PDA

Zobacz pełną wersję : d16z6 czy to spalanie stukowe? (filmik)



-marcin-
22-07-17, 22:14
Hej. Mam problem chyba. Wydaje mi sie ze w moim silniku slychac spalanie stukowe. cofnalem zaplon (za pomoca stroboskopu) tak ze znak na kole jest ze 1-2cm od znaku na pokrywie rozrzadu (w strone przodu samochodu) i wydaje mi sie ze jest jak by ciszej. ale to chyba strasznie daleko zaplon cofniety... (?)
benzyna zatankowana 98, na gazie taki sam dzwiek. d16z6 z cienka uszczelka dwu warstwowa, tlokami z d16y7 i planowana glowica. z kalkulatora wynikalo kolo 10 stopien sprezania wiec bezpieczny zakres...
link do filmiku:https://youtu.be/v6mWjl3cGUY

(dziwne bo na filmiku chodzi jak diesel na wolnych obrotach, ale w rzeczyiwstosci tego nie slychac tak )

-marcin-
23-07-17, 10:27
nikt nie wie?
czy jak rozrzad bedzie przestawiony o np 1 zab to czy wtedy moze tak byc ze znak na kole pasowym nie pokrywa sie ze znakiem na obudowie przy ustawianiu zaplonu?(czyli np ja ustawiam na znaki a tak naprawde jest przyspieszony). jestem na 95% pewien ze dobrze ustawiony rozrzad ale...

siara87
23-07-17, 14:42
Jak chcesz miec sto procent pewnosci ze masz dobrze rozrzad to ustaw po znaku na bloku pod obudowa rozrzadu

-marcin-
23-07-17, 22:40
nie zrozumielismy sie ;) rozrzad jest ustawiony na znaki na bloku tak jak powinno sie ustawic ;). mi chodzilo o znak na obudowie jak sie ustawia zaplon i do niego przypasowuje sie znak kola pasowego podswietlanego stroboskopem ;)

mirasek
24-07-17, 17:58
Jak będzie przestawiony rozrząd to raczej zabraknie zakresu regulacji na aparacie żeby ustawić zapłon na znaki. Na filmiku to nie jest spalanie stukowe, a już na pewno nie na postoju :) Ten silnik dawno został tak złożony? Coś się zmienia jak jest zimny / rozgrzany?

-marcin-
24-07-17, 18:05
no niby tak ale zeby ustawic na znak to aparat musze ustawic na max przyspieszony (dalej juz sie nie da aparatem krecic). silnik ma moze z 1000km max. nie ma roznicy czy zimny czy cieply. jest roznica jak przestawie zaplon na baaardzo :P opozniony (nie slychac tego dzwieku) ale wtedy nie ma mocy w ogole...
znaczy ze na postoju jak dodam gazu to nie bedzie spalania stukowego bo nie czaje :P
zmienilem swiece na prawidlowe bo wczesniej byly irydowe z nie tego silnika ale nic sie nie poprawilo.

-marcin-
25-07-17, 21:03
dzis "odkrylem" po podlaczeniu do kompa ze korekty krotkoterminowe maja 20-30%, czyli za malo paliwa z tego co wyczytalem. moze to to jest przyczyna dziwnych dzwiekow? opozniam zaplon mniej paliwka chce i dzwiek znika (nie wiem czy dobrze mysle ze przy opoznionym zaplonie bedzie chcial mniej paliwa). (mam niewyregulowany gaz, chcialem go wyregulowac ale korekty wysokie, gaz oczywiscie wylaczony a komp mial reset). swiece sa okopcone ale to raczej efekt niewyregulowanego lpg podejrzewam (robilem tylko autokalibracje, na drodze nie stroilem jeszcze)

-marcin-
31-07-17, 21:54
sprawdzilem rozrzad. jest ustawiony idealnie. zaplon ustawilem znowu na znaki stroboskopem (znowu na max zakres regulacji w strone szyby przedniej) i stukanie jest wieksze ale za to przynajmniej moc jest... :/

rooter666
02-08-17, 13:37
Gdy rozrząd masz ustawiony prawidłowo to aparat wypada w środku fasolek do regulacji, może napisz na którą kreske ustawiasz na kole pasowym.

