Zobacz pełną wersję : D13B2 92' - pierwsze autko, parę pytań ...
Witam.
Otóż ostatnio stałem się posiadaczem mojego pierwszego autka i jest nią czerwona Honda Civic HB '92 1.3 16V ( D13B2 o i le dobrze pamiętam ). Hania była sprowadzona 2 lata temu z Niemiec. Auto jest gołe, nie posiada żadnego dodatkowego wyposażenia, czyt. wspomaganie kierownicy czy inne tam "udogodnienia" . Honda posiada 2-u letnią instalację LPG. Jest na stalowych felgach z oponami zimowymi.
Co do karoserii, to doczytałem się iż najczęściej oznaki korozji można zauważyć na tylnych nadkolach. Przyglądałem się z tatą dokładnie temu autku (nadkola oraz pod spodem) i nie wykryliśmy żadnych śladów korozji. Nie widać różnież żadnych wycieków oleju, silnik jest raczej suchy (temu się jeszce przyjrzę z tatą w środowy wypad na wieś, gdzie zrobimy dokładniejsze oględziny co i jak ... ).
Przebieg ... no właśnie ... licznik pokazuje 143 tys i na tylu się dosłownie zatrzymał, ponieważ licznik km nie działa. Na pewno było coś tutaj kombinowane i ktoś, coś uszkodził. Poprzedni właściciel powiedział iż nic w aucie nie robił, jeździł i jeździł tylko, żadnych napraw czy czegokolwiek (koleś nie wiedział nawet jaki olej jest tutaj zalany). Przegląd techniczny autko przeszło niecałe 2 miesiące temu. Jakieś fotki wrzucę ale dopiero w czwartek.
Za autko zapłaciłem 4900 zł.
Ale jest parę ale ...
1. Brak tylnej półki (będize trzeba poszukać na aukcjach, albo pojeździć po szrotach gdzieś).
2. Brak nagłośnienia (radio, głośniki).
3. Nie działa licznik km (nie wiem czy jakoś domowym sposobem idzie to zrobić).
4. Obroty silnika, raz za wysokie raz za małe (myślę że to nie problem, mała regulacja gaźnika powinna chyba tutaj pomóc).
5. Poduszka silnika ( jeżeli stoję naprzeciw silnika, to ta z prawej strony na dole) ... to praktycznie jej nie ma. Stąd zapewne drgania oraz pewne dziwne piski (ćwierkot).
6. Coś bardzo ciężko działa układ kierowniczy. Do tej pory jeździłem autem rodziców (Xsara '02) i rozumiem że tutaj nie ma wspomagania, ale coś nie tak jest z nim. Raz lżej a raz ciężej skręca się ... na parkingu to masakra parkować. Tata podejrzewa, że to coś z przekładnią, którą w środę rozbierzemy i obejrzymy. Jeśli to nie to, to czym może to być jeszce spowodowane ?
7. Przy wolnej jeździe po jakiś nierównościach, mniejszych dziurach słychać jest jakiś stukot dziwny. Moim zdaniem tego dźwięku nie powinno być. Nie wiem co to może być.
8. Przy hamowaniu, mocniejszym z deczka, słychać chyba tylne szczęki ... o ile jeszcze są to bardzo wyrobione.
9. Filtr powietrza jest zasyfiony cały. Zapewne filtr oleju również, więc od razu należy je wymienić (jakieś konkretne są wymagane ? ).
10. Olej (nie wiadomo jaki jest teraz tam zalany i kiedy był wymieniany). Tatko mówi żeby zalać tam jakiegoś minerała (dobrze czy źle ? ).
11. Drzwi, zarówno prawe jak i lewe lekko opadły, przez co czus lekki opór przy ich zamykaniu (chya nie stanowi to problemu aby wyregulować, co ? ).
Zależy mi bardzo na kosztach i pragnę wszystko zrobić w "domwych warunkach" (na wsi) jak najniższym kosztem, więc zamienniki czy inne części używane wchodzą w grę.
