PDA

Zobacz pełną wersję : Apetyt na płyn chłodniczy R18A2



Pablos199
03-10-17, 13:23
Witam, sytuacja wygląda następująco: jakoś miesiąc temu zaobserwowałem nagle skoki temperatury, po przejechaniu około 8 km przez miasto w kierunku autostrady wskazówka wędrowała sobie aż do maksa, następnie zaczynała opadac- wtedy następował wjazd na autostradę i temperatura książkowo wskazywała połowę. Myślałem że wariuje termostat, zamówiłem, wymieniłem, uzupełniłem płyn rozlany podczas wymiany i...po około 2 tys problem powrócił, więc wymieniłem calutki płyn na nowy, sprawdziłem połączenia węży i dość pobieżnie szukałem wycieków ( nie sprawdziłem okolic pompy wody), kolejne 2 tysiące za mną i powtórka z rozrywki podczas wczorajszego powrotu z pracy. Dziś rano do chłodnicy dolalem około litra wody. Pytania są nastepujace: co zostało do sprawdzenia przed wymianą uszczelki pod głowicą, bo to moim zdaniem przyczyną znikania płynu i skoków temperatury. Pod korkiem wlewu oleju czysciutko, żadnej mazi, olej napewno bez wody, kolor i konsystencję ma na oko poprawną. Prócz znikania płynu żadnych objawów upg, silnik pracuje wzorowo i nie bierze ani kropelki oleju, zbiorniczek wyrównawczy czysty i nie okopcony.
Pytanie numer dwa: czy ktoś zna, posiada, jakiś poradnik, manual, serwisówka na temat zrzucenia głowicy i założenia jej z powrotem, konkretnie chodzi mi o poprawne ustawienie rozrządu i momenty dokręcenia śrub, bo reszta to żaden kłopot. To chyba jedyna rzecz jakiej nie znalazłem na stronie Trafo (dla tego Pana wielki szacun za kompendium wiedzy i zdjęć tam zamieszczone).
W sobotę biorę się za klocki i łączniki stabilizatora, miałem też zamiar wymieć olej z filtrem i sprawdzić luzy zaworowe ale się wstrzymam bo jak jednak będzie głowica do roboty to bez sensu to teraz robić. A tak btw to z ciekawości zadzwoniłem do ASO w Gliwicach ile taka wymiana kosztuje za samą robociznę i...życzą sobie za planowanie plus wymianę bez uszczelki 2000zl ;) :eek: dawno się tak nie uśmiałem. Macie do mnie jakieś rady? :P

Ps.przebieg 157tys, drugi właściciel, nie kręcone.

szczepar
03-10-17, 14:56
Korek od chłodnicy do sprawdzenia - to nie jest typowy korek - a regulator ciśnienia w układzie.

Odkręcić korek chłodnicy (A), zwilżyć jego uszczelkę płynem chłodzącym i zamontować ją na testerze ciśnienia (B) (dostępnym w handlu). Do zamontowania korka chłodnicy użyć małego (dostępnego w handlu) łącznika H-901122-09 (C).
2. Wytworzyć ciśnienie 93-123 kPa (0,95- 1,25 kG/cm2).
3. Sprawdzić, czy ciśnienie nie spada.
4. Jeśli ciśnienie spada, wymienić korek.

Pablos199
03-10-17, 14:59
Jak sprawdzić ten korek, prócz podmiany i jazdy oczywiście? Mogę z crx d16z6 podmienić. :)

Edit : do takiego testera nie ma dostępu, szybkie sprawdzenie znanego portalu aukcyjnego i już wiem że nie zdobędę, czy mechanicy w okolicy mają? Nie wiem ale większość to nieudolne Mietki, mała szansa na takie coś.

Odkręcając mój korek, nawet około 12 godzin po zakończonej jeździe słychać i widać że ciśnienie trzyma, tylko pewnie pytanie czy odpowiednie ale nie występuje u mnie zjawisko jakiś mega twardych węży po konkretnym nagrzaniu.

szczepar
03-10-17, 15:02
Zedytowałem i wklepilem z serwisówki procedure.
Czyli manometr, 1 bar i jakos to pożenić :)

Co do głowicy to :
Zalecam zdobycie serwisówki :)
Tam jest wszystko krok po kroku opisane.
Kiedyś była bardziej ogólno dostępna, teraz trzeba poszukać jej, np google :chomikuj serwisówka civic viii - Waga ok 202 MB

Ale może być tak że wygotowywuje ci sie powoli płyn bo korek jest nie szczelny.
Prosiłeś o wskazanie innych rzeczy które mogą mieć wpływ na znikający płyn w chłodnicy (poza głowicą), wskazałem CI.
Co z tym zrobisz to już twoja decyzja.
Może jakiś lepszy warsztat z japonskimi samochodami - i niech postawia diagnozę.

Pablos199
03-10-17, 15:18
Też zedytowalem post powyżej. No i w sumie jeżeli korek by nie trzymał cisnienia, a jakieś tam trzyma to gdzie by się podziewało 1-1,2litra płynu? Okolice wyrównawczego względnie suche, nie obryzgane niczym, maska od wewnątrz tez. Bo rozumiem jakby ciśnienie było zaduze to by wyleciało wyrównawczym? Spróbuję na dniach podmienić, niestety dawca korka w dość znacznej odległości odemnie zimuje więc możliwe że najwcześniej w sobotę to sprawdzę.


Serwisówka już na dysku, dzięki za podanie rozmiaru bo wcześniej znalazłem jakaś około 30mb, która nie chciała się odpalić bez internet Explorer a.
Co do korka- podmienienie jak najszybciej i dam znać jak to z nim jest, a jak się uda to może i zrobię pomiar według instrukvji, dzięki wielkie za pomoc, oczywiście dalsze sugestie mile widziane i jak najbardziej doceniane przeze mnie ;)

szczepar
03-10-17, 15:20
A wentylatory ci działają ?

Serwisówka wymaga IE , nie przeskoczysz tego.
Masz Linuxa ze nie masz IE na kompie ?

Pablos199
03-10-17, 15:23
Tak, normalnie samoczynnie włączają się wtedy kiedy trzeba.

Edit co by nie robić śmietnika: używam linuksa, konkretnie to androida, pc już dawno u mnie odszedł do lamusa, trzeba będzie starego laptopa wyjąć z szafy i przysiąść nad instrukcja. Jakby ktoś jeszcze coś chciał dodać to poproszę, teraz uciekam.do pracy, wpadnę nocą :)

szczepar
03-10-17, 15:26
Na stronie TRAFO jest drobna poprawka do serwisówki majaca wylaczyć problemy z nowszymi IE, przynajmniej powinna być.
Sam mu ją wysyłałem :)

matiz1982
02-11-19, 21:47
Witam i jak się problem rozwiązał? Bo u mnie to samo.