Zobacz pełną wersję : Jaka glowia pasuje do D15B8 ?? POMCY!!
Panowie moze ktos podpowie co moze pasowac od mojego d15b8 ?czy jak bym zmienil samą glowice na d15b7 co trzeba wymienic? czy kolektory od mojeg starego D15B8 i rozdzielacz beda pasowac?? stara glowica lezy na warsztacie i nie wiem co dalej
czy bedzie jakas roznica jak wloze glowice o d15b2 zamiast d15b7>?? prosze o pomoc
KrzyChules
11-09-08, 19:15
glowica od b7 pasuje, stare kolektory tez będą pasowac jednak ja bym je zmienil na te od b7
w pozniejszym czasie napewno zmienie kolektory od d15b7 ale teraz jest chwilowy brak funduszy chcalem na jakis czas zlozyc stare ae niie wiedialem czy bedzie ok wiec mam juz na oku d15b2 chyba to nie ma roznicy z d15b7 jak myslisz?
b2 i b7 to takie same glowice ;) jak bedziesz zminieal kolektor to warto od razu wlozyc z z6 ;)
a pasek rozrzadu to kupic juz od 16v? w kompie nie trzeba nic modzic?
pasek jak do d15b7, mapy paliwa pasowałoby zmienić...
KrzyChules
12-09-08, 18:23
najlepiej to byłoby komp od b7
b7i b8 to blizniacze silniki tyle ze b8 ma 8v i mniejsze kolektory tak to jest to samo ;]
Możesz na ten blok założyc głowice od d15b2 lub d15b7 one są praktycznie identyczne. Pasowało by jednak wymienic wtedy jeszcze koloektor dolotowy na conajmniej od d15b7 a jescze lepiej na d16z6. Praktycznei żadnej kombinatoryki przy tym nie ma, wszystko pasuje pug and play.
I można by tez było pomyslec nad koloktorem wydechowym bo seryjny to strasznie zamula. Najlepiej 4-2-1 z ebaya albo od d16z6, ale w ostatecznosci ten od d15b2 lub b7 tez podejdzie i bedzie lepszy niz seryjny.
No i oczywiscie jak zmienisz glowice na 16 zaworowa to muszisz mapy paliwa podmienic.
Na forum jest kilku ktorzy ci to szybko i sprawnie ogarna, wystarczy wlutowac kilak elementow do twojego seryjnego kompa, w tym dodatkowe mapy paliwa od d15b7, najlepiej przy tym odlaczyc w kompie jeszcze podgrzewanie sondy lambda, dzieki czemu nadal bedziesz mogl jezdzic na swojej 1 zylowej sondzie, d15b7 ma seryjnie 4-zylowa.
I nie polecam zmieniac map paliwa i glowicy bez kolektora dolotowego, strasznie zamula w dolnych partiach obrotow i wtedy bedzie to tylko jakies 80KM.
Odyslam rowniez do swojego topicu :D
Link w sygnaturce.
czy b8 i b7 maja tloki identyczne (wyzlobienia na zawory)?
w silniku 16v masz podcięcia na 4 zawory na tłoku, a w 8v (o ile są podcięcia) to na 2 zawory. logiczne.
to nie jest takie logiczne i pytanie bylo bardzo na miejscu, ten silnik byl totalna budzetowka, glowica byla normalnym odlewem 16v z nei wycietymi parami zaworow natomiast tloki byly wsazane rozne ( nei wiem od czego to zalezy moze ktos wie? ) albo byly tloki z dwoma podcieciami po przekatnej z "garbem" albo zwykle plaskie tloki z 4 podcieciami jak w b7, moze da rade to jakos zobaczyc przez otwor na swiece...
kto moze mi te mapki wgrac? i ile by to kosztowalo??
. Pasowało by jednak wymienic wtedy jeszcze koloektor dolotowy na conajmniej od d15b7 a jescze lepiej na d16z6. Praktycznei żadnej kombinatoryki przy tym nie ma, wszystko pasuje pug and play.
.
czy bedzie duza roznica w mocy miedzy tymi kolektorami? bo ten z d15b7 moge miec za 220zl(oczywicie mowimy o kompletnym precie) a ten od d16z6 kostuje juz 300zl ktos to sprawdzal
kolego najpierw to sprawdz tloki ....
to nie jest takie logiczne i pytanie bylo bardzo na miejscu, ten silnik byl totalna budzetowka, glowica byla normalnym odlewem 16v z nei wycietymi parami zaworow natomiast tloki byly wsazane rozne ( nei wiem od czego to zalezy moze ktos wie? ) albo byly tloki z dwoma podcieciami po przekatnej z "garbem" albo zwykle plaskie tloki z 4 podcieciami jak w b7, moze da rade to jakos zobaczyc przez otwor na swiece...
