Zobacz pełną wersję : d16z6 czy to spalanie stukowe? (filmik)
Hej. Mam problem chyba. Wydaje mi sie ze w moim silniku slychac spalanie stukowe. cofnalem zaplon (za pomoca stroboskopu) tak ze znak na kole jest ze 1-2cm od znaku na pokrywie rozrzadu (w strone przodu samochodu) i wydaje mi sie ze jest jak by ciszej. ale to chyba strasznie daleko zaplon cofniety... (?)
benzyna zatankowana 98, na gazie taki sam dzwiek. d16z6 z cienka uszczelka dwu warstwowa, tlokami z d16y7 i planowana glowica. z kalkulatora wynikalo kolo 10 stopien sprezania wiec bezpieczny zakres...
link do filmiku:https://youtu.be/v6mWjl3cGUY
(dziwne bo na filmiku chodzi jak diesel na wolnych obrotach, ale w rzeczyiwstosci tego nie slychac tak )
nikt nie wie?
czy jak rozrzad bedzie przestawiony o np 1 zab to czy wtedy moze tak byc ze znak na kole pasowym nie pokrywa sie ze znakiem na obudowie przy ustawianiu zaplonu?(czyli np ja ustawiam na znaki a tak naprawde jest przyspieszony). jestem na 95% pewien ze dobrze ustawiony rozrzad ale...
Jak chcesz miec sto procent pewnosci ze masz dobrze rozrzad to ustaw po znaku na bloku pod obudowa rozrzadu
nie zrozumielismy sie ;) rozrzad jest ustawiony na znaki na bloku tak jak powinno sie ustawic ;). mi chodzilo o znak na obudowie jak sie ustawia zaplon i do niego przypasowuje sie znak kola pasowego podswietlanego stroboskopem ;)
Jak będzie przestawiony rozrząd to raczej zabraknie zakresu regulacji na aparacie żeby ustawić zapłon na znaki. Na filmiku to nie jest spalanie stukowe, a już na pewno nie na postoju :) Ten silnik dawno został tak złożony? Coś się zmienia jak jest zimny / rozgrzany?
no niby tak ale zeby ustawic na znak to aparat musze ustawic na max przyspieszony (dalej juz sie nie da aparatem krecic). silnik ma moze z 1000km max. nie ma roznicy czy zimny czy cieply. jest roznica jak przestawie zaplon na baaardzo :P opozniony (nie slychac tego dzwieku) ale wtedy nie ma mocy w ogole...
znaczy ze na postoju jak dodam gazu to nie bedzie spalania stukowego bo nie czaje :P
zmienilem swiece na prawidlowe bo wczesniej byly irydowe z nie tego silnika ale nic sie nie poprawilo.
dzis "odkrylem" po podlaczeniu do kompa ze korekty krotkoterminowe maja 20-30%, czyli za malo paliwa z tego co wyczytalem. moze to to jest przyczyna dziwnych dzwiekow? opozniam zaplon mniej paliwka chce i dzwiek znika (nie wiem czy dobrze mysle ze przy opoznionym zaplonie bedzie chcial mniej paliwa). (mam niewyregulowany gaz, chcialem go wyregulowac ale korekty wysokie, gaz oczywiscie wylaczony a komp mial reset). swiece sa okopcone ale to raczej efekt niewyregulowanego lpg podejrzewam (robilem tylko autokalibracje, na drodze nie stroilem jeszcze)
sprawdzilem rozrzad. jest ustawiony idealnie. zaplon ustawilem znowu na znaki stroboskopem (znowu na max zakres regulacji w strone szyby przedniej) i stukanie jest wieksze ale za to przynajmniej moc jest... :/
Gdy rozrząd masz ustawiony prawidłowo to aparat wypada w środku fasolek do regulacji, może napisz na którą kreske ustawiasz na kole pasowym.
Na kole pasowym mam dwie kreski (oprocz 3 do ustawiania zaplonu) i ustawiam na ta blizej szyby.
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_zaplon
jeżeli lampa ma regulacje to trzeba ustawić na 0stopni i wtedy na te 3 kreski od zapłonu ustawiasz, nie na pojedyncza gmp.
zaplon ustawiam na srodkowa kreske ;) sposrod tych 3. a rozrzad sprawdzalem na te dwie kreski i jest ustawiony na ta gmp (blizej szyby sposrod tych dwoch kresek) ;) lampa nie ma regulacji.
a zworke od samodiagnostyki zwarleś na czas ustawiania?
tak. na szczescie natrafilem wczesniej na opis jak ustawic zaplon :)
kurde a moze to klawiatura tak terkocze jak dodaje gazu na filmiku? bo cos mi sie kojarzy ze na starym sillniku tez tez cos takiego bylo. a ze starego silnika zostal blok i klawiatura i walek. panewki nowe, wal inny, tloki inne, glowica inna...
Żadna klawiatura. Cylindry i tłoki były pomierzone przed złożeniem? Można ten silnik usłyszeć na żywo gdzieś w Białej Podlaskiej?
Mozna zrobic jakiegos spota. Ktos do mnie uderzal na priva kiedys w tej sprawie nawet :)
Hejka. Mam podobny problem z tym, że u mnie słychać stukanie od 2.5k obrotów w górę. Na mapie, którą miałem na docieranie było wszystko w porządku.
https://www.youtube.com/watch?v=T9pvdcCtBo8 na filmie trochę słabo słychać;/
czy to spalanie stukowe ? na postoju tego nie ma.
Pozdrawiam
To brzmi bardziej jak panewka, bo to głuche stuki.
Spalanie detonacyjne słuchać tak jakby na maskę sypał się piasek.
Stuka tylko gdy silnik ciągnie. Jak puszczę nogę z gazu to jest cichutko. Myślę jeszcze o kasownikach lma. Mogą tak stukać?
Pryncypia:
Klawiaturę słychać niezależnie od obciążenia silnika.
Korbowo-tłokowy odzywa się zależnie od obciążenia lub/i obrotów.
Stukowe pod obciążeniem, dokładnie tak jak Michał opisał.
Gaz płytko podczas jazdy i okolice 3k rpm to najczęściej początki panewki na korbie, ale diagnozy przez neta i filmiki to se można wsadzić...
Bobik u mnie podobny dzwiek, tylko ze u mnie to od 1700 do 2000 obr. na postoju i podczas jazdy.
Dobra sprawa rozwiazana. Stuki (na filmiku w temacie slychac) ustaly po wyczyszczeniu kasownikow vteca (w koncu odpalilem silnik dlatego teraz dopiero moge napisac o tym :) ). takze nie panewka ani inne cuda tylko kasowniki vteca. kto by pomyslal :)
Był tam faktycznie jakiś syf? Bo ktoś coś pisał ostatnio ze rozbierał...
no wlasnie nie bylo syfu wiec myslalem ze to nie to :) ale i tak przetarlem papierkiem i umylem w benzynie i nasmarowalem nowym olejem i jak widac pomoglo :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.