Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Skrzynia biegów - wymiana oleju



Hoze
17-08-17, 09:41
Witam, przymierzam się w grudniu do dużego przeglądu mojej Hanki, ma co prawda niecałe 60 tys.km., ale już 7 lat na kołach, więc postanowiłem, że w ramach tego przeglądu oprócz standardowych rzeczy jak wymiana oleju i filtrów oleju, powietrza i kabinowego, przeprowadzę (już drugi raz) kontrolę i ewentualną regulację zaworów i wymianę oleju w skrzynii biegów - skrzynia manualna 6 bieg - i moje pytanie jest takie, czy ten olej faktycznie jest taki dobry, bo jest dość tani jak na oryginał http://haparts.pl/08798-9031.html , i drugie pytanie - czy takie filtry są w manualnych skrzyniach, czy tylko w automatach, i czy muszę to wymieniać http://haparts.pl/25430-plr-003.html . Skrzynie nie wykazuje żadnych niepokojących objawów, chcę to zrobić po prostu profilaktycznie, bo instrukcja zakłada wymianę co 120 tys.km.

mloodzian
17-08-17, 10:13
filtr oleju jest w automatach w manualu go nie ma. Olej jest okey, ale możesz wlać też inny do skrzyń biegów np Molygear 75w90, który bardzo dobrze się sprawdza. Wątek o olejach do skrzyni jest szeroko opisane w tym watku: http://civicklub.pl/forum/showthread.php?33850-%B3o%BFyska-w-skrzyni-bieg%F3w

Hoze
17-08-17, 10:37
Patrzyłem na ten watek i jest tam wszystko i nic:). A ten Molyger 75W90 to coś z rodziny Liqui Moly?? Bo nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Dzięki za info z tym filtrem:), zresztą dokopałem się do serwisówki i nic tam o filtrze nie było, tylko na Haparts wpadł mi on w oko. Czyli Mówisz, że ten ori olej Honda MTF jest OK, podobno dość rzadki.

mloodzian
17-08-17, 10:54
Motul molygear 75w90 jego nazwa jest jeszcze molygear 300..... MTF jest rzadki i jest to olej średniej jakości nic szczególnego co miało by sprawić ze skrzynia będzie hipereksra, ale do normalnej jazdy jest okey choć są na rynku dużo lepsze oleje.

Można lać każdy z nich:
https://www.motul.com/pl/pl/products/gear-300-75w90
https://www.motul.com/pl/pl/products/motylgear-75w90
https://www.motul.com/pl/pl/products/motylgear-10w40

zyga502
17-08-17, 15:30
Motul molygear 75w90 jego nazwa jest jeszcze molygear 300..... MTF jest rzadki i jest to olej średniej jakości nic szczególnego co miało by sprawić ze skrzynia będzie hipereksra, ale do normalnej jazdy jest okey choć są na rynku dużo lepsze oleje.

czyli MTF jest wystarczający do prawie każdego auta z tego forum,nie wiem jak z R,do Twojego sedana wystarczy też napewno

Znienacka
18-08-17, 13:47
Ostatnio wymieniałem olej skrzyni biegów, pisałem do haparts.pl bo oryginalny olej to MTF-3 a oni mają na stronie MTF, oto ich odpowiedź:
"oczywiście posiadamy w swojej ofercie oryginalny olej Honda MTF oraz oryginalny olej Honda MTF-3. Olej MTF, jest olejem produkowanym na rynek amerykański, a olej MTF-3 jest olejem produkowanym na rynek europejski. Niestety, nie znamy różnic między olejami – jest to tajemnica Hondy, nie podaje ona specyfikacji tych olejów. Wiem tylko, że oba oleje dedykowane są do manualnych skrzyń biegów. Tak więc, do skrzyni biegów w Pana samochodzie, można zastosować olej MTF lub MTF-3 – obydwa oleje są olejami odpowiednimi"
Kupiłem MTF-3 w cenie 69,50pln/litr
Po wymianie wszystko ok :)