umniesa zwykle plaskie tloki z 4 wcieciami;) wiec chyba no problem
panowie niewiem nieznam sie ale jak dla mnie to z 8v na 16v to zbyt wiele niewiadomych... dolozyc kilka stek kupic caly b2-b7-z6 pozmnieniac co trza montowac i jezdzic...
blok jak blok, mozna do neigo zakladac wszytko, tak samo mozna mowic ze dolozenie vteca to zaduzo neiwiadomych...
silniczek juz jest rozebrany czekam na glowice d15b2 wydaje mi sie ze pojdzie bez problemu Furius za tydz. wgra mi mapy paliwa od d15b7 musze jjeszcze kolektoor ssacy kupic tyle tylko nie wiem czy trzeba kupic kompetny z wszstkimi czujnikami i silniczkami listwa itp. od d16z6 (tej wymiany sie troche obawiam czy bedie wszystko pasowalo)
generalnie to chodzi mi o to z chyba nikt na forum nierobil takiego manewru i jest malo informacji na temat tego silnika...( szukalem nieznalazlem :] )... czy da sie zrobic pewnie ze da trzeba tylko chciec to zrobic... :P
Pierwsza i podstawowa rzecz do b8 to skrzynia, niema gorszej skrzyni od tej we wszystkich modelach hond :mad:. Nie bardzo widzę sens zakładania głowicy od b2, jeżeli już to poszukajcie głowicy od D16A6 stare silniki więc i podzespoły powinny być tanie.
Kolektor ssący jeżeli już to tylko d16z6, d16y8 lub pochodne
Ekard mial taki silnik i tez wszystko wymienial, glowica od d15b2 jest praktycznie taka sama jak od d15b7 do tego zakladam kolektor ssacy od d16z6 + filtr K&N, Furius wgra mi nowe mapy paliwa
licze na jakies 90koni
pozniej wymienie kolektor wydechowy 4-2-1 z przelotowym wydeszkiem mam juz Ulterka Sport na koncu ale to po Sylwestrze :)
ale nawet jak wykrzesz 130KM to cię zwykłe 1,3 dmuchnie. Dlaczego? bo masz skrzynie w specyfikacji najdłuższej z możliwych. Rozumiem, że robisz tanim kosztem ale jeżeli masz możliwość i zioma który Ci pomaga/ogarnia robotę to wyduś jeszcze dwie stówki i załóżcie jakąkolwiek inną skrzynie. Każda inna będzie dobra, każda inna. A tak z ciekawości to udało ci się dokręcić 3 bieg do końca na starym setapie ile było na liczniku, ze 160km/h ?
przy 6k to pod 200 bedzie na trzecim biegu,160 to jeszcze calkiem przyzwoite skrzynei maja :D
Ta skrzynia od d15b8 na jedynca i dwójce jeszcze daje rade ale pozostale biegi to już tragedia :D
Więc na 1/8 to jeszcze jakieś szanse są ale już na 1/4 to cię wszyscy na 3 biegu będą odchodzić.
ale nawet jak wykrzesz 130KM to cię zwykłe 1,3 dmuchnie. Dlaczego? bo masz skrzynie w specyfikacji najdłuższej z możliwych. Rozumiem, że robisz tanim kosztem ale jeżeli masz możliwość i zioma który Ci pomaga/ogarnia robotę to wyduś jeszcze dwie stówki i załóżcie jakąkolwiek inną skrzynie. Każda inna będzie dobra, każda inna. A tak z ciekawości to udało ci się dokręcić 3 bieg do końca na starym setapie ile było na liczniku, ze 160km/h ?
hee:D wiesz przy okazji wymiany uszczelki pod glowica i rozrzadu stwierdzzilem ze wymienie glowice na 16v i kolektor ssacy z D16z6 co za tym idzie filtr powietrza K&N z innymi czesciami (uszczelki, swiece,kable) to ok 1000zl :( nie licze robocizny bo sam wszystko robie:) jak na jeden miech to wystarczy :D a tu jeszcze trzeba na sylwestra wyjechac hehe
dzieki Wam juz wiem co do mojego starego D15B8 moze passowac od innych silnikow - dzieki for All:)
myslalem zeby przed ewentualna wymiana skrzyni wymienic najpierw kolektor wydechowy na 4-2-1 co tez jest sporym kosztem, a przy wymianie skrzyni biegow przydalo by sie kolo zamachowe wsadzic jakiess super lekkie:) ale to juz po nowym roku i pokaze wam moje cacko z wykresem z hamowni:):)
na 2 biegu 114km
na 3 biegu 154 lecialem:)
mam jeszcze pytanie jaki olej wlac traz po wymianie glowicy wczesniej sobiscie latalem na mineralnym Shella 5w40 jak naleje pol syntetyk to nie przedobrze?