Macie jakies sugestie, pomysły co do tych moich powyższych punktów ?
Za wszelkie pomysły i doradztwo z góry dziękuję :)
Przede wszystkim gratuluję zakupu autka ;) Sam mam civica Vgen d13b2, to również moje pierwsze autko. Bardzo dużo czytałem to forum więc odpowiem Tobie na pre pytań.
1. Sam jej szukam :) Szukaj w dziale sprzedam, albo ogłoś się w "Kupię"
2. Ja do swojej właśnie wrzucam JBL'e na przód. Zaczekaj z tym - lepiej zainwestować w dobry sprzęt ;) Ponieważ to pierwsze auto to teraz słuchaj silnika czy pracuje jak trzeba ;)
3. Kup sobie za 150-200zł działający licznik z obrotomierzem - sam zamierzam tak zrobić.
4. Obroty - u mnei też troszke skaczą. Jest wiele różnych "teorii". Gaźnik, zapchany Katalizator, świece/kable.
5. Do mechanika - obadaj.
6. Sprawdź ciśnienie - im mniejsze tym ciężej sie kręci. To samo jeśli chodzi o profil kapci itd - wiele zależy do tego.
7. Tylny prawy bok? Jeździłem już paroma Hondami w różnym stanie technicznym i w większości coś stuka, chyba taki urok :P
8. -... nie pomoge :P
9. Filtr powietrza to ja sobie wrzuciłem do miski z wodą i działa jak nowy :P U mnie był taki druciak więc mogłem go wykąpać :D
10. Czy mineralny hm... moja jeździ na pół-syntetyku.
11. To już nie kwestia regulacji. Wyrobione są zawiasy na których one siedzą. Weź nimi troche poruszaj (nie wiem jak to opisać, po prostu pchnij nimi "w stronę zawiasu" i się ustawią :P
P.S. Obowiązkowo wymień pasek rozrządu, pompe wody (napędzana z paska) i napinacz. Ja za części dałem 290. W sumie nie jest to bardzo olbrzymi wydatek a może uratować silnik (jak ci poleci rozrząd to albo zbierasz na remont silnika albo na swapa).
A więc drogi przyjacielu:
1. Półkę poszukaj oryginalną, najlepiej bez wyciętych otworów na głośniki
2. Audio we własnym zakresie (wszystko zależy od kasy)
3. Sprawdź masę dokładnie przy zegarach, wyciągnij cały licznik i zobacz czy z tyłu zegarów wszystkie śrubki są dobrze dokręcone, czy kostki są dobrze wpięte ale mimo wszystko myślę, że czeka Cię wymiana zegarów na inne (ps. masz obrotomierz?)
4. Wyczyść silniczek krokowy, wymień świece, przewody ew.palec i kopułkę na nowe
5. Załóż nowe poduchy silnika
6. Ciężko stwierdzić, możliwe, że gumowe osłony na maglownicy popękały, syf się dostał i weszła rdza i ciężko działa układ (maglownica używka bez wspomy ok.150-250zł
7. Zapewne tzw. cukierki czyli tulejki wahacza oraz inne elementy metalowo-gumowe (tylko z ASO, żadnych innych nie kupuj, trochę tylko droższe od podróbek ale o wieeeeele dłużej posłużą)
8. Jaki słychać dźwięk? Kierownica drży przy hamowaniu?
9. Nowy filtr powietrza, paliwa, oleju, nowy olej (te elementy to pierwsza czynność, którą trzeba sprawdzić po kupnie autka, oraz kompletny rozrząd.(f.powietrza 30zł, paliwa 60-70zł, oleju 30zł, olej ok.100zł byle nie lotos ;) pasek rozrządu i napinacz ok.150zł )
10. Wlewaj nowy olej i nie patrz na to co mówi poprzedni właściciel
11. Nie powiem ale mały problem jednak będzie :D wyrobiły się takie stalowe ośki w zawiasach. Możesz pobawić się regulację przy zawiasach lecz musisz mieć pomocnika do tego
podepne sie pod ten temat z tymi zegrami mam pytanie. czy jest jakis sposob zrobienia obrotomierza bo ja nie mam i slyszalem ze da sie jakos zrobic wiecie cos na ten temat?
