PDA

Zobacz pełną wersję : D16Y3 Tuning



Hen
13-11-17, 22:51
Witam, mam Hondę D16Y3 i chciałbym trochę ją podkręcić tak do 125, mam zamiar zmienić kolektor wydechowy na D16Z6, dopracować wydech na podstawie poradnika z tego forum w temacie ,,tuning wydechu na poważnie" i zmiana filtra powietrza na stożkowy simota w szczelnej obudowie z podprowadzonym zimnym powietrzem. Tylko mam jeszcze kilka pytań do was bo nie jestem pewny w kilku kwestiach, więc tak:

1. Czy jeśli mam instalację gazową sekwencyjną to opłaca się bawić w take przeróbki ?
2. Czy kolektor wydechowy z D16Z6 będzie dobrym rozwiązaniem, czy lepiej jakiś inny ?
3. Z tego co słyszałem to zrobienie przelotowego tłumika i stożka, zmniejsza moc na niskich obrotach a zwiększa na wyższych, czy inaczej można seryjny filtr przerobić, aby te niższe obroty nie zostały tak osłabione, a poza tym czy jak mam sekwencję wstawioną i przerobię filtr powietrza, to nie będzie dostawał za dużo powietrza ?

Pozdrawiam

REJDYN
16-11-17, 19:44
1. Po zmianie dolotu najlepiej wystroić instalację. Chociaż i to nie do końca może pomóc. Pewnie dużo też zależy od samej instalacji, ale mój kolega jeżdżąc na zestawie LPG+stożek spalił zawory, silnik był do remontu. Ja z LPG dużego doświadczenia nie mam, być może się mylę.
2. Kolektor z D16Z6 jak najbardziej na plus. Jest dosyć tani w porównaniu do chinoli, a jednak daje niewiele mniej niż one. Ma ciut węższe kanały. Jednak mimo wszystko w porównaniu do seryjnego 4-1 jest miło
3. Przelotowy tłumik nie ma aż takiego wpływu. Zależy to bardziej od średnicy wydechu. Musi on zachować odpowiednie ciśnienie. Stożkowy filtr rzeczywiście obniża moc na niskich obrotach, ale nie powoduje, że auto nie chce jechać. Obniża, ale nie tak mocno, jechać się da. Za to poprawia właśnie na wyższych. Dół można poprawić montując kolektor 4-2-1. Wtedy jest 1:1 z dolotem

Hen
17-11-17, 00:17
To aktualnie mam zamiar zrobić: założyć kolektor od D16Z6 + owinąć go bandażem termoizolacyjnym, tłumik środkowy proex o średnicy 50mm zamiast katalizatora bo z tego co wiem to do D serii wystarczy 2 cale, a z tego co się orientuję 2 cale to około 50,8mm więc chyba tłumik 50mm styknie, a co do dolotu, to gdzieś wyczytałem, że zamiast wkładać stożek to można jakoś zmodyfikować seryjny dolot, co nie da takiego efektu jak stożek, ale coś tam delikatnie poprawi na całej długości obrotów, ale nie wiem w jakim sensie zmienić. Wpadło mi do głowy, aby zmienić przewód dolotu powietrza na jakiś gładki w środku. Co wydechu to chodzi ci o średnice układu wydechowego np 2 cale, czy tłumik końcowy, bo na początku miałem w planach zrobić 70mm przy kolektorze i przy wlocie do tłumika końcowego 54mm, ale znów później znalazłem, że 2 cale wystarczą i mam teraz mętlik w głowie, im więcej czytam forum tym mam więcej pytań.

rtgg
17-11-17, 08:28
To aktualnie mam zamiar zrobić: założyć kolektor od D16Z6 + owinąć go bandażem termoizolacyjnym, tłumik środkowy proex o średnicy 50mm zamiast katalizatora bo z tego co wiem to do D serii wystarczy 2 cale, a z tego co się orientuję 2 cale to około 50,8mm więc chyba tłumik 50mm styknie, a co do dolotu, to gdzieś wyczytałem, że zamiast wkładać stożek to można jakoś zmodyfikować seryjny dolot, co nie da takiego efektu jak stożek, ale coś tam delikatnie poprawi na całej długości obrotów, ale nie wiem w jakim sensie zmienić. Wpadło mi do głowy, aby zmienić przewód dolotu powietrza na jakiś gładki w środku. Co wydechu to chodzi ci o średnice układu wydechowego np 2 cale, czy tłumik końcowy, bo na początku miałem w planach zrobić 70mm przy kolektorze i przy wlocie do tłumika końcowego 54mm, ale znów później znalazłem, że 2 cale wystarczą i mam teraz mętlik w głowie, im więcej czytam forum tym mam więcej pytań.

To zależy do czego chcesz mieć ten wydech. Dla lepszego dźwięku i jak nie masz planów na dalsze modzenie to 2 cale oczywiście wystarczą. Ale jak będziesz robił coś więcej to i te wystarczające 2 cale się przytkają...

