Zobacz pełną wersję : Swap D15b7 na d16z6
civicolsztyn
13-09-08, 17:25
Witam. Mam zamiar zmienic swoj silnik d15 na d16. Nie chce robic zadnego mini me. porpostu chce caly silnik wymienic bo nie mam zamiaru remontowac starego, w ktorym cos ostro sie zwalilo. W związku z tym jako ze jestem zielony mam pytanie:
co potrzebne jest do takiego swapa? skrzynie tez trzeba wymieniac? komputer? zaplon? co jeszcze?
Znalazlem na forum d16z6 w budzie ej1. Ja mam bude ej2, czym one sie roznia?
bez problemu możesz swapować na D16Z6, D16Z9,D16Y2 nie pamiętam jakie jeszcze.
Na swapa potrzebujesz silnik z aparatem zapłonowym oraz poduszką przy rozrządzie (bo kolektor dolotowy może pozostać od B7) oraz komputer, dobrze jest też mieć koło zamachowe od tych silników bo są one lżejsze (przynajmniej tak jest w przypadku silnika Y2) i jeszcze możesz wziąć łapę od wspomy bo od B7 nie pasuje jeden otwór do przykręcenia do głowicy.
civic lsi dubi
13-09-08, 18:18
ej a gdzie jest emblemat rodzaju silnika szulałem i nie znalazłem?
ej a gdzie jest emblemat rodzaju silnika szulałem i nie znalazłem?
jeśli chodzi o numer silnika to zobacz sobie tu: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
słabo szukasz :)
Jakie problemy mogą wystąpić przy swapie z D15B2 na D16Z6??
Jeżeli będzie kpl wiązka silnikowa od Z6.
Jak to wygląda w tych silnikach, wiązka jest łączona na silniku, czy bezpośrednio z silnika wchodzi do kompa?
bez problemu możesz swapować na D16Z6, D16Z9,D16Y2 nie pamiętam jakie jeszcze.
Na swapa potrzebujesz silnik z aparatem zapłonowym oraz poduszką przy rozrządzie (bo kolektor dolotowy może pozostać od B7) oraz komputer, dobrze jest też mieć koło zamachowe od tych silników bo są one lżejsze (przynajmniej tak jest w przypadku silnika Y2) i jeszcze możesz wziąć łapę od wspomy bo od B7 nie pasuje jeden otwór do przykręcenia do głowicy.
Nie lepiej wsadzić dolotowy od razu od z6 ? :p
Wydechowy to samo :)
Jakie problemy mogą wystąpić przy swapie z D15B2 na D16Z6??
Jeżeli będzie kpl wiązka silnikowa od Z6.
Jak to wygląda w tych silnikach, wiązka jest łączona na silniku, czy bezpośrednio z silnika wchodzi do kompa?
przy swapie z B2 na Z6 silnik nie jest podłączony bezpośrednio z kompem, są potrzebne do tego 2 wiązki silnikowa oraz część od strony kompa i z tego co wiem to także trzeba zmienić wiązkę pod deską, potrzeba też niektóre przewody od układu chłodzenia
ziomal007 lepiej ale ja podałem wersję ekonomiczną tego swap-u a poza tym kolega ma już sportowy kolektor wydechowy:)
civicolsztyn
19-09-08, 12:17
http://www.allegro.pl/item432983981_swap_komplet_d16z6_przebieg_149_tys_ km.html
znalazlem taki silmnik. Powiedzcie mi czy ta wiazka to trzeba bedzie ja wymieniac czy bedzie pasowala stara? Albo jakbym znalazl goly silnik sam blok i glowice, dokupilbym kol dolotowy, i to wszystko? skrzyni8a by pasowala?
a co z silnikiem np d15z6. tez by pasowal do mojej budy?
Do takiej przekładki na D16Z6 dokładasz tylko kable do zaworu VTEC i czujnika ciśnienia. Są to 3 kable, z czego jeden do masy a dwa do kompa. I to wszystko. Reszta pasuje.
bez zmiany wiązki możesz swapować na D16Z6, D16Z9, D16Y2 wtedy trzeba tylko podłączyć zawór VTEC do ECU a przy swapie na D15Z6 jest już chyba więcej roboty ale pewny nie jestem.
civicolsztyn
22-09-08, 09:49
a co z d16y8? podejdzie mi? bo na allegro jest goly za 1700
tak podejdzie, zapomniałem o tym siniku i na przyszłość używaj szukajki;)
a jednak nie będzie chyba tak łatwo z B7 na Y8 bo Y8 jest na OBD2 chyba że dać przejściówkę na OBD1
Tak jak kolega Tompro Ci napisał jak bedziesz chciał wrzucić z6 to wystarczy zapodać tylko trzy kabelki. Jeden kabel to masa , jeden to zawór Vteca i zawór od ciśnienia oleju. Generalnie pikus sprawa do ogarnięcia samemu . Ja robiłem tak przy mini mi z b7 na z6 .
Misiekemeryt160
23-09-08, 14:48
a więc wystarczy wyciągnąć D15B7 i i włożyć D16Z6? Skrzynia pasuje cały osprzęt też? Żadnych problemów podrodze? tylko podpiąc do kompa te 3 kabelki? jest na nie normalnie mniejsce tam?
ciekawie to brzmi. moze i ja bym taka przekładkę sobie zrobił skoro tak bez komplikacji wszytsko.
Zgadza sie . cały osprzet pasuje bez problemów . jesli chodzi o podpiecie Vteca to załatwić sobie kostke było by prościej :D. ale bez kostki tez da rade.
Misiekemeryt160
24-09-08, 12:01
jakieś fotki może gdzie co podłączyć odnośnie tego VTECA?
fotki jeśli chcesz podeśle jutro bo dziś nie dam rady zrobić:(. ale obiecuje ze jutro je wrzuce.
civicolsztyn
24-09-08, 23:43
wrzuc wrzuc bo mi tez sie przydadza. Ja narazie nie swapuje, bo po 1 ciezko silnik dostac :/ a po drugie nie zdiagnozowalem jeszcze co sie wydarzylo w moim d15b7;/
civicolsztyn
04-10-08, 12:59
znalazlem taki silnik na ebayu
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__92-95-HONDA-CIVIC-CRX-JDM-D15B-V-TEC-ENGINE-D16Z6_W0QQitemZ270281332866QQddnZPartsQ20Q26Q20Acc essoriesQQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20Ac cessoriesQQddiZ2811QQadiZ2865QQcmdZViewItem?hash=i tem270281332866&_trkparms=72%3A543%7C39%3A1%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p4506.c0.m245
teraz mam pytanie co to za siolnik? jest napisane tam ze to d15b v-tec 130hp prawda to?
Jezeli to goly silnik to podpasuje do mojego d15b7? poinien prawda?
A patrzyłeś na koszty transportu? Jak chcesz silnik to zmykaj do działu sprzedam/kupię jest tam parę osób, które mają do sprzedaży silniki, osprzęt i inne bajery do Hond
z transportem do PL strzelam okolice 2k pln. O wiele bardziej opłacalne jest wrzucenie normalnego z6.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.