"mam jeszcze pytanie jaki olej wlac traz po wymianie glowicy wczesniej sobiscie latalem na mineralnym Shella 5w40 jak naleje pol syntetyk to nie przedobrze?"
raczej chyba niema oleju mineralnego 5w40 (moge sie mylic), a chodzilo o 15w40, jesli nierobiles nic wiecej niz napisales w swoich postach to tak masz zalac 15w40....
Panowie wiec jak mówiłem kolektor ssacy juz jes dolocik tez juz jest oto jak to wyglada :)
http://img225.imageshack.us/img225/7151/mojsilnik006sj3.th.jpg (http://img225.imageshack.us/my.php?image=mojsilnik006sj3.jpg)http://img225.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Lecz napotkałem na małe problemy może zaczne od tech mniej problemowych. Nie pasuje mi tzn. w kolektorze od d15b8 było inne rozwiazanie kabli i teraz zostaje mi jeden kabek co z nim mam zrobic???
http://img55.imageshack.us/img55/4826/mojsilnik002vd3.th.jpg (http://img55.imageshack.us/my.php?image=mojsilnik002vd3.jpg)http://img55.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
tez jest problem z tym czyms to jakis czujnik do którego dochodził tez jakis kabel czyba od pompy paliwa ale w d16z6 nie ma jak podłaczyc czy wymieniac czujnik ze starego kolektora?
http://img55.imageshack.us/img55/6592/mojsilnik003tw8.th.jpg (http://img55.imageshack.us/my.php?image=mojsilnik003tw8.jpg)http://img55.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
http://img236.imageshack.us/img236/3894/mojsilnik004rl5.th.jpg (http://img236.imageshack.us/my.php?image=mojsilnik004rl5.jpg)http://img236.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
A teraz najgorsze moj inteligentny brat probował obrucic rozrzad srobka i ukrecił ja macie jakis patent czy trzeba podnosic silnik i wywiercac bo dojscia nie ma???
http://img147.imageshack.us/img147/511/mojsilnik005bu8.th.jpg (http://img147.imageshack.us/my.php?image=mojsilnik005bu8.jpg)
gdyby nie to to juz bym testował czy jakies koniki doszły :D:D prosze o pomoc
pierwszy kabel jesli masz wszytko polaczone to zaslep, sa rozne rozwiazania tych wyjsc i faktyczni emoze byc nei potrzebny, drugie to dopalanie oparow paliwa wzasadzie nei istotne mozesz nie piodlaczac wogole mozesz przelozyc cokolwiek byle nie bylo pustego wyjsca do kolektora ssacego, do pozbycia sie sruby duzo latwiej bedzie wyjac walek niz podnosic silnik... generaleni trzeba wieric i wazac zeby nei zepsuc gwintu...
Witam własnie załozyłem juz nowy 4-2-1 i stwierdzam ze smutkiem ze samochód o wiele głosniej mi chodzi juz przy załozeniu dolotu głosno chodził ale teraz jeszcze głosnije co mi sie nie podoba.
mam kilka problemów z samochodem po złozeniu wszystkich czesci:
1. przy spadku obrotów silnik lekko chodzi nie rowno (tj jest moment jak by miał nagle zgasnac potem chodzi normalnie)
2. zauwazyłem ze temperaturka nieraz potrafi mi spasc do konca potym podnosi sie na normalna
(termostat?? )
3. przy wiekszych obrotach sporo mi dymi lecz nie zostawia plam oleju ( załozyłem głowice 16v podobno były wymieniane uszczelniacze zaworów, podobno) czy to moze byc kwestja sondy lambda czy tego ze nie mam wgranych nowych map paliwa??
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
aa w tyg pochwale sie jak moj samochod wyglada z zewnatrz:D
w silniku 16v masz podcięcia na 4 zawory na tłoku, a w 8v (o ile są podcięcia) to na 2 zawory. logiczne.
z tego co wiem to bywały z podcięciami (2) i bez...
i nie wiadomo które kiedy i dlaczego...
a w temacie to radze poczytac
Odyslam rowniez do swojego topicu :D
Link w sygnaturce.
kolega przeszedł juz tą drogę wiec warto pytac o cenne rady..........
od tego sie własnie wszystko zaczeło jak zobaczyłem ze mam wyciecia na 16v:D
pomoze ktos dobra rada??
Powinieneś jak najszybciej zainwestować w mapy paliwa od d15b7.
Możliwe, że to rozwiąże problem przygasania. I uwierz mi zacznie to dopiero jeździć.
Jeśli przygasanie nadal będzie występować to może przeczyścić silniczek krokowy.
No i tak to już jest że jak się założy stożek i wydech zmieni to niestety robi się głośniej, coś kosztem czegoś, moc kosztem głośności.
Jeśli masz 2 tłumiki, i końcowy jakiś półprzelotowy to powinno być jeszcze w miarę cicho.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.