głowice z kolektorem, kompa itd. Pytanie 1 czy potrzebny jest nowy aparat zapłonowy od y8? . 2. Czy możliwe że skoro nie pali na jeden gar to może być też wina aparatu zapłonowego?. 3. Silnik przy odpalaniu zaczął już kopcić (brał olej) warto bawić się w pierścienie przy okazji? Często czytam, że rezultat po wymianie na nowe jest zupełnie odwrotny.

rtgg
20-11-17, 17:02
Cześć mam pytanko otóż w mojej Hani padł silniczek (1 gar nie pali) postanowiłem zmienić głowicę z d16y7 na y8, mam kompletna głowice z kolektorem, kompa itd. Pytanie 1 czy potrzebny jest nowy aparat zapłonowy od y8? . 2. Czy możliwe że skoro nie pali na jeden gar to może być też wina aparatu zapłonowego?. 3. Silnik przy odpalaniu zaczął już kopcić (brał olej) warto bawić się w pierścienie przy okazji? Często czytam, że rezultat po wymianie na nowe jest zupełnie odwrotny.

Sprawdź kompresje na cylindrach, może być tak że wali uszczelniaczami i pali olej. Jeżeli chodzi o brak zapłonu na 1 "garze" to wykręć świecę i zobacz czy przypadkiem nie jest zalana olejem, ale tak może to być aparat/kabel/świeca czy padnięty wtrysk... Opcji jest wiele i jeszcze więcej :D . Jeżeli mocowania y7 i y8 na aparat są takie same to nie potrzeba i będzie wszystko działać. Potrzeba tobie kompa, przejść na obd1 i wgrać mapę d16y8 albo od razu wystroić jak masz coś tam porobione. Same graty na mini me ze sprawdzeniem głowicy to gdzieś koszt od 2-2.5k chyba że głowica będzie trupem jak w moim przypadku to w 3k się zamkniesz :P

alienek
20-11-17, 17:21
i tak będzie potrzebować aparatu na obd1.. bo y7 to obd2b.. bo jak masz owal na cylindrach to wymiana pierscieni Ci nic nie da, a przed założeniem głowicy daj na sprawdznie szczlności i wymień uszczelniacze.. koszt ich to ok 120zł a przynajmniej potem można spać spokojnie to i przejściówka kompa by sie przydała chyba że będziesz sam rzeźbił

rtgg
20-11-17, 18:32
i tak będzie potrzebować aparatu na obd1.. bo y7 to obd2b..

Skoro 99% ludzie przechodzi na obd1 po przejściówce to na co mu aparat z obd1 ? Aparat z y7 (wnętrza) działają z głowicą z6 to dlaczego ma nie działać z y8 ? Przy aparacie obd1 trzeba zmienić albo wtyczki albo całą wiązkę a to jest zbędne.

Algali
20-11-17, 19:11
Sprawdź kompresje na cylindrach, może być tak że wali uszczelniaczami i pali olej. Jeżeli chodzi o brak zapłonu na 1 "garze" to wykręć świecę i zobacz czy przypadkiem nie jest zalana olejem, ale tak może to być aparat/kabel/świeca czy padnięty wtrysk... Opcji jest wiele i jeszcze więcej :D . Jeżeli mocowania y7 i y8 na aparat są takie same to nie potrzeba i będzie wszystko działać. Potrzeba tobie kompa, przejść na obd1 i wgrać mapę d16y8 albo od razu wystroić jak masz coś tam porobione. Same graty na mini me ze sprawdzeniem głowicy to gdzieś koszt od 2-2.5k chyba że głowica będzie trupem jak w moim przypadku to w 3k się zamkniesz :P

Z tym 2-2,5k to raczej grubo poleciałeś. Chyba, że będą luzy na prowadnicach itd. To można dobić do takiej kwoty. Pół roku temu robiłem solidny remont i głowicy, i słupka. Jak wrócę do domu to podliczę ile u mnie to wyszło za głowicę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rtgg
20-11-17, 19:18
Z tym 2-2,5k to raczej grubo poleciałeś. Chyba, że będą luzy na prowadnicach itd. To można dobić do takiej kwoty. Pół roku temu robiłem solidny remont i głowicy, i słupka. Jak wrócę do domu to podliczę ile u mnie to wyszło za głowicę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czy grubo poleciałem ? No raczej nie ponieważ zbierałem graty dla siebie i wyszło dokładnie 2794,45... Niestety takie są koszta gratów, uszczelek i innych pierdół które trzeba kupić. Mapy też nikt za darmo nie zrobi. A do tego nie doliczyłem jeszcze praktycznie kompletnej regeneracji głowicy która mnie czeka :)

gucioo
20-11-17, 20:11
No ja szarpnąłem głowicę y8 ( podobno po remoncie - uszczelniacze , zawory itd ) z przerobionym kompem i kolektorem jakoś chyba za tysiaka, jestem ciekaw co będzie z blokiem po zdjęciu głowicy :) . Wszystko przyszykowane teraz czekam tylko na "niespodzianki" które wyjdą w trakcie :) , jęśli ten sam aparat to fajnie, rozumiem co do elektryki ,że trzeba przejściówkę? ona też coś koło stówy chodzi ???

alienek
20-11-17, 20:12
Skoro 99% ludzie przechodzi na obd1 po przejściówce to na co mu aparat z obd1 ? Aparat z y7 (wnętrza) działają z głowicą z6 to dlaczego ma nie działać z y8 ? Przy aparacie obd1 trzeba zmienić albo wtyczki albo całą wiązkę a to jest zbędne.

