Zobacz pełną wersję : 282/260 4x114,3 przerobka na 4x100
mam kompletny swap hebli z mb6.. zwrotnice, wahacze itd itp. da sie jakos taki zestaw przerobic na 4x100? zostawiajac oczywiscie wiekszosc rzeczy z tego zestawu.. zaciski, wahacze, zwrotnice itd.. wymiana piasty np? robil ktos cos takiego i jest mi w stanie zobrazowac sytuacje?
kazik2_h9w3
16-09-17, 09:10
Podejrzewam ze mozna tak przerobic ten zestaw ale kasy pójdzie tyle lub wiecej jakbys kupil i skompletowal zestaw na 4x100
Na pewno do wymiany by byly tylne i przednie piasty ,nowe tarcze ,a jak tarcze to nowe klocki i juz jest niezła sumka
Pod warunkiem ze z tylu czopy maja taka sama srednice z mb gdzie bylo 4x100 i 4x114.3 i to samo tyczy przodu
no wlasnie.. robil ktos juz takie zabiegi?
Nie, bo jest to nieopłacalne.
Kupując ten zestaw sam skazałeś się na 4x114,3. Dodatkowo jak to założysz to tył będzie wychodził nieco na zewnątrz względem takiego swapu 4x100 240 np: z ek4. Czyli jednymi słowy tylne koła będą nieco wypchnięte na zewnątrz.
Mareczuczek
17-09-17, 12:57
Jak masz wąskie felgi to możesz dać dystans zmieniający rozstaw z 114.3 na 100 ale minimalna grubość jaką spotkałem to 17mm na stronę
To może i ja się podepnę pod ten temat, mam obecnie eg4 z seryjnym układem hamulcowym czyli 240/242 nie pamiętam i bębny z tyłu do tego pompa 13/14 i też rozważałem taki patent bo można tanio wyrwać zwrotnice od vti 282, kupić piastę 4x100 i tarczę.
W mojej sytuacji i tak musiałbym kupić zwrotnice albo pod 262 albo 282 do tego zaciski, regeneracja, klocki, tarcze...pytanie co jest bardziej opłacalne ?
Co w mojej sytuacji będzie najbardziej korzystne i najmniej kłopotliwe?
Dodam tylko, że interesuje się zmianą bo pod maską mam h22a a poprzednik zmienił tylko zwykłe tarcze na speedmaxy chyba i nie muszę chyba dodawać, że hamuje to to jak lokomotywa ciągnąca 30 wagonów drewna z Białowieży...
Spokojnie jeździł nie będę, planuję jakieś wypady na tor, po to kupiłem 200 konne auto, maiłem zestaw w ej9 262/240 i z b18 to jednak nie dawało rady także wolę zainwestować w większą i grubszą tarczę jak już mam od podstaw budować ten hebel.
przejście z rozstawu 4x114 na 4x100 nie jest wgl opłacalne, jak chcesz zostać przy 4x100 i mieć zestaw np 282/260 lub 300/260 to lepiej rozłożyć swap na części czyli zwrotnice pod 262, jarzma i zaciski pod 282/300 (zależy co będziesz chciał) i kombinować z tarczami, przy 282 słyszałem coś o scenicu lub mg zr (tarcze 282 z rozstawem 4x100) przy 300 musisz rzeźbić tarcze z ep3. Jeśli chodzi o tył to zwrotnice/wahacze etc pod 240, a jarzma i zaciski pod 260 i z tarczami nie ma problemu bo ep miały tarcze z tyłu 260 w rozstawie 4x100 i z nich dopasujesz, tak samo od ep możesz wziąć jarzma i zaciski jak dobrze kojarzę.. ewentualnie zamiast tak kombinować założyć od razu big brake kit [emoji23] zestawy dedykowane np od wilwood'a pozwalają od razu na przejście na 282/300/320 z 242 bez zmiany zwrotnic [emoji23] jedynie tył byś musiał swapowac
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Najlepiej to zwrotnice pod 260 tarcze 280 z mg są trudno dostępne laduna 1 lub scenic 1 po lift tarcze pasują tylko trzeba otwór centyujacy na piaste liznąć lekko na tokarce zaciski pod tarcze 280 czyli prelude mb6 legend np 2tloczkowe
jeśli chcesz tarcze 300mm to scenic 3 takie miał 4x100
tył 260 miały mb w latach 99-00 z silnikami 1.6 (na 90%) i nie trzeba kombinować z obracaniem zacisku z ep
Najlepiej to zwrotnice pod 260 tarcze 280 z mg są trudno dostępne laduna 1 lub scenic 1 po lift tarcze pasują tylko trzeba otwór centyujacy ...
