Zobacz pełną wersję : Co zrobić z EK9 1.4iS 90KM?
Witam, ostatnio wszedłem w posiadanie Civica EJ9 2000 rok i chciałem zapytać co mogę począć, aby uczynić to autko bardziej żwawym. Nie wykluczam swapa (na VTEC'a), ale póki co wolałbym podziałać coś przy aktualnym silniku (D14Z1). Przy jakichkolwiek modach prosiłbym o pisanie średniej ceny, jaką mniej więcej by wyniosły (z robocizną). Z góry dzięki!
Ej9 raczej :)
Też takie miałem :)
To Twoje pierwsze auto?
kazik2_h9w3
15-06-17, 08:33
Jeśli nie wykluczasz swapa to odkladaj na niego kase bo żadne mody w d14 nie poprawią znaczaco osiągów no chyba ze hybryda
Ej9 raczej :)
Też takie miałem :)
To Twoje pierwsze auto?
Dzięki, poprawione 😄 Tak, to moje pierwsze auto ale mimo wszystko za wolno się zbiera..
Zbieraj na swap. Każdą złotówkę, którą włożysz w modyfikowanie tego silnika nie zwróci się bo różnicy w mocy nie odczujesz.
Jedyne modyfikacje, które można zrobić w miarę tanio to kolektor ssący z d15b7 lub d16z6 - koszt z robocizną ok 250zł. I jak kolega wyżej skrzynię biegów krótszą hybrydową - 500zł kupno od kogoś kto poskładał + 100/150zł za włożenie jej.
Możesz od razu zrobić wydech na 2' z kolektorem wydechowym 4-2-1, zostanie Ci przy swapie w przypadku jeżeli planujesz d serię vteca i to samo tyczy się skrzyni hybrydowej.
Na tym kończą się modyfikacje tego silnika jeżeli chodzi o niskie koszta względem jakiejkolwiek mocy. Bo dołożysz kupę, kasy a i tak to nie będzie jechało a za te pieniądze mógłbyś zrobić właśnie swap na d serię z vteciem.
Okej, w takim razie będę zbierał na swapa. Teraz nasuwają mi się dwa kolejne pytania, tak przy okazji, a mianowicie ile będzie kosztował swap z robocizną i czym się różni d seria od b?
D16vtec z pakietem startowym i robocizna 3,5 tys, b16/b18 z pakietem startowym i robocizna 7 tys.
Chyba sobie żartujesz Kamilu.
Zdrowe D16, to okolice 3k. Kto zrobi swapa za 500zł?
Nie mówię tu oczywiście o własnej robocie z pomocą kumpli, tylko oddaniu auta do warsztatu.
Polecacie jakieś warsztaty, które zajmują się tego typu sprawami?
Zdrowe D16, to okolice 3k. Mnie by pogrzało dać taką kase za d16 hehe.
Jesli swap d16 ma byc za 3 tys to te konie są jeszcze mniej warte niz te B seriowe :)
Starstruck
15-06-17, 12:15
Zdrowe D16 z 3 tysie to już kilka lat temu była abstrakcja. Teraz już nie ma tych silników w dobrej kondycji, więc cokolwiek przed wsadzeniem należałoby porządnie prześwietlić i wyremontować zgodnie ze sztuką.
Podsumowując :
- katuj 1.4 i ucz się jeździć
- jak się nauczysz to kup coś normalnego, męskiego z turbo
[emoji41]
Jesli nie robisz samemu swapa ( a przy tym masz sporo satysfakcji ze robisz sam) to odpusc sobie swap,
tak jak Marwol pisze, jezdzij i odkladaj kase na szybsze auto, jesli brakuje mocy.
Podsumowując :
- katuj 1.4 i ucz się jeździć
- jak się nauczysz to kup coś normalnego, męskiego z turbo
[emoji41]
Coś w tym jest, ale te Civici w opór mi się podobają. :cool:
najpierw to poszukaj sobie kogos kto by cie przewiozl b seria w takiej budzie i popatrz sobie z boku czy warto dac 7 klocka za takie osiagi no i jak juz b to tylko b18 za b16 szkoda zachodu kasa podobna a zb18 zawsze wiecej niutkow
D16vtec z pakietem startowym i robocizna 3,5 tys, b16/b18 z pakietem startowym i robocizna 7 tys.
