Zobacz pełną wersję : Wnęka radia - jak zdemontować?
Pytanie do was. Czy da się w miarę szybko zdemontować wnękę radia? Nie mam za bardzo czasu w tym momencie żeby eksperymentować. Jeżeli jest dużo zadymy to chyba sobię daruję.
Chodzi o to, że wymieniłem radio na takie, które ma więcej kabli z tyłu i za choinkę się nie mieści w fabryczną wnękę - radio nie wchodzi do końca bo blokują poskręcane kable z tyłu. Z tyłu co prawda są jakieś małe otworki żeby można było jakieś przewody wypuścić ale za małe. Chciałem wykręcić jakoś ten plastik/wnękę i powiększyć otwory z tyłu żeby kable sobie luźno wyszły.
Tego akurat nie robiłem, ale u siebie mam podobny problem.
Pomiędzy radiem a kostkami instalacji mam przejściówkę, czyli dodatkowo 2 kostki i ze 30 cm wiązki. Oczywiście miało być "na chwilę", a siedzi już ponad rok ;)
W związku z tym jest spoty problem, żeby dopchnąć radio do końca w kasecie, ale jak dotąd radziłem sobie tak:
- w momencie wkładania radia staram się wepchnąć kable z kostkami jak najdalej, nieco w lewą stronę
- trafiam na otwór w tej plastikowej wnęce, przez który przepycham wiązkę (operacja nieco trudna, bo przecież zaraz za ręką wchodzi radio, któremu skracają się kable
- nurkuję od strony podłogi, mniej więcej na wysokości pedału gazu i od dołu wkładam rękę w kierunku wnęki radia, tam "na macanego" łapie za kable i trochę ciągnę w dół
Wiem że to nieprofesjonalne ale działa, tzn. radio wchodzi do końca
Nawet przy seryjnym radiu i seryjnej wiązce jest strasznie ciasno i ciężko jest wepchnąć to s****iałe radio :(
Tego akurat nie robiłem, ale u siebie mam podobny problem.
Pomiędzy radiem a kostkami instalacji mam przejściówkę, czyli dodatkowo 2 kostki i ze 30 cm wiązki. Oczywiście miało być "na chwilę", a siedzi już ponad rok ;)
W związku z tym jest spoty problem, żeby dopchnąć radio do końca w kasecie, ale jak dotąd radziłem sobie tak:
- w momencie wkładania radia staram się wepchnąć kable z kostkami jak najdalej, nieco w lewą stronę
- trafiam na otwór w tej plastikowej wnęce, przez który przepycham wiązkę (operacja nieco trudna, bo przecież zaraz za ręką wchodzi radio, któremu skracają się kable
- nurkuję od strony podłogi, mniej więcej na wysokości pedału gazu i od dołu wkładam rękę w kierunku wnęki radia, tam "na macanego" łapie za kable i trochę ciągnę w dół
Wiem że to nieprofesjonalne ale działa, tzn. radio wchodzi do końca
Z dotychczasowym radiem radziłem sobie właśnie w identyczny sposób, też mam przejściówkę na ISO. Teraz mam Alpine 9884R i o ile lewa strona nie jest problemem bo otwór jest z tej strony większy to prawa strona dramat. To radio z prawej właśnie ma masę końcówek, kabli i za cholerę nie chce się zmieścić. Tak czy inaczej muszę to rozebrać i "zrobić" tam więcej miejsca. :) Tylko szukam jakiejś instrukcji co gdzie i jak :)
bartek_levis
22-06-17, 12:02
jest trochę tego rozbierania; za grzaniem szyby i awaryjnymi masz 2 śruby kolejna jest pod radiem następnie 2 po obu bokach (lewa noga pasażera i prawa kierowy) i teraz najgorsze i od tego radzę zacząć pod ręcznym otwierasz klapkę i masz dwie śruby które całość mocują do podłogi i często są zardzewiałe od spodu jak się uda wykręcić to już z górki (polecam je wymienić na śruby 6 z główką 6 kontną i dobrze to nawet towotem nasmarować) na koniec nasz dwie śruby na fotelem kierowcy i pasażera i wszystko możesz wyjmować a no i gałkę zmiany biegów musisz odkręcić :D
jest trochę tego rozbierania; za grzaniem szyby i awaryjnymi masz 2 śruby kolejna jest pod radiem następnie 2 po obu bokach (lewa noga pasażera i prawa kierowy) i teraz najgorsze i od tego radzę zacząć pod ręcznym otwierasz klapkę i masz dwie śruby które całość mocują do podłogi i często są zardzewiałe od spodu jak się uda wykręcić to już z górki (polecam je wymienić na śruby 6 z główką 6 kontną i dobrze to nawet towotem nasmarować) na koniec nasz dwie śruby na fotelem kierowcy i pasażera i wszystko możesz wyjmować a no i gałkę zmiany biegów musisz odkręcić :D
Co do śrub pod klapką mam już to za sobą. Kiedyś musiałem zdjąć tylną część tunelu. Teraz mam tam śruby z nierdzewki na imbusa ;)
Czyli rozumiem, ze ta cała plastikowa wnęka gdzie siedzi radio wyjdzie razem z tunelem? Ona nie jest przypadkiem jakoś osobno przykręcona i dopiero po zdjęciu tunelu można się do niej dostać?
Chcę po prostu całą tę wnękę wyjąć i kątówką wyciąć trochę plastiku/powiększyć te otwory z tyłu całkiem :)
bartek_levis
22-06-17, 16:24
dostać się dostaniesz ale chyba nie wyjmiesz trzeba na aucie wycinać więc tylko poprawisz sobie dostęp; będziesz miał coś takiego plus panel nawiewu: http://allegro.pl/deska-rozdzielcza-honda-civic-vi-95-00-i6837042556.html#imglayer
Tego się obawiałem... Kątówką tam nie podejdę. Ciężko będzie czymkolwiek podejść. Że też im się chciało taką małą tę wnękę robić...
bartek_levis
22-06-17, 23:03
drymel czy inny brzeszczot ogarnie
Ja u siebie wyciąłem wszystko co dało radę i powiekszylem te otwory za radiem.
Żeby ułatwić montaż pomaga zdemontowanie schowka, można sięgnąć kable od tyłu i próbować je ułożyć.
U mnie mam radio z zewnętrzną przetwornicą DC/DC, zewnętrznym bezpiecznikiem na kablu zasilającym i z podłączonymi trzema parami RCA i wszystko idzie upchnąć :)
W poniedziałek po południu będę miał chwilę wolnego, powalczę. Może faktycznie na spokojnie jeszcze raz postaram się upchnąć. Jak nie wyjdzie tnę co się da :D
EDIT: Udało się. Pół godziny zeszło ale wszystkie kable poszły przez tylne otwory. Radio zapięte w kieszeni. Boję się myśleć o sytuacji kiedy będę musiał wyciągnąć radio z jakiegoś powodu i włoyć z powrotem :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.