Zobacz pełną wersję : płyn chłodniczy
daniel_2007
16-09-08, 19:21
witam wszystkich zauważyłem ostatnio że w moim zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego czasem stan płynu jest powyżej maximum a czasem prawie wogule go tam nie! ma nie ma żadnych wycieków, a może to tak musi być?
normalnie jest tak że przy zimnym silniku poziom może być w normie czyli pomiędzy minimum a max, a po rozgrzaniu silnika poziom zawsze trochę wzrasta ponad max
na zimnym silniku stan powinien być między min a max. A na rozgrzanym zawsze się podnosi i może nawet być powyżej maximum.
Ja mam nieco inny problem. Sprawdzałem poziom płynu w zbiorniczku i okazało się, że jest prawie pusty (pomimo, że ok 2 tygodnie wcześniej poziom był idealny). postanowiłem też rzucić okiem na poziom płynu w samej chłodnicy i po odkręceniu zakrętki na chłodnicy okazało się, że w samej chłodnicy płynu jest za duzo ponieważ się wylał po odkręceniu. Wnioskuję, że przyczyną może być brak lub za słabe odpowietrzanie w chłodnicy. Sprawdziłem samą rurkę, która łączy chłodnicę ze zbiorniczkiem i jest w 100% drożna. Jak sobie z tym poradzić? Czy jest to poważne i może mieć duzy wplyw na działanie chlodzenia?
Wymień korek chłodnicy, bo to on odpowiada za utrzymywanie w niej odpowiedniego poziomu płynu. Tylko zwóć uwage jakie masz oznaczenia na starym, prawdopodobnie 1.1 i kup taki sam.
daniel_2007
17-09-08, 21:06
też wymienie korek może to pomoże
Ja mam nieco inny problem. Sprawdzałem poziom płynu w zbiorniczku i okazało się, że jest prawie pusty (pomimo, że ok 2 tygodnie wcześniej poziom był idealny). postanowiłem też rzucić okiem na poziom płynu w samej chłodnicy i po odkręceniu zakrętki na chłodnicy okazało się, że w samej chłodnicy płynu jest za duzo ponieważ się wylał po odkręceniu. Wnioskuję, że przyczyną może być brak lub za słabe odpowietrzanie w chłodnicy. Sprawdziłem samą rurkę, która łączy chłodnicę ze zbiorniczkiem i jest w 100% drożna. Jak sobie z tym poradzić? Czy jest to poważne i może mieć duzy wplyw na działanie chlodzenia?
jeśli po odkręceniu wywaliło płyn przy ciepłym siniku to tak ma właśnie być i nie zmieniaj korka tylko uzupełnij stan i jeśli będzie nadal ubywać to szukaj wycieków, najczęściej pada chłodnica ewentualnie uszczelka pod głowicą.
czyli uzupełnić chłodnicę do pełna oraz zbiorniczek wyrównawczy tak aby stan się zgadzał jeździć i obserwować czy ubywa. Jeśli po pierwszym rozgrzaniu i ostygnięciu ubędzie płynu to jest to normalne i wtedy należy uzupełnić stan w zbiorniczku wyrównawczym i prowadzić dalsze obserwacje (nie odkręcać korka od chłodnicy, chyba że zbiorniczek wyrównawczy jest całkowicie pusty to od razu szukać wycieków)
Płyn może wylecieć z chłodnicy ale tylko na rozgrzanym silniku, jeśli Kolega na zimnym silniku otworzył korek chłodnicy i wyleciał płyn to na pewno nie jest to normalne i według mnie korek nie puszcza nadmiaru płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Koszt nowego to ok. 25-30 złotych, więc można sobie pozwolić na wymianę.
Płyn może wylecieć z chłodnicy ale tylko na rozgrzanym silniku, jeśli Kolega na zimnym silniku otworzył korek chłodnicy i wyleciał płyn to na pewno nie jest to normalne i według mnie korek nie puszcza nadmiaru płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Koszt nowego to ok. 25-30 złotych, więc można sobie pozwolić na wymianę.
po odkręceniu korka chłodnicy na całkowicie zimnym silniku (np. rano przed pierwszym odpaleniem silnika) płyn w chłodnicy powinien być pod sam korek i nie powinien się wylewać w większych ilościach.
Jeśli ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia przekroczy ciśnienie jakie jest podane na korku od chłodnicy (1.1) to wtedy korek musi puszczać nadmiar tego ciśnienia do zbiorniczka wyrównawczego, a w czasie gdy silnik stygnie w układzie powstaje podciśnienie które zasysa płyn z powrotem do chłodnicy ze zbiorniczka.
Więc najpierw dokładnie sprawdzić czy układ chłodzenia dobrze działa;)
po odkręceniu korka chłodnicy na całkowicie zimnym silniku (np. rano przed pierwszym odpaleniem silnika) płyn w chłodnicy powinien być pod sam korek i nie powinien się wylewać w większych ilościach.
Jeśli ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia przekroczy ciśnienie jakie jest podane na korku od chłodnicy (1.1) to wtedy korek musi puszczać nadmiar tego ciśnienia do zbiorniczka wyrównawczego, a w czasie gdy silnik stygnie w układzie powstaje podciśnienie które zasysa płyn z powrotem do chłodnicy ze zbiorniczka.
Więc najpierw dokładnie sprawdzić czy układ chłodzenia dobrze działa;)
Sprawdzałem oczywiście na zimnym silniku, rano przed pierwszym odpaleniem auta. Płynu nie wylało się dużo, było po prostu pod korek i wychlapało się trochę przy wyciąganiu korka. Oznaczenia na korku to faktycznie 1.1. Acha i chłodnica jest nowa (ok. pół roku temu poprzedni właściciel wymieniał). Dzięki za odpowiedź, spróbuję trochę dolać i popatrzeć a jeśli to nie pomoże to wymienię korek.
dzięki serdeczne i pozdrawiam!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.