Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regeneracja baterii hybrydowej Civic 1.3 2gen



Miszowaty
27-10-17, 18:23
Witam,

moja bateria zaczęła niedomagać. Po starcie silnika pojemność jej spada do 20%, potem nagle rośnie do 100% (łatwo się wyładowuje).
Koszt wymiany w aso to 13k. Dwóch gości regeneruje w Polsce takie baterie, koszt od 3 do 5 tysięcy.
Czy ktoś regenerował swoją baterie? Pomogło coś? Podobno deklarują, że spokojnie da radę pojeździć jeszcze 5 lat na takiej odrestaurowanej.

Widziałem też na chińskich stronach że można ogniwa na wymianę kupić za 50$ za sztukę, może to jest lepsza opcja?

Rikoo
29-10-17, 19:12
pierw napisz skąd jesteś potem napisz która hybryda

19adamo88
30-10-17, 09:42
W ufo bateria? :D

Lucas.FK2
30-10-17, 10:19
W ufo bateria? :D

Nie domyśliłeś sie że chodzi o sedana ?

19adamo88
30-10-17, 10:43
Nie wiedziałem, że sedany tej generacji posiadały napęd hybrydowy :O

Miszowaty
30-10-17, 17:43
Jestem z Gdyni. Jest to Civic Sedan z 2008 roku drugiej generacji.

Rozejrzałem się trochę po necie i gdybym ogniwa zdobył potrafiłbym to sam wymienić. U chińczyka na Alibaba można kupić ogniwa do civica 1gen i insighta(chyba miały te same). Pewnie te od civica 1gen nie będą pasować. Temat do rozkminy.

Tak czy siak jeśli ktoś to robi na znośnych zamiennikach chętnie zlecilbym wymianę samych ogniw.

Lucas.FK2
31-10-17, 07:43
Nie wiedziałem, że sedany tej generacji posiadały napęd hybrydowy :O

Słaby z Ciebie Hondziarz :rolleyes:

Rikoo
02-11-17, 07:24
problem jest taki ze hanka musiala ci stac troche dlugo

rozwiazaniem jest zakup ladowarki do baterii z USA

Miszowaty
02-11-17, 15:46
Tak, czytałem o tych ładowarkach, tylko nie wiem na ile ona będzie skuteczna w moim przypadku i czy w ogóle.

W Polsce wymieniają wszystkie ogniwa na oryginalne Panasonica za 5k, chyba to byłby lepszy interes.

Czy ktoś wie, czy samochód na całkowicie padniętej baterii pojedzie?

Lucas.FK2
02-11-17, 17:11
Pojedzie. Musiałbym się młotkiem w łeb stuknąć żeby do Civica za 20k płacić za nowe baterie 5k. Napisz do usera Glewitz on kupował taką ładowarkę. Może Ci za jakieś pieniądze pożyczy żebyś sobie naładował.

filipfm
02-11-17, 17:29
Tez bym najpierw sprobowal tego chargera. Gleiwitz wprawdzie 600km od Danzig ;) ale pewnie jakos sie da dogadac.

Miszowaty
02-11-17, 17:32
:) Niestety ten użytkownik był ostatnio aktywny w marcu na jednym forum, a na drugim w sierpniu. Napisałem wiadomość na maila i na skrzynkę forumowa. Mam nadzieję, że odpisze.

filipfm
02-11-17, 17:41
Na lustrzanym forum jest bardziej aktywny, chociaz i tak ostatni raz sie logowal pod koniec sierpnia

Lucas.FK2
02-11-17, 18:02
Na lustrzanym forum jest bardziej aktywny, chociaz i tak ostatni raz sie logowal pod koniec sierpnia
Ty mu mów od razu,bo zauważyłem że inteligencja na tym forum mocno spadła. Mowa tu o civicforum.pl :)

Rikoo
02-11-17, 19:19
napisz do mnie to ci wszystko powiem

aha sama ladowarka nic mu nie da

salem
09-11-17, 13:15
od roku używam tej ładowarki, ładuję raz na 2 m-ce i żadnych problemów z baterią.
Pożyczenie nie wchodzi w grę, konieczna jest instalacja okablowania do wentylatora.
pozdr

Rikoo
09-11-17, 13:56
ja kupilem same kable a ladowarke pozyczam i jakos da rade

Miszowaty
09-11-17, 17:32
od roku używam tej ładowarki, ładuję raz na 2 m-ce i żadnych problemów z baterią.
Pożyczenie nie wchodzi w grę, konieczna jest instalacja okablowania do wentylatora.
pozdr

Powiedz proszę jakie objawy miałeś u siebie? Jaki przebieg auta i ile lat? Robiłeś głębokie rozładowanie czy tylko samo ładowanie? Jakie spalanie się utrzymuje po tych 2 miesiącach? Czy bateria się kalibruje często? Będę wdzięczny za każdą informację.