cosmo-pl
19-08-17, 02:54
Wcale nic Honda nie ukrywa, olej mineralny w lepkości 75W. Spełnia wymagania ich skrzyni i jak go regularnie zmieniać, to sobie poradzi. Pytanie czy jest sens lać do skrzyni olej mineralny o tak niskiej lepkości i dodatkowo płacić za niego bardzo słono. Wg mnie nie ma najmniejszego sensu, ale niektórzy są bardzo przywiązani do kupowania oryginalnych części. Ich wola. Niekiedy ma to uzasadnienie, ale akurat w przypadku olejów zazwyczaj jest odwrotnie. Aftermarket ma lepszą ofertę. I nie jest to nic nadzwyczajnego.

Hoze
24-08-17, 11:51
Wcale nic Honda nie ukrywa, olej mineralny w lepkości 75W. Spełnia wymagania ich skrzyni i jak go regularnie zmieniać, to sobie poradzi. Pytanie czy jest sens lać do skrzyni olej mineralny o tak niskiej lepkości i dodatkowo płacić za niego bardzo słono. Wg mnie nie ma najmniejszego sensu, ale niektórzy są bardzo przywiązani do kupowania oryginalnych części. Ich wola. Niekiedy ma to uzasadnienie, ale akurat w przypadku olejów zazwyczaj jest odwrotnie. Aftermarket ma lepszą ofertę. I nie jest to nic nadzwyczajnego.

Gadałem z dwoma mechanikami specjalizującymi się w Hondach, i każdy mówi, że do skrzyni należy lać BEWZGLĘDNIE tylko oryginalny Honda MTF. I nie sądzę, aby mieli w tym jakiś interes, bo prowadzą niezależne warsztaty, są wychowankami ASO Honda.

mloodzian
24-08-17, 12:33
teraz to śmiechłem i padłem na podłogę................ hehe moja EPka lata na motulu molygear 75W90 i nic złego nie można powiedzić, ehhh ten słynny i magiczny mtf ....żeby nie być gołosłowny ojciec mój prowadził ASO Hondy w łodzi, więc orientuję się w temacie. Możesz przybić tym specjalistą piątkę za wiedzę haha bezwzględnie MTF, nasłuchali się albo naczytali w internetach i powielają cały czas tą bzdurę. Możesz wlać inny olej i nie będzie problemu......

marcin001984
26-08-17, 08:58
Motylgear Panowie, a nie Molygear :)

Infi
26-08-17, 18:33
ja przy zmianie fabrycznej 6tki na najduzsza z Si w mojej skrzyni fn2, zalewalem MOTUL MOTYLGEAR 10W40, skrzynia chodzi idealnie. a mtf to niestety mit z czasow civica 5generacji gdzie nie bylo jeszcze rozeznania na rynku i wiedzy zza oceanu, jak i sama dostepnosc alternatywnych produktow byla slaba to sie utarlo ze MTF to cudowne smarowidlo niczym ceramizer naprawi dobita skrzynie, samochod bedzie szybciej jezdzic itp itd.

marcin001984
26-08-17, 22:24
ja przy zmianie fabrycznej 6tki na najduzsza z Si w mojej skrzyni fn2, zalewalem MOTUL MOTYLGEAR 10W40, skrzynia chodzi idealnie. a mtf to niestety mit z czasow civica 5generacji gdzie nie bylo jeszcze rozeznania na rynku i wiedzy zza oceanu, jak i sama dostepnosc alternatywnych produktow byla slaba to sie utarlo ze MTF to cudowne smarowidlo niczym ceramizer naprawi dobita skrzynie, samochod bedzie szybciej jezdzic itp itd.

A czy Marcin przypadkiem nie zalewał wcześniej do Twojego auta Amsoil Synchromesh? Jak się skrzynia sprawowała na tym oleju?

