PDA

Zobacz pełną wersję : 282/260 4x114,3 przerobka na 4x100



GizY
15-09-17, 19:51
mam kompletny swap hebli z mb6.. zwrotnice, wahacze itd itp. da sie jakos taki zestaw przerobic na 4x100? zostawiajac oczywiscie wiekszosc rzeczy z tego zestawu.. zaciski, wahacze, zwrotnice itd.. wymiana piasty np? robil ktos cos takiego i jest mi w stanie zobrazowac sytuacje?

kazik2_h9w3
16-09-17, 09:10
Podejrzewam ze mozna tak przerobic ten zestaw ale kasy pójdzie tyle lub wiecej jakbys kupil i skompletowal zestaw na 4x100
Na pewno do wymiany by byly tylne i przednie piasty ,nowe tarcze ,a jak tarcze to nowe klocki i juz jest niezła sumka
Pod warunkiem ze z tylu czopy maja taka sama srednice z mb gdzie bylo 4x100 i 4x114.3 i to samo tyczy przodu

GizY
16-09-17, 17:48
no wlasnie.. robil ktos juz takie zabiegi?

FaziRBK
17-09-17, 10:06
Nie, bo jest to nieopłacalne.
Kupując ten zestaw sam skazałeś się na 4x114,3. Dodatkowo jak to założysz to tył będzie wychodził nieco na zewnątrz względem takiego swapu 4x100 240 np: z ek4. Czyli jednymi słowy tylne koła będą nieco wypchnięte na zewnątrz.

Mareczuczek
17-09-17, 12:57
Jak masz wąskie felgi to możesz dać dystans zmieniający rozstaw z 114.3 na 100 ale minimalna grubość jaką spotkałem to 17mm na stronę

elton_26
21-09-17, 10:08
To może i ja się podepnę pod ten temat, mam obecnie eg4 z seryjnym układem hamulcowym czyli 240/242 nie pamiętam i bębny z tyłu do tego pompa 13/14 i też rozważałem taki patent bo można tanio wyrwać zwrotnice od vti 282, kupić piastę 4x100 i tarczę.
W mojej sytuacji i tak musiałbym kupić zwrotnice albo pod 262 albo 282 do tego zaciski, regeneracja, klocki, tarcze...pytanie co jest bardziej opłacalne ?
Co w mojej sytuacji będzie najbardziej korzystne i najmniej kłopotliwe?
Dodam tylko, że interesuje się zmianą bo pod maską mam h22a a poprzednik zmienił tylko zwykłe tarcze na speedmaxy chyba i nie muszę chyba dodawać, że hamuje to to jak lokomotywa ciągnąca 30 wagonów drewna z Białowieży...

Spokojnie jeździł nie będę, planuję jakieś wypady na tor, po to kupiłem 200 konne auto, maiłem zestaw w ej9 262/240 i z b18 to jednak nie dawało rady także wolę zainwestować w większą i grubszą tarczę jak już mam od podstaw budować ten hebel.

cichykzn
21-09-17, 17:38
przejście z rozstawu 4x114 na 4x100 nie jest wgl opłacalne, jak chcesz zostać przy 4x100 i mieć zestaw np 282/260 lub 300/260 to lepiej rozłożyć swap na części czyli zwrotnice pod 262, jarzma i zaciski pod 282/300 (zależy co będziesz chciał) i kombinować z tarczami, przy 282 słyszałem coś o scenicu lub mg zr (tarcze 282 z rozstawem 4x100) przy 300 musisz rzeźbić tarcze z ep3. Jeśli chodzi o tył to zwrotnice/wahacze etc pod 240, a jarzma i zaciski pod 260 i z tarczami nie ma problemu bo ep miały tarcze z tyłu 260 w rozstawie 4x100 i z nich dopasujesz, tak samo od ep możesz wziąć jarzma i zaciski jak dobrze kojarzę.. ewentualnie zamiast tak kombinować założyć od razu big brake kit [emoji23] zestawy dedykowane np od wilwood'a pozwalają od razu na przejście na 282/300/320 z 242 bez zmiany zwrotnic [emoji23] jedynie tył byś musiał swapowac

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Hektor139
22-09-17, 00:29
Najlepiej to zwrotnice pod 260 tarcze 280 z mg są trudno dostępne laduna 1 lub scenic 1 po lift tarcze pasują tylko trzeba otwór centyujacy na piaste liznąć lekko na tokarce zaciski pod tarcze 280 czyli prelude mb6 legend np 2tloczkowe
jeśli chcesz tarcze 300mm to scenic 3 takie miał 4x100
tył 260 miały mb w latach 99-00 z silnikami 1.6 (na 90%) i nie trzeba kombinować z obracaniem zacisku z ep

elton_26
24-09-17, 18:12
Najlepiej to zwrotnice pod 260 tarcze 280 z mg są trudno dostępne laduna 1 lub scenic 1 po lift tarcze pasują tylko trzeba otwór centyujacy ...