-marcin-
02-08-17, 22:10
Na kole pasowym mam dwie kreski (oprocz 3 do ustawiania zaplonu) i ustawiam na ta blizej szyby.

rooter666
03-08-17, 09:06
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_zaplon

jeżeli lampa ma regulacje to trzeba ustawić na 0stopni i wtedy na te 3 kreski od zapłonu ustawiasz, nie na pojedyncza gmp.

-marcin-
03-08-17, 10:38
zaplon ustawiam na srodkowa kreske ;) sposrod tych 3. a rozrzad sprawdzalem na te dwie kreski i jest ustawiony na ta gmp (blizej szyby sposrod tych dwoch kresek) ;) lampa nie ma regulacji.

rooter666
03-08-17, 12:29
a zworke od samodiagnostyki zwarleś na czas ustawiania?

-marcin-
03-08-17, 15:49
tak. na szczescie natrafilem wczesniej na opis jak ustawic zaplon :)
kurde a moze to klawiatura tak terkocze jak dodaje gazu na filmiku? bo cos mi sie kojarzy ze na starym sillniku tez tez cos takiego bylo. a ze starego silnika zostal blok i klawiatura i walek. panewki nowe, wal inny, tloki inne, glowica inna...

mirasek
03-08-17, 23:07
Żadna klawiatura. Cylindry i tłoki były pomierzone przed złożeniem? Można ten silnik usłyszeć na żywo gdzieś w Białej Podlaskiej?

-marcin-
04-08-17, 08:13
Mozna zrobic jakiegos spota. Ktos do mnie uderzal na priva kiedys w tej sprawie nawet :)

Bobik
13-08-17, 15:30
Hejka. Mam podobny problem z tym, że u mnie słychać stukanie od 2.5k obrotów w górę. Na mapie, którą miałem na docieranie było wszystko w porządku.
https://www.youtube.com/watch?v=T9pvdcCtBo8 na filmie trochę słabo słychać;/
czy to spalanie stukowe ? na postoju tego nie ma.
Pozdrawiam

Michał102
14-08-17, 14:39
To brzmi bardziej jak panewka, bo to głuche stuki.
Spalanie detonacyjne słuchać tak jakby na maskę sypał się piasek.

Bobik
14-08-17, 15:06
Stuka tylko gdy silnik ciągnie. Jak puszczę nogę z gazu to jest cichutko. Myślę jeszcze o kasownikach lma. Mogą tak stukać?

mirasek
14-08-17, 23:25
Pryncypia:
Klawiaturę słychać niezależnie od obciążenia silnika.
Korbowo-tłokowy odzywa się zależnie od obciążenia lub/i obrotów.
Stukowe pod obciążeniem, dokładnie tak jak Michał opisał.

Gaz płytko podczas jazdy i okolice 3k rpm to najczęściej początki panewki na korbie, ale diagnozy przez neta i filmiki to se można wsadzić...

-marcin-
16-08-17, 22:22
Bobik u mnie podobny dzwiek, tylko ze u mnie to od 1700 do 2000 obr. na postoju i podczas jazdy.

-marcin-
12-08-18, 11:38
Dobra sprawa rozwiazana. Stuki (na filmiku w temacie slychac) ustaly po wyczyszczeniu kasownikow vteca (w koncu odpalilem silnik dlatego teraz dopiero moge napisac o tym :) ). takze nie panewka ani inne cuda tylko kasowniki vteca. kto by pomyslal :)

airman
01-09-18, 21:58
Był tam faktycznie jakiś syf? Bo ktoś coś pisał ostatnio ze rozbierał...

-marcin-
02-09-18, 17:46
no wlasnie nie bylo syfu wiec myslalem ze to nie to :) ale i tak przetarlem papierkiem i umylem w benzynie i nasmarowalem nowym olejem i jak widac pomoglo :)