Obecnie leci do mnie ładowarka z rozładowywaczem, więc za jakiś czas będę ją montował.

Miszowaty
28-11-17, 14:49
Jestem po montażu kabli ładowarki i samym ładowaniu, które trwało około 20h.
Ładowanie przebiegało w poniższy sposób:
11:00 180
12:00 182
13:00 184
14:00 184
15:00 185
16:00 186
17:00 186
18:00 186
20:00 186
22:00 186
01:00 187
03:00 188
05:00 188
07:00 189

Normalny zakres pracy dla tej hondy to 158-185v. Powyżej następuje faza kalibrowania, wszystkie cele wtedy wyrównują swoje napięcie. Na powyższym można zauważyć ciekawą rzecz. Najdłużej trwa okres, w którym napięcie na baterii było równe 186v. Podczas ładowania auta, nie zaobserwowałem żadnego grzania, przestrzeń w bagażniku była chłodna, powietrze z wywiewu od chłodzenia baterii również.

Efekty po dwóch dniach od ładowania:
- bateria bardzo wolno się rozładowuje,
- bateria szybko się ładuje,
- wskaźnik naładowania schodzi kreska po kresce, a nie "skacze",
- po włączeniu auta po postoju bateria nie kalibruje się,
- spalanie przy ciężkiej nodze 7.5l/100 na trasie, przy nocnej ekonomicznej jeździe w mieście poniżej 6l/100km (większe górki, zjazdy, teren zróźnicowany),
- auto łatwo wchodzi w tryb napędu samym silnikiem elektrycznym.

Obecnie jestem na etapie sprawdzania na jak długo starczy taki zabieg, jednak mam już wrażenie, że bateria funkcjonuje w o wiele szerszym zakresie pracy. Auto ma zawsze zapas energii na dynamiczne przyśpieszanie nawet jak się je ciśnie przez dłuższy czas.
Kolejne ładowania według instrukcji powinno trwać od 4 do 12h, więc nie byłby to problem żeby je ładować raz na jakiś czas. Mam jeszcze sprzęt do głębokiego rozładowywania, ale użyję go dopiero jak uznam, że samo ładowanie jest niewystarczające.

https://i.imgur.com/nyQCuey.jpg

https://i.imgur.com/OXYpcmQ.jpg

Rikoo
28-11-17, 19:07
no to tak jak ci mówiłem ale jeżeli będzie jak sadze to za jakiś czas będziesz robił głębokie nierozładowywanie

Miszowaty
28-11-17, 21:57
Mi się ima nigdy nie paliła, więc mam nadzieję że nieprędko to nastąpi :)

buri
14-05-18, 15:01
odgrzebuje temat - możecie cos przyblizyc, do kogo sie zgłosić w temacie ładowarki? Zaświeciła się IMA i kotrolka od ładowania, w ASO zglupieli i nie potrafią nic poradzic poza wymianą baterii..

Miszowaty
14-05-18, 15:33
Z tego co wiem masz 3 firmy, które zajmują się regeneracją. Z Łodzi, z Warszawy i z Torunia. Każda firma trochę inną politykę przyjmuje przy regeneracji, więc stosunkowo łatwo podjąć decyzję gdzie się udać.

buri
14-05-18, 16:35
a ladowanie, które robileś bylo za pomocą którejś z tych firm czy pozyczales ladowarke?

Miszowaty
14-05-18, 19:21
Mam swoją ładowarkę, moim zdaniem jak się IMA pali to już nie ma co się bawić w chargera, a pójść w wymianę ogniw.