a teraz kolego gratuluje swietnego zakupu tez mam D13B2 i tez jest to moj pierwszy samochod
moj jezdzi na pol-syntetyku i calkowicie sie zgadzam z moim przedmowca: NAJWAZNIEJSZA WYMIANA ROZRZADU ja pojechalem do mechanika ktory jak zdjaol pasek i zobaczyl go to mi gratulowal ze sie nie zerwal i wszystko jest ok... ale juz wymienilem i sie nie martwie no i pompe tez wymienilem bo byla jaks smuga juz na niej a zreszta napiecie paska sie zmienia i pompa by pewnie poszla po paru dniach... wiec lepiej od razu wymienic. Ja kupilem moja honde w niemczech i po wszystkich oplatach wyniosla mnie 6200zl ale to byla z najmniejszym przebiegiem i pewnym przebiegiem bo mam ksiazke serwisowa i dokladnie jest na liczniku 170 000 km
Wystarczy kupić zegary z obrotomierzem i podpiąć kostki i hula aż miło :D
siemens_15
16-09-08, 01:37
1. Półkę można zrobić samemu, ale nie będzie się ona składać (polecam wycięcie jej z płyty MDF i obszycie materiałem pod kolor tapicerki). Ja zrobiłem właśnie taką półkę pomimo tego, że posiadam oryginalną. Półka z mdf'u jest dość ciężka i stabilna w skutek czego nie będzie brzęczeć, podskakiwać na nierównościach itp.
2. Co do dobrego audio to wygłusz drzwi matami akustycznymi APP (na forum jest dokładny foto-poradnik jak to zrobić), kup pierścienie z MDF'ów pod głośniki (najlepiej pod 16-nastki) i zakładaj jakiś zestaw odseparowany, czyli głośniki 16cm w drzwi + gwizdki. Będziesz zadowolony z takiego rozwiązania.
3. Co do licznika to zrób tak jak to było wcześniej powiedziane, czyli kup nowe zegary. Zegary z obrotomierzem to koszt ok. 160-180zł, a bez obrotomierza (takie jakie były u Ciebie fabrycznie montowane) to koszt ok. 50zł lub mniej. Swoją drogą jeżeli licznik się zaciął przy 140tys to można podejrzewać, że ktoś przy nim modził i mógł go kręcić.
4. Co do za wysokich, za niskich obrotów polecam na początek wyczyścić silniczek krokowy. Jak to nie pomoże to zalecam reset ECU. Jeżeli nadal nie będzie poprawy to przyda się regulacja obrotów biegu jałowego i na koniec czyszczenie gaźnika. Wszystko w tym zakresie jest dokładnie opisane na forum, więc nie będzie problemu ;)
5. Tutaj to sobie sam odpowiedziałeś ;)
6. Patrz punkt 7 (maglownica). To może mieć związek z luzem na niej. Możliwe, że magiel był już regulowany co wiąże się z większym oporem podczas skręcania. Na nierównościach może stukać.
7. Hanki lubią stukać, brzęczeć na nierównościach. Powodów może być wiele (od luzu na maglownicy, amortyzatory i słynne 'cukierki').
8. Trudno powiedzieć. Musisz to po prostu sprawdzić.
9. Zwykłe filtry. Nie będzie problemu z ich dostaniem (może poza filtrem paliwa który znajduje się pod samochodem przy baku paliwa, ale znajdziesz na allegro).
10. Ja bym wlał półsyntetyk 10w40 (np. motul 6100). Wszystko zależy od stanu silnika, ale d13b2 bardzo rzadko biorą olej, więc bym się nie stresował.
