Zobacz pełną wersję : zmiana silników w dwóch hondach
Witam.
Sprawa wygląda tak. Jest EK3 ze zdrowym silnikiem i bardzo rudą podłoga oraz EJ9 z dość kiepskim silnikiem (popija oliwy 100ml/1000km i jakoś dziwnie slaby jest) ale zdrową budą.
EK3 pewnie na złom (choć ostatnio była mocno "odnowiona" od spodu) i szkoda mi silnika który znam od 8lat.
Chce je wymienić i tu pytanie, jakie niespodzianki mnie czekają.?
Mechanivznie to bez problemu ogarnę ale elektryka mnie przeraża.
D15 jest z wałkiem od d16 wtryskami 240ccm3 i p28 na przejsciówce do obd1a.
Co jest w D14a3 z 98r nie wiem :(
Jak się wymienia wiązki elekyryczne od kompa do grodzi i dalej silnikową. Czy wiązki od el szyb lusterek itd będę ruszał?
Proszę o wszelkie odpowiedzi jakie wam do głowy przyjdą. Nawet te oczywiste dla was.
Witam.
Sprawa wygląda tak. Jest EK3 ze zdrowym silnikiem i bardzo rudą podłoga oraz EJ9 z dość kiepskim silnikiem (popija oliwy 100ml/1000km i jakoś dziwnie slaby jest) ale zdrową budą.
EK3 pewnie na złom (choć ostatnio była mocno "odnowiona" od spodu) i szkoda mi silnika który znam od 8lat.
Chce je wymienić i tu pytanie, jakie niespodzianki mnie czekają.?
Mechanivznie to bez problemu ogarnę ale elektryka mnie przeraża.
D15 jest z wałkiem od d16 wtryskami 240ccm3 i p28 na przejsciówce do obd1a.
Co jest w D14a3 z 98r nie wiem :(
Jak się wymienia wiązki elekyryczne od kompa do grodzi i dalej silnikową. Czy wiązki od el szyb lusterek itd będę ruszał?
Proszę o wszelkie odpowiedzi jakie wam do głowy przyjdą. Nawet te oczywiste dla was.
Co by nie było w tym d14 to się na złom nadaje albo jakiś inny stolik :) . Co do tematu szyb, lusterek nie ruszasz. Przerzucasz komplet silnik, osprzęt, wiązki, kompa. Skrzynie możesz zostawić z d14, chyba że chcesz "eco" + te 20 km/h więcej na liczniku to zostaw z d15. Generalnie prócz wiązek wszystko podchodzi p&p, o tą całą "eletrykę" się nie martw bo tam filozofii za dużo nie ma... Roboty z jakimiś poprawkami tu śrubkę dokręcić tu odkręcić z leczeniem kaca, oczywiście nie przemęczając się z kumplem to tak na oko 3 dni :D Jak się sprężysz i w miarę szybko ogarniesz to i nawet dzień od rana do nocy.
do dyspozycji jest dwustanowiskowy kanał z bloczkiem więc samo odmienienie silników to pikuś.
Jakbym umiał to bym z tej skrzyni eko i takiej z D13(fd4,25) sobie hybrydę zrobił bo wszystko mam a później okazji nie będzie raczej... Może z tym ktoś pomoże.
Jak się wiązkę wyjmuje? Jest gdzieś jakieś fotostory z tej operacji?
Co do tego że D14 się na złom nadaje najlepiej to ja wiem ale po prawie roku na zasiłku rechabilitacyjnym jestem nieco spłukany i dlatego taka decyzja. Na D16 lub B w nieznanym stanie mnie nie stać niestety...