Rikoo
16-05-18, 19:30
moim zdaniem jak się IMA pali to już nie ma co się bawić w chargera

nie prawda jest szansa go uratować

MikeFoto
17-05-18, 09:09
w ASO zglupieli i nie potrafią nic poradzic poza wymianą baterii

Radzą to co opłaca im się najbardziej :)

Rikoo
17-05-18, 17:45
Radzą to co opłaca im się najbardziej :)


nie po prostu mało hybryd było i nie maja o tym pojęcia

prezesjm
17-05-18, 21:24
Prawie wszystkie te chargery z USA są zrobione na bazie driverów Led. Jeżeli mamy minimum smykałki do majsterkowania to można samemu sobie zrobić taką ładowarkę za kwotę 150 PLN . Do Civic Hybrid 2 gen jest potrzebny zasilacz do 200V DC i prądzie 0,35 A. Działa tak samo dobrze jak te sprzedawane po kilkaset dolarów. Na innym forum opisałem jak to zamontować.

filipfm
18-05-18, 09:25
ASO w wiekszosci robi to co mowi procedura serwisowa. Jezeli ładowarka nie jest made by Honda for Honda to ASO ma prawo o niej nie wiedziec i proponowac wymiane akumulatorow.
Czy to dobrze, nie wiem. Sa przypadki, kiedy ASO wykracza poza procedury i wymysla cos samemu - ostatnio chyba najglosniejszy przypadek to Wyszomirski i oslona+wymiana plynu w FK2R

szczepar
18-05-18, 15:01
Prawie wszystkie te chargery z USA są zrobione na bazie driverów Led. Jeżeli mamy minimum smykałki do majsterkowania to można samemu sobie zrobić taką ładowarkę za kwotę 150 PLN . Do Civic Hybrid 2 gen jest potrzebny zasilacz do 200V DC i prądzie 0,35 A. Działa tak samo dobrze jak te sprzedawane po kilkaset dolarów. Na innym forum opisałem jak to zamontować.

Możesz podać linka do tego tematu gdzie to opisujesz ?
Chętnie bym na to zerknął, szczególnie ze w przypadku Buriego - to mogę mu pożyczyć zasilacz laboratoryjny o regulowanym napięciu i prądzie w zakresie 0-200 V , 0-1 A. Nie jest on przenośny za bardzo bo waży 30 Kg.
Ale przynajmniej zrobiłby sobie test :D

Miszowaty
19-05-18, 12:54
Ja tylko podpowiem, że te amerykańskie ładowarki mają sterownik zmieniający prąd ładowania w zależności od aktualnego poziomu naładowania, do tego wysterowują również dmuchawę baterii.

prezesjm
19-05-18, 14:17
Taki zasilacz to także całkiem dobry pomysł. Jeżeli ustawimy limitery na 190 V i prąd na 300 - 350 mA to powinno wszystko działać tak samo dobrze. W necie jest parę filmików z zasilaczami laboratoryjnymi. Ludzie twierdzą że działa tak samo bo to w sumie prosta elektrotechnika przecież jest.
Nie wiem czy mogę dawać tu takie linki ;) ale proszę Link (http://www.civicforum.pl/showthread.php/53333-Civic-IMA-Hybryda-%C5%82adowanie-baterii-hybrydowej)

Co do prądu to raczej nie zauważyłem na opisach czy filmach z działania oryginałów z USA jakiejś zmiany natężenia prądu. Zmienia się oczywiście napięcie , wzrasta w trakcie ładowania ale wydawało mi się że prąd ładowania jest cały czas na podobnym poziomie w okolicach 350 mA. Czy pod koniec ładowania u Ciebie prąd zmniejszał się ? Co do wiatraka to opisałem pod linkiem jak można sobie z tym poradzić. Dodatkowo jeżeli chcemy wykonać testy zasilaczem to i tak musimy wymontować baterię aby podłączyć kabelki. Ogniwa przy takim prądzie ładowania nagrzewają się naprawdę bardzo mało. Cały test możemy przeprowadzić w sumie na stole. Jeżeli ktoś ma obawy, to wystarczy zdjąć te styropianki z baterii, nakierować na baterię choćby domowy wiatrak i na testy jak znalazł.

Jeżeli ktoś ma dużo czasu to można całą baterię rozebrać na te minimum 11 par ogniw i przeprowadzić regenerację np zwykłą modelarską ładowarką. Są też opisane takie rozwiązania ale to zajmuje bardzo dużo czasu. No chyba że posiadamy 11 takich ładowarek to zrobimy to w 3 dni. Jest to już wersja hardcorowa dla prawdziwych zapaleńców. Niemniej umożliwia zbadanie wszystkich par osobno i np. ewentualną wymianę uszkodzonej pary. Można przeprowadzić testy obciążeniowe , pomierzyć rezystancję wewnętrzną ogniw itp. Tak w większości działają serwisy regenerujące baterie tak z Hond jak z Toyoty i innych.

