Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Temperatura silnika, czujnik do OBD2 i licznika



arthi
05-08-17, 15:53
Powoli mi ręce opadają z tym moim civiciem, zrobiłem rozrząd, pompę i dla świętego spokoju termostat, a temperatura dalej rośnie. Z temperaturą mam problem od przekładki, nie wiem co było wcześniej, ale sprzedający nie mówił, że jest jakiś problem. Przed wymianą rozrządu zrobiłem test z płynem CO2 i nic nie wyszło, więc myślałem, że może pompa niedomaga, albo termostat. Na rozrząd był już czas więc zrobiłem.

Po wymianie zrobiłem test już bez ceregieli i na dobrą sprawę niewiele brakowało do czerwonego pola, temperatura rośnie przy dużych prędkościach rzędu 140-160 bardzo szybko. Miałem trochę obawy i w pewnym momencie włączyłem ogrzewanie i nawiew na kabinę, wówczas trochę sie obniżyła choć daej utrzymywała na wysokim poziomie. Odczytałem temperaturę przez OBD2 i przy 150 160 do 180 program pokazuje od 103 do 107 stopni z tym, że na dworze było około 34 stopni. Przy wolniejszej jezdzie około 97. Jest mozliwe, że czujnik przekłamuje? Gdzie go szukać?


Dzisiaj trochę chłodniej na dworze, trasa około 100 km, prędkości 150-180 i wskazówka w miarę trzymała się poniżej połowy lub nieznacznie dochodziła do niej.

Płynu raczej nie ubywa, w sensie nie robię dolewek. Prześledziłem kilka wątków na forum i nic mądrzejszy nie jestem.

pafels
06-08-17, 20:50
Może chodnica zasyfiona

kamil39
06-08-17, 21:20
Czujnik jest w glowicy pod aparatem z tego co kojarze,
a wentylator chlodnicy chodzi jak temp rosnie? ( w ogole czy sie włacza?)

arthi
07-08-17, 05:54
Czujnik jest w glowicy pod aparatem z tego co kojarze,
a wentylator chlodnicy chodzi jak temp rosnie? ( w ogole czy sie włacza?)

Tak wentylator się włącza zupełnie normalnie.
Sprawdzę ten czujnik.

Ktoś mi już sugerował, że chłodnica, ale na dobrą sprawę problem jest od przekładki silnika, wówczas go trochę zignorowałem, bo była zima/jesień, a objawy były tylko na postoju i wyglądało to w ten sposób, że gdy silnik stał to temperatura i wskazówka rosła do trochę ponad połowy, włączał się wentylator i temperatura opadała, według odczytów obd2 to było mniej więcej 96-97 stopni i po włączeniu spadała do 86, tym samym wskazówka wracała na swoje miejsce. Czyli jakby zupełnie normalnie.

Mogę jechać nawet 160, 180 wtedy temperatura rośnie, ale gdy tylko zwolnię wskazówka opada i jest zupełnie normalna, przynajmniej według licznika. Choć jeszcze przed wymianą rozrządu np. jak byłem w górach to podczas jazdy pod górę rosła mimo wolnej jazdy.


Temat do zamknięcia, czujnik podawał niewłaściwą temperaturę. Po wymianie, wskazówka stoi jak wryta.