PDA

Zobacz pełną wersję : Co zrobić z EK9 1.4iS 90KM?



kazuya
15-06-17, 01:33
Witam, ostatnio wszedłem w posiadanie Civica EJ9 2000 rok i chciałem zapytać co mogę począć, aby uczynić to autko bardziej żwawym. Nie wykluczam swapa (na VTEC'a), ale póki co wolałbym podziałać coś przy aktualnym silniku (D14Z1). Przy jakichkolwiek modach prosiłbym o pisanie średniej ceny, jaką mniej więcej by wyniosły (z robocizną). Z góry dzięki!

marwol
15-06-17, 04:16
Ej9 raczej :)

Też takie miałem :)

To Twoje pierwsze auto?

kazik2_h9w3
15-06-17, 08:33
Jeśli nie wykluczasz swapa to odkladaj na niego kase bo żadne mody w d14 nie poprawią znaczaco osiągów no chyba ze hybryda

kazuya
15-06-17, 09:25
Ej9 raczej :)

Też takie miałem :)

To Twoje pierwsze auto?

Dzięki, poprawione 😄 Tak, to moje pierwsze auto ale mimo wszystko za wolno się zbiera..

FaziRBK
15-06-17, 10:01
Zbieraj na swap. Każdą złotówkę, którą włożysz w modyfikowanie tego silnika nie zwróci się bo różnicy w mocy nie odczujesz.
Jedyne modyfikacje, które można zrobić w miarę tanio to kolektor ssący z d15b7 lub d16z6 - koszt z robocizną ok 250zł. I jak kolega wyżej skrzynię biegów krótszą hybrydową - 500zł kupno od kogoś kto poskładał + 100/150zł za włożenie jej.
Możesz od razu zrobić wydech na 2' z kolektorem wydechowym 4-2-1, zostanie Ci przy swapie w przypadku jeżeli planujesz d serię vteca i to samo tyczy się skrzyni hybrydowej.
Na tym kończą się modyfikacje tego silnika jeżeli chodzi o niskie koszta względem jakiejkolwiek mocy. Bo dołożysz kupę, kasy a i tak to nie będzie jechało a za te pieniądze mógłbyś zrobić właśnie swap na d serię z vteciem.

kazuya
15-06-17, 10:15
Okej, w takim razie będę zbierał na swapa. Teraz nasuwają mi się dwa kolejne pytania, tak przy okazji, a mianowicie ile będzie kosztował swap z robocizną i czym się różni d seria od b?

kamil39
15-06-17, 10:43
D16vtec z pakietem startowym i robocizna 3,5 tys, b16/b18 z pakietem startowym i robocizna 7 tys.

Michał102
15-06-17, 11:50
Chyba sobie żartujesz Kamilu.
Zdrowe D16, to okolice 3k. Kto zrobi swapa za 500zł?

Nie mówię tu oczywiście o własnej robocie z pomocą kumpli, tylko oddaniu auta do warsztatu.

kazuya
15-06-17, 11:51
Polecacie jakieś warsztaty, które zajmują się tego typu sprawami?

kamil39
15-06-17, 12:02
Zdrowe D16, to okolice 3k. Mnie by pogrzało dać taką kase za d16 hehe.
Jesli swap d16 ma byc za 3 tys to te konie są jeszcze mniej warte niz te B seriowe :)

raczas
15-06-17, 12:05
Dokładnie

Starstruck
15-06-17, 12:15
Zdrowe D16 z 3 tysie to już kilka lat temu była abstrakcja. Teraz już nie ma tych silników w dobrej kondycji, więc cokolwiek przed wsadzeniem należałoby porządnie prześwietlić i wyremontować zgodnie ze sztuką.

marwol
15-06-17, 13:33
Podsumowując :
- katuj 1.4 i ucz się jeździć
- jak się nauczysz to kup coś normalnego, męskiego z turbo

[emoji41]

kamil39
15-06-17, 13:43
Jesli nie robisz samemu swapa ( a przy tym masz sporo satysfakcji ze robisz sam) to odpusc sobie swap,
tak jak Marwol pisze, jezdzij i odkladaj kase na szybsze auto, jesli brakuje mocy.

kazuya
15-06-17, 16:11
Podsumowując :
- katuj 1.4 i ucz się jeździć
- jak się nauczysz to kup coś normalnego, męskiego z turbo

[emoji41]

Coś w tym jest, ale te Civici w opór mi się podobają. :cool:

romekex
15-06-17, 20:14
najpierw to poszukaj sobie kogos kto by cie przewiozl b seria w takiej budzie i popatrz sobie z boku czy warto dac 7 klocka za takie osiagi no i jak juz b to tylko b18 za b16 szkoda zachodu kasa podobna a zb18 zawsze wiecej niutkow

rtgg
15-06-17, 21:00
D16vtec z pakietem startowym i robocizna 3,5 tys, b16/b18 z pakietem startowym i robocizna 7 tys.