Infi
26-08-17, 22:51
na pewno tez nie bylo MTFa ale co tam siedzialo juz nie pamietam. Problemow nie bylo, tak samo jak i teraz na motulu, ja wybierajac olej posilkowalem sie informacjami z for na rynku USA.

cosmo-pl
27-08-17, 10:36
Gadałem z dwoma mechanikami specjalizującymi się w Hondach, i każdy mówi, że do skrzyni należy lać BEWZGLĘDNIE tylko oryginalny Honda MTF. I nie sądzę, aby mieli w tym jakiś interes, bo prowadzą niezależne warsztaty, są wychowankami ASO Honda.

Nie chcę odpowiadać za bezwzględne rady, bo są one zazwyczaj pozbawione sensu. Do skrzyń biegów najlepszym olejem jest olej z dodatkiem estrów lub w ogóle na bazie estrowej. Z wielu przyczyn. Zarówno Motylgear 10W40 i Gear300 mają w swojej bazie estry. Skrzynia dużo dłużej na nich pożyje, a lepkość utrzyma się w całym interwale. W MTF jest głównie olej mineralny w bazie, co sprawia, że olej ten szybko się przepracowuje i traci swoje parametry, m. in. lepkość. Jeden z kolegów szperał po forach USA, to spytaj go czy trafił na wpisy, że po ostrej jeździe S2000 na MTF, nie można wbić biegów. Standardowy przykład spadku lepkości oleju, bo synchronizacja cierpi, jak olej zaczyna płynąć. Na Synchromeshu też był to samo. Dopiero Motul wytrzymywał cały trackday i to nie Gear 300, bardziej predysponowany, tylko Motylgear 10W40. Coś to znaczy.

Ja nikogo nie namawiam, ale takie są fakty. Mechanicy z ASO zazwyczaj o olejach wiedzą bardzo mało, albo zupełnie nic. Tego w zawodówkach czy nawet technikach się nie uczy.

kamil39
27-08-17, 10:43
A lanie zwykłego 10w40 do skrzyni i wymiana co 10-15 ma sens? Jesli juz by sie lało motylgear 10w40 to co ile powinnosie wymieniac olej w skrzyni?

rm_125
28-08-17, 07:55
Tego Ci chyba nikt nie powie bo zależy od stylu jazdy;)
u mnie w autobusie wymieniałem olej przy 97 tyś. Wlałem jakiś najlepszy, który był w sklepie(chyba 75w90) a teraz przy 130 tyś słychać łożyska na biegach.
Teraz tylko czekam na termin u mechanika na wymianę, fajnie że sa takie tematy bo już chciałem kupić MFT-3

Marecki
28-08-17, 15:53
Tego Ci chyba nikt nie powie bo zależy od stylu jazdy;)
u mnie w autobusie wymieniałem olej przy 97 tyś. Wlałem jakiś najlepszy, który był w sklepie(chyba 75w90) a teraz przy 130 tyś słychać łożyska na biegach.
Teraz tylko czekam na termin u mechanika na wymianę, fajnie że sa takie tematy bo już chciałem kupić MFT-3Te łożyska w skrzyni raczej nie mają dużego związku z olejem, one chyba wychodziły z jakąś wadą fabryczną. W większości przekładni tego modelu wymagają wymiany.

Wysłane z mojego Gemini przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
28-08-17, 19:59
Jeszcze się nie spotkałem w swojej karierze, z taką ilością wadliwych łożysk. Zresztą oględziny tych zużytych nie wskazują, żeby powodem była ich wada. Pewnie niektóre przypadki tak, ale łożyska są ok. Nie ok jest stosowanie do nich olejów eko. Może inaczej olejów eko - mineralnych.


A lanie zwykłego 10w40 do skrzyni i wymiana co 10-15 ma sens? Jesli juz by sie lało motylgear 10w40 to co ile powinnosie wymieniac olej w skrzyni?