Łoooo panie 7k za swap B serii ? Na gotowo ? Z PAKIETEM STARTOWYM ZA 7 TYŚ PLN ?! Panie biorę auto nawet silnik wyciągnę aby szybciej było i podstawiam do ciebie. Miesiąc temu wrzucałem b16 po kosztach robocizny tośmy się w 14.400 zamknęli. Chyba że mówisz o dymiącym cieknących jednostkach które za chwilę będzie trzeba wyciągać do remontu... Jak nie masz znajomego albo sam sobie dawcy nie poszukasz w UK to się w tych "7k" nie zamkniesz nawet z pakietem startowym już nie mówiąc o seryjnych hamulcach które przy serii nie wyrabiają a co dopiero przy pałowaniu na B serii... D seria jeżeli zdrowa to silnik od 2300 do 3000 + 1000-1500 przełożenie w warsztacie oczywiście każdy region ma inne ceny, u mnie głupie przełożenie skrzyni to koszt od 300zł. Panowie bądźmy realistami a nie walmy ludzi w czambo, jeszcze 6-7 lat temu można było znaleźć zdrową D czy B ale nie na dziś dzień !
Ja powiem coś od siebie.. 3 lata temu byłem w tej samej sytuacji co Ty :) mówili mi podobnie.. powiem z doświadczenia
D seria z remontem i swapem koszt taki co kupno b serii
B seria znowu z remontem i swapem to koszta Swapa K serii
K seria - już jedzie i wyjściowa moc to 200km gdzie w B serii musisz włożyć przynajmniej 2-3 tys po znajomości za graty co Ci dadzą tyle co ma seryjnie K20. Znowu ta konstrukcja jest mniej zajechana (K20) i młodsza. Niski koszt daje 230km.. max 2-3 koła.. rozmyślaj dalej.. ja zbieram na K20 ;D
Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka
Ja powiem coś od siebie.. 3 lata temu byłem w tej samej sytuacji co Ty :) mówili mi podobnie.. powiem z doświadczenia
D seria z remontem i swapem koszt taki co kupno b serii
B seria znowu z remontem i swapem to koszta Swapa K serii
K seria - już jedzie i wyjściowa moc to 200km gdzie w B serii musisz włożyć przynajmniej 2-3 tys po znajomości za graty co Ci dadzą tyle co ma seryjnie K20. Znowu ta konstrukcja jest mniej zajechana (K20) i młodsza. Niski koszt daje 230km.. max 2-3 koła.. rozmyślaj dalej.. ja zbieram na K20 ;D
Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka
Rozsądny wybór i jedyny słuszny jeżeli chodzi o swapowanie z D serii. Albo zostajesz przy D i jakieś d16 albo tylko i wyłącznie K...
No tak, bo SWAP na b18 jest nieopłacalny.. tzn ilość mocy nie jest opłacalna względem ceny, którą trzeba dać za SWAP :) lepiej dołożyć pod turbo w d16z6 bądź k20a2, ja mam blok k20a3 160km, tylko górę dać od a2 i mocniejsze walki stg 2/3 i będzie git.. ale to moja perspektywa, młody niech polata i douczy się jeździć, potem moc przybędzie ;)
Tak jak przedmówcy mówią- złap kogoś z okolicy kto ma b16/18, na początku będzie to duuuzo i jakiś szok. Oceń sam czy chcesz dać 7tys za SWAP 170km + kolejne 3-4 na uzyskanie mocy przynajmniej 195-205km góra:)
Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka
Dzięki za wszystkie porady! Racja, pojeżdżę trochę tym zanim uzbieram na jakiegoś solidnego swapa, aczkolwiek polecacie jakieś warsztaty odnośnie takich zabaw?
SWAP 15k przynajmniej. Kompletny.swap za robociznę podejrzewam około 1500. Gdzie nie wiem. Najlepiej tam gdzie pewność masz. Ja robię wszystko sam u siebie w garażu ojca i wujka. ;) Pozdrawiam z Wielkopolski
Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka
Gdzie warsztatu szukasz? Jeśli Polska centralna to polecam Backyard Garage w stolicy
firstborne
17-06-17, 13:02
W TTG kompletny swap B16 wraz z wymianą wszystkich uszczelek, płynów, rozrządu itd. itd., auto dosłownie miałoby być gotowe do jazdy - ok 10tys. A to, że wiele ludzi sprzedaje zgnite B serie po 6 tysięcy pisząc, że zdrowa i szczepiona to już inna bajka.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.