Części polecam szukać w dziale 'sprzedam' na forum. Chyba to by było na tyle ;)
4. Nie wiem czy to wina filtrów, czy gaźnika, ale gdy jest silnik zimny to nie zdarzyło mi się aby go odpalić za 1-wszym razem. Zawsze odpala. Startuję na LPG zawsze. Gdy silnik jest ciepły odpala bez problemu.
10. Jeśli chodzi o olej to zdecydowałem się na półsyntetyk, a dokładnie to : Mobil Formula S 10W40 4L .
Przede wszystkim pamiętaj by przed odpaleniem auta wcisnąć ze dwa razy pedał gazu - przepustnica sobie odetchnie i powinien palić za pierwszym. No i nigdy nie nie odpalaj na gazie, staraj się włączać go na benzynie a dopiero potem wrzucaj gaz. Najlepiej mieć automat, który przełącza z benzyny na gaz przed odpowiednich obrotach.
Przede wszystkim pamiętaj by przed odpaleniem auta wcisnąć ze dwa razy pedał gazu - przepustnica sobie odetchnie i powinien palić za pierwszym.
Będę musiał tak spróbować bo jeszcze tak nie odpalałem.
No i nigdy nie nie odpalaj na gazie, staraj się włączać go na benzynie a dopiero potem wrzucaj gaz. Najlepiej mieć automat, który przełącza z benzyny na gaz przed odpowiednich obrotach.
Tutaj nic ja nie poradzę, ręcznie muszę przełączać pomiędzy gazem a benzyną. Także od tej pory będę się starał odpalać Hanie na benzynie ... a przełączał będę ręcznie po jakimś czasie (najpierw pozycja 0, wtedy wypalą się resztki z gaźnika, a następnie na 1 czyli gaz (o ile dobrze pamiętam)).
a jestes pewny ze nie ma 3 opcji ustawienia np II albo miedzy 0 a 1
wtedy sam sie powinnin przelaczyc na gaz przy jakis tam obrotach lub gdy silnik osiagnie jakas tam temperature
ja w lecie odpalam na gazie kilka razy przekręcam kluczy do pozycji zapłn wtedy gaźnik dostaje dawkę gazu i zapalam a jak jest zimno to odpalam na benzynie po złapaniu temperatury przełączam w położenie środkowe beznzyna z gażnika się wypala jak zaczyna brakować wtedy przełączam na gaz nerka
Mierzej , to silnik gaźnikowy... nie ma takiej opcji...
Z tym przełączaniem robię właśnie tak samo jak użytkownik rafloo. Jutro popróbuję odpalać po 2krotnym wciśnięciu gazu przed odpaleniem (na benzynie), spróbuję również z tym kluczykiem (kilka razy przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, na gazie).
odpalaj na benzynie i gaś na benzynie tylko po jeździe przełączaj na benzyne trochę wcześniej przed zgaszeniem fury tak aby gaźnik naciągną paliwa a w zimie tak jak Ci pisał Free dwa razy energicznie pedał gazu i nie ma siły autko pali na tyk
Wróciłem z wioski i sprawa teraz wygląda następująco:
1. Tylną półkę (tak jak ktoś mi podpowiedział) z płyty MDF będzie robiona.
3. Licznik przejechanych km. Parę lat temu tata miał Hyundai'a Pony '91 i tam licznik działał dzięki lince jakiejś (mechanicznie). Tutaj chyba natomiast do licznika jest doprowadzony kabel (elektryczny) i on tam jakoś sobie działa Mrugnięcie No i coś jest z nim nie tak. Licznika nie rozkręcaliśmy bo nie było zbytnio czasu na to.
4. Po wymianie filtra powietrza, potem wujek coś tam przy gazie pokręcił no i jakoś się uspokoiło. Obroty już nie skaczą tak, za niskich obrotów nie zauważyłem już.