Szczur[R]
17-11-17, 15:41
To zależy do czego chcesz mieć ten wydech. Dla lepszego dźwięku i jak nie masz planów na dalsze modzenie to 2 cale oczywiście wystarczą. Ale jak będziesz robił coś więcej to i te wystarczające 2 cale się przytkają...
Jasne - przecież ten "potwór" pali 30litrów i generuje ogromne ilości spalin, więc im większa rura tym więcej placebo-koni zyskasz.

Hen
17-11-17, 15:58
Ogółem to może w przyszłości, chciałbym zmienic głowice na vtec i mapy zmienic.

Szczur[R]
17-11-17, 16:43
Ogółem to może w przyszłości, chciałbym zmienic głowice na vtec i mapy zmienic.

Jeśli nie idziesz w turbo, to 2 cale są aż nadto dla tego silnika.

REJDYN
17-11-17, 23:16
Z tego co wiem to optymalny wydech dla wolnossącej D-serii to 1,75", tyle ile ma seryjny wydech

alienek
17-11-17, 23:57
Przy VTECu np Mugen dawal wydech 2" przynajmniej w moim modelu, ale podejrzewam ze przy calej D serii 1,6 VTEC będzie to samo

Hen
17-11-17, 23:58
To w takim razie zrobię na 2 cale cały wydech, a jeszcze mam dwa pytanka:

1. Znalazłem na aukcjach kolektory 4-2-1 używane w podobnej cenie jak te D16Z6 więc teraz nie wiem, który wybrać.
2. Orientuje się ktoś, na czym polega modyfikacja dolotu seryjnego, lub jakiś inny dolot oprócz stożka ?

REJDYN
18-11-17, 00:59
1. Jak cena podobna to lepiej będzie brać chińczyka. Tylko zwróć uwagę, czy nie jest poobijany, pognity, ani popękany.
2. Usunięcie rezonatora, doprowadzenie rury ze zderzaka do puszki filtra (np. taka aluminiowa do kominków) i sportowa wkładka. Można też wyrzeźbić coś na podobę dolotu Spoona, czyli rura short ram z seryjną puszką filtra i do tego także oczywiście sportowa wkładka i rura ze zderzaka. Puszka z Integry też jest dobrą opcją

Kwapcio23
18-11-17, 14:47
4-2-1 chinol nie uważam, że jest dużo lepszym rozwiązaniem niż oryginalny z D16Z6. Ja miałem Z6, zamieniłem na chinola i po chwili znów wróciłem do Z6, bo dźwięk tego badziewia mnie doprowadzał do szału. Poza tym pękają, przy glebie trzeba je skracać... Pół konia różnicy, wizualny lans na dzielni, ale Z6 jest po prostu rozsądniejszą opcją.

Co do dolotu to możesz jak REJDYN Ci napisał wywalić rezonator i pociągnąć powietrze ze zderzaka, włożyć wkładkę K&N zamiast zwykłego filtra, ewentualnie założyć dolot z B16, który ma większą średnicę rury i pasuje bez problemu, albo Integrowy, który jest drogi i trudniej dostępny. To są Twoje opcje jeżeli nie chcesz stożka.

Ja w D16B2 (silnik bardzo bliski D16Y3) mam zestaw kolektor Z6, seryjne rury i dwa tłumiki powiększone od djhammera, a dolot ze zderzaka z puchą i rurą B16 + do tego kolektor z dużą bańką i szerokimi kanałami. Jestem zadowolony, bez stożków i chińskich kolektorków. ;)

rtgg
18-11-17, 16:08
;2864585']Jasne - przecież ten "potwór" pali 30litrów i generuje ogromne ilości spalin, więc im większa rura tym więcej placebo-koni zyskasz.

Czytamy ze zrozumieniem czy piszemy żeby pisać, post niżej jednak przy turbo "te ogromne 2 cale" to jednak może być za mało... 2.25 przy mocnym n/a też niczego nie pogorszy a wielu przypadkach nawet "polepsza" łot technologia. Poszukaj sobie jednego z pierwszych projektów rameyracing, jak porobili d16 i idealnie wyjaśnili dlaczego ich "potwór" do n/a dostał 2.5 a nie 2 (projekt gdzieś okolic 04-05r)... Ale oczywiście jak autor nie będzie robił nic więcej z tą d16snastką poza wydechem i głowicą to 2' zupełnie wystarczy...



Wydech 2' wydechowy od z6 i będzie pan zadowlony :)

Hen
18-11-17, 17:13
Więc do seryjnego dolotu włożę wkładkę K&N, powietrze ze zderzaka, wywalę rezonator, dam rurę short ram a co do kolektora to poszukam tego, którego znajdę w lepszym stanie. Mam jeszcze ostatnie pytanka, czy po tych modach muszę jechać zestroić samochód ? A i czy jak zmienię filtr powietrza na taki jak opisałem to muszę ustawić dawkę gazu/powietrza, czy nie jest to konieczne oraz gdy podciągnę zimne powietrze to czy na gazie mi auto nie osłabnie bo znajomy mi mówił, że gaz woli ciepłe powietrze i jak podciągnę zimne to może mi samochód słabo jeździć na gazie.