Olej silnikowy nie nadaje się do smarowania skrzyni biegów. Tylko alternatywnie, jak nie ma nic pod ręką innego. Motylgear nie jest olejem silnikowym, jest to olej do skrzyń biegów. SAE nie ma znaczenia.

rm_125
29-08-17, 12:13
Ale temat jaki olej lać do skrzyni przypomina mi dyskusje o lubryfikacji. Tylko że w pierwszym przypadku ryzykujemy padnięcie łożysk i znowu bulenie 1000 zł

vtec[VIG]
29-08-17, 18:09
Olej trzyma 10 lat swoje parametry w automacie sprawdza się jakość olej co 30-40 tys gdzie panują o wiele większe temperatury które przyspieszają starzenie, narazie daj sobie spokój z wymianą dojedzie do 80 tys sprawdź jak wygląda olej. Lał był syntetyk jakiejś normalnej firmy aby w specyfikacji się zgadzało

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
29-08-17, 23:22
;2850310']Olej trzyma 10 lat swoje parametry w automacie sprawdza się jakość olej co 30-40 tys gdzie panują o wiele większe temperatury które przyspieszają starzenie, narazie daj sobie spokój z wymianą dojedzie do 80 tys sprawdź jak wygląda olej. Lał był syntetyk jakiejś normalnej firmy aby w specyfikacji się zgadzało

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

No dokładnie, dzięki takim radom firmy zmieniające łożyska w skrzyniach mają pełne ręce roboty. Żaden olej nie utrzyma swoich parametrów przez 10 lat. Nawet syntetyczny powinien być co 3 lata wymieniany. Co do interwałów, to raczej warto je skracać. Honda kiedyś miała prawidłowy - 30k km i więcej MTF nie wytrzymuje.

Hoze
30-08-17, 14:04
No dokładnie, dzięki takim radom firmy zmieniające łożyska w skrzyniach mają pełne ręce roboty. Żaden olej nie utrzyma swoich parametrów przez 10 lat. Nawet syntetyczny powinien być co 3 lata wymieniany. Co do interwałów, to raczej warto je skracać. Honda kiedyś miała prawidłowy - 30k km i więcej MTF nie wytrzymuje.

Masz rację, ale z tym interwałem 3 lat to chyba przesadziłeś, w drugim aucie w rodzinie, olej w skrzynii (manual) nie był zmieniany nigdy, auto ma 10 lat, skrzynia pracuje bez żadnych złych objawów ani hałasów, tyle, że do końca roku idzie na sprzedaż, więc dałem już sobie z wymianą spokój (PS. marka Opel - producent nie przewiduje wymiany, co oczywiście jest totalną bzdurą)

rm_125
30-08-17, 15:00
ale to teraz piszemy o skrzyniach hondowskich gdzie wymiana łożysk jest wpisana w dane modele :D

vtec[VIG]
30-08-17, 20:32
No dokładnie, dzięki takim radom firmy zmieniające łożyska w skrzyniach mają pełne ręce roboty. Żaden olej nie utrzyma swoich parametrów przez 10 lat. Nawet syntetyczny powinien być co 3 lata wymieniany. Co do interwałów, to raczej warto je skracać. Honda kiedyś miała prawidłowy - 30k km i więcej MTF nie wytrzymuje.Mówiłem tu o tym że olej zamknięty w bańce ma 10 lat przydatności . Środowisko w jakim pracuje temperatura skraca jego żywot chciałem tylko porównać jak ciężko ma olej w skrzyni automatycznej i nie trzeba się nad nim spuszczać bóg wie jak nawet po 80 tyś można zlać całkiem niezły olej w zależności od skrzyni i warunkach jakich była eksploatowana. Żeby stwierdzić że olej Mtf nie wytrzyma 30 tys km trzeba zrobić badania i nie sądzę . Jak ma pierd ac łożysko to pójdzie jak będzie butowane jeżdżenie z przyczepa przeładować autem skończy się szybciej po temacie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
31-08-17, 12:03
Żaden olej nie ma w zamkniętym pojemniku 10 lat przydatności do użycia. Maks to jest 5 lat, a w przypadku olejów estrowych jeszcze krócej. MTF, jak każdy inny olej mineralny ma dosyć słabą strukturę i wskutek charakteru pracy skrzyni, następuje jego szybki spadek lepkości. 30k to jest interwał jego wymiany, który gwarantuje, że nawet słabsza skrzynia, w której trafił się jakiś gorzej spasowany element nie ulegnie awarii. Tak to należy rozumieć i tak się rzeczy projektuje - na zasadzie, że ustala się żywotność i prawdopodobieństwo wystąpienia awarii/zużycia elementu. To że 10 lat olej w Oplu jakimś wytrzymał, to nie znaczy, że jest tam dobry olej (bo ja pewno nie jest), ani że jutro skrzynia nie wyciągnie kopyt i auto nie stanie. Wszystk w tym momencie zależy od szczęścia i tego czy element był eksploatowany poniżej założonej średniej obciążenia, czy powyżej (np duże obciążenia), czy wystąpi ły jakieś ponadnormatywne zdarzenia (gorszej jakości element wykonawczy, który się prześliznął przez kontrolę jakości) itd. Problem w Hondach pojawił się w sytuacji, gdy wydłużono znacznie interwał wymiany oleju, podłóg oczekiwań europejskiej klienteli, która była przyzwyczajona do olejów teoretycznie dożywotnich. Jak ktoś regularnie zmieniał olej we wcześniejszych modelach, to problemu nie miał. U mnie żywot kończył synchronizator 3ki, ale żadnego łożyska słychać nie było. Auto od początku w rodzinie przebieg 220k km.