5. Na poduszkę poradziliśmy sobie w pewien inny sposób. Wyczytałem na necie, że niektórzy takie poduszki potraktowali klejem poliuretanowym lub silikonem. My natomiast "wolną" przestrzeń wypełniliśmy takimi gumami twardszymi i je tam umieściliśmy. Prowizorka totalna ale po przejechaniu kilkudziesięciu km drgań nie odczuwać. Zabieg na krótki okres (3-4 miesiące) aby odsapnąć troszkę finansowo Uśmiech
6. Co do kierowania ... Tatusiek nasmarował ukł. kierowniczy (jakieś gumy zdjął i tam sucho było dosłownie, więc podziałał tam trochę) no i układ działa o 200% lżej niż wtedy, ale jeszcze to nie jest chyba to co powinno być, ale mniejsza z tym Uśmiech
7. Co do stukotu to już sam nie wiem. Na wieś prowadzi droga, która jest niezbyt równa, wręcz pełna dziur i jakoś już mi nie przeszkadzało to, nie słyszałem tych stuków. W środku auta, z tyłu nam jest miejsce gdzie pasażerowie sobie mogą łokcie zakotwiczyć. No i po obydwu stronach są takie plastusie, które można wyjąć. I one podczas jazdy na nierównościach oddawały dźwięk, plastik o plastik stukał. Uszczelki do okien zastosowaliśmy, z powrotem zamocowaliśmy i dźwięk wyeliminowany Uśmiech Również jakieś gruchoty latały i skakały w bagażniku, więc po zamontowaniu tylnej półki będzie jeszcze ciszej.
8. Hamulców jeszcze nie sprawdziliśmy bo już z deczka czasu nie starczyło nam.
9. Filtr oleju i powietrza wymienione. Miałem wszystkie zakupy zrobić u Wawrzyna, ale okazało się że nie mieli na stanie właśnie filtru powietrza i w AUTO-Land został zakupiony.
10. Olej wymieniony.
11. Na drzwi zadziałaliśmy 2 bardzo cieniutkimi podkładkami i wszystko hula jak ta lala Uśmiech
A tutaj umieszczam parę fotek :
http://picasaweb.google.pl/kamilekxp/MojaHaniaHondaCivic#
Czy do tego silnika (D13B2) mogę zastosować trzy bądź cztero-elektrodowe świece zapłonowe, np firmy BOSH ?
Interesuje mnie jeszcze grubość okładzin hamulcowych na tył ... doczytałem że ich grubość nie powinna być mniejsza jak 2 mm, tak ?
używaj świec zalecanych przez producenta (na obudowie paska rozrządu powinno być podane jakie świece)
a do czego potrzebujesz grubości okładzin?
Ponieważ podczas hamowania słyszę szum, obcieranie chyba szczęk o bęben.
Pisałem wcześniej, że nie działa mi licznik pokonanych KM, zarówno ten główny jak i ten "mniejszy". Podczas jazdy natomiast słyszę z licznika takie pykanie, tykanie. Coś mi mówi że właśnie ma to związek z tym licznikiem, wiecie co to może być ?
Ponieważ podczas hamowania słyszę szum, obcieranie chyba szczęk o bęben.
Pisałem wcześniej, że nie działa mi licznik pokonanych KM, zarówno ten główny jak i ten "mniejszy". Podczas jazdy natomiast słyszę z licznika takie pykanie, tykanie. Coś mi mówi że właśnie ma to związek z tym licznikiem, wiecie co to może być ?
zdejmij bębny i sprawdź stan okładzin nowe z 4-5mm na pewno mają, a co do licznika to pewnie ktoś cofał i go rozpierdzielił, wyjmij licznik może jeszcze da się coś z nim zrobić
Do wyciągnięcia licznika będę się zabierał na dniach jakoś. No i jak go rozkręcę to na co głównie zwrócić uwagę ?
Czy z tyłu nie było grzebane. Generalnie moim zdaniem naprawa licznika to rzeźba. Poszukaj na szrocie od razu licznika z obrotomierzem za ok 150zł. Podłączasz i śmiga - Honda byłą taka kochana, że wszystkie serie robiła po najmniejszych kosztach - czytaj masz wyprowadzony kabel pod obrotek.
