PDA

Zobacz pełną wersję : D15z3 kontrolka silnika i samodiagnostyka



luk137
16-09-08, 10:54
Witam . Mam taki problem że w czasie jazdy dwa razy zapaliła mi się kontrolka silnika ale wystarczyło włączyć i wyłączyć silnik i gasła . Praca silnika się nic nie zmieniła . Spalanie też chyba jest w normie . Chciałem zrobić samodiagnostyke ale nie mam pojęcia jak a wszystkie linki z instrukcjami nie działają .
Jeżeli ktoś wie co to może być to prosił bym o pomoc . Zauważyłem jeszcze że czasami po odjęciu gazu na 3-4 biegu i ponownym dodaniu zanim zacznie sie zbierać potrafi tak lekko szarpnąć silnikiem .

drex87
16-09-08, 11:08
http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html prosze bardzo

luk137
16-09-08, 11:38
ok tylko nie mam pojęcia gdzie ta wtyczka co trzeba ją zewrzeć jest .

drex87
16-09-08, 11:40
kolego odkrec schowek i tam z boku po prawej beda dwie ta z dwoma pinami to jest do samo diagnostyki

nowik1
16-09-08, 11:42
Pod schowkiem prawa strona. wkładasz tam rękę i szukasz kabla wraz z kostkami. Tak przynajmniej jest w moim aucie D14A5. Z dwóch kostek wybierasz tą co ma 2 piny. Zwierasz te piny jakimś drucikiem i odczytujesz co pokazuje kontrolka check engine.

luk137
16-09-08, 12:05
takie niebieskie kostki ??

drex87
16-09-08, 12:08
pewnie tak nie pamietam jakiego koloru deda dwie moga byc w takiej gumie schowanie jedna bedzie miała 2 piny to na bang do samodiagnostyki

nowik1
16-09-08, 12:10
Tak niebieskie

luk137
16-09-08, 12:11
Udało się .
Mruga najpierw 4 razy wolno potem 8 razy szybko a do tego jeszcze kontrolka srs też mruga .
Co to może być ??

nowik1
16-09-08, 12:56
Kod 48.

Znalazłem to: Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)

szczegóły: http://hondy.republika.pl/samdiag.html

Ale nie dam sobie ręki uciąć że wina tkwi w tym czujniku :)

luk137
16-09-08, 12:59
Ok dzięki . Czyli sonda lambda do wymiany ??
Jeszcze raz dzięki za pomoc .

zed
16-09-08, 13:01
Udało się .
Mruga najpierw 4 razy wolno potem 8 razy szybko a do tego jeszcze kontrolka srs też mruga .
Co to może być ??

Wolno to dziesiatki a szybko jednostki. Na poczatku jest zwykle tez kontrolny blysk albo dwa itd. Wrzuc w szukajke samodiagnostyka jest cala tabela z kodami.........

ZwierzG
23-09-08, 19:23
Miałem dokładnie taki sam problem, okazało się że to sonda lambda, potwierdziło to badanie spalin na przegladzie. Sonda do tego modelu jest droga...

zoy
24-09-08, 06:49
Miałem dokładnie taki sam problem, okazało się że to sonda lambda, potwierdziło to badanie spalin na przegladzie. Sonda do tego modelu jest droga...

i kupujcie tylko OEM !! zamiennik Bosh dziala do 20 min :) a potem check ...

luk137
24-09-08, 16:37
Miałem dokładnie taki sam problem, okazało się że to sonda lambda, potwierdziło to badanie spalin na przegladzie. Sonda do tego modelu jest droga...

A możesz mi powiedzieć jak droga ??

zoy
24-09-08, 16:45
A możesz mi powiedzieć jak droga ??

w Hondzie 750 zl

nowik1
25-09-08, 12:15
NGK - NTK i będzie jeździło - ja płaciłem około 300zł

drex87
25-09-08, 18:26
NGK - NTK i będzie jeździło - ja płaciłem około 300zł
kolego do twojego moze i tka ale do D15Z3 kosztuje zamienik 500zł a oryginał w ASO 900zł podejrzewm ze do D15Z1 tyle samo

nowik1
26-09-08, 11:52
Najlepiej zadzwonić do ASO i sprawdzić (czy 750-zoy czy 900-drex87).
Natomiast jaką sondę NGK dobrać to odsyłam do:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=HONDA&h=HONDA&m=Civic+IV

drex87 do D15Z3 500zł to z robocizną chyba?

Allegro: http://moto.allegro.pl/item435342555_ngk_sonda_lambda_lza09_e1_honda_civi c_1_5_16v.html

A po znajomości z panem Władziem można dostać ją właśnie za lekko ponad 300zł.

Pozdrawiam

civicblack
04-08-12, 12:43
Panowie mam problem, zrobiłem dokładnie to co pisaliście powyżej w swojej D15Z3 z '97 i CheckEngine po prostu świeci a srs mrugnął tylko raz. Co to oznacza, że nie ma błędów?

Pozdrawiam

wulkanisko
05-08-12, 00:17
Tak

civicblack
27-08-12, 15:32
To może macie jakieś pomysły dlaczego nadal przerywa silnik, skoro samo diagnostyka nic nie wykazała? Dla przypomnienia silnik D15Z3 z '97.

kyzer
28-08-12, 18:25
Pomysłów jest dużo, kable,zużyta kopułka lub palec lub oboje, źle ustawiony zapłon, problem z dostarczaniem paliwa, źle dobierana dawka przez uszkodzoną sondę i dużo jeszcze.