Zobacz pełną wersję : linia powrotna paliwa do baku
Witam
Ciężki jest dostęp by odpiąć przewód powrotny paliwa idący do baku ? Wystarczy odpiąć pod autem czy musze dostać sue do kosza pompy paliwa w baku ?
civic 1.4 spala mi ogromne ilości benzyny (na lpg pali mniej). Czujnik temperatury silnika' sonda lambda sprawdzam poprzez odczyty AFR szerokopasmowa), regulator ciśnienia paliwa widać ze sprawne z oględzin wzrokowych i pomiarów. Uklad paliwowy tez widać ze szczelny bo jest syk przy odkręcaniu korka paliwa. Chce jeszcze sprawdzić drożność lini powrotnej bo nic mi chyba wiecej nie pozistaje
Pompa jest zewnętrzna zaraz gdzieś przy baku w a D14A2 ?
W srodku baku ,pod tylna kanapa masz dekiel a pod nim wejscie pompy do baku
W srodku baku ,pod tylna kanapa masz dekiel a pod nim wejscie pompy do baku
Ja bym powiedział że to pod deklem pod kanapą to tylko pływak i czujnik rezerwy :S
pompa tez tam jest ;)
Rozbierales 5d czy mówisz to na bazie doświadczenia z japońskim civicami?
Pompy tam nie ma. Żeby dostać się do pompy musisz ściągać Bak.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Nie dopatrzylem ze to 5d, skoro mowicie ze jest inaczej to pewnie macie racje
A waz powrotny gdzieś pod autem odepne by sprawdzić czy linia powrotna jest drozna ?
A waz powrotny gdzieś pod autem odepne by sprawdzić czy linia powrotna jest drozna ?
Pod autem koło baku sztywny przewód łączy się z gumowym. Gumowy jest nasunięty na sztywny i zabezpieczony obejmą. Tam możesz je rozłączyć. Z tego co pamiętam to chyba trzeba będzie zdemontować plastikową osłonę mocowaną do podłużnicy.
Jeżeli czerwony przewód jest powrotem a wszystkie znaki na ziemi i niebie na to wskazują to nie puści ani kropli gdy auto pracuje na biegu jałowym.
https://images81.fotosik.pl/656/5163744b2b63ca11.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5163744b2b63ca11)
Z regulatora ciśnienia paliwa (jego dolnego węża) paliwo żwawo wypływa.
Szczerze to aż ciężko mi uwierzyć by powrót był zatkany przy ciśnieniu paliwa rzędu 2.5bar aaale różnie to jak widać może być. Pod autem też nie widać żadnej nieszczelności czy wycieku.
Właściwie wskazałem linie powrotną i powinno z niej lecieć paliwo wracające do baku ?
Mistrzu ten czerwony z drucikiem to jest od oparów/odpowietrzenia. Powrót to ten na którym musisz mocno ścisnąć obejmę kombinerkami, żeby zsunąć z niego gumiaka.
To w takim razie zasilający gdzie jest ?
Znalazłem jeszcze taki
https://images81.fotosik.pl/658/3482086620f7ebbc.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3482086620f7ebbc)
Wygląda na odpowietrzający bo wraz z jego zsuwaniem było słychać ciśnienie.
Zasilający to ten, który łączy się z gumiakiem plastikową szybkozłączką. Ściskasz w dwóch miejscach, wypinasz, wyjmujesz, spowrotem wkładasz i się zatrzaskuje.
Pali Ci duzo paliwa auto? bo paliwo nie wraca do baku? To gdzie ono po drodze niby znika ?
Mogłoby to powodować zwiększone ciśnienie na listwie a co za tym idzie większy wtrysk paliwa w jednostce czasu.
Bo chyba nikt mi nie powie że spalenie całego paliwa w przeciągu 60km za 50zł przy dość dynamicznej jeździe (nie emeryckiej) jest czymś normalnym w 1.4
Wtryski pobieraja znikoma ilosc paliwa, jakie idzie przez listwe paliwowa, wtrysk paliwa wybiera ile paliwa zostanie podane do silnika, a nie ile będzie cisnienia na listwie, myslisz ze jak dasz wydajniejsza pompe paliwa to bedzie wiecej paliwa w komorze spalania? Kopci silnik na czarno ? Czuc w spalinach benzyne? Swiece jak wygladaja?
