PDA

Zobacz pełną wersję : Dragon Gorąca prośba o pomoc przy alaramie



consigiliori
15-09-08, 20:11
Witam, kupiłem alarm firmy MULTIAUDIO model DRAGON, i męcze sie z problemem załozenia go w hondzie civic MA9 95 r. Chodzi mi przede wszystkim o podłaczenie kabli alarmu, do centralnego zamka, co do czego podłaczyc. Wg schematu z alarmu wychodzą do centralnego zamka kable w liczbie 6 sztuk, tu zamieszczam zdjecie wychodzace z centralk alarmu i
http://images48.fotosik.pl/11/3f9e4f84ca450b9dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3f9e4f84ca450b9d)
a tu kostka centalnego zamka
http://images27.fotosik.pl/274/f25e2295005fce5bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f25e2295005fce5b)
http://images44.fotosik.pl/11/fa6a645992a265f4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fa6a645992a265f4)


Jeszcze jedno pytanie, po co podpinac sie pod (czujnik?) stopu.
http://images34.fotosik.pl/363/4c079518052aebcam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4c079518052aebca)
schemat skanowany, ten ktory dostałem wraz z alarmem

czy mogłby mi ktos wytłumaczyc jaka zasada kierowac sie przy podłaczaniu kabli? Na niebieskich przy centralnym zamku raz na jednym jest napiecie 11,98 V a raz na drugim w zaleznosci od otwierania/zamykania, na ostatnich z prawej idzie przez moment otwierania duze napiecie, Ktoś montował juz alarm tego typu? Prosze o pomoc..
pozdrawiam i dziekuje za wszelkie porady

Tompro
15-09-08, 22:11
Jak już tak wrzucasz fotki to może zapodaj skan lub zdjęcie schematów z instrukcji to się pomyśli. Bo po kolorach kabelków to wiesz mi np. nie chce się domyślać co jest czym ;)

consigiliori
16-09-08, 15:02
Czy mogłby ktos mi pomoc?

Tompro
16-09-08, 17:15
Lepiej zeskanuj lub zrób zdjęcie swojego, bo według tego co wrzuciłeś to jest tylko jedna strona opisana a wogóle jest inna liczba przewodów w złączach itp. Od strony alarmu to nie ma problemu, bo można sygnały pomierzyć, gorzej z tą twoją centralką.
Jak masz ten sygnał na niebieskich przy centralce to podłącz te dwa niebieskie do siłownika i powinno zadziałać. Prawdopodobnie na drugim będzie masa gdy na pierwszym jest 12V. Masz siłowniki master czy slave?

consigiliori
16-09-08, 17:40
Jak masz ten sygnał na niebieskich przy centralce to podłącz te dwa niebieskie do siłownika i powinno zadziałać, nie rozumiem? Siłowniki są pomontowane fabrycznie, prawdopodobnie nie ma siłownika w drzwiach kierowcy, poniewaz centrala zamku centralnego jest w drzwiach prawych. Mi chodzi o podłaczenie tych 6 przewodów wiocznych na zdjęciu do centrali centralnego zamku, tylko jak sie wpiąc? gdzie?

Tompro
16-09-08, 18:01
No to kurcze ja sie już pogubiłem. Raz piszesz, że masz sygnał na wyjściu z centralki, drugi raz, że nie jest podłączona. Weź daj schematy te które masz bo tak to równie dobrze możemy sobie z fusów wróżyć. Ogólnie to mając taki problem jak ty masz (czyli brak porządnego schematu) to bym najprościej w świecie rozebrał centralke i zobaczył gdzie co idzie a na alarmie pomierzył sobie sygnały.

consigiliori
16-09-08, 19:52
Dodałem oryginalny schemat, centralki alarmu jeszcze nie podpinałem pod napiecie, najpierw chce wciac sie z kablami w centralny zamek, to co jest na drugich zdjeciach to sterownik zamka centralnego i chodzi jak te 6 przewodów z cetralki alarmu podpiac pod te 6 przewodow z sterownika zamka cetralnego

Tompro
16-09-08, 20:23
Czyli tak, centralny masz orginalny w aucie już zamontowany jak dobrze rozumiem. To dalej zobacz które przy nim kable są od masy (pewnie czarny) i zasilania (pewnie czerwony). Dalej sprawdź które idą do siłowników (to są te twoje dwa niebieskie). Czyli ogólnie 4 ci odejdą i zostaną dwa sterujące. Te dwa sterujące podłącz przez diody pod biały i biały z czarnym w alarmie. A pod żółty i żółty z czarnym daj mase (chyba, że centralny jest sterowny plusem to wtedy trzeba 12V, ale w Civicach była masa). To wyjście na stop to może być albo potrzebne do programowania albo jest to jakaś opcja przy rozbrajaniu zapłonu.

consigiliori
16-09-08, 20:41
"połącz przez diody" tzn?
a co z kablami pomarańczowy i pomarańczowy z czarnym?

