PDA

Zobacz pełną wersję : Ciągle zapowietrzanie się układu chłodzenia EM2



Genax
11-08-17, 12:07
Mam problem z ciągłym zapowietrzaniem się układu chłodzenia. Odpowietrzam układ z podniesionym przodem do góry i wszystko jest okey do 2-3 tras po 250km. Po tych trasach temperatura znowu skacze do góry i muszę odpowietrzać układ na nowo lecz po 2-3 trasach wszystko powraca. Czy to korek może nie trzymać ciśnienia ? Mój przebieg wynosi około 210 tyś. Tak wiem, że pewnie wszyscy będą pisać o UPG ale chciałbym się upewnić na 100% czy to jpg czy głupi korek. Płyn i olej jest czysty. Test robiłem na co2 w układzie i nic nie wykazało lecz jestem świadomy tego iż test ten czasami nie wykazuje co2 w układzie. Jakieś porady ? :)

romekex
11-08-17, 12:33
nowy korek z zaminnika 16 zl w sklepie zainwestuj i sprawdz , ale jesli wywala plyn zbiorniczkiem to raczej upg mialem tak w d16v1 jak jezdzilem krotkie dystanse bylo ok jak zroblem 100km pol litra znikalo tzn wypychalo ze zbiorniczka tylko zdazylo wyschnac na tyle ze sie nie moglem dopatrzec , zrobilem kurs 300km a pelnym bucie autostrada temperatura do gory plynu brak z 2 litry , no i silnik poszedl w kosz;D bo mial az tuleje fioletowa od tego testu

Genax
11-08-17, 13:00
Płyn też mi znika z chłodnicy... więc wychodzi na to, że chyba upg. Płyn wywala do zbiorniczka. Tylko na postoju temperatura zaczyna lecieć do góry po trasach. Ostatnio przez 3 tyg był spokój, a teraz znowu się zaczyna.

romekex
11-08-17, 18:31
99% ze upg mi tez sie cuda dzialy raz puszczalo raz trzymalo uszczelke w intercarsie w zeszlym roku kupowalem za 114 zl po rabacie na warsztat znajomego metalowa jak ori bo tak po sklepach to ci pane 250za uszczelke wolali albo komplet uszczelek
upg ssacy i obudowa termostatu 450

Genax
12-08-17, 00:15
Wszystko jest w komplecie? Będę brał z intercarsu akurat :)

Co dokladnie muszę kupić do wymiany ?

bunkerites
12-08-17, 15:22
Też z tym walczyłem.Czytales mój temat.UPG kolego.Odrazu ci napiszę kup pierścienie tlokowe.Ciezko je dostać.Dla mnie ogarniał Jarusnet.Oraz zawory wydechowe.Bo na 99% masz wypalone przez LPG.Ja zrobiłem kompletny remont głowicy to pierścienie szlak trafił.Wiec znów rozbiórka i nowa UPG oraz inne duperele.Dobrze że ziomek za 200zl to zrobił.Szmata Mechanik który zapieral się że pierścieni nie trzeba ruszać unika mnie.Auto brało 1 L oliwy na 100 km po wymianie UPG

Musisz nowy olej oraz płyn do chłodnicy.Pasek rozrządu jeśli ma już dość sporo najechane

Kaszubak
15-08-17, 19:47
Tak się trochę podepnę pod temat. Na początku roku robiłem UPG bo objawy były jak wyżej - przy okazji rozrząd itd. Dzisiaj zauważyłem, że wywala mi płyn zbiornikiem. Wk*** na maxa bo przecież tyle co robiłem. Silnik bardzo oszczędzam, jak nie nagrzeje się jak powinien to nie przekraczam 3tyś obr. U mnie silnik widział tylko max 6tyś obr. no i wywaliło .. Odkręciłem korek i zauważyłem, że pod nim oraz na gardle od chłodnicy (od wewnątrz - sama końcówka) jest sporo opiłków. Teraz pytanie czy to normalne, pewnie nie tylko skąd się tam wzięły ? Nacisnąłem korek od środka i dopiero po mocniejszym dopchnięciu sprężynka zaczęła chodzić (tak jakby opiłki ją zablokowały). Odpowietrzyłem tradycyjnie układ i stany są takie jak być powinny. Będę jeździł później to zaobserwuje czy płyn się podnosi..

Jak ktoś ma jakieś sugestie to pisać ! :P

bunkerites
20-08-17, 18:37
Pompa wody tak wróże

Genax
21-08-17, 12:29
Więc tak. Muszę zamówić uszczelkę, pierścienie tłokowe oraz zawory wydechowe.

Uszczelka: http://haparts.pl/12251-plc-004.html
Zawory: http://haparts.pl/eho-5714-8.html
Pierścienie: http://jdmshop.eu/pierscienie-tlokowe-honda-riken-16040-STD CZY http://jdmshop.eu/pierscienie-tlokowe-honda-npr-swh30440zzstd ?
W dodatku olej i płyn do chłodnicy.

Coś jeszcze muszę nabyć do całej wymiany? Płyn do chłodnicy musi być jakiś konkretny borygo ? Rozrząd był niedawno wymieniany więc zostawiam go :)

Kilka dni temu odpowietrzałem na nowo i przy odpowietrzaniu zauważyłem, że przy gazowaniu płyn w lejku podnosi się do góry. Przejechałęm 400km i auto znowu się zapowietrzyło. Płyn ciągle wyrzuca ze zbiorniczka. Na 99% UPG rozumiem? :)

Zauważyłem jeszcze, że jedna świeca jest lekko mokra przez olej.

bunkerites
22-08-17, 16:14
Kolego Jarusnet ma o polowe tansze UPG niz Haparts.W Haparts się przepłaca dość srogo.Przyklad komplet pierścieni w Haparts 1400zl a jarusnet załatwił mi za 195 zł....

Dorzuć do listy uszczelniacze zaworowe

Płyn najzwyklejszy.Zalałem Kulera K2

Genax
30-08-17, 02:36
W zbiorniczku wyrównawczym mam masę czarnego szlamu? Tak jakby przy wyrzuceniu z chłodnicy płynu, ten leciał z czymś. Wąchałem ale.czy to olej to ciężko stwierdzić. Co to może być?

Kaszubak
30-08-17, 09:22
Prawdopodobnie olej.
U mnie sprawa wygląda tak że jak nie przekrocze 4tys obrotów to stan nie rośnie. Jak jadę trochę mocniej to płynu trochę przybywa

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

bunkerites
30-08-17, 16:10
Podmien korek chłodnicy

Kaszubak
30-08-17, 16:18
Już jest nowy właśnie :/

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

bunkerites
01-09-17, 12:49
Wiec UPG wita...Masz LPG?. może reduktor puszcza gaz w obieg płynu?

Kaszubak
01-09-17, 12:53
Niemam LPG, możliwe żeby dmuchlo uszczelke stalową po 4msc ? Zauważyłem że mam trochę syfu w układzie. Myślę czy by nie zrobić płukania chłodnicy żeby to wyłapać

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

bunkerites
01-09-17, 17:05
Jaki to syf?.U mnie tez był czarny syf.Takie jakby malutkie opiłki.Okazało się że magik mechanik nawalił grubo silikon na pompe wody i trochę przedostalo się do układu.Temat odkryłem jak jakiś czas temu wymienialem łańcuch z pompą.

Kaszubak
01-09-17, 17:33
To chyba temat rozwiązany :) właśnie tak jakby opilki , czarna guma jakoś tak. Na szyjce się osadza jak rano zaglądam. Jakie rozwiozanie tego było ?

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

bunkerites
01-09-17, 20:48
Tak właśnie na szyjce.Robiles rozrzad?

Koleś który robił u mnie rozrzad niezłe sie nawkurzal tym druciarstwem w postaci silikonu w solidny nadmiarze na pompie wody.Plykal układ 2 razy wodą plus przedmuchiwanie.

Kaszubak
01-09-17, 20:54
Jak kupiłem auto to robiłem wszystko zaczynając od upg, uszcxrlki wszystkie, rozrzad itp. Będę musiał zrobić płukanie :/

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

Genax
02-09-17, 01:49
U mnie problemy z grzaniem zaczęły 3 tygodnie po wymianie rozrządu i wtedy za 1 razem wyrzuciło też czarny syf. Później odpowietrzalem to trzymało pół roku i potem po miesiącu układ tak jakby ciągle się zapowietrzał. UPG tak czy siak do roboty już? Mialem takiego mechanika, ze pewnie nawalił silikonu i mam nadzieję, że nie okaże się po upg, że jednak nie była do roboty... 😑😑

bunkerites
02-09-17, 10:50
Nie dam Ci 100% odpowiedzi ze to UPG.Jak płyn wyrzuca do zbiorniczka regularnie to bym się zastanowił nad UPG.Koszta będą duże.Bo dojdą ci pierścienie,zeby dołu nie wysralo jak u mnie....

Genax
02-09-17, 12:24
Węże nie puchną. Gaz mam od prawie 4 lat. Sprawdzę jeszcze reduktor. Wcześniej zapowietrzał się raz na 2 miesiące, a teraz co każda trasę jeśli jadę przy 4 tyś. obr/min. Mam przejechane około 210tyś. km. Moze to byc korek od chłodnicy?

bunkerites
02-09-17, 16:45
Może być korek a nawet termostat.Trzeba pierw wszystkie najtańsze opcje sprawdzić

Genax
02-09-17, 18:09
Termostat oryginalny od roku i otwiera się normalnie. Korek sprawdzę jutro rano będę miał nowy.

bunkerites
03-09-17, 08:31
Powiem ci tak.Jak przelece trase z obrotami powyżej 5 tys to też mi delikatnie wywali płyn.Z cm powyżej poziomu Ktiry jest ustawiony.Ale po nocy płyn się cofa

Genax
03-09-17, 14:40
Po trasie nie było płynu na Full w zbiorniczku lecz temperatura rosła szybko do góry. Odkręcilem lekko korek na wyłączonym silniku, dolałem płyn, zakręcilem i nie grzeje się przy małych prędkościach lecz płynu gdzieś ubyło w minimalnej ilości po trasie. Korek nie wypuszcza?

Czy mógłby mi ktoś podać numer korka do chłodnicy?

bunkerites
03-09-17, 20:48
Jest na korku nr napisany?. Kupiłem OEM w Haparts

Genax
03-09-17, 22:57
Nie mam nigdzie numeru. Na haparts nigdzie nie widzę nawet w dziale OEM.

Kaszubak
04-09-17, 01:00
Napisz do nich e-mail :)

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

bunkerites
04-09-17, 10:49
Do nich się dzwoni lub email.Duzo rzeczy nie mają na stronie

Inazuma-akai
04-09-17, 12:47
Nr części to chyba 19045-PAA-A01.
Ale dla pewności dopytaj.

Kaszubak
09-09-17, 20:20
Jeszcze trochę dywagacji nad tematem [emoji14] wczoraj płynu w zbiorniku wyrownawczym miałem równe minimum (dla lepszej obserwacji) przejchalem ponad 100KM i dziś rano płynu ubyło z zbiornika . Działał jak powinien . Zrobiłem znów dziś trasę 100KM i napchalo pełny zbiornik. Węże są twarde. Nowy korek nie jest nawet ciepły. A w układzie nadal mam ten syf. Postaram się wyczyścić układ i będę pisał czy coś dało

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

Genax
11-09-17, 15:41
Wymieniłem korek na nowy oem. Przejechałem 200km, płyn w zbiorniczku na Full i korek również nie był ciepły. Przy odpowietrzanie widziałem, że kiedy włączał się wentylator to wylatywały bąbelki powietrza. Nawet Przy 7 włączeniu się wentylatora więc podejrzewam, że uszczelka przepuszcza i leci w układ.. W następnym tygodniu oddaje upg do roboty. W wyrównawczym wyrzucało mi wczesniej jakiś tłusty śluz więc chyba na 100% upg? Truje juz z tym tematem bo mega bym sie wkur.... jakby po zrobieniu upg auto nadal się grzało...