A powiedzcie mi drodzy użytkownicy taką rzecz, obecnie nie posiadam radia. Jest pusta "dziura" , w której znajdują się 3 przewody, 1 to na pewno od anteny, a te dwie kostki to są do radia obydwie potrzebne ? Niżej zamieszczam fotkę :
http://img218.imageshack.us/img218/6609/dsc00586oe1.th.jpg (http://img218.imageshack.us/my.php?image=dsc00586oe1.jpg)http://img218.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Tak, z reguły wpina sie je w radiu w jedną, albo w starszych modelach we dwie.
Posiadam takie oto radyjko jak na zdjęciach. Jest to JVC XL-G3500. Do radyjka posiadam chyba taki jakiś wzmacniacz, który jest również pokazany na zdjęciach. Radio nie posiada żadnych kostek, są gołe kable. I teraz pytanie, na allegro wyczaiłem taką oto przejściówkę http://allegro.pl/item429948095_wiazka_iso_honda_do_1999r_nowa_wawa_ rad_414.html . Do tego jeszcze dokupiłbym kostkę tą ISO, tyle że "żeńską", do niej dołączył te kable z radia i chyba powinno śmigać, co ?
http://img530.imageshack.us/img530/1789/img0114js0.th.jpg (http://img530.imageshack.us/my.php?image=img0114js0.jpg) http://img219.imageshack.us/img219/3281/img0115tl9.th.jpg (http://img219.imageshack.us/my.php?image=img0115tl9.jpg) http://img525.imageshack.us/img525/488/img0116jb0.th.jpg (http://img525.imageshack.us/my.php?image=img0116jb0.jpg) http://img219.imageshack.us/img219/7947/img0117xv5.th.jpg (http://img219.imageshack.us/my.php?image=img0117xv5.jpg)
masz już kostkę ISO w instalacji , nie musisz kupować tej wiązki z allegro tylko wystarczy to http://allegro.pl/item439730395_gniazdo_iso_pradowy_i_glosnikowy_hur townia.html
podłącz to gniazdo do radia i będzie śmigać :)
A w razie jakby po podłączeniu radio by nie działało dalej, to są gdzieś bezpieczniki, które mogłyby się przepalić wcześniej ? Które to ?
I jeszcze coś ... Na fotce tego radyjka JVC, czy też tego wzmacniacza, od czego może być ten żółty kabel ? Od głośników, czy też od automatycznej anteny to raczej nie jest.
I teraz pytanie, jeśli zakupie takie oto radyjko BLAUPUNKT Melbourne SD27 (http://allegro.pl/item442223430_blaupunkt_melbourne_sd27_mp3_czytnik _sd_1gb_fv.html) to istnieje możliwość podłączenia do niego tego wzmacniacza ?
A w razie jakby po podłączeniu radio by nie działało dalej, to są gdzieś bezpieczniki, które mogłyby się przepalić wcześniej ? Które to ?
I jeszcze coś ... Na fotce tego radyjka JVC, czy też tego wzmacniacza, od czego może być ten żółty kabel ? Od głośników, czy też od automatycznej anteny to raczej nie jest.
I teraz pytanie, jeśli zakupie takie oto radyjko BLAUPUNKT Melbourne SD27 (http://allegro.pl/item442223430_blaupunkt_melbourne_sd27_mp3_czytnik _sd_1gb_fv.html) to istnieje możliwość podłączenia do niego tego wzmacniacza ?
Czy mógłby ktoś mi odpowiedzieć na moje pytanka ?
