PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki optymalny dolot do K20Z4 Civic typeR Fn2 - po raz kolejny



Dedis87
28-06-17, 07:28
Cześć koledzy.

Miałem przerwę od Hond i nie mogę się zalogować na starym koncie, więc piszę z nowego.

Stoję przed wyborem dolotu do CTRa 2007r więc FN2 K20Z4. Celem jest wydobycie symfonii VTECa :D przy mile widzianym drobnym przyroście, a już na pewno bez zbędnych strat... Nie będę nic modził poza tym, chyba że jakieś super budżetowe mody pojawiły się na rynku do FN2.

Przeczytałem kilkanaście tematów, które udało mi się znaleźć w szukajce i jak to często bywa... wiem mniej niż przedtem :D
Problem w tym, że większość wątków na ten temat jest sprzed 8-10lat i chyba od tego czasu świadomość się nieco zmieniła, poza tym większość linków do wykresów i gratów jest już martwa... Pewnie ktoś robił porównania, testy itp.... W związku z tym chciałem zapytać jak to w końcu jest z tymi dolotami?
Znalazłem kilka opinii:
- do FN2 tylko CAI, bo SRI ma tam za gorąco;
- najlepsze przyrosty daje SRI, tyle że osłabia pogarsza przebieg krzywych;
- super rewolucyjny przyrost daje Pipercross (tylko, że znalazłem tylko coś w stylu SRI, tyle że z osłoną http://www.pipercross.net/pipercross-performance-induction-system-with-heat-shield-pk340_p24037915.htm);
- jedyny dolot do FN2 który nie powoduje strat to GruppeM bądź HKS RSK (obydwa za kilka tyś zł...);

jednym słowem: zgłupiałem

możecie usystematyzować opierając się na kilku latach doświadczeń z FN2.

tweedy
28-06-17, 10:47
tak, SRI jest do dupy, chyba w każdym aucie
kup sobie CAI, ale przy założeniu, że to wystroisz (więc trzeba liczyć kolejny wydatek na Hondate, ok. 2k PLN), bo inaczej nie ma sensu
masz tu temat o dolotach
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?990-Dolot-do-CTR/page33

grafix
28-06-17, 11:17
Nie trzeba mieć hondaty flashpro aby stroić fn2.
Są tańsze opcje.

Dedis87
28-06-17, 12:53
Rozumiem.
A słyszeliście o wycinaniu przegródek (rezonatorów?) z puszki fabrycznej? gdzieś przeczytałem, że marna różnica w dźwięku (co mnie trochę dziwi) ale że daje drobne przyrosty... co o tym sądzić?

Fawor
28-06-17, 19:15
najlepsze przyrosty daje SRI, tyle że osłabia pogarsza przebieg krzywych;
to daje przyrosty czy pogarsza?


jedyny dolot do FN2 który nie powoduje strat to GruppeM bądź HKS RSK (obydwa za kilka tyś zł...);
a skąd ta informacja, ze to jedyne? Czymś poprzesz?

Z4 jest jak każde inne K20 - po prostu z dobrze dobranym dolotem zrobi bardzo fajne przyrosty.

Dedis87
28-06-17, 19:54
to daje przyrosty czy pogarsza?

przyrosty - miałem na myśli moc max


a skąd ta informacja, ze to jedyne? Czymś poprzesz?
Z forum. Jakbym miał czym poprzeć to bym nie pytał


Z4 jest jak każde inne K20 - po prostu z dobrze dobranym dolotem zrobi bardzo fajne przyrosty.
czyli jakim?

grafix
29-06-17, 08:55
Drobne przyrosty to daje zimne powietrze :)

Fawor
29-06-17, 09:42
przyrosty - miałem na myśli moc max

dobry dolot to dolot dopasowany do setupu, z dobrym filtrem i umiejscowiony tak, żeby zaciągał zimne powietrze. Mozna zrobić coś, co siedzi w komorze, odgrodzić to i zrobić nawiew. Można dolot poprowadzić w nadkole i zrobić mu dostęp do powietrza ze zderzaka. Takie doloty nie mają prawa popsuć nic, bo w każdej partii będzie do dyspozycji więcej powietrza, niż w seryjnym rozwiązaniu. Do kompletnego wykorzystania potencjału nalezy to wystroić, bo przebieg krzywych nie bierze sie z samego powietrza, ale z prawidłowego stosunku powietrza do paliwa :)

Dedis87
30-06-17, 22:19
i zjawisk falowych

jabko11
06-01-19, 15:12
Rozumiem.
A słyszeliście o wycinaniu przegródek (rezonatorów?) z puszki fabrycznej? gdzieś przeczytałem, że marna różnica w dźwięku (co mnie trochę dziwi) ale że daje drobne przyrosty... co o tym sądzić?
Czytałem właśnie i przymierzam się do tego zabiegu ,ktoś ma aktualnie takie coś zrobione ?

t6p
07-05-20, 16:58
Nie trzeba mieć hondaty flashpro aby stroić fn2.
Są tańsze opcje.

jakie są to opcje? Bo z tego co wiem, trzeba mieć hondatę

slasz129
07-05-20, 19:23
Panowie cos tu bajek powstaje.
Kiedyś bawilem się k24a3 bylo okolo220km po strojeniu na ori dolocie z wkładka Piper cross czy jakoś tak.
Pojechalem na hamownie i robilem testy długości do lotu i średnic.
I mowicie ze CAI najlepiej ?
Lepiej wyszedł odpowiedniej długości short o kilka KM i kilka Nm rzędy 5-8 . i poprawił w okolicach od 2 tysięcy do chyba 3 tysi Nm
Od CAi lepiej wyszedł mi ori dolot.
Takze według mnie naleiej short .
Długość do grana na hamowni i doprowadzenie zimnego z nadkola oraz odbudowanie filtra od cieplego

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Lucas.FK2
08-05-20, 12:29
Tylko,że ufo a accord type-S to trochę różne bajki. Dolot w Accordzie jest blisko nadkola i tam sobie może i zasysa chłodniejsze powietrze ( nie wspomnę już o nie porównywalnie większej komorze silnika)
Natomiast short ram w FN2 to poroniony pomysł ( no chyba,że tylko dla dźwięku) nie ma skąd zassać chłodnego powietrza,po za tym wałkowane to było wiele razy,że CAI w FN2 sprawdza się najlepiej po prostu ,nie ma się nad czym doktoryzować.
Ja w swoim dolotów nie bedę stosował (nie chce mi sie,szkoda mi hajsu) jedyne co zrobię to wleci wkładka K&N, wytnę przegródki w puszce i koniec w tym temacie.

Po za tym o jakich my przyrostach rozmawiamy? śmieszne parę KM i walory akustyczne.
Zabawa w moce N/A to koszta. Bez grubszych modów dokupowanie Hondaty ma sens? może i ma.. ja jednak wystroję serię na seryjnym kompie wg. tego co się będzie dało, wyłączę 2gą sondę i wystarczy jak dla mnie.