PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka modów do Ej9 D14a4 -> swap



Slamber
10-06-17, 23:37
Siema, mam ej9 przedlifta z d14a4 na pokładzie z skrzynia od d13b2. W przyszłości niedługiej planuje SWAP na b16/b18.
Zaczynając od hamulców.. od jakiego modelu wziąć heble? Czy pod tarczę 282 na 4x100 wystarczy zacisk z prelude ? I jakie serwo do tego wziąć i pompę?
Wiązka będzie seryjna. Ile będzie kosztować nowa z vtec-iem bądź dorobienie tego kabla do ori wiązki?
Jakiego kompa i obd szykować pod SWAP na b serie?
Zawieszenie aktualnie ta technix (wystarczające do codziennej jazdy po swapie wpada inne.)
Przeguby z d14 wystarcza by uciągnąć planowane wg moich wytycznych 180km z b16/ 190km z b18?
To na razie tyle. Pozdrawiam Kamil. :-)

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

Slamber
11-06-17, 08:37
Reff. :)

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

cichykzn
11-06-17, 18:34
jeśli chodzi o heble to albo swap z ek4, tylko że tam jest hebel 262, żeby przejść na 282 musiałbyś ogarnąć inne tarcze w rozstawie 4x100 np z mg zr, scenica albo np jakieś mikody, nie wiem tylko czy trzeba by je zawieść do tokarza żeby ogarnął otwór centrujący no i inny zacisk, reszta zostaje albo od razu swap z mb6 tylko wtedy zmieni ci rozstaw na 4x114.3. Co do swapu sam zdecydujesz na co ale i tak musisz włożyć całe półosie z b serii bo Ci nie podejdzie żadna d seria

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Slamber
11-06-17, 19:38
Aha, okej. Czyli po prostu z ek4 szukać całości bądź mb6. Rozstaw śrub mi nie przeszkadza bo mam felgi przystosowane pod 4x100 i 4x114.3 jak wcześniej mówiłeś. :)
To auto będzie jako daily służyć 2-3 miesiące potem będzie SWAP a w tym czasie chce konkretne informacje mieć i części by wymienić od razu wszystko na gotowo. Bo pieniądze na ten temat będą cały czas. A chcę coś wiedzieć sam w tym temacie by nie kupić gówna i nie wrzucić kasy w błoto :) dzięki. Czekam na więcej informacji :)

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

rtgg
11-06-17, 23:42
Aha, okej. Czyli po prostu z ek4 szukać całości bądź mb6. Rozstaw śrub mi nie przeszkadza bo mam felgi przystosowane pod 4x100 i 4x114.3 jak wcześniej mówiłeś. :)
To auto będzie jako daily służyć 2-3 miesiące potem będzie SWAP a w tym czasie chce konkretne informacje mieć i części by wymienić od razu wszystko na gotowo. Bo pieniądze na ten temat będą cały czas. A chcę coś wiedzieć sam w tym temacie by nie kupić gówna i nie wrzucić kasy w błoto :) dzięki. Czekam na więcej informacji :)

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

Te z ek będą wystarczające a tym bardziej że jakiś tam planów grubych nie ma, druga sprawa do czego ma tobie służyć auto, bo jeżeli ma być to daily car to będzie ok ale jak chcesz złoić komuś dupsko na światłach to uwierz mi że nic nie zrobisz z prawie seryjną B serią. Koszta swapu i aby to jechało też nie są małe, jeżeli kupisz graty z allegro to masz ok 6-7k za "swapa" + do tego remonty na start i koszt skrzyni bo ta z c4 to szmelc. Jak się zamkniesz w 15k to możesz się cieszyć. Troszkę dokładasz i masz K serie. Więcej mocy, i niedużymi kosztami robisz ok 250 kucy. Jak dla mnie mając D serie masz 2 opcje. Albo zostajesz przy D serii i ładujesz jakieś z6/y8 (koszt z remontem ok 5-6k), albo wkładasz K serie. B omijał bym dużym łukiem, chyba że robisz mocne turbo to tylko jakieś b18/b20, albo kupisz już auto z tym silnikiem. Z tym że to jest moje skromne zdanie, i troszkę wiedzy której udało mi się zdobyć dłubiąc przy tych samochodach. Pozdrawiam i życzę abyś nie utopił pieniędzy :) .

Michał102
12-06-17, 00:14
B-seria to nieporozumienie na dzisiejsze czasy i ja bym się w to nie pchał (zdecydowanie za wysoki koszt zakupu względem oferowanych osiągów) :)

Slamber
12-06-17, 06:14
Hmm.. no w sumie alternatywa jest z tą K serią.. tak, auto ma służyć jako daily i po prostu ma cieszyć oko, a depnąć to też bym chciał czasem;) przemyśle ten sposób na K serie, tylko co tam kupić ?
Jarzma jakie, tarcze, półosie przeguby łapy skąd wziąć, SWAP to koszt 5-6tys za silnik + osprzęt (znajomy kupił za 5700).
Plan mam taki.
Buda. Hebel. Zawias. SWAP.
Gdzieś jest jakaś "wiki" co jest napisane co potrzebne do swapu z D-serii do K20?