I do tego wszystkiego jeszcze jedno pytanko, regulator temperatury (od nawiewów) mam niby na niebieskim (max) ale pomimo tego jak włączę wentylację dmucha mi cały czas ciepłym powietrzem :/ Co z tym fanetm zrobić ? Dodam to, że ten suwak od temperatury wiesz mi się, tzn nie idzie go dalej przesunąć jak do połowy zakresu ...
z tym nawieweim to tam za schowkiem jak go wykrecisz jest taki bolec i linka od nawiewu zobacz czy tam wszystko dziala i poporstu tam mozesz przesunac i wtedy moze sie nie ebdzie zacinac moze ktos tam grzebal i cos poprzestawial nie tak jak trzeba
Z racji tego że zbliża się zima, pobrałem z ciekawości dawkę płynu z chłodnicy. Próbkę włożyłem do zamrażalki (chyba ok. -15 stopni ) i po paru godzinach patrzę, a on zamarzł. Chyba tak nie powinno być ?
Mogłeś mieć po prostu dolanej wody do płynu. Zakup sobie zimowy płyn do chłodnicy - nawet Petrygo produkowany przez orlen. Koszt ok 20zł.
pewnie tak bylo koles od ktorego kupiles mogl poprostu dolac wody bo wiedzial ze i tak sprzedaje to co mu zalezalo...
Nie będę zakładał nowego tematu, więc będę ciągnął dalej ten wątek..
Otóż brat wrócił ostatnio z przejażdżki i powiedziałem mu żeby na noc zgasił auto na benzynie. Zawsze dawałem obrotów mu trochę, tak ok 5 tys i wtedy przełączałem na benzynę, obroty spadały i zasysało benzynę i było git. Brat jednak dał za mało obrotów, przerzucił na benzynę i silnik dusił się i zgasł, no ale mówię ciort z tym.
Na drugi dzień próbuję auto odpalić (zostawione było wcześniej na benzynie i na benzynie odpalam) i dupa. Kręcę i kręcę i nic. Tak jakby nie dostawał benzy. Wiem, że miałem mało benzyny ale lekko ponad czerwoną skalę. Przełączyłem na gaz, pokręciłem troszkę dłużej i zapalił normalnie. Pojechałem na stację, zatankowałem troszkę 95. Teraz próbuję przełączyć znów na benzynę tak jak zawsze to robiłem i dupa. Nie dostaje jej i nie można przełączyć i gaśnie. O co kaman ? Nigdy wcześniej nie miałem czegoś takiego ..
Dzięki.
siemens_15
13-05-09, 12:50
Filtr paliwa sprawdź
może dysza się przytkała bo zassał syf ze zbiornika, ale filtry możesz sprawdzić ten pod zbiornikiem i ten w komorze silnika
siemens_15
13-05-09, 14:45
może dysza się przytkała bo zassał syf ze zbiornika, ale filtry możesz sprawdzić ten pod zbiornikiem i ten w komorze silnika
Seryjnie d13b2 niby nie ma filtra paliwa przy komorze silnika, ale sam widziałem kilka przypadków gdzie były dwa filtry (przy baku i przy silniku), więc to trochę dziwna sprawa. Wypowie się ktoś na ten temat? Z drugiej strony jaki jest sens posiadania 2 filtrów paliwa?
Ja mam dwa. Sens jest taki, że w tym w komorze jest tylko sitko metalowe, które zapobiega dostaniu się do gaźnika jakichś większych śmieci np. ze skorodowanych przewodów paliwowych. Da się bez tego żyć ale ja na wszelki wypadek wymieniłem oba.
Problem został rozwiązany. Jakoś dziwnym sposobem urwał się kabelek (na zdjęciu żółty), który odcinał dopływ paliwa w chwili gdy auto na gazie chodzi.
Na szczęście tylko to się stało, chociaż nie wiem jak się to mogło urwać :confused:
http://img2.vpx.pl/up/20090513/mldsc01030_large.jpg (http://www.vpx.pl/foto,dsc01030_large.html)
każde d13 ma 2 filtry tak pisze wg. manuala jak nie ma drugiego to znaczy ze ktoś coś majstrował, tak jak yautja napisał ten drugi wychwytuje duże syfy aby nie dostały sie do dysz gaźniora. A tak przy okazji ten w silniku kupiłeś w ASO czy gdzieś indziej i za ile??