Miszowaty
19-05-18, 17:22
Wyższe prądy ładowania występują w zakresie poniżej 158v. Z moich obserwacji wynika, że prądy te sięgają nawet 1,5A. Sam proces trwa stosunkowo dlugo, więc boję się o to ile może trwać naładowanie przy max prądzie 0,35A, po głębokim rozładowaniu. U mnie pełny cykl generacyjny z rozładowywaniem robi 2-3 razy większą robotę niż sama ładowarka. Mam na myśli trwałość takiego zabiegu.

Cieszę się, że ktoś te informacje na temat ładowarek uporządkował.
Szkoda, że na przeglądach co 20k km nie robią ładowania, wtedy te civici chodzilyby jak złoto!

prezesjm
19-05-18, 20:03
Nie ma tak źle. Ogniwo w 2 gen. ma pojemność 5,5 Ah. Przy prądzie 350 mA pompujemy 1 Ah w ciągu ~ 3 godzin. Biorąc pod uwagę straty to nawet po całkowitym rozładowaniu ogniw pełny SoC osiągniemy przy czasie ładowania troszku ponad 20 godzin. Przy prądzie 1,5 A to już trzeba dość intensywnie chłodzić baterie i to sterowanie wiatrakiem jest pewnie konieczne.

szczepar
20-05-18, 21:54
Jak wygląda natomiast sprawa z układem rozładowującym ?
Też podłączany jest 2 przewodami do baterii + wentylator ?
Ile czasu trwa rozładowywanie ?
Na jakim napięciu kończy rozładowywać ?

Na marginesie jak byś diodę zamontował w baterii a nie zasilaczu - to nie miałbyś wysokiego napięcia na wtyczce :) w bateri
Jedynie problem z rozładowywaniem przy pomocy tego urządzenia by był :P

prezesjm
21-05-18, 20:48
Co do diody to sobie sam odpowiedziałeś :)
Są już dostępne układy do automatycznego rozładowywania ale to znowu kilkaset dolców. W większości jednak układ do rozładowywania to podstawka na żarówkę i multimetr za 20 PLN.
Firmy sprzedające ładowarki zalecają aby robić to w trzech etapach. Po każdym ładujemy baterię natychmiast do pełna. Pierwszy etap to rozładowanie do 0,8 V na ogniwo co daje około 105 V na baterię. Drugi etap to rozładowanie do 0,5 V na ogniwo więc około 66 cała bateria. Trzeci etap to 0,1 V ogniwo i 13 V cała bateria. Trzeba jednak pilnować obciążenia bo istnieje groźba przebiegunowania jakiegoś ogniwa co przy dużym prądzie może go uszkodzić. Dużym prądem można rozładowywać do poziomu około 150 V na baterię. I tu można zastosować np żarówki 300W. Pomiędzy 150 V a 110 V zalecają żarówki na poziomie 150 W a poniżej napięcia 110 V odpowiednia ponoć jest 40W. Jak twierdzą nie ma groźby trwałego uszkodzenia ogniwa przy tak małym prądzie nawet gdy zostanie ono przebiegunowane co przy tak niskich napięciach jest prawie pewne. Jeżeli nie mamy jak tego pilnować to oczywiście można całą baterię rozładowywać żarówką 40W a nawet 25W ale będzie to trwało kilka dni. Stosując zmianę żarówek zrobimy to w około 12 godzin. Można oczywiście podjechać na miejsce postoju, garażowania w taki sposób aby uruchomił się system start stop, włączamy w aucie co tam mamy na prąd, trzymając hamulec czekamy aż nam się silnik załączy co oznacza dość mocne rozładowanie baterii hybrydowej. Wyłączamy natychmiast silnik i już na starcie mamy baterię rozładowaną prawie do pierwszego poziomu. Oszczędzamy czas na rozładowanie. Czy trzeba chłodzić baterię podczas rozładowywania to tego niestety nie wiem.

Rikoo
25-05-18, 20:22
prezesjm


zrób taka ładowarkę z chęcią ja kupie w dobrych pieniądzach

prezesjm
26-05-18, 13:54
Nie mam planów takiego zarobkowania :)
Wydaje mi się , że bardziej skomplikowane jest rozebranie i wyjęcie baterii niż " zrobienie" tej ładowarki. To tylko zasilacz i dwa kabelki.