Zobacz pełną wersję : D15z3 kontrolka silnika i samodiagnostyka
Witam . Mam taki problem że w czasie jazdy dwa razy zapaliła mi się kontrolka silnika ale wystarczyło włączyć i wyłączyć silnik i gasła . Praca silnika się nic nie zmieniła . Spalanie też chyba jest w normie . Chciałem zrobić samodiagnostyke ale nie mam pojęcia jak a wszystkie linki z instrukcjami nie działają .
Jeżeli ktoś wie co to może być to prosił bym o pomoc . Zauważyłem jeszcze że czasami po odjęciu gazu na 3-4 biegu i ponownym dodaniu zanim zacznie sie zbierać potrafi tak lekko szarpnąć silnikiem .
http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html prosze bardzo
ok tylko nie mam pojęcia gdzie ta wtyczka co trzeba ją zewrzeć jest .
kolego odkrec schowek i tam z boku po prawej beda dwie ta z dwoma pinami to jest do samo diagnostyki
Pod schowkiem prawa strona. wkładasz tam rękę i szukasz kabla wraz z kostkami. Tak przynajmniej jest w moim aucie D14A5. Z dwóch kostek wybierasz tą co ma 2 piny. Zwierasz te piny jakimś drucikiem i odczytujesz co pokazuje kontrolka check engine.
takie niebieskie kostki ??
pewnie tak nie pamietam jakiego koloru deda dwie moga byc w takiej gumie schowanie jedna bedzie miała 2 piny to na bang do samodiagnostyki
Udało się .
Mruga najpierw 4 razy wolno potem 8 razy szybko a do tego jeszcze kontrolka srs też mruga .
Co to może być ??
Kod 48.
Znalazłem to: Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)
szczegóły: http://hondy.republika.pl/samdiag.html
Ale nie dam sobie ręki uciąć że wina tkwi w tym czujniku :)
Ok dzięki . Czyli sonda lambda do wymiany ??
Jeszcze raz dzięki za pomoc .
Udało się .
Mruga najpierw 4 razy wolno potem 8 razy szybko a do tego jeszcze kontrolka srs też mruga .
Co to może być ??
Wolno to dziesiatki a szybko jednostki. Na poczatku jest zwykle tez kontrolny blysk albo dwa itd. Wrzuc w szukajke samodiagnostyka jest cala tabela z kodami.........
Miałem dokładnie taki sam problem, okazało się że to sonda lambda, potwierdziło to badanie spalin na przegladzie. Sonda do tego modelu jest droga...
Miałem dokładnie taki sam problem, okazało się że to sonda lambda, potwierdziło to badanie spalin na przegladzie. Sonda do tego modelu jest droga...
i kupujcie tylko OEM !! zamiennik Bosh dziala do 20 min :) a potem check ...
Miałem dokładnie taki sam problem, okazało się że to sonda lambda, potwierdziło to badanie spalin na przegladzie. Sonda do tego modelu jest droga...
A możesz mi powiedzieć jak droga ??
A możesz mi powiedzieć jak droga ??
w Hondzie 750 zl
NGK - NTK i będzie jeździło - ja płaciłem około 300zł
NGK - NTK i będzie jeździło - ja płaciłem około 300zł
kolego do twojego moze i tka ale do D15Z3 kosztuje zamienik 500zł a oryginał w ASO 900zł podejrzewm ze do D15Z1 tyle samo
Najlepiej zadzwonić do ASO i sprawdzić (czy 750-zoy czy 900-drex87).
Natomiast jaką sondę NGK dobrać to odsyłam do:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=HONDA&h=HONDA&m=Civic+IV
drex87 do D15Z3 500zł to z robocizną chyba?
Allegro: http://moto.allegro.pl/item435342555_ngk_sonda_lambda_lza09_e1_honda_civi c_1_5_16v.html
A po znajomości z panem Władziem można dostać ją właśnie za lekko ponad 300zł.
Pozdrawiam
civicblack
04-08-12, 12:43
Panowie mam problem, zrobiłem dokładnie to co pisaliście powyżej w swojej D15Z3 z '97 i CheckEngine po prostu świeci a srs mrugnął tylko raz. Co to oznacza, że nie ma błędów?
Pozdrawiam
wulkanisko
05-08-12, 00:17
Tak
civicblack
27-08-12, 15:32
To może macie jakieś pomysły dlaczego nadal przerywa silnik, skoro samo diagnostyka nic nie wykazała? Dla przypomnienia silnik D15Z3 z '97.
Pomysłów jest dużo, kable,zużyta kopułka lub palec lub oboje, źle ustawiony zapłon, problem z dostarczaniem paliwa, źle dobierana dawka przez uszkodzoną sondę i dużo jeszcze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.