PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulec Reczny podciąganie?? civ5Gen



pacha
14-09-08, 01:30
Witam jak Podciągnąć hamulec ręczny bo słabo mi łapie?? szczeki wymieniałem nie tak dawno ...Hamlec łaie przy samej górze a chciałbym mieć blokowanie kół juzż przy perwszych kilku ząbkach...w dodatku mam wrazenie ze jedno koło łapie mocniej od drugiego a gdy zaglądam koło zapalniczki i widze dzwignie recznego to jedna linka jest badziej naciagnieta od drugiej jak je wyregulować i podciągnąć hamulec??? Pozdro

Tompro
14-09-08, 16:58
No to jak zaglądałeś do dźwigni ręcznego i linek to tam masz z tyłu śrube regulacyjną na klucz 12. Co do linek to z reguły jest tak, że jedna jest bardziej uciągnięta, u mnie też tak jest a ręczny chodzi ok.

pacha
14-09-08, 21:06
ale na tej śrubie juz mam maksymalnie podciągniete. i co wtedy??

Tompro
14-09-08, 22:10
Mógłbyś coś jeszcze pokombinować z ustawieniem samoregulatorów przy bębnach, ale nie wiem czy to coś pomoże. Coś ci się mocno linki uciągnęły.

zimek
14-09-08, 23:55
Zdejmij Bębny i Płaskim srubokrętem do gory przekręc pare razy dzwignie/kołowrotek czy jakos tam(ma takie zabki)...
Załuz bęben i zobacz czy sie obraca,jak nie to znaczy ze za duzo podkręciles...
Mniej więcej ustaw tak samo po obudwu stronach to bedziesz mial rowny reczny ;-)
pozdro

pacha
15-09-08, 00:24
ok a jak najprosciej zdjąć bęben zeby nie uszkodzić oładzin ?? musze jakoś upuścić płynu hamulcowego??wiem ze moze troche tempe pytanko ale nie chce mieć z tym problemu...

Tompro
15-09-08, 07:37
Odkręcasz koło i bęben ci sam zejść powinien. Jak będzie problem to opukaj go młotkiem, jak dalej będzie problem to wkręcasz śrubki w dziurki w bębnie i kombinujesz. Ale jak nie przegrzewałeś hamulcy to powinien zejść ręką. Tylko pamiętaj o nie zaciąganiu ręcznego przed zdejmowaniem bębną.

Przemo1871
15-09-08, 14:27
INSTRUKCJA REGULACJI HAMULCA POSTOJOWEGO (układ bębnowy)

W żadnym wypadku nie stukaj w bęben młotkiem !!!!!!! żeby go zdjąć bez bólu znajdź dwie śruby M6 i wkręć je w otwory w bębnach a wtedy bęben sam spadnie bo śruby odepchną go od piasty.
Regulacji dokonuj na zwolnionym hamulcu postojowym(podstaw coś pod koła)
Linki hamulca wyreguluj mniej więcej na pół zakresu
Rozkręć samo regulator tak żeby bęben wszedł tam na ścisk możesz na chwile przykręcić koło żeby bęben się ułożył jak będzie za ciasno/luźno to przystąp ponownie do regulacji.
Operację powtórz na drugim kole.
Dobrze ustawiony hamulec powinien mieć możliwość podniesienia sie o 4-5 ząbków.
jak tak będzie to zmniejszy się też skok jałowy na hamulcu nożnym.

INSTRUKCJA TA MA ZASTOSOWANIE TYLKO W AUTACH WYPOSAŻONYCH W HAMULCE BĘBNOWE NA TYLNEJ OSI.!!!!!

Tompro
15-09-08, 14:48
No tak bo bęben się odkształci od lekkiego puknięcia młotkiem ;) Przecieź tam masz pełno pyłu i rdzy które przez pukanie wzruszysz i normalnie schodzi. Zresztą nawet przy składaniu jest zalecane obstukanie, żeby się bęben lepiej ułożył.

pacha
15-09-08, 16:19
Dzieki za informacje

zimek
15-09-08, 18:09
Przeciez nie bierzesz 5kg młota i nie napier.... ;-)
Tylko tak jak mowi Tompro , jak nie chce zejsc to delikatnie młoteczkiem,to tu to tam i gitara.....
Dasz rade ;-) :)

Grand
11-07-12, 14:45
przypnę się do tematu:

potrzebuję coś a'la gwoździ z płaskim, szerszym zakończeniem, które przytrzymują okładziny w hamulcu bębnowym (EG4).

Na pierwszym zdjęciu jest to nr 8 http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

Można to gdzieś kupić czy najlepiej zwykłego gwoździa odgiąć trochę i założyć? ;p

falek84
11-07-12, 20:38
nie ma potrzeby zdejmować bebnów do regulacji szczęk
wystarczy zdjąć zaślepkie gumową od wewnątrz i przez ten otwór podkręcic na regulatorze szczęk