PDA

Zobacz pełną wersję : Migający Check Engine i dławienie przy przyśpieszaniu



kash_an
05-08-17, 22:37
Właśnie wybrałem się na wakacje i niestety mnie więcej w połowie drogi, gdy jechałem autostradą zauważyłem, że silnik zaczyna mi lekko dławić podczas np. wyprzedzania lewym pasem. Ciężko mi jednoznacznie wskazać okoliczności ale chyba najczęściej gdy na 6 biegu zaczynałem gwałtowniej wciskać pedał gazu. Ważna informacja jest chyba taka, że wcześniej zatankowałem paliwo benzyne 98 na stacji BP jeszcze przy autostradzie A2. Tankowałem jak miałem jeszcze 1/4 baku. I mniej więcej po przejechaniu 160 km jak byłem już na A1 kontrolka Check Engine zaczeła mi migać i wtedy moc silnika wyraźnie spadła. Na szczęście niedaleko był MOP. Zjechałem na niego, zgasiłem silnik.
Po paru minutach ruszyłem dalej. Ustawiłem tempomat na 100 km/h i tak doturlałem się około 200 km do celu podróży. Cały czas na prawym pasie, nikogo nie wyprzedzałem, właściwie od pewnego momentu tylko robiłem za ogon do jednego tira. Czułem, że momentami lekko silnik się dławi. Ale specjalnie jechałem jak zawalidroga żeby go nie męczyć. O dziwo migająca kontrola Check Engine juz się nie pojawiała. Oprócz tego dławienia moc silnika raczej była w porządku.

Dzisiaj już na spokojnie metodą na sreberko odczytałem kody błędów:

PA10 B1008 - Utrata łączności modułu MICU z modułem wskaźników (komunikat A/T)
PA50 B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1157 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1160 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat DRLOCKSW
PA50 B1188 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat RM)
PA96 B1905 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat wyłącznika blokady drzwi)

Chyba w miarę poprawnie przyporządkowałem kody błędów do treści błędów znalezionych na forum i w internecie. Niestety za dużo mi te błędy nie mówią. Skasowałem je po odczycie autodiagnostyką. I teraz tak: jestem w Trójmieście. Za kilka dni czeka mnie powrót do domu, kilkaset km trasy. Doradźcie mi co można z tym zrobić? Samochodem pojeździłem troche po miescie. Momentami da się zauważyć to dławienie. Ale podobnie jak wcześnie - Check Engine ani nie miga ani się nie pojawia na stałe, dużych spadków mocy też nie ma.

Świece wymieniałem 13000 km temu, w zeszłym roku. Regulacja zaworów była mniej więcej 14500 km temu. Samochód nie ma instalacji gazowej. Staram się tankować paliwo dobrej jakości. Możliwe jest, że te błędu wskazują na to, że jednak trafiło mi się złej jakości paliwo?

elmo141
06-08-17, 23:27
A kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

kash_an
07-08-17, 09:51
Jeszcze nie wymieniałem. Myślałem o tym ale nie było na razie żadnych niepokojących objawów na to, że wymaga wymiany. Czy jakby działo się coś z filtrem paliwa to nie byłoby żadnych błędów związanych z układem paliwa?

szczepar
07-08-17, 10:45
Wymianę filtra paliwa da się zrobić na miejscu tj nie potrzeba wiele narzędzi.

Klucz 10, Śrubokręt płaski, Śrubokręt Krzyżakowy
2 Młotki (w celu uzycia ich jako klucza do dużej plastikowej nakrętki)
Możliwe że potrzeba klucz 12 i 14 - ale tego nie pamietam na jakie śruby jest dzwignia ręcznego przykręcona.

Oprócz tego Zestaw Filtra , oraz to czego nikt nie wymienia (ale ty powinieneś wymienić , kupic bo Prawo Murphiego) spinki na przewody paliwowe.
Fotostory z wymiany filtra można znaleść gdzieś w internetach - czas wymiany to jakies 4 godziny dla pierwszej takiej wymiany. :)

Ile kilometrów ma prejechane Honda na tym Filtrze ?

kash_an
16-08-17, 21:42
OK problem udało się w miarę sprawnie i szybko rozwiązać. Okazało się, że to nie niskiej jakości paliwo ale wadliwa cewka zapłonowa generowała opisane problemy.
Problem udało się zdiagnozować z pomocą serwisu FFGarage w Przejazdowie koło Gdańska - z czystym sercem polecam, baaardzo pomocny człowiek to prowadzi.
Po wymianie cewki problem zniknął. Piszę to dopiero to teraz, bo chciałem mieć na 100% pewność, że sprawa została rozwiązana. Ale jako, że co najmniej 600 km już przejechałem i jest OK, to kwestia jest rozwiązana.

Cewka która się zużyła okazała się być tą cewką która wymieniłem w zeszłym roku, firmy OYODO. Wymiana była mniej więcej 13000 km temu. Będę się dowiadywał ile ta firma daje gwarancji na swoje cewki.

kash_an
18-10-17, 11:26
Tak dla porządku napiszę, ze Oyodo uznało moją reklamację i pieniądze za tamtą cewkę zostały mi zwrócone. Także całe zamieszanie tylko z powodu cewki która skonczyla się na gwaracji.


Ile kilometrów ma prejechane Honda na tym Filtrze ?
Tego niestety nie wiem dokładnie. Tak czy inaczej chce wymienic już niedługo ten filtr paliwa. Właśnie m.in. z tego powodu, że nie wiem kiedy mógł być wczesniej wymieniony.