Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja - problem



endriu21
12-07-17, 15:42
cześć,

Mam dziwny objaw działania klimatyzacji, rano odpaliłem klimę, zaczęła chodzić, na kratkach temp zeszła do 17 C (wiec ogólnie słabo chłodziła), co zauważyłem że sprężarka cały czas chodzi nie odłącza się, jakby próbowała cały czas zbijać temp, ale że czynnika mało to nie mogła. Wyłączyłem po jakimś czasie przyciskiem, a po paru min jak chciałem włączyć to już się nie załączyła. Na drugi dzień rano odpaliła, ale znowu ta sama sytuacja. Ogólnie wydaje mi się ze ona załącza i odłącza się, ale w bardzo długich odstępach. Kiedyś częściej.
Teraz pytanie czego to wina, kolega mówił ze może jak sprężarka długo pracuje, to coś tam się w niej przegrzewa (nie pamiętam coś w sprzęgle chyba) i jak ostygnie to się załącza. Może tak być?

Pojechałem zaraz po tym, jak się nie włączyła na maszynę, na zegarach ciśnienie 7bar, odessano 200gr czynnika, mam 3 nieszczelności pod o-ringami.
Możliwe ze sprężarka tak wariuje przez małą ilość czynnika?

PlushaQ
12-07-17, 20:45
Tak.

Skoro wiesz, że masz nieszczelności, a czynnika masz grubo mniej niż połowa, to może warto uszczelnić układ, zatankować i obserwować?

endriu21
12-07-17, 22:56
Pytam bo zawsze myślałem, że jak jest mało czynnika to chodzi normalnie, tylko słabo chłodzi, albo jak jest za mało, to nie chodzi w ogóle. Tutaj raz chodzi raz nie.
Tak tez zrobię, osuszacz mam zamówiony, o-ringi, zaworki nowe, składam i jadę nabić. Obawiam się tylko, czy po tym wszystkim będzie dobrze, czy znowu sprężarka będzie szaleć.
Wymieniać na zaś czujników nie chce, ale z drugiej strony, są koszta ponownego nabijania układu. Dlatego chciałem rozeznać się w temacie.

PlushaQ
13-07-17, 13:05
No narazie to wiemy, że jest wyciek i brakuje dużo odczynnika. Pytanie czy kompresor nie ma jeszcze zbyt dużego luzu między sprzęgłem, a tarczą, którą musi przyciągnąć - przy okazji rozpięcia i opróżnienia układu, warto to obejrzeć i zmierzyć, jeżeli zajdzie potrzeba to przy jednej robocie odrazu przetoczyć tarczę.

Michał102
14-07-17, 10:44
W osuszaczu jest wkrecony czujnik cisnienia i jeśli czynnika będzie za mało lub za dużo, to kompresor się nie załączy.

U mnie teraz gość odessał 280g, także albo też mam dziury, albo mnie w ciula zrobili tam gdzie poprzednio nabijałem.
Póki co w układzie mam azot i w sobote jade na dalszą kontrole szczelności.

Dodam, że na tych 280g czynnika klima chodziła całkiem normalnie i temperatura na kratkach nawiewu schodziła do 10st.(przy 27 na zew.)

endriu21
15-07-17, 20:06
W osuszaczu jest wkrecony czujnik cisnienia i jeśli czynnika będzie za mało lub za dużo, to kompresor się nie załączy.
To logiczne tylko ze u mnie czynnika tyle samo, a raz działa a raz nie. Teraz klima nabita i w sumie dzieje się to samo.

Pojeździłem trochę z nabitą klimą, przez chwile było ok, teraz jest czas ze jest dobrze, czyli sprężarka załącza się i odłącza razem z wentylatorem, a czasem dzieje się tak że wentylator chodzi cały czas, sprężarka chce odpalić ale coś ja rozłącza, startuje raz i od razu się rozłącza, za drugim razem rusza ale pochodzi 5 s i znów ja rozłącza a wentyl chodzi cały czas. Teraz jak wciskam przycisk wentylator chodzi, a sprężarka nie startuje-nic się nie dzieje. Jak myślicie coś to może być? Przekaźnik sprężarki, wentylatora, czujnik ciśnienia?

endriu21
15-07-17, 23:36
Nowe wieści z placu boju, diagnozowaliśmy z kolega klimę i wyszło że walnięty jest czujnik temperatury na korpusie sprężarki, teraz dwa pytania:
1. Jak poznać, który typ sprężarki mam, bo wiem ze są dwie firmy, a na sprężarce nie widzę tabliczki.
2. Zakładam że nie, ale może ktoś potwierdzić, czy trzeba opróżnić układ żeby go wymienić, bo nie chciał bym żeby przy odkręcaniu wywaliło mi czynnik?

AutoChlodnice
18-07-17, 10:35
Nowe wieści z placu boju, diagnozowaliśmy z kolega klimę i wyszło że walnięty jest czujnik temperatury na korpusie sprężarki, teraz dwa pytania:
1. Jak poznać, który typ sprężarki mam, bo wiem ze są dwie firmy, a na sprężarce nie widzę tabliczki.
2. Zakładam że nie, ale może ktoś potwierdzić, czy trzeba opróżnić układ żeby go wymienić, bo nie chciał bym żeby przy odkręcaniu wywaliło mi czynnik?

Witam.

Na sprężarce nie ma Pan żadnych nr? Jeśli nie to, sprawdza się najlepiej po wymiarach. A tak poza tym, nie widzę sensu sprawdzania sprężarki, jak to chodzi o czujnik.
Nie zawsze trzeba opróżniać układ.

Pozdrawiam :)

endriu21
18-07-17, 11:41
Udało mi się oczyścić i z lusterkiem odczytać model sprężarki: KEIHIN HS-090L, jest ktoś w stanie powiedzieć, czy w tym modelu trzeba spuszczać czynnik do wymiany tego czujnika temperatury? Chce go wykręcić żeby mieć na wzór. Widac go na tym zdj.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1qAn3KpXXXXa0XVXXq6xXFXXX7/-HS-090L-Auto-a-c-compressor-38810-P5M-016-38810P5M016.jpg