I jeszcze kwestia tego ze kable są za krotkie, czy aby je przedłuzyc bo centrala montowana bedzie najpewniej gdzies koło bezpiecznikow, czyli kable bede musiał puscic za deska rozdzielczą? Czy moge uzyć do przedłuzenia kabli jednożyłowych ktore sa przeznaczone do 220 V?

Tompro
16-09-08, 20:50
Połącz przez diody po to, żebyś odseparował alarm od sygnału z przełącznika z drzwi auta. Możesz na próbe dać bez diod i też będzie chodzić, ale lepiej je dołożyć. Dajesz je tak, aby przechodziła przez nie masa od alarmu do centralnego.
a co z kablami pomarańczowy i pomarańczowy z czarnym - zostawiasz luzem
Możesz użyć kabli 220V, ale lepiej kup sobie taśme z przewodów różnokolorowych, do dostania w każdym elektronicznym. Jak kable puścisz to już obojętnie, grunt, żeby nie przeszkadzały czyli nie były na wierzchu ;)

consigiliori
16-09-08, 21:11
Skąd takie diody wziąć? Więc tak, reasumując co by nie przedłuzać:
Podpinam sie tak jak mówiłes tnąc te kable przed tą kostką od sterownika cetral.zamka i robiąc luty z tymi kablami od centralki alarmu. Tylko jeszcze nie łapie do końca o co chodzi z tymi diodami, daje je przy łaczeniu z tymi kablami sterującymi? A czy ma znaczenie ktory podłacze do ktorego, chodzi mi tu o biały i biały czarny z centralki alarm. połączenie z ster centralnego zamka (te dwa kable co zostały) Czy przed podłaczeniem musze najpierw podłączyc cetralke pod napiecie, a potem podłaczyc tak aby było takie samo nepicie( nie zrobić spiecia) Chodzi mi o to ze na kablach sterujących cent zamkiem jest zmienne napięcie? I czy na tych wychodzącyh z centralki alarmu ktore mają byc pod nie przypiete tez bedzie zmienne napiecie? Jesli troche chaotycznie napisałem to napisz, postaram sie rozrysowac moze to jakos. i z gory dziekiz a cierpliwosc:)

Tompro
16-09-08, 21:22
Diody kupujesz zwykłe prostownicze też w elektronicznym np.o prądzie przewodzenia 1A oznaczenie 1N4007. Najlepiej najpierw odpalić całą centralke. Diody dajesz pomiędzy wyjście z alarmu a wejście centralnego zamka. Wejścia sterujące centralnego nie mają zmiennego napięcia. To jest tak, że w drzwiach jak przekręcasz kluczyk to jest przełącznik i on zwiera przy zamykaniu jedno wejście centralki do masy a przy otwieraniu zwiera drugie wejście centralki do masy. I ty musisz zrobić to samo alarmem. Te niepodpięte kable izolujesz i zostawiasz w spokoju. One mają zastosowanie gdybyś chciał się obecniej centralki pozbyć z auta bo ten alarm ma tez wbudowaną centralkę w środku. A kabli nie musisz ciąć, wystarczy, że odizolujesz troche i się do nich podlutujesz. Jak ci przy zamykaniu będzie otwierał no to zamienisz kabelki z alarmu (biały i biały czarny) odwrotnie i będzie ok.

consigiliori
16-09-08, 21:34
Tam potem brązowe kabelki te gdzie oznaczenie mam "światła głowne" podłaczam pod kierunki? Koło skrzynki bezpiecznikow znajde kable od kierunków? Jeszcze jedna sprawa, kable purpurowy i niebieski "drzwi sterowane do masy" i drzwi sterowane do 12V o co tu chodzi? gdzie to podpiac?