wnętrza pasują ale mocowanie do głowicy już nie :P

Algali zauważ ze do Twojego kosztorysu musimy doliczyć kompa z mapą czyli 500zł aparat zapłonowy 250zł przejściówka 120zł i płyny utrojowe, ja jeszcze doliczałem tłoki nrp oem filtr , poduszki silnika i skrzyni, prowadnice zaworowe, śruby głowicy, obróbka głowicy i bloku z pomiarami ;p i jest gruuuubbooo ponad 3k zł ;p

gucioo
20-11-17, 20:17
Czyli krótko mówiąc pasuje ten aparat czy jednak nie ?:)

alienek
20-11-17, 20:27
ja obstawiam że nie podejdzie ,chociaż gdzieś czytałem kiedyś że idzie na 2 mocowania przykręcić ale nie wiem czy to tyczyło się z6 czy y8, z elektryki o musisz jeszcze 2 kable pociągnąć z kompa do uruchowmienia VTEC'a ,wykrecic korek miedzy 2 a 3 cylindrem i połączyć sie z czujnikiem ciśnienia oleju .. mam nadzieje że nic nie pokićkałem ;p zreszta jest już temata o MINI-ME ;p

wiesko1261
20-11-17, 21:06
ja obstawiam że nie podejdzie ,chociaż gdzieś czytałem kiedyś że idzie na 2 mocowania przykręcić ale nie wiem czy to tyczyło się z6 czy y8, z elektryki o musisz jeszcze 2 kable pociągnąć z kompa do uruchowmienia VTEC'a ,wykrecic korek miedzy 2 a 3 cylindrem i połączyć sie z czujnikiem ciśnienia oleju .. mam nadzieje że nic nie pokićkałem ;p zreszta jest już temata o MINI-ME ;p

takie rzeźby :P to z minime na dole d15b2/b7 :) i w nich tylko były dławiki kanału olejowego między 2-3 cylindrem

z głowicą od d16z6 aparat tylko z d16z6 (z b7 po strasznej rzeźbie -powiększanie otworów , z trudem na dwie śruby - odradzam )

ja kiedyś u siebie , po przejściu na OBD1 w D14 - aparat był brany z angielki (P1K) i potem , do minime y8 do d14 , został ten sam :)
taki też siedzi w d16w4 , pasuje mocowaniami do wszystkich głowic nowego typu :) (świece od strony wydechu )

Algali
20-11-17, 21:17
Co Ty się tak tego aparatu uczepiłeś? U mnie wszystko bangla na aparacie z OBD2... Gdybym przeszedł na OBD1 to jeszcze z wtyczką byłby problem. W HR-V jest 6'cio pinowa jeśli dobrze pamiętam. Ja szukałem aparatu bo mój szwankował, ale za 90 zł (koszt części: uszczelka+łożysko z jdmshop) zrobiłem regena. Podsumowując u mnie pasował aparat z W1 OBD 2, a mam OBD1 przez przejściówkę przy ECU. Koszt mojego kompa z podlaną mapą wynosił 250zł, a ostatnio sprawdzaliśmy diagnozę przez ECU i testowaliśmy ustawienia mapy i po strojeniu dużo się nie zmieni ;)


Czy grubo poleciałem ? No raczej nie ponieważ zbierałem graty dla siebie i wyszło dokładnie 2794,45... Niestety takie są koszta gratów, uszczelek i innych pierdół które trzeba kupić. Mapy też nikt za darmo nie zrobi. A do tego nie doliczyłem jeszcze praktycznie kompletnej regeneracji głowicy która mnie czeka :)

U mnie kompletne zrobienie głowicy kosztowało tyle.
*Kupno gratów w tym głowica D16W5 - dość zajechany wałek i klawiatura :v, kolektor D16Y8, listwa wtryskowa z wtryskiwaczami 240cc i inne pierdółki, których mogę już nie pamiętać - 800zł
*Wszystkie uszczelki, uszczelniacze, jakie znajdują się w głowicy + UPG OEM części z Haparts ~730zł (śrub głowicy nie liczę to był zakup trochę ponad miarę, ale podwyższona kompresja itp... wolałem się ubezpieczyć
*Prowadnice wydechowe supertech - 240 zł
*Regeneracja głowicy: mycie ultradźwiękowe, frez gniazd zaworowych, docieranie zaworów, wprasowanie prowadnic sztuk 8, planowanie płaszczyzny USZCZELEK (wszystkich, tych pod wydech i dolot też) - 700zł
Czyli wychodzi że można w 2,5k zmieścić się z wyremontowaną głowicą na słupku przy odliczeniu kosztów warsztatu.
Jak liczyć kasę na montaż, przepustnicę H22, uszczelkę pod nią, nowy custom dolot, i nowy rozrząd to pewnie z 3,5k wyjdzie.
Wszystko zależy jak trafisz z głowicą. Gładź krzywek i klawiatury bez rozbierania głowicy jest ciężko osiągalna, przynajmniej była dla laika jak ja i skończyło się jak się skończyło :/ ale z drugiej bańki dostałem masę gratów za 8 stówek :D była tam nawet kompletna w 100% instalacja (niestety angol) z aparatem zapłonowym, przewodami WN no wszystko czego dusza zapragnie :P