Kaszubak
11-09-17, 15:43
Jak jest jakaś struktura inną niż płyn to podejrzewam upg. U mnie za pierwszym razem płyn był koloru bliżej nie okesnolego [emoji14] poprostu brudny mocno

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

Genax
11-09-17, 15:44
Płyn jest czysty ale coś wyrzuciło do zbiorniczka. :)

bunkerites
12-09-17, 21:32
Odrazu kup pierścienie.Zebys tak jak ja dwa razy nie zrzucal głowicy.Pierscienie ma Jarusnet

Mxim555
13-09-17, 19:33
Są testy na obecność spalin/CO2 w płynie, na allegro kosztuje to ok 30zł z przesyłką. Mam podobny problem z wyrzucaniem płynu w EP2, po odpowietrzeniu potrafi być przez miesiąc wszystko dobrze (1,5tys km), po czym zaczyna mi przybywać płynu i już go sobie silnik sam nie cofa.

Jak odpowietrzasz układ? Odkręcasz korek, wlewasz płyn, odpalasz, ogrzewanie na maxa i uzupełniasz cały czas żeby było pełno. Czekasz aż się włączą wiatraki i wtedy zakręcasz korek? Przy takim odpowietrzaniu u mnie na drugi dzień po ostygnięciu silnik ładnie zaciąga sobie płyn.

Kaszubak
13-09-17, 20:17
Mam dokładnie tak jak ty. Tak samo odpowietrzam

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

bunkerites
13-09-17, 22:19
Wielu z nas walczylo z wywalaniem płynu.Zawsze kończyło sie to na UPG

Genax
14-09-17, 01:56
Te testy niczego nie wykazują.. ospowoetrzalem jak zawsze ale teraz ciągle lecą bąbelki powietrza. Wcześniej po 2 wlaczeniach nie widziałem bąbelków także pewnie upg puszcza :)

bunkerites
24-09-17, 08:32
Zrobiłeś UPG?.

Genax
24-09-17, 21:58
Wszystko zrobione i hania lata już bez problemu. Przy okazji wyregulowałem zawory, jakieś simmeringi, wyregulowanie śruby od kasowania luzów w przekładni, nowy płyn. Auto lata jak nowe :) Winna i tak wyszła UPG :)

bunkerites
25-09-17, 11:15
Koszta jakie miałeś?.U mnie zaUPG wyszło ponad 2 tys zl

bunkerites
25-09-17, 20:16
Ehhh coś się u mnie posrało.Godzine temu wróciłem z trasy 530km.Glownie autostrada.Predkosci stałe 140-160kmh.Pod domem coś mnie tknęło.Patrze pod maske a tam płynu full w zbiorniku wyrównawczym...Szlak mnie trafi jak się okaże znów UPG...Odpowietrzyłem i będę obserwował

Kaszubak
26-09-17, 07:23
bunkerites, mówię Ci tam coś musi być co przeszkadza całemu układowi. Stalowe uszczelki by tak dmuchało? W Lanosie parcianych tak nie wydmuc**** :P

bunkerites
26-09-17, 15:33
Najlepsze ze robiłem a marcu UPG a w maju dół silnika.Odpowietrzylem wieczorem.Nad ranem patrzyłem to ładnie płyn z zbiornika zalanego do max zassalo do poziomu idealnie po środku.Bede obserwował sytuację

Zauważyłem że znów się pojawiły czarne malutkie opilki.Byly w zbiorniku na dole oraz na szyjce chłodnicy i korku.UPG jest pokryta czymś czarnym...

Genax
30-09-17, 22:42
#bunkerites

Za wszystko z częściami zapłaciłem 1300zł + 200zł uszczelka kupiona przeze mnie. Olej już nie znika bo gdzieś na wałku rozrządu podobno ciekło. Za robotę upg wziął 800zł. :)

Kaszubak
30-09-17, 23:25
Gdzieś to wcześniej już było. Prawdopodobnie to nie UPG jest pokryta czymś czarnym tylko resztki silikonu z pompy wody. Zobacz czy te 'opiłki' to na prawdę opiłki.