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

FaziRBK
12-06-17, 16:23
Swap Hebli przód na 282 - Zwrotnica lewa prawa z hamulców 262mm, 4x100(ej9 po 98roku,ek4 ,eg5, etc), Tarcze np: QH od Rovera Mg Zr(4x100), klocki pod 282mm np od prelude, Zaciski i jarzma prelude 282.
Do tego można dać pompę i serwo 1' z prelude vti lub accorda type r(atr)
Swap hebli tył, jeżeli chcesz tarcze to najłatwiej zestaw 242 od ek4 wraz z linkami ręcznego.
Swap silnika - czego byś nie wybrał warto przejść na obd1(oddajesz swoją wiązkę silnikową do przerobienia bo twoja z d14a4 to obd2sfi), komputer np: p28 z podstawką i kością pamięci pod dany silnik(będzie już gotowe na wypadek strojenia).
Jeżeli chodzi o swap B serii to silnik z osprzętem, skrzynią i półosiami musi być z b serii(z D serii przegubów nie dopasujesz do półosi B serii)

Swap na K20/24 najlepszy wybór ale koszta x2 względem b serii :) Silnik to nie problem bo taki k20 kosztuje tyle co B seria ale problem pojawia się w przypadku customowych Półosi, łap, cięgien zmiany biegów, wiązki i komputera do sterowania tym. No i wiadomo trzeba odpowiedni kolektor wydechowy pod twojego civica oraz za pewne całych wydech o większej średnicy.

Slamber
12-06-17, 21:01
No to widzę niezłe wydatki mi się szykują.
Co do hebli bo to będzie mój priorytet teraz.
Gdzie tego szukać i jakie ceny mniej więcej takie zestawy?
282/242 taki zestaw mnie zadowoli.
4x100/114.3.
Z silnikiem będę dłubał dopiero wtedy jak będę miał zawias pod tą K serie. Myślałem nad k24 z górą K20 ponoć jakiś mocniejszy jest. Jeśli się mylę, to mam błędne informacje​z forum innego. I proszę o poprawę.
A co do kompa. To jest różnica, między p28 z kością pod k20/24 czy Hondata?

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka

rtgg
12-06-17, 21:26
Swap Hebli przód na 282 - Zwrotnica lewa prawa z hamulców 262mm, 4x100(ej9 po 98roku,ek4 ,eg5, etc), Tarcze np: QH od Rovera Mg Zr(4x100), klocki pod 282mm np od prelude, Zaciski i jarzma prelude 282.
Do tego można dać pompę i serwo 1' z prelude vti lub accorda type r(atr)
Swap hebli tył, jeżeli chcesz tarcze to najłatwiej zestaw 242 od ek4 wraz z linkami ręcznego.
Swap silnika - czego byś nie wybrał warto przejść na obd1(oddajesz swoją wiązkę silnikową do przerobienia bo twoja z d14a4 to obd2sfi), komputer np: p28 z podstawką i kością pamięci pod dany silnik(będzie już gotowe na wypadek strojenia).
Jeżeli chodzi o swap B serii to silnik z osprzętem, skrzynią i półosiami musi być z b serii(z D serii przegubów nie dopasujesz do półosi B serii)

Swap na K20/24 najlepszy wybór ale koszta x2 względem b serii :) Silnik to nie problem bo taki k20 kosztuje tyle co B seria ale problem pojawia się w przypadku customowych Półosi, łap, cięgien zmiany biegów, wiązki i komputera do sterowania tym. No i wiadomo trzeba odpowiedni kolektor wydechowy pod twojego civica oraz za pewne całych wydech o większej średnicy.

Jeżeli przechodzi z D serii na B czy K generalnie kolektor wydechowy jak i sam wydech jest do wymiany, więc jakby nie patrzeć koszta wydechu tak czy tak trzeba doliczyć do ceny swapa. Oczywiście jeżeli chodzi o graty które potrzebne są do przełożenia K serii swoje kosztują ale nie są to koszta które podwoją cenę. Zawsze można na start zaaplikować seryjny komputer z k20 i również cieszyć się z jazdy. No i dochodzi do tego silnik który można wyrwać w naprawdę bardzo dobrym stanie. Jak już wcześniej pisałem B seria tylko i wyłącznie jak robisz mocne Turbo, jak zwykły soft to starczy D seria, n/a K seria z takiego względu że koszta n/a w B serii nie są adekwatne do osiągów. Koszta przełożenia K i B za D generalnie wyjdą podobne chyba że trafisz jakiś b18 które dawno powinno być na śmietniku to nawet K wyjdzie taniej. Niestety czasy się zmieniają i B seria staje się nie opłacalna kiedyś na światłach pamiętam że na moje b16 nie było mocnego a teraz ? Teraz to byle jakie tdi czy inne padłowate zaczipowane tfsi pogonie ciebie tak że poczujesz tylko smród przepalonej ropy... Więc na ten moment wygląda to mniej więcej tak : K>D+T>D>B przykre ale prawdziwe aż się łezka w oku kręci bo żaden silnik nie brzmi tak ładnie jak porobione B :(. Pozdrawiam.

Slamber
13-06-17, 06:40
Z tym się zgodzę... Tata kiedyś miał ej1 b16a2 +/- 175km bo nie mierzył tego i to już fajnie szło, dlatego tu jestem. A że czasy się zmieniły i wszędzie K20/24 a już widać j30/32 w civiku jako V6, to już konkret..
Pomoże ktoś kosztorys taki" wstępny " zrobić ile szykować mam na hebel tak krok po kroku?
Byłbym wdzięczny bardzo za pomoc a co do silnika to nie ten czas jeszcze wolę zrobić budę i podstawy a silnik to wpadnie sam potem. Dzięki :)

Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka