kash_an
05-08-17, 22:37
Właśnie wybrałem się na wakacje i niestety mnie więcej w połowie drogi, gdy jechałem autostradą zauważyłem, że silnik zaczyna mi lekko dławić podczas np. wyprzedzania lewym pasem. Ciężko mi jednoznacznie wskazać okoliczności ale chyba najczęściej gdy na 6 biegu zaczynałem gwałtowniej wciskać pedał gazu. Ważna informacja jest chyba taka, że wcześniej zatankowałem paliwo benzyne 98 na stacji BP jeszcze przy autostradzie A2. Tankowałem jak miałem jeszcze 1/4 baku. I mniej więcej po przejechaniu 160 km jak byłem już na A1 kontrolka Check Engine zaczeła mi migać i wtedy moc silnika wyraźnie spadła. Na szczęście niedaleko był MOP. Zjechałem na niego, zgasiłem silnik.
Po paru minutach ruszyłem dalej. Ustawiłem tempomat na 100 km/h i tak doturlałem się około 200 km do celu podróży. Cały czas na prawym pasie, nikogo nie wyprzedzałem, właściwie od pewnego momentu tylko robiłem za ogon do jednego tira. Czułem, że momentami lekko silnik się dławi. Ale specjalnie jechałem jak zawalidroga żeby go nie męczyć. O dziwo migająca kontrola Check Engine juz się nie pojawiała. Oprócz tego dławienia moc silnika raczej była w porządku.
Dzisiaj już na spokojnie metodą na sreberko odczytałem kody błędów:
PA10 B1008 - Utrata łączności modułu MICU z modułem wskaźników (komunikat A/T)
PA50 B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1157 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1160 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat DRLOCKSW
PA50 B1188 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat RM)
PA96 B1905 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat wyłącznika blokady drzwi)
Chyba w miarę poprawnie przyporządkowałem kody błędów do treści błędów znalezionych na forum i w internecie. Niestety za dużo mi te błędy nie mówią. Skasowałem je po odczycie autodiagnostyką. I teraz tak: jestem w Trójmieście. Za kilka dni czeka mnie powrót do domu, kilkaset km trasy. Doradźcie mi co można z tym zrobić? Samochodem pojeździłem troche po miescie. Momentami da się zauważyć to dławienie. Ale podobnie jak wcześnie - Check Engine ani nie miga ani się nie pojawia na stałe, dużych spadków mocy też nie ma.
Świece wymieniałem 13000 km temu, w zeszłym roku. Regulacja zaworów była mniej więcej 14500 km temu. Samochód nie ma instalacji gazowej. Staram się tankować paliwo dobrej jakości. Możliwe jest, że te błędu wskazują na to, że jednak trafiło mi się złej jakości paliwo?
Po paru minutach ruszyłem dalej. Ustawiłem tempomat na 100 km/h i tak doturlałem się około 200 km do celu podróży. Cały czas na prawym pasie, nikogo nie wyprzedzałem, właściwie od pewnego momentu tylko robiłem za ogon do jednego tira. Czułem, że momentami lekko silnik się dławi. Ale specjalnie jechałem jak zawalidroga żeby go nie męczyć. O dziwo migająca kontrola Check Engine juz się nie pojawiała. Oprócz tego dławienia moc silnika raczej była w porządku.
Dzisiaj już na spokojnie metodą na sreberko odczytałem kody błędów:
PA10 B1008 - Utrata łączności modułu MICU z modułem wskaźników (komunikat A/T)
PA50 B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1157 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU
PA50 B1160 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat DRLOCKSW
PA50 B1188 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat RM)
PA96 B1905 - Utrata łączności modułu sterującego zestawem wskaźników z modułem MICU (komunikat wyłącznika blokady drzwi)
Chyba w miarę poprawnie przyporządkowałem kody błędów do treści błędów znalezionych na forum i w internecie. Niestety za dużo mi te błędy nie mówią. Skasowałem je po odczycie autodiagnostyką. I teraz tak: jestem w Trójmieście. Za kilka dni czeka mnie powrót do domu, kilkaset km trasy. Doradźcie mi co można z tym zrobić? Samochodem pojeździłem troche po miescie. Momentami da się zauważyć to dławienie. Ale podobnie jak wcześnie - Check Engine ani nie miga ani się nie pojawia na stałe, dużych spadków mocy też nie ma.
Świece wymieniałem 13000 km temu, w zeszłym roku. Regulacja zaworów była mniej więcej 14500 km temu. Samochód nie ma instalacji gazowej. Staram się tankować paliwo dobrej jakości. Możliwe jest, że te błędu wskazują na to, że jednak trafiło mi się złej jakości paliwo?