Uszkodzenie łożysk w Hondzie zawsze jest takie samo - kulik walą w bieżnię. Łożyska nie wykazują żadnego luzu wcześniej, ani innych objawów. Charakter tych uszkodzeń jest jednoznaczny - niedostatek smarowania - brak warstwy ochronnej, lub niedostateczna warstwa ochronna oleju. Sugeruje to jednoznacznie co odpowiada za taki stan rzeczy. Gdyby coś było źle zaprojektowane, to skrzynia bardzo szybko by odmawiały posłuszeństwa. Zresztą tego zepsuć się nie da, bo smarowanie jest rozbryzgowe, więc dobór łożysk, jest ściśle związany z lepkością oleju. Jeżeli olej zjeżdża poniżej parametrów zadanych przez producenta łożysk i np olej w skutek szybkiej jazdy autostradą, czyli temperatury, przy założeniu, że już trochę przejechał, obniży nadmiernie lepkość, to mogą się pojawić mikrouszkodzenia. Z czasem, nawet jak olej zmienimy, w skutek zmiany charakterystyki zmiany pracy obciążonego łożyska, będą się one powiększać i doprowadzą do awarii. Tak to działa. Jak się zachowuje olej mineralny, to każdy wie. Ma mniejszą tolerancję i krócej utrzymuje swoje parametry.

vtec[VIG]
31-08-17, 23:20
Nigdzie nie jest napisane że max 5 lat tylko co najmniej 5 lat he :D. Nie wiem może to mnie w uja ktoś zrobił kiedyś na szkoleniu i głupoty opowiadam usłyszałem że oleje muszą mieć 10 lat przydatności według UE. Skrzynie to nie tylko problem hondy inne marki też mają swoje nie wypały olej ma temu zapobiegać ale to nie jest 100% przyczyn i nie ma co tu wchodzić w szczegóły. Osobiscie zrobiłem dużo kilometrów bez ingerencji w jakikolwiek olej w skrzyni raz widziałem go 3 lata temu jak sprzęgło robiłem bardzo ładnie wyglądał nawet do końca stanu nie ma bo się trochę rozlało od paru lat traktuje civic jak za przeproszeniem zgnita szmate nie ubłaganie czeka ją niestety szrot i ten samochód ma strasznie pod górkę nie zlicze ile razy bez sprzęgła biegi próbowałem wrzucić z odcietej 1 na 2 za szybko puszczają sprzęgło i żadnych łożysk nie słychać. I ja nie widzę żadnych podstaw żeby twierdzić iż Mtf jest tu najbardziej podejrzany. A przykładowo przyjeżdża mały jazz którym jeździ kobieta mały przebieg jazda do sklepu i powrót skrzynia rozsypana, za dużo widziałem żeby każda popsuta skrzynie mierzyć starym olejem i jeszcze manualna zaprojektowanego na początku lat 90. Czasami może humorystycznie mam wrażenie że te interwałów są robione po to żeby nie było jakby się rozsypała za szybko i było na co zwalić z winy użytkownika. Taki typowy przykład pobór oleju litr na 1000 km nowym samochodem . Jakbym wyjechał nowym samochodem z salonu pojechał na serwis powiedział że dodałem 1,5 l na 2000 km to było by to normalne. Chyba w 15 l samochodzie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
31-08-17, 23:42
To wróć do notatek z tych szkoleń ;) może Ci się liczby pomyliły. 2-3lata otwarty, powyżej połowy pojemnika, 5 lat zamknięty. Takie są rekomendacje większości producentów i tak długo większość olejów nie obniża swojej jakości (dodatki się nie rozpadają).

