dj_tomas
11-08-17, 19:52
Jako ze to mój pierwszy post na forum, chciałem wszystkich serdecznie powitać :)
Niestety sprowadza mnie do szanownego grona pewien problem który dręczy moja Hondę. Dzisiaj po odpaleniu silnika i wyjechaniu z ciasnego parkingu, zauważyłem ze zaczęły się pojawiać kontrolki na desce rozdzielczej. Przy każdym skręcie kierownicy pojawiały się kontrolki i nawiew cichł. Jako ze mój akumulator był już wiekowy doszedłem do wniosku ze jest do wymiany. Po włożeniu nowego akumulatora sprawdziłem dla pewności napięcie ładowania i przy braku obciążenia jest 13,95V, a przy włączonych światłach i klimatyzacji 12.7V z tendencja spadkowa. Po dodaniu gazu do Ok 2 tys, napięcie rośnie do 13,6 z tendencja rosnąca. Napięcia mierzyłem zarówno pomiędzy klemami akumulatora jak i pomiędzy klemą a masą na silniku. Dużej różnicy nie stwierdziłem.
Przepraszam ze takie długie ale chciałem dokładnie opisać problem. Od czego sugerujecie zacząć sprawdzanie? Co może być przyczyna niskich napięć na wolnych obrotach?
Niestety sprowadza mnie do szanownego grona pewien problem który dręczy moja Hondę. Dzisiaj po odpaleniu silnika i wyjechaniu z ciasnego parkingu, zauważyłem ze zaczęły się pojawiać kontrolki na desce rozdzielczej. Przy każdym skręcie kierownicy pojawiały się kontrolki i nawiew cichł. Jako ze mój akumulator był już wiekowy doszedłem do wniosku ze jest do wymiany. Po włożeniu nowego akumulatora sprawdziłem dla pewności napięcie ładowania i przy braku obciążenia jest 13,95V, a przy włączonych światłach i klimatyzacji 12.7V z tendencja spadkowa. Po dodaniu gazu do Ok 2 tys, napięcie rośnie do 13,6 z tendencja rosnąca. Napięcia mierzyłem zarówno pomiędzy klemami akumulatora jak i pomiędzy klemą a masą na silniku. Dużej różnicy nie stwierdziłem.
Przepraszam ze takie długie ale chciałem dokładnie opisać problem. Od czego sugerujecie zacząć sprawdzanie? Co może być przyczyna niskich napięć na wolnych obrotach?