wlasnie ze nie kazde zobacz dokladnie do manuala pisze tam ze ten w komorze byl tylko w niektorych wersjach, zaleznie od regionu na jaki byl produkowany... jak wyglada to metalowe sitko ? bo mi mechanik zalozyl zwykly filtr
ja mam w komorze silnika postaram sie jutro fotki wrzucić. I to jest tak że nawet na niego specjalny uchyt mocujący (taki klips). Sam filtr ma kształ walca coś koło tego ale to jeszcze nie to http://photos02.allegroimg.pl/photos/oryginal/609/30/71/609307101
Można tam wpasować jakiegoś Filtrona, np: http://moto.allegro.pl/item550641738_filtr_paliwa_uniwersalny_z_koncowkam i_f_6_f_8.html
Kolejna sprawa. Pada sobie deszcz, wsiadłem do auta i zaczęły tak parować szyby że szok. Jechałem w 2 osoby. Podczas jazdy jeszcze jak cie moge i na prędkości 4 jakoś było (uchylone okno również), natomiast gdy stanąłem na światłach zaczęły ostro znów parować. Nie mam klimatyzacji, powietrze zimne wiało (mam zwaloną linkę i tata ręcznie mi zamknął coś tam pod maską, bo wcześniej tylko ciepłe powietrze waliło, teraz tylko zimne). Dziwna sytuacja, bo tak jakby gdzieś woda się dostała do układu i zamiast suchego wilgotne powietrze mi wdmuc**** i parują ostro. Przetrze szyby i dosłownie po 15-20 s znów zaparowane.
Co z tym fantem począć ?
Wyczyścić podszybie i dać nową uszczelkę (np. taką gumową do okien). U mnie bardzo pomogło.
masz otwarty obieg??
bo na zamkniętym to norma ze parują... ;)
witam nie chcę otwierać nowego posta więc się podczepie do tego, bardzo za to przepraszam, mam pytanie, możecie mi powiedzieć gdzi znajde na tym forum posta apropo gasnącego na wolnych obrotach d13b2, za żadne skarby nie mogę tego znaleść
Próbowałem na zamkniętym obiegu i otwartym i nie powiem tego przekonany w 100% ale wydawało mi się że przy otwartej szybie i zamkniętym obiegu mniej parowały .
a otwiera Ci się i zamyka w ogóle ta klapka od obiegu? jest za schowkiem, słyszysz czy się rusza?, sprawdz sobie dokładnie czy nie masz jakiś przecieków do środka, z tylnych lamp, z podszybia, na jakieś uszczelce. jak masz choć troche wody w aucie to Ci bedzie parowało. efekt jest taki sam jak byś wożił mokrego pasażera w czasie deszczu
raz ze morze byc troche uklad zawilgocony byc moze w jakims tam stopniu pomogla by wymiana filtra kabinowego a dwa to gdzies z zewnatrz dostaje ci sie woda lub wilgoc albo uszczelka w szybie albo w jakims innym miejscu dostaje ci sie woda do auta i dlatego paruje.. niestety np woda w bagazniku to bardzo czesty przypadek w tych autach.. ja tez tego doswiadczylem w zimie to byla poprostu masakra od srodka zamarzniete szyby, w czasie deszczu zaparowane.... teraz jest cieplo wiec jak na razie juz nie mam tego problemu
Dzisiaj kupiłem sobie radyjko JVC KD-R33 i głośniki Helix HB 6.1, a dystanse wujek zrobi :)
Kiedyś pisałem że posiadam jakiś wzmacniacz (widoczny na zdjęciu), który pozostał mi ze starego radia (JVC XL-G3500). Nie ma na nim żadnej tabliczki z jakimikolwiek parametrami. I teraz moje pytanie, czy ten wzmacniacz jakoś wpłynął by znacząco na jakoś dźwięku ? Polepszy on cokolwiek w tej konfiguracji którą będę miał ?
http://img530.imageshack.us/img530/1789/img0114js0.jpg (http://img530.imageshack.us/my.php?image=img0114js0.jpg)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.