Co do skrzyń nie masz racji. Zwłaszcza Panie, dają się we znaki przekładniom. Co więcej, większość awarii skrzyń biegów, spowodowana jest wadliwym poziomem/złym stanem środka smarnego wewnątrz. Mówię tutaj o ogóle skrzyń przekładniowych używanych w motoryzacji. Co więcej, łożysko sobie możesz rozebrać i sprawdzić dokładnie jakiego rodzaju są to uszkodzenia, jak masz wątpliwości. Jeżeli się wypowiadasz w temacie zużyć, to rozumiem, że masz wiedzę na temat ich powstania, rodzajów i wyjaśnisz skąd się one biorą. Chętnie posłucham, bo dopóki tego nie zrobisz, to cóż mnie Twoje "nie sądzę" nie przekonuje, ponieważ na bieżniach mamy do czynienia z typowym zużyciem dla tarcia tocznego, którego przyczyną jest brak wystarczającej warstwy smarującej i kulka uderzs o bieżnie, powodując ubytki materiału. Innego powodu nie ma bo smarowanie jest w kąpieli czy rozbryzgowe w tego typu łożyskach, rzadziej wymuszone. Także widzisz, Tobie się coś wydaje, coś widziałeś, a ja wiem, bo to przerabiałem z każdej możliwej strony na studiach. Liczyłem dobór łożysk itd. Także kolego, chcesz się czegoś dowiedzieć, proszę bardzo, zapraszam do lektury postów, ale mam prośbę nie wprowadzaj niepotrzebnie zamieszania, bo już mitów na temat mtfu krąży wystarczająco wiele. Mitów, które na dłuższą metę szkodzą użytkownikom.

vtec[VIG]
01-09-17, 07:40
Czyt. Co najmniej 5 lat. Tylko wytłumacz mi czemu skrzynia z 10 letnim olejem który nie ma nawet stanu nie poszła na złom jeżeli olej zestarzał sie 7 lat temu. Nie jeżeli olej w w butelce się zestarzał w 3 lata to w skrzyni skończy się o 50 % szybciej?. Czyli co 1,5 roku trzeba wymienić olej w skrzyni he he. Za bardzo popadajac w skrajnosc można w skrzyni wymieniać olej razem z przegladem okresowym, lepiej chuchać na zimne ale dalej nie widzę sensu wymieniać oleju co 30 tyś w starym manualu. Bo przeczy to praktyce jaką spotkałem w swoim aucie a także innych. Nie chce mi się już pisać szkoda życia prywatnego, każdy niech se wymienia jak chcę nikogo nie zmuszam. Ale lepiej za tą kasę napić się wódki lub zainwestować w np opony