Dzięki za sugestie ale trzymajmy się jakiś standardów bo ktoś gotów pomyśleć po przeczytaniu, że jakieś dziwolągi się pojawiły(260/280), otóż nie ma takowych, są tylko 262 i 282:)
Druga spraw to nie ma aż takiego problemu z dostępnością tarcz w rozmiarze 282 mm.
Idąc dalej to kupiłem wczoraj już gotowy zestaw ze zwrotnicami pod tarcze 262 mm z tarczami 282 mm od rovera mg zr do tego zaciski w komplecie od pralki 2.2 vti także temat przodu mam z głowy bo to na prawdę daje rade a większe czy jakieś inne kombinacje mnie nie interesują bo chcę zostać przy 15 calowych felgach
Ten swap mi się trafił fartem i to po tym jak postanowiłem nic nie robić z hamulcami zostawić 242 mm z przodu i wyremontowałem bębny na tyle ale wychodzi na to, że na wiosnę wpakuję ten przód mocniejszy, muszę do tego kupić pompę 1' tylko nie wiem czy w ogóle także te bębny wywalić i zastąpić tymi tarczami.
Dowiedziałem się w między czasie, że lepiej będzie działać konfiguracja 282/bębny niż na przykład 282/260 bo te seryjne reduktory przekazują dużo większą siłę na przód niż na tył.
I lepiej zadział 282/240 niż 282/260, oczywiście jest z tego wyjście, tylko musiałbym skołować reduktor z ITR JDM bez abs-u lub del sola vti JDM bez abs-u i to w połączeniu 282/260 (260 z civica po lifcie 4 x 100) było by najbardziej efektywne rozwiązanie.
Reszt reduktorów średni daje radę dlatego albo bębny albo max 240 mm
Jak macie jakieś doświadczenia z takimi konfiguracjami to piszcie, chciałbym także wiedzieć czy ktoś miał jakiś nie seryjny reduktor z regulacją, widziałem coś takiego w sieci:
http://allegro.pl/regulowany-korektor-sily-hamowania-kjs-drift-bbk-i6967584846.html
Jeżeli masz zamiar upalać to na torze to bębny sobie odpuść. Bębny są bardzo dobre jeżeli chodzi o jazdę miejską i rozwiązanie 282 + bębny było by ok (hamują lepiej niż takie 240). Ale na tor to tragedia. Osobiście miałem 282 + 240 ale przy D serii turbo, i było miło. Z tym że jeżeli auto będzie służyć głównie do pałowania to 282/260 i tyle w temacie :)
Nie ma co się rozdrabniać, jak robić to już konkretnie czyli 282/260 mm problem tylko leży po stronie korektora bo i ile działa znośnie z 240 na tyle to do 260 jest już za słaby, piszę o serii i tym co jest z używek dostępne.
Zamieściłem link do korektora z pytaniem czy ktoś tego używał w połączeniu 282/260 ale coś czuję, że jak sam nie sprawdzę to się nie dowie tylko drogi stuff...
Podejrzewam ze mozna tak przerobic ten zestaw ale kasy pójdzie tyle lub wiecej jakbys kupil i skompletowal zestaw na 4x100
Na pewno do wymiany by byly tylne i przednie piasty ,nowe tarcze ,a jak tarcze to nowe klocki i juz jest niezła sumka
Pod warunkiem ze z tylu czopy maja taka sama srednice z mb gdzie bylo 4x100 i 4x114.3 i to samo tyczy przodu
Dokładnie, w sumie chyba najłatwiej wrzucić zestaw, taki jaki mam ja w swoim eg4 na zaciskach i jarzmach z EP3:
Przód: Tarcze 282 mm MG ZR na zwrotnicy EG4 + Jarzma i zaciski z EP3 Type R
Tył: SWAP hamulców tarczowych z EG6 - 239 mm (w EG5 chyba to samo jest) + Tarcze 260 mm civic EM2 + jarzma wraz z zaciskami z EP3 Type R
A korektor jaki masz?
Korektor to w dalszym ciągu seria z EG4
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.