to twoje d15 jeżeli jest zdrowe będzie jak najbardziej ok. Przynajmniej coś będzie jechać od dołu bo w d14 to problem. Jak wiązkę wyciągnąć a no najprościej odpiąć wszystkie kostki od kompa (nogi pasażera) i całą resztę, wywalić zaślepkę i wyciągnąć przy silniku. Inaczej tego wytłumaczyć nie potrafię. Polecam manual 96-00. Przy hybrydzie masz trochę zabawy, a jeżeli nigdy tego nie robiłeś to lepiej po prostu zapakować tą z d14 ew kupić taką w miarę krótką nie wiem np z d13b2/d15b2/d16z6/y8. Chyba że masz trochę siana to możesz zlecić to komuś, kosztów robocizny w przybliżeniu tobie nie podam ale potrzebne będą tobie przynajmniej 3 skrzynie bo bazę z dużym łożyskiem już masz + oczywiście najlepiej nowe łożyska. Do przełożenia silnika w hondzie potrzeba trochę miejsca parkingowego a jak masz kanał to już jest w ogóle baja :D .
skrzynię z D13 mam ale chyba nie skorzystam bo jeżdżę w 75% trasa i szkoda mi poświęcać tego ze mogę dość cicho jechać z prędkością 120km/h.
D14 jest dla mnie chyba złotym środkiem bo wg tabelki ma podobne przełożenia jak D13 ale dłuższa 5tke i fd nie aż tak hardcorowe.
Trochę grzechem było by nie zajrzeć do skrzyni przed ponownym montażem chyba?
co do wiązki to może odpiąc ECU i przyznać do koloru silnika, zwinąć mms silniku i wyjąć bez od czujników itp...
Tak jak pisze rtgg przy tym swapie nie ma dużo trudności bierz na podnośnik i wszystko wyjdzie Ci w "praniu".
Ps. 1l/10k km to raczej nie tragedia.
Nie zapomnij o przelutowaniu immo płytki z D14 ecu do D15 ecu.
sorry za post pod postem.
przy okazji można by chyba klin od patyków skrzyni biegów zmienić na nowy. Jako ma on wymiar?
Poli zestaw do drążków mam już kupiony ale może przy okazji to i by było lepiej...
A dlaczego chcesz wymieniać ten klin? Osobiście nie spotkałem się żeby były z nim problemy..
wydaje się mi że w ej9 jest luźniejszy drążek jaj w ek3 więc skądś to się bierze...
Chyba że poli zestaw drążka zalatwi sprawę
jeżeli skrzynia nie szumi i nie haczy to zostaw to w spokoju, więcej możesz namieszać aniżeli polepszyć. a ten klin to faktycznie na kij uj chcesz wymieniać ? Strasznie robisz sobie pod górkę, jeżeli nigdy nie robiłeś jakiś swapów to lepiej poprzekładaj to co trzeba a resztę rób potem. Tak wszystko rozbebeszysz i się w tym pogubisz. Na końcu będzie laweta i albo szrot albo mechanik który się w tym wszystkim połapie.
ok oki.
już jestem grzeczny.
zrobię kilka fotek z tej operacji. sam swap bez udziwnień...
Dawaj na Szczecin zrobię Ci ten swap w 1 dzień:P
elektryka szkoda prosto do momentu jak zacząłem rozplątywać hybryde wiązki ori i lpg przy wtryskiwaczach. każdy przewód /kostka mms naklejkę z opisem gdzie była podłączona.
silnik wisi :)
może jutro znajdę czas by obiecane zdjęcia porobić.
silniki pozamieniane.
nowe sprzęgło złożone.
wiązka w ej9(d15z6) luźno leży na swoim miejscu.
instalacja od lpg vardzo "spowolniła" całą operacje. najpierw odpalam bez lpg a dopiero potem podłączam je z powrotem :)
ale to jutro.
czy muszę przekładać wąż z ek3 do ej9 z czujnikiem cisnienia w wspomaganiu?
będzie z tego jakiś błąd?
zresztą zaraz się okaże.
EDIT:
śmiga jak należy.
to teraz pora na p28 które leży i czeka :)
Po sprawdzeniu błędów jest błąd 20 ale jakoś nie przeszkadza...
Był błąd ecu ale winne było puste miejsce na immo w ecu.
Immo wlutowałem ze starego ecu i działa jak trzeba.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.