alienek
18-11-17, 18:40
Kiedys juz ktos mądry to napisal ale przytoczę to tu.. Oem element filtrujący hondy czyt. Filtr jest na bardzo wysokim poziomie a wąskim gardłem dolotu jest średnica rur.. Tak więc wsadzając wkladke nawet od NASA będzie to efekt placebo.. W stosunku do oem filtra.. Inaczej ma się sprawa zakladajac liczony dolot np przez kolegę Fawor.. I wtedy dając nawiew zimnego powietrza. Jesli nie robisz nic z wydechem i dolotem poza "wkladka" to stroić nie musisz bo niema czego.. Przyrost na dupohamowni będzie taki jak jazda w wilgotna pogodę :p
Pozatym pierwsze słyszę ze gaz lubi cieple powietrze.. Ogólnie im chlodniejsze i wilgotniejsze powietrze tym lepiej wiąże sie ono z paliwa co daje lepsze przyspieszenie.. Zimna nie lubi reduktor bo może zamarznąć i nie rozprezyc wystarczającej ilości gazu.. Jesli jest instalacja dobrze wystrojona to miedzy benzyna a gazem nie powinno być zauwazalnej różnicy

Hen
18-11-17, 19:49
Jesli nie robisz nic z wydechem i dolotem poza "wkladka" to stroić nie musisz bo niema czego.. Chce zmienić rurę dolotu na short ram, kolektor od Z6 lub 4-2-1, zamiast katalizatora tłumik proex, wydech z wlotem na 2 cale, zimne powietrze ze zderzaka i usunięcie rezonatora. Czyli przy tych zmianach nie muszę nic stroić ? Oraz ewentualnie jakby mnie naszło na zakup obudowy filtra powietrza od B16 to trzeba strojenie, czy tak jak przy serii nie ?

alienek
19-11-17, 01:02
Jesli robisz wydech czyli zmieniasz srednice, wywalasz kata wstawiasz chiniola to wypadalo by to zestroic żeby miało ręce i nogi.. Tylko nie rozumie jednej rzeczy skoro zmieniasz dolot na shorta to po kiego zostawiasz seryjna pucha i dajesz wkladke skoro napisałem Ci ze akurat filtr oem jest dobry, zamiast kasy w wkladke ladowac lepiej kup dobry stożek i zrób odgrodzenie i nawiew albo chociaż jak koledzy pisali puche z b16 ktora ma większą srednice

Hen
19-11-17, 12:59
Chce zmienić rurę dolotu na short ram, kolektor od Z6 lub 4-2-1, zamiast katalizatora tłumik proex, wydech z wlotem na 2 cale, zimne powietrze ze zderzaka i usunięcie rezonatora. Czyli przy tych zmianach nie muszę nic stroić ? Oraz ewentualnie jakby mnie naszło na zakup obudowy filtra powietrza od B16 to trzeba strojenie, czy tak jak przy serii nie ? W tym poście zapomniałem dopisać, że rezygnuję z tej wkładki i jednak będę zakładał puchę od B16 bo nie jest taka droga a coś tam poprawi.

Maciek01
19-11-17, 13:54
Ja bym dał : Kolektor 4-2-1 Chinol do tego short ram aż pod lampę odgrodzony. Wydech średnica 2 cale albo seria 1.75 przelotowy z końcowym 2 calowym i Przepustnica z H22 albo B16 kolektor rozwiercony pod przepustnice. Bedzie to już dobrze jechać Sam mam mody u siebie tylko ja mam d15b2 z osprzętem b7 i ssacym z6 z przepustnicą h22 i dolotem to jedzie nieporównywalnie lepiej niż na zwykłym ssacym b7

Hen
19-11-17, 15:09
Do założenia tej przepustnicy od wersji B16 to jak kupię przepustnicę na OBD1 to wystarczy komponenty przełożyć z seryjnej i rozwiercić kolektor, czy coś więcej.

kazik2_h9w3
19-11-17, 15:26
Nic nie musisz przekladac
Po rozwierceniu ssaka wszystko jest p&p no chyba ze trafisz na przepustnice bez map sensora to bedziesz musial zalozyc ze starej przepustnicy

Maciek01
19-11-17, 15:28
ja np mam z H22 obd1 i rozwiercony ssący. Nic nie zmieniałem tylko map sensor nie jest na przepustnicy jak w D,dałem z d serii tylko że jest podpięty luzem poza przepustnicą . Działa i nie ma błędów. Jest temat na forum z wiekszymi przepustnicami do D serii.

Hen
19-11-17, 16:43
Więc biorę się do roboty i powoli kompletuję komponenty do modyfikacji. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Hen
19-11-17, 22:42
Mam jeszcze jedno pytanie czy przepustnica od Hondy Accord V 2.2 F22 może być, posiada średnicę 60mm czyli tyle co H22 i ze zdjęć wygląda na tą samą co w D16Y3 tylko większa średnica, wydaje mi się, że podejdzie, ale nie chcę w razie czego odsyłać jak się okaże, że jest złe.