PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik dymi na niebiesko -> SWAP ?



Ober18
18-07-17, 11:19
Witam,

Kupiłem EJ2 z mocno dymiącym silnikiem. Myślałem, a może bardziej, miałem nadzieję, że pierścienie są zapieczone i wystarczy płukanka i nowy olej - nie pomogło.
Auto obecnie ma włozone D14, ale osprzęt chyba jest od D16, bo poprzedni właściciel (ja mam auto od tygodnia) mówił, że miało 1.6 i że tylko dół zmienię i komputer i będzie śmigać.
Pytanie:
Jeśli nie dostanę w okolicy silnika od V gen, to mogę kupić od VI gen i złożyć to na tym osprzęcie, który mam?
Czy muszę coś dokładnie sprawdzić i ustalić (np. od której konkretnie wersji D16 mam osprzęt), czy też wszystko pasuje p&p?
Myślałem o tym że skoro obecnie jest D14, a w Łodzi łatwo i tanio dostanie się D14 z VI gena, to może będzie pasować p&p - proszę o potwierdzenie.

Dziękuję za wyrozumiałość i tolerowanie jeśli jakieś bzdury wypisuję - póki co miałem tylko d13 na gaźniku, silniki na wtrysku to dla mnie nowość i wiele muszę się nauczyć.

janol91
18-07-17, 17:58
skoro jest d14 to bedzie pasowac ale zmien caly slupek a nie sam dol bo bez sensu zwalac glowice:P

Ober18
19-07-17, 09:46
A w VI genie nie jest OBD2 przypadkiem? Jak mówiłem - dopiero zbieram wiedzę w tym temacie. Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że D14A2 z VI gena ma jeszcze OBD1. A4 i A5 mają OBD2, a przynajmniej tak gdzieś przeczytałem.
Pojawił mi się w głowie pomysł żeby kupić d13b2 (bo jest dostępne na OLX), zaślepić pompę paliwa, i wrzucić sam dół, a głowicę zostawić tę co mam, przy okazji ją wyczyścić. Będzie to pasować?
W międzyczasie dowiedziałem się, że osprzęt u mnie to jest mix - prawdopodobnie kolektor ssący jest od D16, komputer jest od D15. Jak założę głowicę od D14 a blok od D13, to komputer muszę do kogoś wysłać do przeróbek?
Chcę to zrobić w miarę szybko i póki co tanio. Jak już auto będzie jeździło i będzie nadawało się do przejścia przeglądu (wygasł przedwczoraj) to wtedy będę dalej inwestować. Muszę pojechać autem na wspawanie progów, a póki zostawia za sobą mgłę smoleńską, to nim nie jeżdżę - nie chcę mieć przypału - bez przeglądu (ze względu na brak progów) lepiej nie zwracać na siebie uwagi zasłoną dymną :P

kamil39
21-07-17, 09:29
Masz wiazke na obd1? 4 wtryski sterowane osobno? (tak powinno być w oem wiazkach ej2).Jesli tak to wyrzuć ten słupek, d13b2 moze byc, wkładasz cały slupek d13b2 + ze starego silnika zostawiasz kolektor ssący, wydech, alternator i pompe wspomy, silnik kup najlepiej z tą łapą od strony rozrządu, jest ona inna od tej aluminiowej z 6 genów.
+ do tego możesz napisać do użytkownika Jogal i sie z nim dogadac o dostarczenie odpowiedniej kosci z mapa d13b7 lub poprosu wysłanie do niego kompa p06 seryjego z coupe , on Ci go przerobi wrzuci odpowiednią mapę i będziesz smigać.
Miejsce na pompę paliwa tylko musisz zaslepic,
jak coś t chyba mi zostały 2 takie zaslepki, po moim starym d13.

kamiler
23-07-17, 20:45
A jak stoisz z finansami? Robisz to sam? czy juz nie lepiej pokusic sie o swap na d16? Roznica spora. Policz koszty i co sie bardziej oplaca. Bo moze nie duzo wiecej wydasz a roznica znaczaca i kepszy start do modow