Dzięki za sugestie ale trzymajmy się jakiś standardów bo ktoś gotów pomyśleć po przeczytaniu, że jakieś dziwolągi się pojawiły(260/280), otóż nie ma takowych, są tylko 262 i 282:)
Druga spraw to nie ma aż takiego problemu z dostępnością tarcz w rozmiarze 282 mm.

Idąc dalej to kupiłem wczoraj już gotowy zestaw ze zwrotnicami pod tarcze 262 mm z tarczami 282 mm od rovera mg zr do tego zaciski w komplecie od pralki 2.2 vti także temat przodu mam z głowy bo to na prawdę daje rade a większe czy jakieś inne kombinacje mnie nie interesują bo chcę zostać przy 15 calowych felgach
Ten swap mi się trafił fartem i to po tym jak postanowiłem nic nie robić z hamulcami zostawić 242 mm z przodu i wyremontowałem bębny na tyle ale wychodzi na to, że na wiosnę wpakuję ten przód mocniejszy, muszę do tego kupić pompę 1' tylko nie wiem czy w ogóle także te bębny wywalić i zastąpić tymi tarczami.
Dowiedziałem się w między czasie, że lepiej będzie działać konfiguracja 282/bębny niż na przykład 282/260 bo te seryjne reduktory przekazują dużo większą siłę na przód niż na tył.
I lepiej zadział 282/240 niż 282/260, oczywiście jest z tego wyjście, tylko musiałbym skołować reduktor z ITR JDM bez abs-u lub del sola vti JDM bez abs-u i to w połączeniu 282/260 (260 z civica po lifcie 4 x 100) było by najbardziej efektywne rozwiązanie.
Reszt reduktorów średni daje radę dlatego albo bębny albo max 240 mm

Jak macie jakieś doświadczenia z takimi konfiguracjami to piszcie, chciałbym także wiedzieć czy ktoś miał jakiś nie seryjny reduktor z regulacją, widziałem coś takiego w sieci:

http://allegro.pl/regulowany-korektor-sily-hamowania-kjs-drift-bbk-i6967584846.html

rtgg
26-09-17, 15:55
Jeżeli masz zamiar upalać to na torze to bębny sobie odpuść. Bębny są bardzo dobre jeżeli chodzi o jazdę miejską i rozwiązanie 282 + bębny było by ok (hamują lepiej niż takie 240). Ale na tor to tragedia. Osobiście miałem 282 + 240 ale przy D serii turbo, i było miło. Z tym że jeżeli auto będzie służyć głównie do pałowania to 282/260 i tyle w temacie :)

elton_26
03-10-17, 15:38
Nie ma co się rozdrabniać, jak robić to już konkretnie czyli 282/260 mm problem tylko leży po stronie korektora bo i ile działa znośnie z 240 na tyle to do 260 jest już za słaby, piszę o serii i tym co jest z używek dostępne.
Zamieściłem link do korektora z pytaniem czy ktoś tego używał w połączeniu 282/260 ale coś czuję, że jak sam nie sprawdzę to się nie dowie tylko drogi stuff...

Greg001k
07-10-17, 12:50
Podejrzewam ze mozna tak przerobic ten zestaw ale kasy pójdzie tyle lub wiecej jakbys kupil i skompletowal zestaw na 4x100
Na pewno do wymiany by byly tylne i przednie piasty ,nowe tarcze ,a jak tarcze to nowe klocki i juz jest niezła sumka
Pod warunkiem ze z tylu czopy maja taka sama srednice z mb gdzie bylo 4x100 i 4x114.3 i to samo tyczy przodu


Dokładnie, w sumie chyba najłatwiej wrzucić zestaw, taki jaki mam ja w swoim eg4 na zaciskach i jarzmach z EP3:

Przód: Tarcze 282 mm MG ZR na zwrotnicy EG4 + Jarzma i zaciski z EP3 Type R

Tył: SWAP hamulców tarczowych z EG6 - 239 mm (w EG5 chyba to samo jest) + Tarcze 260 mm civic EM2 + jarzma wraz z zaciskami z EP3 Type R

elton_26
09-10-17, 19:18
A korektor jaki masz?

Greg001k
12-10-17, 00:56
A korektor jaki masz?

Korektor to w dalszym ciągu seria z EG4