Rozchodzi mi się o to że jakby układ powrotny był b y w jakiś sposób zatkany to mogłoby spowodować zwiększenie ciśnienie na listwie poprzez złą pracę regulatora ciśnienia paliwa w takim przypadku. Czas wtrysku wyznaczony przez ECU byłby OK dla danego obciążenia i prędkości ale pod zwiększonym ciśnieniem więcej by go było wtryskiwane.
bartek_levis
26-06-17, 09:20
napisałeś że regulator masz sprawny, zdejmij wąż i spr czy leci paliwo
Czas wtrysku wyznaczony przez ECU byłby OK dla danego obciążenia i prędkości ale pod zwiększonym ciśnieniem więcej by go było wtryskiwane.
Pomyśl o funkcji sondy lambda w wydechu ;) Sam napisałeś że AFR masz dobry, więc...
Przewody paliwowe masz szczelne? Czasem mały wyciek widać tylko gdy pompa podaje ciśnienie.
Regulator sprawny zwraca ciśnienie oraz jest szczelny - paliwo nie wycieka przewodem odniesienia do dolotu.
Przewody wyglądają na szczelne - nie widać żadnych wycieków, ze wskazówki poziomu paliwa nie ubywa benzyny gdy auto dłuższy czas stoi na parkingu. A także jest słyszalne syk wraz z odkręceniem korka paliwa co jest podobno oznaką szczelności układu paliwowego.
Wyglądałoby na to że się czepiam... Nie wiem może 1.4 tyle palą. Ale tak teoretyzując to tak za 50zł co daje ponad 11 litrów to w dużym uproszczeniu ile powinien zrobić km w mieszanej jeździe miasto/teren przy spokojnej jeździe ?
bartek_levis
26-06-17, 15:20
tankowanie za 50 nigdy Ci dokładnie nie pokaże ile spalasz lepiej zatankuj do pełna aż odbije pistolet zrób 100-200 km im więcej tym dokładniejszy pomiar, zatankuj ponownie na tej samej stacji i policz
A średnio takie 1.4 90KM ile powinno spalać ?
A średnio takie 1.4 90KM ile powinno spalać ?
D14Z4 w cyklu mieszanym 8,8 litra /100km normalna jazda.
Jak masz ciężką nogę to dochodzi do 10l benzyny
ciężką nogę czyli od samego dołu wkręcam do odcinki ? Mi chodzi o taki przykład ile może palić. Bo jeśli 10 to u mnie nie realne...
Ja w mieszanym D14Z4 wyciągałem 7,2/100 na 14 calowych laczkach jak manual mówi. Po zmianie na 195/55/R15 koło 8 litrów.
I też cisnę, bez ekodrivingu. 10 l to miałem w mrozy -15, jak jeździłem po 6 km swego czasu.
ciężką nogę czyli od samego dołu wkręcam do odcinki ?
Nie, wtedy by pewnie wyszło jeszcze więcej.
Mi chodzi o taki przykład ile może palić.
To Ci napisałem z autopsji ile pali d14z4 normalnie
Bo jeśli 10 to u mnie nie realne...
Podstawa to prawidłowy pomiar - na pełny bak a nie na tankowanie za 50zł.
A średnio takie 1.4 90KM ile powinno spalać ?
Mnie takie średnio średnie wychodzi koło 7.5 z klimą.
I jak tam wyżej wspomniano - zatankuj, a nie "ile zrobię za 50zł", bo wtedy ****a cena benzyny ma spore znaczenie xD
I jak tam wyżej wspomniano - zatankuj, a nie "ile zrobię za 50zł", bo wtedy ****a cena benzyny ma spore znaczenie xD
cena jak cena ale tankowanie na wskaźnik jest obarczone dużym błędem.
Do tego mały dystans to kolejny błąd związany z wiatrem i krótką trasą.
Mnie wzrosty ceny paliwa nie obowiązują, bo zawsze tankuję za 50 zł. ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.