Zobacz pełną wersję : Swap D15b7 na d16z6
civicolsztyn
13-09-08, 17:25
Witam. Mam zamiar zmienic swoj silnik d15 na d16. Nie chce robic zadnego mini me. porpostu chce caly silnik wymienic bo nie mam zamiaru remontowac starego, w ktorym cos ostro sie zwalilo. W związku z tym jako ze jestem zielony mam pytanie:
co potrzebne jest do takiego swapa? skrzynie tez trzeba wymieniac? komputer? zaplon? co jeszcze?
Znalazlem na forum d16z6 w budzie ej1. Ja mam bude ej2, czym one sie roznia?
bez problemu możesz swapować na D16Z6, D16Z9,D16Y2 nie pamiętam jakie jeszcze.
Na swapa potrzebujesz silnik z aparatem zapłonowym oraz poduszką przy rozrządzie (bo kolektor dolotowy może pozostać od B7) oraz komputer, dobrze jest też mieć koło zamachowe od tych silników bo są one lżejsze (przynajmniej tak jest w przypadku silnika Y2) i jeszcze możesz wziąć łapę od wspomy bo od B7 nie pasuje jeden otwór do przykręcenia do głowicy.
civic lsi dubi
13-09-08, 18:18
ej a gdzie jest emblemat rodzaju silnika szulałem i nie znalazłem?
ej a gdzie jest emblemat rodzaju silnika szulałem i nie znalazłem?
jeśli chodzi o numer silnika to zobacz sobie tu: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
słabo szukasz :)
Jakie problemy mogą wystąpić przy swapie z D15B2 na D16Z6??
Jeżeli będzie kpl wiązka silnikowa od Z6.
Jak to wygląda w tych silnikach, wiązka jest łączona na silniku, czy bezpośrednio z silnika wchodzi do kompa?
bez problemu możesz swapować na D16Z6, D16Z9,D16Y2 nie pamiętam jakie jeszcze.
Na swapa potrzebujesz silnik z aparatem zapłonowym oraz poduszką przy rozrządzie (bo kolektor dolotowy może pozostać od B7) oraz komputer, dobrze jest też mieć koło zamachowe od tych silników bo są one lżejsze (przynajmniej tak jest w przypadku silnika Y2) i jeszcze możesz wziąć łapę od wspomy bo od B7 nie pasuje jeden otwór do przykręcenia do głowicy.
Nie lepiej wsadzić dolotowy od razu od z6 ? :p
Wydechowy to samo :)
Jakie problemy mogą wystąpić przy swapie z D15B2 na D16Z6??