Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Urwany króciec wody przy kolektorze ssącym



TommyOne
27-06-17, 15:28
Dziś przy okazji poprawiania kilku pierdołek szturchnąłem ręką wąż z płynem chłodniczym przy kolektorze ssącym nad termostatem. Dosłownie lekko dotknąłem i... odpadł razem z króćcem a raczej tą węższa częścią, która wchodzi w wąż. Przy kolektorze został sam króciec. Wąż mogę na to nałożyć i zacisnąć fabryczną opaską ale połączenie będzie mizerne bo ten króciec/rurka jest pod kątem i jest bardzo mała powierzchnia styku, boję się, że puści. Generalnie z plastiku zrobiła się glina, rozpadało się w rękach. Ta część króćca, która została przy kolektorze wygląda zdrowo. Macie na to jakieś patenty? Jeżeli u mnie coś takiego się stało myślę, że inni też przerabiali temat. Nie chcę wymieniać całego kolektora bo może mi się trafić też ze sparciałym plastikiem.

http://i.imgur.com/JWx2HHk.jpg

http://i.imgur.com/4SsReKK.jpg

http://i.imgur.com/U9OghSx.jpg

mirasek
27-06-17, 16:19
Króciec jest wymienny -> 17108-P1J-E01

bartek_levis
27-06-17, 16:20
mam kolektor :D
ale spokojnie można dokupić sam króciec chyba w haparts był za kilka zł, ale i tak ci współczuję bo zdjęcie tego plastikowego kolektora na samochodzie to w ch***j roboty i trzeba się naszarpać a żeby wymienić króciec trzeba kolektor niestety zdjąć

TommyOne
27-06-17, 18:24
Taka pierdoła i tyle roboty... Tymczasowo założyłem wąż na to co zostało z króćca i zacisnąłem opaską na śrubę. Pojeździłem po mieście i sucho. Jeździć czymś muszę zanim nie wymienię całego króćca. Wiem, że to drut nie naprawa ale chyba wytrzyma jakiś czas? Aż takiego ciśnienia nie ma chyba w układzie żeby nagle wywaliło? Ta część króćca, ktora została jest sztywna, nie ma oznak pęknięć.

bartek_levis
28-06-17, 09:32
to już Twoja sprawa, z reguły prowizorki trzymają najdłużej ale :) ale warto pomyśleć o wymianie zarezerwować cały dzień i to ogarnąć

TommyOne
28-06-17, 11:55
Będę zamawiał króciec w Haparts. W związku z tym pytanie do Was. Czy przy okazji ściągania kolektora warto jakieś uszczelki wymieniać czy jak uda się nie uszkodzić starych zakładać na stare? Uszczelki kolektora, oringi wtrysków? Jeżeli tak koniecznie muszą być OEM Honda czy takie np. Elringa też będą ok?

bartek_levis
29-06-17, 08:28
ten kolektor ma gumowe uszczelnienia i u mnie po 220 kkm wyglądały ok

TommyOne
30-06-17, 11:47
Teraz tak sobie myślę, że dobrze się stało. Lepiej pod domem niż na trasie :D w związku z tym pytanie czy angielki mają jeszcze jakieś bolączki tego typu, jakieś słabe punkty, które można wymienić i mieć święty spokój? Nie chciałbym żeby coś podobnego przytrafiło mi się na trasie a trochę jeżdzę.

HEG8
01-07-17, 09:50
Przewody paliwowe i hamulcowe przejrzyj.