Zobacz pełną wersję : falujące doładowanie d16
Witam
Mam problem z falującym doładowaniem o jakieś 0.2 bara przy obrotach powyżej 5-6 tys obr/min. i doładowaniu 0.6 bara w d16w4. Stroiciel powiedział ze zawór w wg może się w którymś momencie przywieszać i pasuje wypolerować go, wypolerowałem zawór i trochę się poprawiło ale dalej jest falowanie.
Gdzie szukać przyczyny?
krzysiek50
27-06-17, 16:50
jakie turbo, jakie wg?
Turbo z volvo td04hl16t chyba i wg turbosmart chinola 38mm o ile dobrze pamiętam
krzysiek50
27-06-17, 19:54
przy sofcie lepiej bylo zostawic oryginalne wg na gruszcze, mniejsze koszty i tansza regulacja niz wymiana sprezyn. dv ma podpiete cisnienie? wyglada tak jakby sie wg zewnetrzny przycinal.
kupiłem turbine z zaspawanym wg i nie było innej opcji. bov ma podpięte podciśnienie z kolektora i działa.
czyli co teraz? wymiana wg?
krzysiek50
27-06-17, 21:39
bov nie wazny. chodzilo mi o dv na muszli, teoretycznie powinien zaczac puszczac dopiero przy 0,7-0,8b, ale nie ma reguły (ostatnio w 12T odpial sie i doladowanie trzymało 0,4-0,5, a w innym aucie na 13T biło mi 0,8 na odpietym) i on tez moze byc problemem. jesli masz puszczone cisnienie na dv, nie masz mbc, to zostaje wymiana wg
fabryczny dv zaślepiony. mam mbc i niezależnie od ciśnienia doładowania jakie ustawię od 0.5 do 0.75 doładowanie faluje, bez mbc również jest to samo
krzysiek50
28-06-17, 16:09
wiec zostaje przycinajace sie wg
wg mnie na 99% nie. Zewnetrzne WG jest o wiele fajniejsze niz wewnetrzne i rzadko kiedy się zacina. Zmien MBC. Ja miałem taki objaw powzyej bara i mbc propera pressure. Albo najlepiej po prostu zmien sprezyne na takie doładowanie jakie chcesz miec docelowe i wywal MBC. W porzadnych setupach, które mają być stabilne, powyżej ciśnienia ze spręzyny tylko EBC! Polecam Apexi. Do 38mm chińczyków pasują ori sprezyny Tiala - mozesz sobie dobrac boost. Dla upewnienia się czy to nie wina WG odepnij MBC i sprawdz czy na booscie podstawowym tez faluje. Jesil nie to masz pewną odpowiedź.
krzysiek50
28-06-17, 20:24
Fawor, napisal przeciez
doładowanie faluje, bez mbc również jest to samo
w vr6 mielismy to samo na chinskim tialu, zaworek byl ciasno spasowany i nie chodził plynnie, a momentami potrafil sie całkowicie zaciac
kurde nie doczytałem ostatniego posta :( No to raczej WG...albo gdzies jest nieszczelnośc na zaślepionym ori wg albo DV
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.