Zobacz pełną wersję : Uniwersalna sonda lambda.
Witam! Walczę z opadającej obrotami w moim d14a3 już 4 rok. Została mi.chyba już tylko sonda lambda do wymiany. Chcę kupić NGK uniwersalna bo słyszałem o niej pochlebne opinie. Jak to podłączyć i czy macie jakieś doświadczenia z uniwersalnymi sondami? Jak mogę sprawdzić czy sonda się pierdzieli? Mogę ją odłączyć i przejechać?
w d14a3 masz sondę 1-przewodową, raczej nie da się tu nic pomylić ;]
Byłem odpialemm sondę pojeździe chwilę. Ani check się nie zapalił i obroty wariuje jak wariowaly. Czy silniczek krokowy w Hondzie może się zepsuć na amen?
krokowiec może się zabrudzić, zacznij od czyszczenia, gdzieś tu jest temat o tym. a sonda odpięta zapali check po około 20km przejechanych może nawet troche więcej.
Wiesz chodzi o to że jeden wyczyscilem mimo że był zawalony strasznie i nic to nie dało. Delikatna poprawa. Teraz czyszczę drugi i zobaczymy. Problem jest taki że gdy hamuje silnikiem mam wbity bieg w momencie kiedy obroty zaczną schodzic puszczam sprzęgło i obroty leca na łeb na szyję do zera i podnoszą. Mniej na benzynie bardziej na gazie. Jeśli puszczę sprzęgło zanim obroty zaczną spadać podczas hamowania silnikiem obroty trzymają się wzorowo... Do tego poszarpuje do 3 tys obrotów delikatnie. Albo na luzie jak zaczynam się bawić gazem(przegazowki) to w momencie opadania obrotów poniżej 1 tys obrotów jeśli dodam gazu to występuje szarpbiecie(takie przyduszenie) i obroty rosną po czym szybko spadają. Już mam dość tego serio 14 tys w auto włożone a te jeb... obroty mnie zalamuja!!! Widzę kolega z Torunia ja w Toruniu jestem co tydzień dwa na weekend u dziewczyny. Moglibyśmy się umówić na spotkanie, zobaczylbym czy podobnie się nasze auta zachowują czy po prostu wymagam za dużo od mojej Hanki.
Z opisu wygląda to na zacinający się krokowiec. Albo go wyczyść zgodnie z howto na forum, albo wymień na sprawny.
Testuj wyłącznie na benzynie, jak Ci się coś dzieje na gazie to do gaziarza.
Czyscilem krokowca przepustnice odpaliłem pojeździe chwilę obroty lekko spadają i leca do góry po czym znowu spadają. Chyba lewe łapie.
Czyscilem krokowca przepustnice odpaliłem pojeździe chwilę obroty lekko spadają i leca do góry po czym znowu spadają. Chyba lewe łapie.
Czyścić a czyścić jest różnica, a poza tym może po prostu jest uszkodzony i się zacina. Dobrze by było wymienić, szukaj w dziale giełda, to nie jest droga część.
Przy okazji zobacz czy masz lak na śrubie regulacyjnej w przepustnicy - jeśli lak będzie zerwany to znaczy że ktoś nią kręcił i musisz wyregulować według procedury z manula.
Rozebralem w mak tak żeby kręcić na 360 stopni. Mam dwie przepustnice każda zachowuje się tak samo. Dziś auto trzyma obroty 1500 i przy wysprzeglaniu spada do 900. Mam kolektor ssący z d16z6 krecilem przepustnica troszkę delikatnie ja podnioslem. Sprawdzę i dam do zera. Na aliexpres są nowe krokowce ludzie chwała. Chyba się skuszę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.