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
01-09-17, 11:36
Dlatego m. in., że olej, który wylewasz z butelki, ma być pełnowartościowy i wytrzymać w tej skrzyni przez trochę. Jakbyś czytał posty wyżej, ze zrozumieniem, to napisałem, dlaczego skrzynia z 10 letnim olejem się nie psuje i że to nie znaczy, że nie jest bardziej zużyta od tej, w której olej zmieniono po 5 latach i potem jeszcze raz po 3. Dla Ciebie jakby to nie jest jasne, ale ok. każdy robi jak uważa za słuszne. Mechanik też człowiek, zarobić musi, a że naprawy skrzyń są "tanie" to można pić wódkę, zamiast zmieniać olej. ;) Większość osób, ma takie podejście jak Ty i faktycznie, jak lejesz dobry olej syntetyczny, to można go zmieniać rzadziej. 30k to interwał do oleju w skrzyni biegów z MTF i w Japonii, gdzie ludzie potrafią dbać o samochody, nie pije się Sake, tylko zrzuca olej ze skrzyni, płaci drobne i zapomina o problemie. Tylko w Polsce, królestwie wódki i cebuli robi się inaczej - naprawia się skrzynie, bo na olej szkoda. Może się uda. Praktyka tego forum pokazuje, że się jednak nie udaje.

Jeszcze jedna uwaga, trudno żebyś ze skrzyni manualnej zlał taki olej, jak z silnika i żebyś na podstawie jego wyglądu powiedział czy jest on zużyty, czy nie jest. Nie będzie w nim sadzy, ani innych zanieczyszczeń, ale to nie znaczy, że nie stracił swoich parametrów, m. in. lepkości, czy dodatków powodujących odporność na naciski. Jest normatyw mil opisany w necie, poczytaj sobie, jakim testom jest poddawany olej do skrzyni. Jakie są średnie prędkości, naciski etc. Zdziwisz się jak skrzynia "mieli" oleje.

rm_125
01-09-17, 13:16
Masz rację ze zalanie oleju jak uż szumi nic nie da
Jak kupiłem miałem 97k km zalałem dobrym olejem i teraz przy 130 szum sie nasilił i doszło tyrkotanie na biegach. A olej wymieniał 3 lata temu ;)

zyga502
01-09-17, 17:27
po raz kolejny zapytam,skrzynie się nie psują,silniki można kupić za 700-800 zł,więc po co cały ten temat ?
jest naganianiem na jakąś markę itp,od 14 lat leje do silnika olej Mobil1 5-40,4 lata do wersji 3d z 2000r ,a potem do sedana z 2007,nic sie nie dzieje,jeżdże ,dolewam z 0,5-1l na 15tys ,skrzynia mtf wszystko działa hm,więc po co?

Infi
02-09-17, 01:53
nie wiem czy to sarkazm z twojej strony czy nie ale nie kazdy ma taki sam styl jazdy jedna osobo moze jezdzic emerycko i nigdy nie wybije tulejki w zawieszeniu nigdy nie zmieni oleju w skrzyni i bedzie zadowolony z samochodu a ktos inny bedzie krecic do odcinki i zmieniac biegi niczym w F&F. to ze tobie starcza olej X nie oznacza ze nie ma od niego lepszego zapewniajacego lepsza ochrone w trudniejszych warunkach.

rownie dobrze moglbys pytac po co sa rozne klocki/tarcze hamulcowe skoro fabryczne tez dzialaja itp itd.

A wystarczy miec np dodatkowy zegar na pokladzie temp oleju - zeby bardzo latwo sie przekonac jakie sa roznice przy nagrzewaniu sie oleju roznych firm i roznej specyfikacji i ze jednak te cyferki i rozne firmy to nie tylko marketing i pseudowiara w produkty danej firmy.

wejdz na hondatech i poczytaj sobie troche o MTF, jak slaby jest ten olej do mocno upalanych jednostek i jak szybko sie przegrzewa.

zyga502
02-09-17, 13:14
wejdz na hondatech i poczytaj sobie troche o MTF, jak slaby jest ten olej do mocno upalanych jednostek i jak szybko sie przegrzewa.

wiesz śmieszy mnie takie podejście,kupujesz auto z takim silnikiem i chcesz go upalać, katować itp,przerost formy nad treścią,od tego są np R,a jak ktos tak jeździ to jakie ma mieć pretensje i do kogo?do producenta silnika,skrzyni czy oleju?

rm_125
02-09-17, 15:12
to co ja mam powiedzieć? kupiłe autobus po jakimś włoskim emerycie, który robił 7 tyś rocznie. auto miał 100 tyś od razu wymieniłem olej w skrzyni bo delikatnie już szumiało.
teraz mam 130tyś łożyska szumią znacznie i nawet na pierwszych 3 biegach czasami tyrkoczą.