Łoooo panie 7k za swap B serii ? Na gotowo ? Z PAKIETEM STARTOWYM ZA 7 TYŚ PLN ?! Panie biorę auto nawet silnik wyciągnę aby szybciej było i podstawiam do ciebie. Miesiąc temu wrzucałem b16 po kosztach robocizny tośmy się w 14.400 zamknęli. Chyba że mówisz o dymiącym cieknących jednostkach które za chwilę będzie trzeba wyciągać do remontu... Jak nie masz znajomego albo sam sobie dawcy nie poszukasz w UK to się w tych "7k" nie zamkniesz nawet z pakietem startowym już nie mówiąc o seryjnych hamulcach które przy serii nie wyrabiają a co dopiero przy pałowaniu na B serii... D seria jeżeli zdrowa to silnik od 2300 do 3000 + 1000-1500 przełożenie w warsztacie oczywiście każdy region ma inne ceny, u mnie głupie przełożenie skrzyni to koszt od 300zł. Panowie bądźmy realistami a nie walmy ludzi w czambo, jeszcze 6-7 lat temu można było znaleźć zdrową D czy B ale nie na dziś dzień !

Slamber
15-06-17, 21:01
Ja powiem coś od siebie.. 3 lata temu byłem w tej samej sytuacji co Ty :) mówili mi podobnie.. powiem z doświadczenia
D seria z remontem i swapem koszt taki co kupno b serii
B seria znowu z remontem i swapem to koszta Swapa K serii
K seria - już jedzie i wyjściowa moc to 200km gdzie w B serii musisz włożyć przynajmniej 2-3 tys po znajomości za graty co Ci dadzą tyle co ma seryjnie K20. Znowu ta konstrukcja jest mniej zajechana (K20) i młodsza. Niski koszt daje 230km.. max 2-3 koła.. rozmyślaj dalej.. ja zbieram na K20 ;D

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

rtgg
15-06-17, 21:11
Ja powiem coś od siebie.. 3 lata temu byłem w tej samej sytuacji co Ty :) mówili mi podobnie.. powiem z doświadczenia
D seria z remontem i swapem koszt taki co kupno b serii
B seria znowu z remontem i swapem to koszta Swapa K serii
K seria - już jedzie i wyjściowa moc to 200km gdzie w B serii musisz włożyć przynajmniej 2-3 tys po znajomości za graty co Ci dadzą tyle co ma seryjnie K20. Znowu ta konstrukcja jest mniej zajechana (K20) i młodsza. Niski koszt daje 230km.. max 2-3 koła.. rozmyślaj dalej.. ja zbieram na K20 ;D

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

Rozsądny wybór i jedyny słuszny jeżeli chodzi o swapowanie z D serii. Albo zostajesz przy D i jakieś d16 albo tylko i wyłącznie K...

Slamber
15-06-17, 21:16
No tak, bo SWAP na b18 jest nieopłacalny.. tzn ilość mocy nie jest opłacalna względem ceny, którą trzeba dać za SWAP :) lepiej dołożyć pod turbo w d16z6 bądź k20a2, ja mam blok k20a3 160km, tylko górę dać od a2 i mocniejsze walki stg 2/3 i będzie git.. ale to moja perspektywa, młody niech polata i douczy się jeździć, potem moc przybędzie ;)
Tak jak przedmówcy mówią- złap kogoś z okolicy kto ma b16/18, na początku będzie to duuuzo i jakiś szok. Oceń sam czy chcesz dać 7tys za SWAP 170km + kolejne 3-4 na uzyskanie mocy przynajmniej 195-205km góra:)

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

kazuya
15-06-17, 22:51
Dzięki za wszystkie porady! Racja, pojeżdżę trochę tym zanim uzbieram na jakiegoś solidnego swapa, aczkolwiek polecacie jakieś warsztaty odnośnie takich zabaw?

Slamber
16-06-17, 22:48
SWAP 15k przynajmniej. Kompletny.swap za robociznę podejrzewam około 1500. Gdzie nie wiem. Najlepiej tam gdzie pewność masz. Ja robię wszystko sam u siebie w garażu ojca i wujka. ;) Pozdrawiam z Wielkopolski

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

reebok11
17-06-17, 00:07
Gdzie warsztatu szukasz? Jeśli Polska centralna to polecam Backyard Garage w stolicy

firstborne
17-06-17, 13:02
W TTG kompletny swap B16 wraz z wymianą wszystkich uszczelek, płynów, rozrządu itd. itd., auto dosłownie miałoby być gotowe do jazdy - ok 10tys. A to, że wiele ludzi sprzedaje zgnite B serie po 6 tysięcy pisząc, że zdrowa i szczepiona to już inna bajka.