Mxim555
25-10-17, 21:28
Dziś rano odstawiłem swoje zapowietrzające się EP2 D16V1 do mechanika na sprawdzenie szczelności głowicy i wymianę uszczelki pod głowicą. BTW z zapowietrzającym się układem jeździłem 5 lat, silnik się nie przegrzewał, co jest oczywiste, bo nie wytrzymałby 5 lat użytkowania. Jedyną niedogodnością był odgłos napełniającej się nagrzewnicy po włączeniu ogrzewania. Po odpowiednim przepałowaniu auta po naprawie, zdam relację czy czynności przeprowadzone przez mechanika pomogły, bo czytając zachodnie fora o tematyce zapowietrzania się D16V1 nie jestem na 100% przekonany, że wyrzucanie płynu do zbiorniczka wyrównawczego jest spowodowane przedostawaniem się gazów do układu chłodzenia.

Kaszubak
26-10-17, 17:22
Czekam na info :)

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

Genax
28-10-17, 20:02
Mechanik tak mówił, że nie trzeba wymieniać zaworów i pierścieni. Nie nie na pewno będzie wszystko dobrze. Żre mi teraz olej tak, że po przejechaniu 320km, na bagnecie mając między min/Max, teraz jest na minimum. Co teraz z tym zrobić? Uważam, że mechanik powinien wziąć lekką odpowiedzialność za to. 😑

Mxim555
03-11-17, 21:56
Ciężko cokolwiek doradzić, ponieważ wymiana pierścieni silniku gdzie tuleje mają już owalny kształt nie ma sensu.

Genax
05-11-17, 13:31
Zauważyłem, że dzieje się tak kiedy jadę w trasie np. 140km/h. Wczoraj miałem w połowie olej i jak ją wieczorem pomeczylem na wysokich obrotach to dzisiaj jest prawie na minimum.

Genax
09-11-17, 13:42
Zauważyłem, że spod 2 śrub pokrywy zaworów cieknie olej oraz z tego co widzę to również z bagnetu. Jedna śruba obok bagnetu, a druga po drugiej stronie. Czy możliwe jest, że z tego powodu mam lekko większe ubytki oleju?

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a3be86984373.jpg (https://naforum.zapodaj.net/a3be86984373.jpg.html)

Mxim555
10-11-17, 20:14
Wątpię, że przez pocącą się górę silnika są takie ubytki oleju. U mnie wygląda to identycznie jak na Twoim zdjęciu, ale dół silnika mam suchy, mechanik stwierdził że silnik spala olej. Przypomnę, że w wolnossącym silniku olej może być spalany z trzech różnych przyczyn: zużyte pierścienie olejowe, zużyte uszczelniacze zaworowe, odma. W naszych silnikach dolne odpowietrzenie silnika posiada separator oleju, może tam warto zajrzeć na początek, bo dostęp jest bardzo prosty.
Co do objawów spalania oleju mam podobnie jak Ty, przy spokojnej jeździe bierze mało, na 10tys.km dolewam 2L oleju 10W40. Z problemem oleju jestem trochę w kropce, bo nie zamierzam inwestować w ten silnik, samochód jest z 2002r i lepiej dołożyć i kupić coś nowszego. Ostatnio wymieniłem UPG i jak wszystko będzie ok, to wole robić dolewki niż remont.

Genax
13-11-17, 12:54
Ściągnę pokrywę i poprawie wszystko no widzę ewidentnie na dole na misce, że są 2 długie wycieki akurat z miejsc tych śrub. 🤔 jak tylko spojrzałem jak zrobił pokrywę to wiedziałem, że będzie lecieć olej.

Genax
19-11-17, 12:55
Co jakiś czas wyskakują mi błędy na cylindrach. Dokładnie wypadanie zapłonów. Mój mechanik robił mi jeszcze regulację zaworów więc zapewne źle je wyregulował. Przez co obroty na postoju lekko opadają do 500-600. Czy może to też wpływać na spalanie oleju?

bunkerites
30-11-17, 21:28
Pisałem na samym początku.Wymien przy okazji pierścienie.Masz na 95% taka sytuację jak ja.Czyli wysralo dol silnika Jak uszczelniles gore