Gdyby to była wina łożysz to by chyba Honda wymieniła bo niby swego czasu robili w ramach gwarancji wymianę łożysk.

vtec[VIG]
02-09-17, 15:31
Ja to będę wymieniał co 10 tyś olej w skrzyni żeby później mógł z niej herbatę parzyć :D . Dajcie spokój już każdy będzie wymieniał jak chcę i z jakim olejem chce nie da się wszystkich przekonać, realia polskie są tak że manualu 15 letnie i w dół jeżdżą dożywotnio na jednym oleju bo ludzie mają problem utrzymać auto mówię tu o OC i pt nawet olej w silniku przelatuja srednio po 5 do 20 tyś km opony średnio 8, 10 lat zwracasz uwagę że może się zabić i tak dalej jeździ bo do pracy palpitacji serca dostaje gdy trzeba klocki wymienić. To nie ma nawet sęsu żeby wspominać o wymianie oleju w skrzyni bo i tak wiesz że i tak będzie jeździć jeżeli jest w dobrym stanie tylko spr olej na kartkę nawet, spada lepkość a niech spada na łeb i na szyję to nie jest układ dorbowo tłokowy tylko stary manual. Możecie tutaj dywagować że co że ładny, ale nie ma swoich właściwości "prawda" praktyka jest taka syf to znaczy że się zaczyna rozpierdalać z samych trybów powłoka się zbiera kał przeradza się w smołę zatyka i pakuje się wszedzie w te wspomniane łożyska też obliczanie i dobierane z tabelki materiały na ostatni margines, taka jest wspołczesna inżynieria. Żeby biznes się kręcił. Jaki klient, samochód takie potrzeby serwisowe.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

zyga502
02-09-17, 15:46
a ktos inny bedzie krecic do odcinki i zmieniac biegi niczym w F&F
od nastu lat nie widziałem kogoś takiego,wyprzedzali,jechali szybko,na 3 pasach w w-wie ,na gierkówce na ,wielu innych drogach,czasem tez tak robie ,ale ,żeby olej na zegarach się gotował

vtec[VIG]
02-09-17, 16:52
to co ja mam powiedzieć? kupiłe autobus po jakimś włoskim emerycie, który robił 7 tyś rocznie. auto miał 100 tyś od razu wymieniłem olej w skrzyni bo delikatnie już szumiało.
teraz mam 130tyś łożyska szumią znacznie i nawet na pierwszych 3 biegach czasami tyrkoczą.

Gdyby to była wina łożysz to by chyba Honda wymieniła bo niby swego czasu robili w ramach gwarancji wymianę łożysk.Może że jeździł w gorzystym terenie jak ma hak to mógł ciągnąć też coś ciężkiego. I przebieg mógł być inny.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

rm_125
02-09-17, 19:19
nie ma haka, przebieg realny
Wczoraj spotkałem kolegę też ma 7 tylko w innej budzie. Łożyska szumią ale czeja aż sie rozlecą bo jego kumpel jeździ już z szumiącym 30tyś
Albo z tego co piszecie większa cześć posiadaczy hond męczy auto i to ich wina ;)

cosmo-pl
03-09-17, 10:52
Ja widzę, że umiłowanie pseudo teorii na tym forum jest mocne. Dziadek na mszę nie dał i się rozleciało. ;)

Co do przeglądów aut i jego stanu technicznego w PL, to oczywiście jak kogoś nie stać na opony, wymiany oleju itd., to go nie stać na samochód i na jeżdżenie nim, albo powinien jeździć mniej, bo benzyna i tak więcej go wychodzi.