Tompro
16-09-08, 21:46
Brązowe dajesz pod migacze, koło skrzynki znajdziesz. Tu od razu rada daj je przez bezpieczniki dodatkowo. Bez bezpieczników wystarczy, że się zbije szkło zewrze żarówke i walnie w auto, żeby się alarm włączył. No i wtedy mamy po alarmie. A przy bezpiecznikach leci tylko bezpiecznik a alarm dalej działa. Podłączasz tylko purpurowy (niebieski zostawiasz luzem) jest to wejście z czujników otwarcia drzwi - ten sam czujnik włącza lampke. U nas też to jest masa, więc musi być purpurowy.

consigiliori
16-09-08, 21:48
Tzn maja byc po dwa bezpieczniki? Bo tam sa juz bezpiecnziki na tamych kablach do migaczy, gdzie znajde ten kabelek co włacza lampke otwartych drzwi?

Tompro
16-09-08, 21:53
Nie no to jak już są to ok. Więcej nie potrzeba ;) Kabelek od włącznika powinien iść przy progu od kierowcy. Natomiast od samej lampki to w słupku kierowcy. Najlepiej to poszukaj manuala od swojej wersji civa to tam będzie w elektryce z kolorami kabli wszystko pokazane na schematach. Ewentualnie bierzesz coś ostrego i wbijasz po kolei w kable przez izolacje i szukasz tego właściwego.

consigiliori
18-09-08, 17:51
siema, gdzie znajde 12V bez właczonego kluczyka?

Tompro
18-09-08, 17:56
Szukaj po kablu idącym od stacyjki. Tam gdzie wchodzi do puszki bezpieczników.

consigiliori
18-09-08, 20:07
Juz podłaczyłem do zasilania i pusciłem kable na centralny zamek, nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa
Mianowicie jak , jaką droga puscic przewody z syreną i czujnikiem wstrząsu pod maske, jak dostac sie do kanałów z kablami prowadzacymi pod maske? Pozdrawiam

Tompro
18-09-08, 20:30
Masz po bokach u góry z obu stron pod maską gumowe przepusty z przewodami. Możesz tam spróbować dołożyć lub też poszukać gumowych zaślepek na ścianie grodziowej i przez nie przepuścić. Nie wiem czy jest sens pchać się w ten czujnik wstrząsu bo przy większej burzy będzie ci alarm wył. Ja mam u siebie wrzucony czujnik magnetyczny który nie wyje przy wietrze, ale za to wystarczy tylko auto podlewarować, żeby zdjąć koło i już drze jape ;)

consigiliori
19-09-08, 09:56
Masz po bokach u góry z obu stron pod maską gumowe przepusty z przewodami. Możesz tam spróbować dołożyć

Widze te przepusty lecz w ktorym miejscu one mają wlot do środka samocodu? trzeba sciagac caaaałą deske rozdzielczą?
W jakis sposob dołożyc?

Tompro
19-09-08, 11:58
Jest to troche uciążliwe. Od środka ich normalnie nie widać ale można ręką się do nich dostać. Ja robie tak, że odizolowuje przepusty od strony komory silnika i przez gumową osłone wsuwam drut stalowy z zagiętą końcówką. Później jak wyjdzie z drugiej strony (w środku auta) do końcówki dokładam przewody i owijam początek izolacją. Wyciągam od strony silnika drut wraz z przyczepionymi do niego przewodami i gotowe.

consigiliori
22-09-08, 16:37
Witam po krótkiej przerwie :) sprawa ma się tak. Krańcowką zrobiona !:) ale pojawił sie pewien problem. Pusiciłem kable do centrtalnego zamka. I działa tylko zamykanie.. jak nie wcisne guzika to jeden zamyka drugi nie reaguje, jak zamienie kable to tez tylko zamyka ale innym guzikiem. Wciełem sie w kable ktore pozostały. Czarny był masą, zółto biały napiecie. Dwa szły do kazdego z zamków a zostały dwa z niebieskim, w te dwa się wciełem, tamte od cetralki co mowiłes podłączyłem do masy.. o co chodzi orientujesz sie?

Tompro
22-09-08, 18:10
A podłącz miernik i zobacz czy pojawia się masa na wyjściach alarmu. To miały być kabelki biały i biały z czarnym w alarmie. Możesz też spróbować je odpiąć od centralnego i sprawdzić czy przy sterowaniu pilotem alarmu się masa pojawia. Jak pomierzysz to będziemy myśleć dalej ;)

freddy7
27-02-09, 00:09
Hej to ja freddy160589 ;) jutro to przeczytam i mam nadzieje że wszystko się wyjaśni ;p a na tym 4um już jestem spory czas i nie znalazłem tego wcześniej ;) POZDRAWIAM :]